[ 1
]
|
dujorha
|
Posted: 2013-07-28 18:17:20
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-07-28 18:28:22
|
|
Bra lopp vart de..saknar faktiskt Panne och Formula som med den visade formen i lördags hade varit en tillgång här !! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-07-29 11:11:02
|
|
Örjan körde bra sist med CC o det är väl därför han får fortsätta...var ju en "miss" i Danmark av stallisen som gjorde att Åke fick draghjälp fram till vinst...här drog han bästa spåret...nu är prognosen på vädret uppehåll men blåsigt...CC är ju snabb ut o håller nog upp här...men Sebbe är i toppform o klarar nog att gå i dödens när de bara är ett lopp o inget heat-historia...Nahar lär backas o hoppas på idiot fart...men de är hårt o ge de här 2 hästarna 15-20 meter plus 3:dje spår i sista kurvan...! 
|
|
Reply
|
|
phipe
|
Posted: 2013-07-29 12:27:52  Örjan körde bra sist med CC o det är väl därför han får fortsätta...var ju en "miss" i Danmark av stallisen som gjorde att Åke fick draghjälp fram till vinst...här drog han bästa spåret...nu är prognosen på vädret uppehåll men blåsigt...CC är ju snabb ut o håller nog upp här...men Sebbe är i toppform o klarar nog att gå i dödens när de bara är ett lopp o inget heat-historia...Nahar lär backas o hoppas på idiot fart...men de är hårt o ge de här 2 hästarna 15-20 meter plus 3:dje spår i sista kurvan...! 
Answer to: "Örjan körde bra sist med CC o det är väl därfö"
|
Became a member: 2010-08-01
Forum posts: 643
|
visst saknar man Panne och Formula, men loppet håller ju hög klass ändå, precis som vanligt.
Håller med Malmroth angående starten, blir nog körning mellan 2,4,6, sen vem som sedan sitter i ledning är ju en helt annan historia. Sedan kommer ju Örjan köra vad som går också antagligen, men jag tror inte att han hittar till täten direkt i alla fall, det blir i så fall med varvet kvar, men det är ju inte säkert att CC har den respekten med sig i år att alla vill släppa till honom...
Åke lärde sig nog en läxa i Elitloppet och han lär köra bakifrån på tisdag. Även om hästen klarar att gå i ledning och dödens så är han i behov av lågt tempo. Som jag ser det kan han omöjligt vinna från ledning om det går 1.07 första 500 och sedan 1.08 på varvet, och chansen är stor att det blir väldigt högt tempo här, vilket också skulle gynna Nahar givetvis. Vi får inte glömma bort Orre och Raja heller, med rätt lopp blir de livsfarliga tror jag.
Owens Club har vunnit några halvstora lopp efter bra resor, men räcker väl knappast hela vägen här? Borde vara en platschans i bästa fall, och samma sak gäller för Bagley tycker jag.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-07-29 16:19:38 Edited(2): 2013-07-29 16:23:02  visst saknar man Panne och Formula, men loppet håller ju hög klass ändå, precis som vanligt.
Håller med Malmroth angående starten, blir nog körning mellan 2,4,6, sen vem som sedan sitter i ledning är ju en helt annan historia. Sedan kommer ju Örjan köra vad som går också antagligen, men jag tror inte att han hittar till täten direkt i alla fall, det blir i så fall med varvet kvar, men det är ju inte säkert att CC har den respekten med sig i år att alla vill släppa till honom...
Åke lärde sig nog en läxa i Elitloppet och han lär köra bakifrån på tisdag. Även om hästen klarar att gå i ledning och dödens så är han i behov av lågt tempo. Som jag ser det kan han omöjligt vinna från ledning om det går 1.07 första 500 och sedan 1.08 på varvet, och chansen är stor att det blir väldigt högt tempo här, vilket också skulle gynna Nahar givetvis. Vi får inte glömma bort Orre och Raja heller, med rätt lopp blir de livsfarliga tror jag.
