Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-5 Färjestad

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

[ 1 ]   2  
Author Message
Dark_horse Posted: 2012-06-26 02:13:20

Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
Reply
Dark_horse Posted: 2012-06-26 02:38:22

Det enda på förhand svåra loppet. Utan att veta riktigt vad jag pratar om känns Krusen och Rigel Odin hetast, men några av norrbaggarna ser farliga ut också.
Reply
dujorha Posted: 2012-06-26 06:48:40 Answer to: "Det enda på förhand svåra loppet. Utan att veta riktigt va"

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Sparlopp..max 2 isbjörnar..
Reply
Posted: 2012-06-26 11:55:28 Edited(1): 2012-06-26 11:55:57

Became a member: 
Forum posts:
Kommer att ta halva fältet.......... 3,4,5,6,7,12,15 och kanske någon till.........

Gillar fettern tg annars, fin speed på det kallblodet.
Reply
dujorha Posted: 2012-06-26 12:52:43 Answer to: "Kommer att ta halva fältet.......... 3,4,5,6,7,12,15 och kanske n&arin"

Ja den har bästa chansen..bra bana o skolöst så..finns fler som kommer att chansa skolöst o de kanske fungerar...
Reply
Dark_horse Posted: 2012-06-27 14:02:30

Efter att ha läst på lite mer känns Fetter'n TG som ett kul spikförslag, särskilt eftersom många lär gardera på här.
Reply
travspelarn Posted: 2012-06-27 14:16:14 Answer to: "Kommer att ta halva fältet.......... 3,4,5,6,7,12,15 och kanske n&arin"

Became a member: 2007-10-25
Forum posts: 1102
Förlåt speltorsk att inte är dig jag klagar på. Men folke, ska du verkligen strecka krusen? Senast jag hyllade hästen sa du så här:

Krusen är en flodhäst och sådana vinner inte på v75, kommer inte långt på att springa sin 1.30 tid här....
Reply
travspelarn Posted: 2012-06-27 14:43:39

Gjorde en memoar inför fornabodas tävlingar den 20/5, tre av hästarna kommer ut här och så här skrev jag om de inför den starten. Om någon har intresse. Kan ju även säga att ramstad eld verkar grymt gynnad av pisk, var ju jättebra trea i dödens på hallsta lotus näst senast. Detsamma kan man säga om fettern som är obesegrad i sverige i tre starter...

8 Raggmunken
Tappstart och fick fjärde ytter senast. Med i tredjespår med hoppade 600 kvar, tappade mycket. Tillbaka i spåren och visade 22,2 sista 400 och under 20 över upploppet, enorm. Dock är distansen ett frågetecken och blir ju ingen snabbstart. Men han är under kraftig utveckling och är han som senast kan han bara vara bäst här.

14 Ramstad Eld
Senaste sverigebesöket var i elitkampen och den starten kommenterar jag så här: Tredjespår första 500 fram i dödens 19/500, 20,8/1000. Höll farten strålande med tanke på det loppet och landar på 21,7 som sexa. Det kan man inte tro när man ser hästens resultatrad. Hittar han den formen så kan han vinna trots 40 tillägg. Men har varit blek på slutet.

15 Lix Mollyn
Stod omöjligt till med 100 meters tillägg senast. Var klart godkänd då. Dåligt till även här men är i form och kan rekordsänka rejält. Har dock kanske varit lite bättre för Jansson och med tanke på tilläggen och tuffa hästar framför så tror jag inte att han rundar allt. Känns i alla fall inte spelvärd till hög procent.
Reply
Posted: 2012-06-27 15:41:23 Answer to: "Förlåt speltorsk att inte är dig jag klagar på. Men f"

Became a member: 
Forum posts:
Sjukt otrevligt att du dissar mig genom att inte klaga på mig.

Så fort jag skriver ngt om denna omgång så får du fan se till att vara på mig.

