[ 1
]
|
|
Posted: 2010-01-29 18:04:23
|
Became a member:
Forum posts:
|
Har spelat detta spelet ett tag nu. Tillräckligt länge för att se potentiella förbättringar. Skriver en kort lista med förslag nedan. Kommentera gärna.
1. ”Stäng ner” stall pga inaktivitet (efter 1 månad?) om det inte är meddelat. Kontot kan få finnas kvar men inte stallet, det vill säga att en omstart ska krävas.
2. Vid orimliga bud på hästbörsen finner jag det är lämpligare att stänga av personerna från all handel med hästar(hästbörsen, avel med andras hingstar, stuteriet) under en viss tid(kanske en månad?) än att stänga av spelaren.
3. All handel mellan stall från samma ip-adress (insider handel? fusk?) borde resultera i samma som punkt 2.
4.Inför fler värden för hästarna, tex förmågan att trava barfota och träningspåverkan som fasta värden. Medan form och hälsa bör vara dynamiskavärden.
5. Koppla formen till hur hästen presterar i loppen. Som tex om hästen placerar sig så höjs formen något medan om den körs i galopp så sänks den aning. Formen bör även sänkas något över tid så att en ostartad häst inte går in och gör ett drömlopp direkt. På så vis får provlopp och b-lopp en helt annan betydelse.
Således bör en ytterliggare en egenskap finnas. Hästens hälsa, det som idag är form bör istället vara hälsa.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-31 20:26:43
|
Became a member:
Forum posts:
|
Inga kommentarer?!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-01-31 21:05:12
|
Became a member:
Forum posts:
|
Det är intressanta idéer. Inget fel på dom..
Problemet är bara att det har lyfts fram 100 intressanta idéer här , men inget händer. De flesta som spelat ett tag är nog bara lite luttrade och förväntar sig tyvärr inga plötsliga förändringar...
Bara hoppas Eriksson får lite tid över nå´n gång, om det ens är det som det brister på ...
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2010-01-31 21:56:01
|
|
hogan
|
Posted: 2010-01-31 22:21:42  kan bara hålla med perra.
hav förtröstan, eller vad det heter.

Answer to: "kan bara hålla med perra.
hav förtröstan, eller vad det "
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
|
Japp, det verkar svårt att justera allas önskan men öppna några boxar till efter ett eller par års medverkan lyfter jag gärna fram.....och stänga alla inaktiva behöver ju inte vara så svårt att ordna....men massa detaljer kan ta tid....ha förtröstan som en poet sa en gång i tiden.....har jag för mig. 
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2010-01-31 23:20:47
Edited(1): 2010-01-31 23:22:29
|
|
|
Posted: 2010-02-01 22:01:36  det som är lite småskumt är ju att eriksson och larsson byggde hela siten, vilket måste ha tagit både lång tid och krävt massor med arbete, men sen tog det helt stopp i intresset. dom borde ju ha cashat in en del på guld-medlemskapet tex.
men larsson fick väl jobb på atg på maxi och tyckte det var roligare kanske?
och eriksson, tja? en programmerare som gjorde det för att han fick betalt? jag vet inte.
Answer to: "det som är lite småskumt är ju att eriksson och larsson byg"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Eriksson tror jag förvisso har en karriär vid sidan och en legitim ursäkt.
Larsson o hans tips kan kvitta rätt hårt.
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2010-02-01 23:21:44
|
|
Bara för dom satt en stor V75a en gång i tiden, betyder ju inte att dom är bättre på tippa än andra experter....man kan ju tydligt se att experter tror olika men ingen är bättre än någon annan....sätt upp en lika stor V75 varje helg som dom fem får i Aftonbladet t.ex och vips har du lika många rätt som dom....alltid när man ska bevisa ngt blir man genast mer safe och bygger sitt system på säkra spikar eller någorlunda, de måste ju tippa så tidigt i veckan dessutom.
Lyssna bara på dig själv o ingen annan, det är det bästa. Man blir bara förvirrad o gör fel annars o man ändra o har sig o sen våga spika 10 oddsare även på stora system. 
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2010-02-02 00:44:32
Edited(2): 2010-02-02 00:46:19
|
|
hogan
|
Posted: 2010-02-02 18:49:33
|
|
Kan dom inte erbjuda någon koderna då, om man skriver till admin@travzonen.se så svarar ju han efter ett tag och i brevet kan vi väl fråga om hur framtiden ser ut, om de är intresserade av att ta in ngn från oss här, någon som kan programmering eller använda koderna som justerar spelet, jag förstår ju att det inte går att uppfylla allas önskemål men några enkla, som 15 boxar och rensa ut lite bland inaktiva......och om vi ska skrota stuteriet eller inte, tror sånt som berör aveln kan vi nog göra själva....som statestik mm.
vi kan ju fråga hur länge siten kommer finnas oxå, nu när tvivel uppstår om deras intresse o.dyl, om det är ngn ide att lägga ner ngn energi på det här överhuvudtaget???? 
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2010-02-02 19:04:36
 Kan dom inte erbjuda någon koderna då, om man skriver till admin@travzonen.se så svarar ju han efter ett tag och i brevet kan vi väl fråga om hur framtiden ser ut, om de är intresserade av att ta in ngn från oss här, någon som kan programmering eller använda koderna som justerar spelet, jag förstår ju att det inte går att uppfylla allas önskemål men några enkla, som 15 boxar och rensa ut lite bland inaktiva......och om vi ska skrota stuteriet eller inte, tror sånt som berör aveln kan vi nog göra själva....som statestik mm.
vi kan ju fråga hur länge siten kommer finnas oxå, nu när tvivel uppstår om deras intresse o.dyl, om det är ngn ide att lägga ner ngn energi på det här överhuvudtaget???? 
Answer to: "Kan dom inte erbjuda någon koderna då, om man skriver till admi"
|
|
|
Posted: 2010-02-04 23:30:55
|
Became a member:
Forum posts:
|
Så mina förslag kommer bara rinna ut i sanden?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-05 11:42:52
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hm börjar allt mer att likna hur det gick för Sulky..sena uppdateringar om det ens blev några och sedan så lades det ner huxflux...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-14 23:26:12
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ingen som är ansvarig som har lust att kommentera?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-16 12:47:59 Edited(1): 2010-02-16 12:48:24  Ingen som är ansvarig som har lust att kommentera?
Answer to: "Ingen som är ansvarig som har lust att kommentera?"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Dina förslag kommer rinna ut i sanden, tyvärr.
Liknande förslag lades fram för två år sedan, och fortlöpande till idag.
Du får acceptera spelets brister och ta det som det är.
Sluta hoppas på en förbättring och spela på som vanligt är mitt tips.
Tyvärr.
|
|
Reply
|
|
stallbrucelee
|
Posted: 2010-02-18 23:44:24
|
Became a member: 2010-01-18
Forum posts: 294