Owens Club har vunnit några halvstora lopp efter bra resor, men räcker väl knappast hela vägen här? Borde vara en platschans i bästa fall, och samma sak gäller för Bagley tycker jag.
Answer to: "visst saknar man Panne och Formula, men loppet håller ju hög kla"
|
|
Nja Sebbe var lysande sist...gick i bra fart de loppet hela vägen o Åke hade så gott förtroende så han gav sig av tidigt för att sätta press på Formula...CC kommer att ta dom invändigt direkt...frågan är vad Redén bestämmer sig för...vinklad vinge är det på Jägers men inte sett så många satsningar från de yttre spåren på vinkel banorna...tror Sebbe är den som utmanar CC (om den är på gång igen)...De är ju ganska klara 9-9,5 hästar..tror mindre på Orren o Nahar som måste backas..! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2013-07-29 21:46:45  Nja Sebbe var lysande sist...gick i bra fart de loppet hela vägen o Åke hade så gott förtroende så han gav sig av tidigt för att sätta press på Formula...CC kommer att ta dom invändigt direkt...frågan är vad Redén bestämmer sig för...vinklad vinge är det på Jägers men inte sett så många satsningar från de yttre spåren på vinkel banorna...tror Sebbe är den som utmanar CC (om den är på gång igen)...De är ju ganska klara 9-9,5 hästar..tror mindre på Orren o Nahar som måste backas..! 
Answer to: "Nja Sebbe var lysande sist...gick i bra fart de loppet hela vägen o &A"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Sebbe vinner inte det här loppet från dödens, det är ett som är säkert. Han var vass sist men tycker han blandar och ger rätt så mycket, inte hård nog att leverera varje gång. Jag plockar med Commander Crowe som äntligen verkar vara på gång och sitter nog i ledningen tidigt och The Best Madrik som satt fast med rubbet senast i rygg på Timoko och gången innan blev han trea efter Texas Charms monsterprestation (och han är ju inte med här)..
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-07-30 11:25:39  Sebbe vinner inte det här loppet från dödens, det är ett som är säkert. Han var vass sist men tycker han blandar och ger rätt så mycket, inte hård nog att leverera varje gång. Jag plockar med Commander Crowe som äntligen verkar vara på gång och sitter nog i ledningen tidigt och The Best Madrik som satt fast med rubbet senast i rygg på Timoko och gången innan blev han trea efter Texas Charms monsterprestation (och han är ju inte med här)..
Answer to: "Sebbe vinner inte det här loppet från dödens, det är e"
|
|
Jag tar med CC också...hur bra är The Best från start ? Kan gynnas om de blir toköppning..finnen o Redén kan ju sätta upp farten också...! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2013-07-30 12:05:08  Jag tar med CC också...hur bra är The Best från start ? Kan gynnas om de blir toköppning..finnen o Redén kan ju sätta upp farten också...! 
Answer to: "Jag tar med CC också...hur bra är The Best från start ? Ka"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Han är snabb men inte supersnabb. Går bäst i ryggar.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-07-30 12:13:11  Han är snabb men inte supersnabb. Går bäst i ryggar.
Answer to: "Han är snabb men inte supersnabb. Går bäst i ryggar."
|
|
Då håller jag mig till CC o Sebban...! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-07-30 16:06:40
|
|
Ska ja dra till med en dunder skräll så är de finnen...inte fått till de riktigt än...ska dom dra framskorna o skyggisar på o jänkarvagn tro..? Har ju kunnande för en tid under 10-tid o öppnar bra från start...! 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2013-07-30 17:56:58
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
13% på Nahar känns ju intressant! Jag garderar upp lite iallafall. Inte så jäkla lätt för Sebastian att bara runda när han vill här då det finns fler hästar som tål tempo och kan haka på till slut. Plockar även med The Best Madrik som väl kan få loppet här?
