Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> hmm..

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2007-10-23 11:36:36

Became a member: 
Forum posts:
Sverige Max 10 startpoäng (2)
5 000 kr 2140a 2007-10-22 19:10 Arvika Banförhållanden just nu: Lätt bana
Resultat

1, Sverige Perfect Champion Lätt aluminium Erik Berglöf 1,16.4a 2 500 kr
4, Sverige Mrs Trot Lätt aluminium Åke Svanstedt 1,16.4a 1 250 kr
6, Sverige Flower Garden Järn Peter Cederin 1,16.9a 700 kr
5, Sverige Burning Desire Lätt aluminium Carl-Erik Lindblom 1,17.4a 350 kr
2, Irland Staunton Järn Tom Horpestad 1,18.4a 200 kr

Hmm. Hur kan kuskarna köra flera hästar i samma lopp?
Reply
Posted: 2007-10-23 17:26:27

Became a member: 
Forum posts:
Prince perfect galopp i starten , Mrs Trot långsam ut, kommer upp på utsidan innan första kurvan , svanstedt tar över...hur svårt kan det vara?
Reply
Posted: 2007-10-23 18:47:33 Answer to: "2763 Hmm. Hur kan kuskarna köra flera hästar i "

Became a member: 
Forum posts:
Kanonbra att du rapporterar de, åtgärdas så fort som möjligt.

/ Andreas
Reply
Posted: 2007-10-23 21:58:21 Edited(1): 2007-10-23 22:07:56

Became a member: 
Forum posts:
Det här nämndes redan i ett mail för några dagar sen, och då konstaterades det att ni direkt efter uppdateringen sett buggen och åtgärdat den direkt!

Jag menar - håll en rak linje och tacka för felaktigheter som upptäcks men spring inte runt och ljug, precis som ni inte sett buggen innan!

// ATIX

P

var visserligen Eriksson som sett det även om det var Larsson som svarat här - kan bero på kommunikationssvårigheter
Reply
Eriksson Posted: 2007-10-23 22:57:40 Answer to: "Det här nämndes redan i ett mail för några dagar sen, och då konstater"

Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12238
Nu var det ju en väldigt liten bugg och inget kritiskt. Påverkade endast lopp där uttagningarna hann göras.
Reply
Posted: 2007-10-23 23:21:33

Became a member: 
Forum posts:
Jag vet, men jag kritiserar ju inte buggen. Sånt uppstår alltid när man programmerar. Sen är frågan om man sk alåta kuskarna köra två hästar eller inte i loppet. Svaret vet jag inte, men låt det gå om man ändrar det snabbt som attan.

Jag säger bara att spelledarna ska vara mer raka i sin kommunikation och inte låtsas saker.

Jag gillar er satsning och jag har enormt kul med det här spelet på jobbet och på min fritid. Tro inget annat!

Samtidigt vill jag hjälpa till och förbättra det - i den mån jag kan! Det är upp till er men jag känner ibland att ni bör ventilera ea bollar med fler än bara er själva!

// ATIX
Reply
Posted: 2007-10-23 23:37:23 Answer to: "Jag vet, men jag kritiserar ju inte buggen. Sånt uppstår alltid när man "

Became a member: 
Forum posts:
Orkar knappt svara på sån här skit,

Du tror alltså att vi sitter och tittar ihop hela dagarna?
Eriksson har skola i Göteborg och jag jobbar med annat. På kvällarna går vi igenom buggar som inkommit och utvecklar spelet vidare.

Som sagt så gör vi detta på fritiden och sån här skit orkar vi inte läsa.

Hur kan du ens tro att vi skulle ljuga om en sån här sak..

Jag hade inte sett buggen innan, tackade och skrev ner det för att säga det till webmaster ikväll. Thats it.

Om det är någon som ljuger så är det du som snackar massa skit, som helt saknar substans.

De flesta använder forumet på ett vettigt och bra sätt och vill kunna snacka/diskutera/komma på idér osv.. vilket är meningen.

Du kan bevisligen inte klara av det här på en mogen nivå, så vi tar bort dig från att skriva i furumet - igen..
Reply
Posted: 2007-10-23 23:55:02 Edited(1): 2007-10-23 23:58:57

Became a member: 
Forum posts:
Det är tragiskt att spelledningen inte läser det jag skriver för det första!

I mitt meddelande skrev jag en sak och snabbt korrigerade jag det med att det var Eriksson jag hade mailat med (som hade sett bugget och åtgärdat den direkt). Att sen Larsson här beskyller mig för att ljuga - utan substans - så är det mer sorgligt än något annat!

Jag minns inte (och bryr mig ännu mindre för den delen) vem som stängde av mig från forumet första gången!

Dock undrar jag om det luktar maktkamp eller ren avundsjuka från någons håll! Jag har inga problem att debattera och jag kan göra det på hård nivå! Jag tål när folk klagar på mig om jag inte gjort något tillräckligt bra - när jag haft bra möjligheter att göra något bättre! Jag tål även att säga ett eller annat till någon och även ta samma "skit". Däremot finns det vissa här som inte vågar, vill, kan eller ens orkar ta en diskussion om hur saker ska bli bättre! Speciellt inte om man har "makten". Då är det mycket enklare att tysta ner den som har något att säga även om saker kan bli bättre! Det är beklagligt!

Så snälla Larsson, vad handlar det här om? Att jag "spöade" er i utmaningen i kväll eller att jag är en av få som kommer med konstuktiva idéer som du har svårt att ta till dig?

