Nä.. Tanken är bra dock. men som sagt är det otroligt basic. O kassaböckerna känns helt buggade so far. Kan bli bra med en del putsning! Tyvärr lite synd för det blir ju en konkurent till forumet här..
Insåg en bra funktion iallafall.. När man llämnar in ett lir går det automatiskt ut ett mess med raden till alla..
Betalning och vinstfördelning
ATG tillhandahåller inte något gemensamt spelkonto eller gemensam betalningslösning för laget i nuläget. Hur laget väljer att ”samla in” pengar till insatsen är individuellt och upp till laget att komma överens om. Det kan vara genom överföring till lagkaptenens bankkonto eller genom att samla in kontanter. Det går inte att göra överföringar mellan olika ATG-konton i dagsläget. Under fliken verktyg finns två olika varianter av kassaböcker som laget kan använda sig av för att underlätta och administrera lagmedlemmarnas inbetalningar, vinstfördelning mm. Det är alltid via lagkaptenens ATG-konto som pengarna för V75-omgången betalas och det är till lagkaptenen som eventuell vinst utbetalas. Läs mer om detta under fliken villkor.
Nej,jag ångarmig. Riktigt kass sida... Jag trodde man hade dom ett spelkonto ihop likt svenskaspels bolagsspel....
Betalning och vinstfördelning
ATG tillhandahåller inte något gemensamt spelkonto eller gemensam betalningslösning för laget i nuläget. Hur laget väljer att ”samla in” pengar till insatsen är individuellt och upp till laget att komma överens om. Det kan vara genom överföring till lagkaptenens bankkonto eller genom att samla in kontanter. Det går inte att göra överföringar mellan olika ATG-konton i dagsläget. Under fliken verktyg finns två olika varianter av kassaböcker som laget kan använda sig av för att underlätta och administrera lagmedlemmarnas inbetalningar, vinstfördelning mm. Det är alltid via lagkaptenens ATG-konto som pengarna för V75-omgången betalas och det är till lagkaptenen som eventuell vinst utbetalas. Läs mer om detta under fliken villkor.
Nej,jag ångarmig. Riktigt kass sida... Jag trodde man hade dom ett spelkonto ihop likt svenskaspels bolagsspel....
jag hade för längesedan ringt och pratat med ATG om bolagsspel likt svenskaspel. Och jag fick svaret att jag inte är ensam om att hört av sig. Sen är det mycket till spelbutikernas överlevnad. Dem har redan tufft som det är nu eftersom nästan alla väljer att lämna in via datorn. Spelbutikerna lever mest på sina andelsspel och skulle ATG föra in bolagsspel likt svenska spel så är det en käftsmäll för butiksägarna.
Hade varit så jäkla skönt med ett bolagsspel på ATG just med överföringar av pengar.