Reply
dujorha Posted: 2012-06-27 19:24:50 Answer to: "Gjorde en memoar inför fornabodas tävlingar den 20/5, tre av h&au"

Raggmunken var jättebra efter galoppen o barfota nu så kanske han kan va med där framme..den o norsken som också behöver barfota..
Reply
Posted: 2012-06-27 23:50:21 Answer to: "Förlåt speltorsk att inte är dig jag klagar på. Men f"

Became a member: 
Forum posts:
Krusen har fortfarande inte vunnit på v75, men om jag tar halva fältet så platsar han då han gjort en del fina insatser. Mycket som kan hända i travlopp.....Hade inte mycket att sätta mot fettern tg senaste de mötes och Fettern tg lär vara betydligt bättre nu vill jag säga. Känns nästan som klasskillnad på dem 2......

Men det är absolut inte omöjligt att jag spikar eller går kort med fettern tg som utgångshäst......Börjat bli intressant att gardera mer i andra lopp istället. Avd 4+7 tex.......
Reply
travspelarn Posted: 2012-06-28 06:06:38 Edited(1): 2012-06-28 06:10:12 Answer to: "Krusen har fortfarande inte vunnit på v75, men om jag tar halva f&aum"

Hahahahaha. Det kan nog varit det dummaste du någonsin sagt. Men handlar väll om okunskap, du har helt enkelt inte sett loppet... Krusen spenderade 1500m i tredjespår innan han kom ner i dödens och kan säga att det finns ingen häst i klassen som kan göra den prestationen som Krusen gjorde den dagen. Fettern GT hade inte kommit imål än om han hade fått samma lopp...
Reply
dujorha Posted: 2012-06-28 08:23:07 Edited(2): 2012-06-28 09:13:01 Answer to: "Hahahahaha. Det kan nog varit det dummaste du någonsin sagt. Men hand"

Kan bara instämma i att hästen fick ett grymt lopp...Uffe körde styggt...men hästen är inte så där kvick i benen än...Får Norsken köra skolöst o även Raggmunken som visade en sällan skådad snabbhet efter galoppen så får dom andra svårt..där kan man kanske chansa o gå kort 4,5 o 6:an som åkså är en barfotaberoende häst...någon ska väl greja de... Vilken utveckling de har skett med mitt perspektiv på kallisarna..skolöst hade man föreslagit de på 60-talet så hade man blivit förklarad något korkad.... Hade Uffe fått köra Krusen från de här läget så vore han given..
Reply
Posted: 2012-06-28 11:57:09 Answer to: "Hahahahaha. Det kan nog varit det dummaste du någonsin sagt. Men hand"

Became a member: 
Forum posts:
Nope, men fettern tg får inte sådana lopp pga han vet hur man springer snabbare än 1.30. Krusen får alltid tuffa lopp då han är långsam...... självklart han blir straffad då.....

kan vinna om det klaffar mycket och han kommer ner i banan någon gång i loppet, sitter han kvar i bakom hästar så är han chanslös då han inte kan speeda.

Tror nog att Fettern tg troligen är några längder förre i mål.

Kunskap om trav har jag nog allt, travspelarn var väl du som sade att krusen var "stenklar" sist?
Reply
travspelarn Posted: 2012-06-28 18:29:49 Answer to: "Nope, men fettern tg får inte sådana lopp pga han vet hu"

Visst trodde jag att Krusen skulle vinna på Romme men han var lite för ospeedig fortfarande för att svara flex då, men kom ju tillbaka starkt över upploppet igen. Men slog ju i alla fall Elling som ju enligt dig var en klart bättre häst än Krusen.

Att skriva att det är klasskillnad mellan Fettern och Krusen till norrbaggens fördel baserat på senaste loppet de möttes är snudd på idioti. Visst har hästarna olika egenskaper men då skulle väll t.ex. Nahar i guld vara helt chanslös för att han, precis som Krusen lever på styrkan? Fast det är väll kanske inte riktigt lika korkat som att påstå att New royalty skulle vara en kulltopp.

