Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Tips & Spel -> V64 -> KUSKINTERVJUER!

Diskutera omgångens V64. Startlistorna uppdateras vanligtvis någon gång under morgonen.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2010-01-13 16:45:07

Became a member: 
Forum posts:
Hej alla travvänner!

Här kommer dagens intervjuer för er som kommer spela V64 idag.
Själv avstår jag idag, men lirar en liten V5 istället.

God tur!!

Kuskintervjuer

V64-1
1 Soccer (Ulf Ohlsson) ­läser ni om till vänster i Reijo Liljendahls V64-krönika från Stig H Johanssons stall.

2 Brio (Björn Goop) galopp­erade senast när jag körde för fort från start. Kändes fin efter galoppen och har fått ett fint utgångsläge. Tycker att han kan vara streckvärd, säger Jörgen Westholm.

3 Sondo Harmonica (Stefan Söderkvist) har hittat­ form nu efter en period av att ha varit helt formlös. Siktar på att köra barfota runt om. Även om hon har form får hon smyga från ett bra ­läge, säger Marcus Savin ­i Kari Lähdekorpis stall.

4 Nice and a Star (Tony Wallin) har ett bra läge och formen är på gång. Han ­hade fel på blodvärdena och agerade stinglöst men nu ska han vara normal. Är rätt kvick ut. Jag hoppas att han kan få rygg på svåre Prince L., säger Lars Hagert.

5 Prince L. (Örjan Kihlström) läser ni också om i Reijo Liljendahls krönika.

6 East Zenda (Göran Jansson) håller hygglig form men har hamnat långt ut på vingen med startsnabba­ hästar innanför. Behöver smyga med. Kan hon få en peng här har hon gjort det bra, säger Göran.

7 Global Jewel (Jorma­ Kontio) är jättefint i ordning och vinner lopp när som helst. Senast satt hon långt bak och hade oflyt med dåliga ryggar. Avslutade starkt och med en bättre resa hade hon vunnit. Hon har gått framåt mycket den senaste­ tiden och känns fortsatt uppåt, säger Timo Nurmos.

8 Allram A.E. (Kaj Widell)­ ska vi ändra huvudlag på. Är svårbedömd för oss. Vi är nöjda om det kan bli ett fall framåt gentemot senast, ­säger Marcus Savin.

9 It’s a Face (Jennifer Tillman) var sjuk senast han startade och har tränat jätte­bra. Tror han kommer göra ett mycket bra lopp. Vi kör som vanligt. Har inte hunnit läsa på ordentligt men på sin kapacitet ska han räcka i sin klass, säger Joakim Sternsjö i Henrik Larssons stall.

10 Chiara Sisu (Carl-­Erik Lindblom) håller samma form som hon haft hela höst­en men har haft otur med spåren. Behöver få det serverat. Kan vara överraskande långt fram om allt löser sig, säger Petri Salmela.

11 Courage Pay ­(Charles Degiorgio) är jag riktigt nöjd med vad han gör. I träningen är han fortsatt okej men numret är inte­ så bra. Vi behöver en del tur för att komma till. Kommer nog gå med skor, säger Charles.

12 Twins Vilda (Anna-­Karin Rundqvist) är det bra med. Senast blev hon hovöm, så nu blir det skor. Det vet jag inte hur hon tävlar med. Dessutom var spår­et väldigt dåligt. Så det blir svårt, säger Anna-Karin.

V64-2
1 Greatful Accent (Claes Sjöström) har haft oflyt på slutet. Senast var det för hårt utan skor. Innan gick han med punka hela vägen. Han är bättre än raden, ­säger Börje Stridsberg.

2 Bästa Kompis (Kaj Widell) är ingenting för vinnarspelarna. Är knepig med voltstart. Tappar 15 meter. Det tror jag är svårt att undvika, säger Mats Remneby.

3 Rare Value (Ola Samuelsson) ramlade undan i ett ganska billigt lopp senast. Får rycka upp sig lite för att blåsa dem på Valla men blir bättre undan för undan. Inte helt omöjligt, säger Ola.

4 Lajo Zenit (Mikael E Andersson) har ett intressant läge och börjar fungera ordentligt. Gör honom lugnare psykiskt också. Med tanke på det håller jag honom ganska högt, säger Micke.

5 Cagliari (Ulf Ohlsson) skriver Reijo Liljendahl om i sin krönika till vänster.

6 Straight Cane (Roger Malmqvist) har haft feber och är kanske tunt jobbad. Är osnabb ut. Kanske trea-fyra, säger Peter Viklund.

7 Astonishing Ride (Jarno Koskela) var inte bra senast men är åtgärdad nu. Var fin när jag körde honom i måndags. Sköter han sig ska han vara med långt där framme, säger Jarno.

2 160 meter

8 Middle East (Kjell Brandt) får jag gråa hår av. En kanonhäst som jag inte­ fått att fungera. Känns hur fin som helst men fungerar ändå inte, säger Kjell.