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-07-30 18:08:12 Edited(2): 2013-07-30 18:12:45  13% på Nahar känns ju intressant! Jag garderar upp lite iallafall. Inte så jäkla lätt för Sebastian att bara runda när han vill här då det finns fler hästar som tål tempo och kan haka på till slut. Plockar även med The Best Madrik som väl kan få loppet här?
Answer to: "13% på Nahar känns ju intressant! Jag garderar upp lite iallafal"
|
|
Speedigare än Sebban ? Nja tror inte de...går utav bara helskotta de här loppet..Sebbe är allas favo bland de till frågade o de ska mycket till för att slå honom..kör CC o Redén pojken om ledningen så finns de bara en häst till slut...!  Luften verkar fin..mycket syre i den...regnet har nog fixat till en del..!  De här loppet är 30 meter kortare än på Årjäng...kan spela roll..! 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2013-07-30 18:10:31  Speedigare än Sebban ? Nja tror inte de...går utav bara helskotta de här loppet..Sebbe är allas favo bland de till frågade o de ska mycket till för att slå honom..kör CC o Redén pojken om ledningen så finns de bara en häst till slut...! 
Answer to: "Speedigare än Sebban ? Nja tror inte de...går utav bara helskott"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Inte speedigare men tuffare. Måste han gå för tidigt och har Nahar i ryggen så kommer det bli tufft att stå emot......
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-07-30 18:13:15 Edited(1): 2013-07-30 20:04:28  Inte speedigare men tuffare. Måste han gå för tidigt och har Nahar i ryggen så kommer det bli tufft att stå emot......
Answer to: "Inte speedigare men tuffare. Måste han gå för tidigt och h"
|
|
Nahar är chanslös..om de inte börjar regna...!  Bergharn ute o värmer..ser fin ut..hoppas nog på lite mer regn...! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-07-30 21:15:55
|
|
Inget större lopp...CC får inget tryck då vinner han lätt! Mitt internet kolappsa fick höra vanligt reff....haha 
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2013-07-30 21:26:54  Inget större lopp...CC får inget tryck då vinner han lätt! Mitt internet kolappsa fick höra vanligt reff....haha 
Answer to: "Inget större lopp...CC får inget tryck då vinner han l&aum"
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
|
Det där var inget man skriver hem om direkt, ett av dom finaste startlistorna på länge, men tack vare regnet det sämsta o tråkigast Åbergs for ever....en sak e säker, Sebbe kräver fäste han slirar bara på kladdig bana, likadant dipp gjorde han i Elitloppet o då regna det också.
Sen den där Tomas Kourvenoja är en riktig fegis, han sitter hellre kvar på bortre lång än o gå först i tåget, fy fan för staketpissare.
PISSLOPP!!...hade jag tyckt även om jag spelat på CC...hade med han på v75 så det var inte därför, men jag gillar lopp som man får gåshud av. Nu blev man bara besviken   
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-07-30 21:35:50  Det där var inget man skriver hem om direkt, ett av dom finaste startlistorna på länge, men tack vare regnet det sämsta o tråkigast Åbergs for ever....en sak e säker, Sebbe kräver fäste han slirar bara på kladdig bana, likadant dipp gjorde han i Elitloppet o då regna det också.
Sen den där Tomas Kourvenoja är en riktig fegis, han sitter hellre kvar på bortre lång än o gå först i tåget, fy fan för staketpissare.
PISSLOPP!!...hade jag tyckt även om jag spelat på CC...hade med han på v75 så det var inte därför, men jag gillar lopp som man får gåshud av. Nu blev man bara besviken   
Answer to: "Det där var inget man skriver hem om direkt, ett av dom finaste startl"
|
|
Ja ingen höjdare...precis hörde bara reff o ingen bild...internet segar just nu...var rädd för att regnet skulle ställa till de o mycket riktigt...synd på ett så fint lopp...! 
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|