Krusens lopp näst senast var helt enormt och jag förstår att hästen inte ville vara på banan senast med täta starter dessutom... Öppnar bättre än både 4 och 5 från start här och med två riktigt snabba på startvolten lär det finnas plats att gå ut. Lär ju aldrig behöva gå ut i tredjespår denna start och då är det hyfsad chans, kusken till trots.
Reply
B_Good Posted: 2012-06-28 19:03:44

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
Pluggat dåligt denna vecka. Har inte hunnit. Börjar där jag tror det är knepigast (denna avdelning?) o får se hur mycket man hinner sätta sig in tills Lördag.
Fetter´n ser ju ut att kunna vinna det här rätt lätt men första tanken är nog en ganska stor gardering.
Tidsmässigt ser det inte riktigt ut som de främsta ska klara sig men plockar nog med dem ändå.
Gillar Krusen, tuff fuling som ska med även om han känns för ospeedig.
Shit.. Ju mer jag tittar ju fler blir det. Halva fältet! Minst!
Reply
Posted: 2012-06-28 19:44:31 Answer to: "Visst trodde jag att Krusen skulle vinna på Romme men han var lite f&"

Became a member: 
Forum posts:
´rättelse, jag har inte sagt att new royality är en kulltopp, jag har sagt att han har potential eller kapacitet att bli/vara det beroende på de insatser han gjorde förra året. Vilket inte går att argumentera mot vill jag säga, att sedan lennartsson inte har 1 häst som gått bra i år är en annan sak.....

Har krusen någonsin fått ett "lätt" lopp mot bra hästar? är väl solkart att han fåt det tufft när han är enbart stark av sig, kanske ute på fel distans? Elling var en halv längd efter när dem mötes i april? vill minnas jag hade med vinnaren flex då också.... Tvungen att gardera på för att ha vinnaren när den stenklara krusen skulle förlora.

Fettern vann med 2 längder åkandes mot krusen senast och det var i årets 3.e start där han inte hade form enligt tränaren, lovad att vara ännu bättre nu i årets 5.e start. Sådär 5,6 längder förre Krusen i mål då? Krusens möjligheter från start är ju helt beroende på hur Gundersen väljer att bevaka från start......troligen ingen betydelse oavsett......Men snälla kom inte o böla efter loppet om Krusen får gå i 3.e spår halva loppet, ska bli kul att se din "stenklara" förlora

Vad gäller nahar i guld att han enbart skulle leva på styrka, avslutade 1.08 sista 400 och gick i mål på 11,6 över 2140m, varför skulle inte han kunna vinna guld? URUSEL jämförelse!
Reply
travspelarn Posted: 2012-06-28 20:16:39 Answer to: "´rättelse, jag har inte sagt att new royality är en "

Kanske dålig jämförelse men ville bara poängtera att hästar har olika egenskaper. Bara för att fettern är snabbare än bit behöver inte det betyda att det är klasskillnad mot krusen som har andra kvalitéer... Sedan har jag aldrig ens påstått att krusen ska vinna detta lopp, löser det sig med positionerna kan han göra det, men jag håller raggmunken ruggigt högt här och kommer även ta med ett par till...

Sedan det påståendet att

Krusens möjligheter från start är ju helt beroende på hur Gundersen väljer att bevaka från start.

känns ju väldigt märkligt med tanke på hur han sett ut i voltloppen i norge. Krusen är ju betydligt snabbare från start och kan nog gå ut om inte kremelina hinner täppa till utifrån. Eller om Krusenstierna får för sig att köra på innerspår...
Reply
Posted: 2012-06-29 10:33:10 Answer to: "Kanske dålig jämförelse men ville bara poängtera att h"

Became a member: 
Forum posts:
jo olika egenskaper, det är 2140m nu och då får vi väl utgå från det?

Kommer spika fettern tg, eventuellt slänga med tord viking, ramstaeld(helt bortglömd), kanske rigel odin.
Reply
Posted: 2012-06-29 12:55:19

Became a member: 
Forum posts:
Spik på Fettern.
Reply
[ 1 ]   2