Berätta gärna för mig vad du tycker är "ett vettigt och bra sätt och vill kunna snacka/diskutera/komma på idér" (här på forumet). Man kan som sagt sätta skygglappar för ögonen på en häst men när man gör det på en människa är det inte säkert att det får samma effekt!

Tragiskt är mitt ord oavsett vem som är spelledare! När man inte orkar bemöta kritik känner jag det som att man vet att man har fel - då är det klart enklare att bara lägga ner den, speciellt om amn sätter munkavel på sin "antagonist". Nu är jag ingen motståndare, utan en som försöker hjälpa till vad jag kan! Men när man betackar sig hjälpen kan jag enbart skriva i forumet och förhoppningsvis få andra medlemmar intresserade av det jag skriver!

Till sist vill jag att du förklarar "vad en mogen nivå" är. Är det när man aldrig framför kritik, eller är det när man skriver korta meddelande och klagar på att ens hästar från stuteriet är dåliga? Kan du lära mig vad en mogen nivå är så är jag beredd på att lyssna men då måste du ge mig konstruktiv kritik och inte bara utöva din makt i rädsla att jag ska "vad ni nu tror".

Jag lovar att jag vill att det här spelet ska bli bättre än er. Det kan låta konstigt men jag ser en enorm framtidspotential i det här, om man bara utformar det rätt!

// ATIX
Reply
Posted: 2007-10-24 01:37:58

Became a member: 
Forum posts:
Varför är du bara intresserad för att provocera, Atix.
Du påstår att du ger konstruktiv kritik, men i själva verket så säger du bara hur bra du är och allt och alla är skit.
Förstog du ingenting när du blev avstäng tidigare?

Du är säkert en jävla fin kille, men du uttrycker dig som om du är full.
Reply
Posted: 2007-10-24 01:58:30 Answer to: "Varför är du bara intresserad för att provocera, Atix. Du påstår att"

Became a member: 
Forum posts:
Precis, han kan ju en del trav men saknar totalt förståelse och vägrar lyssna på andra.

Tex. att mena att vi har kommunikationssvårigheter i spelledningen, att vi springer runt och ljuger och andra helt otroliga grejjer..

men förstårs, det är ju helt lysande konstruktiv kritik..
Reply
Posted: 2007-10-24 02:13:30 Answer to: "Det är tragiskt att spelledningen inte läser det jag skriver för det fö"

Became a member: 
Forum posts:
(Även svar till dina andra inlägg/mail ikväll)

Atix, för det första..

Jag har jobbat/studerat/skrivit om trav i hela mitt liv och känner de flesta inom travet, så du kan vara lugn att travkunskap finns i detta teamet.

Kritik har jag inga problem att ta - det är delvis därför vi har forumet, inte många sidor som erbjuder sina medlemmar den möjligheten.

..och konstruktiva idéer har du väl redan sett att vi bemött och jobbat med..

Du fläker ur en massa saker jag inte ens tycker är värt att kommentera, men att du tror att du och din attityd får oss att bli bättre av vad vi sysslar med säger allt..

Du mailade precis och krävde att vi skulle bollplanka med dig,

Jag har redan tre bollplank, som samtliga är mycket väl insatta i travvärlden.

..du är en av mer än 1000 travintresserade medlemmar..
..du avgör inte vad som är känsla, du har en - andra en annan..
..du avgör inte vad som ska/måste göras..

Det du kan göra är att komma med konstruktiva tankar och ideér och sedan avgör vi och teamet hur bra de är osv.

Men du kan ju starta en sida där massor med atixar bestämmer vad som ska göras och alla får sin vilja igenom vad gäller känslan och allt annat. Skulle nog bli ett skönt forum där också

Redan fått in att folk vill att du ska stängas av igen, och vi vill att forumen ska ha en skön, trevlig attityd, där folk ska kunna diskutera på en mogen och förstående nivå.

Du har vid upprepade tillfällen visat att du inte klarar av detta.

Mitt tips - coola ner och ta del av ett kul spel och bra travtipsförslag.

Så tar vi hand om sidan och utvecklar spelet med hjälp av konstruktiva idéer från våra medlemmar - även om det blir oerhört tufft utan någon som helst travkunskap..
Reply
Posted: 2007-10-24 02:22:46 Answer to: "Precis, han kan ju en del trav men saknar totalt förståelse och vägrar l"

Became a member: 
Forum posts:
haha klockrent )
Reply
Buck_Fush Posted: 2007-10-24 10:14:24 Edited(1): 2007-10-24 10:14:42 Answer to: "(Även svar till dina andra inlägg/mail ikväll) Atix, för det första"

Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 565
"Mitt tips - coola ner och ta del av ett kul spel och bra travtipsförslag."
Det var ett bra tips, man får ta saker och ting för vad dom är.
Reply
Posted: 2007-10-24 15:46:49

Became a member: 
Forum posts:
Jag tycker att vi ska vara glada att det finns såna som eriksson och larsson som vill göra såna här spel så att vi medlemmar kan få ett riktigt kul tidsfördriv som iallafall jag kan lägga ner många roliga timmar på!!! Så jag håller med Larsson i det han skrev till dig atix... Starta ditt eget spel och bollplanka med dig själv där så blir du nog lycklig!! Då får du ju göra som du vill..
Själv vill jag ta tillfället i akt att tacka för ett hemskt roligt spel!!
Reply
Posted: 2007-10-24 16:05:24 Answer to: "Jag tycker att vi ska vara glada att det finns såna som eriksson och larss"

Became a member: 
Forum posts:
Kul att du uppskattar spelet
Vi tänker fortsätta utveckla det tills det blir ännu bättre med hjälp av er medlemmar.

/ Andreas
Reply
[ 1 ]