Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Tips & Ideér -> Tränarspecialitet - så t...

Saknar du något i spelet eller är det något som kan förbättras? Tveka inte, skriv ner dina förslag här så kanske de blir verklighet. Bra ideér belönas.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2010-05-02 11:18:01 Edited(1): 2010-05-02 11:18:54

Became a member: 
Forum posts:
Jag har flyttat upp 3 stycken 5-stjärniga skötare nu. Jag hade stallet vilande så jag hade inte så många topptränare i början av etappen när jag tog tag i det igen. 5 stycken dugliga. Nu ser det bättre ut, men skulle behöva någon till med rätt specialitet ...
Det kvittar egentligen, men det gjorde bara att jag kom ihåg hur det var när man började spela, och man flyttar upp en skötare som nått 5 stjärnor...

Och så får man den totalt obotligt meningslösa säkerheten !!! ...var ruggigt irriterande då, är det nu.

och jag har lyckats dra 3 (JA, TRE ! ) SÄKERHETSINSPEKTÖRER på raken nu..hur trött bli man inte

SÅ ERIKSSON , SNÄLLA...låt oss antingen kunna välja specialitet när det flyttas upp, eller gör åtminstone säkerhetsträningen dubbelt så effektiv.

Som det är nu, så vem vill träna säkerhet till 0.075 per pass på en 3-åring??!?! helt hopplöst...men, Skulle det ge 0.150 kan det faktiskt bli värt det och vara ett alternativ till kastrering...
Reply
Soberano Posted: 2010-05-02 17:44:20 Answer to: "Jag har flyttat upp 3 stycken 5-stjärniga skötare nu. Jag hade st"

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Kan bara instämma. Jag tycker nog att det kan vara läge att skippa specialiteten om nu inte Eriksson fixar så att man själv kan välja. Har upplevt det som att dom kommer i klump nämligen. Hade en period när jag bara hade säkerhetstränare, sen kom det intervall, nu har jag mest backtränare och dom kom allihop samtidigt.
Reply
ddmannen Posted: 2010-05-02 18:27:34 Answer to: "Kan bara instämma. Jag tycker nog att det kan vara läge att skipp"

Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
tycker det är bra att allting inte är perfekt , utan vi spelare får anpassa oss .
Även om jag håller med att det är retfullt , personligen tycker jag nog sämre om allmän tränare.

Som det är nu så blir man nöjd när väl få den tränare man vill ha , även om det inte sker så ofta. Får man alltid den vill ha så är det inget att vara belåten över.
Reply
Posted: 2010-05-02 20:51:53

Became a member: 
Forum posts:
Poängen är väl inte att jag tycker det är så hemskt att få fel tränare, utan att SÄKERHET är en totalt meningslös specialitet !

Väldigt sällan jag använder säkerhetstränaren..den är för inneffektiv för att kännas användbar på en egenskap som ändå är så otroligt styrd av slumpen i loppen. Du kastrerar, Thats it !
Reply
ddmannen Posted: 2010-05-04 22:46:12 Answer to: "Poängen är väl inte att jag tycker det är så hems"

jag upplever ändå att hästarna som ofta galoppera blir travsäkrare efter att man kört säkerhetsträning , men visst tar det tid.
Men galopperar de alltför ofta så brukar jag ge hästarna massa säkerhetsträning som straff , sen tror jag finns en massa andra saker som påverkar galopprisken mer än just galopprisk och slump.

Visst vill man absolut inte enbart säkerhetstränare men håller inte med om att de är totalt meningslösa ,
Sto går ju inte kastrerar och valacker vill jag inte har några
Reply
Posted: 2010-05-04 23:01:28

Became a member: 
Forum posts:
Hehe...Okej ddmannen. Köper nog det egentligen, eller vill tro att det stämmer i varje fall. Är kanske fast i hur snacket gick i början av spelet, men då var ju å andra sidan kastreringarna rena lyckohjulet

Idag är dom väl lite mer balanserade, och då kanske det är mer nytta med säkerhetstränare.
Reply
larockma Posted: 2010-06-03 13:09:08

Became a member: 2008-11-18
Forum posts: 1474
Självklart skall man väl kunna välja egenskap på tränare alt. skötarebefordran. Snacka om att köpa grisen i säcken som det är nu.
Reply
ddmannen Posted: 2010-07-13 11:48:26

visst kan man tycka det är fel att man inte får välja . men samtidigt blir det extra svårighet att försöka anpassa träningen efter hållande som inte styr efter själv och aldrig blir perfekta, och den svårigheten tycker jag är bra.

Så jag tycker vi behåller settet som vi befodrar tränare. (får se om jag ändra mig på söndag då jag ska befordra 5-6 skötare till tränare)
Reply
larockma Posted: 2010-08-14 10:53:45

Became a member: 2008-11-18
Forum posts: 1474
Jag har försökt fundera/utveckla detta. Om det är möjligt, låt säga att man under en säsong, har rätt att när man befordrar en skötare, välja egenskap på ett visst antal befordringar. Vad som sen är "rätt" antal kan man sia om, förslagsvis 5 ggr/st. Detta borde väl kunna gå att "logga" på resp användare Herr Eriksson?

När man idag befordrar så blir de tränare med egenskap av slumpen. Så när man befordrar är det väl bara att lägga till en ny popup ruta, vill du välja vad skötaren skall få för tränar-egenskap. Sen ser man i denna popup hur många valmöjligeter man har kvar denna säsong, att göra detta val.
Reply
[ 1 ]