Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> Enkelrad

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
B_Good Posted: 2014-03-07 21:26:27 Edited(2): 2014-03-08 11:36:03

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
Tucker det är riktigt knepigt att hitta spikar här så lägger ut den här lilla "tävlingen" i förhoppning om o få lite ideer. Vi kör en enkelrad, en häst i varja avdelning som man rankar först o kan tänka sig att spika (under pistolhot om så krävs) och gärna rank på de också. Vinnaren blir veckans spikpistol..

AVD1- Oolong (tror jag spetsar o sen rusar han på där med Ludde på utsidan. Kort distans o upplopp, det kan räcka)
AVD2- On track Piraya (rygg ledaren o ludde i dödens el rygg Ludde. Björn är kall i såna lägen o smyger förbi sista metern)
AVD3- Francais Du Gull (Mött tuffa hästar länge, Erik upp nu helstängt o 1640spets o slut, bra rens)
AVD4- Cali Maks (ålder före skönhet i kallblodsloppen. Tillägg är ofta en parantes i dessa lopp o Jorma. bra rens)
AVD5- Blended Bellouet (Trist kommunalspik o bara för att jag har brist på bättre ideer)
AVD6- Poisson men jag vill inte spika egentligen för jag är rädd att han inte kommer ut i tid.
AVD7- Uroy men precis som ovan vill jag inte ifall han fastnar.

Rankordning som jag känner för att spika dem. Ändrat ett par gånger nu
Oolong förstabud men sen är det svårare.
Jag säger Blended Bellouet,On Track Piraya o sen är det jämt skägg mellan Poisson/Uroy
o sista spikförslag Cali Maks..

Kan nån mer bidra med lite tankar?
Reply
ogan Posted: 2014-03-07 23:41:42 Answer to: "Tucker det är riktigt knepigt att hitta spikar här så l&aum"

Became a member: 2010-08-31
Forum posts: 146
Mina förstastreck:

1) Olympic Kronos
2) Archangel Am
3) Alvena Pele (spik)
4) Lome Hero
5) Blended Bellouet
6) RK Princess
7) Pike River (spik)

För utförliga tankar och annat tjöt kan du gå in på http://niclastravtips.wordpress.com/2014/03/07/v75-farjestad-83/

Lycka till!
Reply
Jimson Posted: 2014-03-08 03:14:58 Answer to: "Tucker det är riktigt knepigt att hitta spikar här så l&aum"

Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023
Ni får ta det för vad det är såhär mitt i natten och 11h innan inlämning.

1) Narold Vox - Oolong i ledningen, Olympic i dödens, tempo. Narold 2-3 ytter, biter bra på slutet.
2) Archangel Am - Visst kan man hitta svagheter men jag litar på Lutfi och vinner från dödens om det krävs.
3) Baht Launcher - Nja i brist på annat, spets och slut mot ett relativt svagt gäng.
4) Cali Maks - Tror han är snabbast och trots 40m tror jag det kan räcka.
5) Blended Bellouet - Svår att gå emot, trampar hon iväg är hon bara starkast och vinner.
6) Offshore Man - Kanske behöver något mer lopp men 1640 och spets, kort upplopp, slut.
7) Dellvann - Lite vek men med samma motivering som ovan. Risk att Pike River sabbar det.

Rangordning:
1) Archangel Am - Bara bäst och vinner loppet 8 av 10 gånger.
2) Blended Bellouet - Kommer hon iväg så ska det till mycket för att hon ska förlora.
3) Dellvann - Många frågetecken men han kan rinna undan och till låg procent, chansat på honom förr.
4) Baht Launcher - Är rädd för Dileva men får Örjan bestämma lite rinner han nog undan.
5) Narold Vox - Visst ska mycket klaffa men så omöjligt är det inte, rankar dock ned pga spår 8.
6) Offshore Man - Hade han haft bevisad toppform hade han hamnat högre men nu? Njae.
7) Cali Maks - Jag och kallblod är ingen bra kombo, allt händer. Avskyr att spika i dessa lopp.
Reply
Soberano Posted: 2014-03-08 10:22:25 Answer to: "Ni får ta det för vad det är såhär mitt i natten"

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Mina tips. Har tyvärr inte hunnit läsa på så mycket denna veckan men nån hoppas jag sitter.

Avd 1. OOLONG. Höll bra sist och distansen nu känns som ett plus, jag tror inte att öppningen blir SÅ tuff nu och med det senaste långloppet i benen bör han han vara segermogen igen. SPIKAS.

Miljondraget: GOLDOMASTER är ständigt underskattad men gör alltid bra lopp och skulle Ludde få för sig att dårköra så kan det vara Dagfinn som skräller till här.

Avd 2. ARCHANGEL AM. Har varit väldigt övertygande i sina 2 starter i år. Spåret känns helrätt och distansen bör gynna honom. Dödens lär vara ledigt och om Ludde kör lika klokt som han gjort på slutet så tror jag att han avgör i god tid. SPIKAS.

Miljondraget: APPETIZER har sett strålande ut i 2 raka och får han ett lopp i draget kan det bli en otrevlig överaskning för många spelare.

Avd 3. DILEVA KÄLL lite tråkigt men jag är inne på att hon hittar till spets då Örjan nog inte svarar och då kan hon vinna. Ludde är ju dock med och lite gardering blir det.

Miljondraget: FRANCAIS DU GULL hade stor trafikproblem sist men såg fin ut och nu är förutsättningarna de rätta och skulle han hitta till plankan så blir han livsfarlig!

Avd 4. TAND TUFF var strålande fin näst sist och senast galopperade han med gott om krafter kvar i spets. Är ganska hygglig ut och tidigt avancemang till spets känns inte helt omöjligt och då är han hästen att slå.

Miljondraget: GANGTRÖTT trivs utmärkt i Sverige och stod för en bra insats sist han startade i Sverige då han enkelt avväpnade betydligt mer betrodde Lome hero. Får han sitt lopp här så kan han ställa till med en skräll.

Avd 5. BLENDED BELLOUET svårt att tippa emot henne med den raden men idag garderar jag trots allt. Tycker att motståndet ser tuffare ut än sist och risken att hamna långt bak är stor.

Miljondraget: BRAÅS PALEMA fick helt fel lopp sist men kämpade på bra. Nu är det betydligt lägre klass på motståndet och hon bör hamna bra på det då hon är kvisk ut. Sitter inte loppet i lördags i benen och hon får rätt ryggar så lär hennes spurt bita bra till slut!

Avd 6. OFFSHORE MAN kördes mycket passivt sist i comebacken men såg fin ut. Lär vara betydligt bättre nu och med garantispets och rätt distans så spikar jag utan att tveka! Omgångens drag.

Miljondraget: Se ovan.

Avd 7. PIKE RIVER var strålande bra sist och mitt förstastreck men då risken finns att han får svar så garderar jag.

Miljondraget: PAVE THE WAY gick fullt godkänt sist från svårt läge, nu är läget bättre och han öppnar helt ok och kan han bara hitta position så är han bra nog att skrälla.
Reply
BabyB Posted: 2014-03-08 14:28:34
204
Stall Big Boy
Solvalla

Became a member: 2012-02-23
Forum posts: 391
AVD1: 6
AVD2: 10
AVD3: 5
AVD4: 10
AVD5: 8