9 Maxwell Mayday ­(Örjan Kihlström) såg väldigt fräsch och fin ut senast. Vettig chans att dyka upp där framme. Är vår bästa chans, säger Marcus Savin.

10 Urlow Boko (Göran­ Jansson) behöver ha lite hjälp på vägen. Är i rätt bra form men har knappast någon vinstchans. Viss plats-chans, säger Göran.

11 Santrick (Daniel Olsson) gjorde ett lopp senast och det var första på länge. Får smyga så länge det går, säger Mimmi Elfstrand.

12 Anelka Run (Jörgen Sjunnesson) är pigg och alert och formen känns bra. Det ser rätt bra ut med tanke­ på vad hon mött tidigare, ­säger Mikael Bergquist.

13 Nelle Venue (Björn Goop) bör bli bättre och bättre. Skor på. Matlapp, ­säger Thomas Karlsson.

14 Deal is Sealed (Jorma­ Kontio) gjorde sig illa inför förra starten. Jobbat på efter det, känns fin i jobben. Kan vinna om han sköter sig, säger Micke Johansson.

15 King of Shogun (Kajsa Frick) är en kapabel häst i grund och botten som varit väldigt skadedrabbad. Behöver ha fler lopp i kropp­en. Smyger, säger Kajsa.

V64-3
1 Fia Fiktiv (Ola Samuels­son) var en liten besvikelse senast. Fick ett fint lopp men det bet halvdåligt i spurten. Var jättefin gången innan. Lite humörsbetonad och måste ha det jätteserverat. Helst lucka tio meter efter mål. Kan få loppet härifrån och då kan hon spurta till en plats, säger Ola.

2 Victory Sund (Björn Goop) travade bra senast och kändes fin men hamnade lite fel på det. Spåret är kanon men jag kan inte motståndet. Därmed är det svårt att bedöma chansen men hästen känns bra i träningen. Ska gå framåt med lopp i kroppen. Gör inte så jättemycket själv längre. Ska helst ligga på rulle så länge som möjligt, säger Micke Larsson i stall Goop.

3 Quick Profit (Örjan Kihlström) sköt till bra senast. Gick bra hela vägen in. Jag tror att han kan dyka upp bland de tre den här gången­ på att han har ett bra läge­ och rätt så bra dagsform, säger Marcus Savin.

4 Little Rainbow (Ulf Ohlsson) berättar Reijo Liljendahl om i sin krönika från Stig H Johanssons stall.

5 Victory Power (Stefan Söderkvist) känns bra. Har gjort det bra i de sista start­erna. Är inte väck på det läget. Får bränna av för att se om vi når fronten nu när det är 1 600 meter. Har form med ett par lopp i kavajen. Är en tänkbar vinnare i lopp­et, säger Jan Hellstedt.

6 All of My Life (Christel Berntsson) var ganska svag senast. Tror det beror på att hon inte fick tag i banan. Var inget riktigt tryck. Hade stått över lite inför det. Får hopp­as hon är bättre nu. Jag har inga större förhoppningar faktiskt, säger Micke Selin.

7 Toroid (Charles Degiorgio) var jag väldigt nöjd med senast då han var fyra efter fyra månader utan lopp. Nu är det 1 600 meter och han gillar att springa över kort distans. Synd att det blev ett så dåligt spår bara. Behöver också tur, säger Charles.

8 Baron Flax (Jennifer­ Tillman) gick bra till slut ­senast men har fått ett riktigt skitläge. Det kan bli en plats i bästa fall. De är jämna nu. Flaxen har bättre form men All of My Life har ett bättre läge, säger Micke Selin.

9 Decarone (Jim Frick) verkar bra, känns bra och gjorde ett bra lopp senast. Smyger med och får han ett bra lopp tror jag att han är med långt fram. Kan vinna, säger Håkan Eriksson.

10 Magellan Bay (Sven-Åke Eriksson) har fått en spark i ett bakben och är tjock i det för dagen. Vet inte om han ska starta. Avvaktar lite, säger Sven-Åke.

11 Highlight Brizard (Kaj Widell) skriver Reijo ­Liljendahl om till vänster.

12 Simb Movie (Daniel Olsson) är ute på rätt distans men från helt fel läge.

V64-4
1 Kitty Banker (Stefan Söderkvist) har fått ett intressant läge. Känns fin i träningen. En outsider från det läget, säger Jan Hellstedt.

2 Zeus Boko (Ulf Ohlsson) berättar Reijo Liljendahl om i sin krönika från stallet.

3 Akjas Funnyforward (Örjan Kihlström) har gått bra i de två senaste starterna. Avslutade riktigt bra senast på missgynnande distans. Svår att sätta in här, säger Krister Jakobsson.

4 Mellby Tiptop (Björn Goop) fick det inte att stämma senast. Annars är häst­en under utveckling och har börjat fatta vad det går ut på. Galopprisk från knepigt spår. Felfri räknas han här, säger Timo Nurmos.

5 Anna Goal (Jorma ­Kontio) var bra senast. Fick en bra löpning och gick bra till slut. Är dålig från start och tappar. Hoppas de kör fort, säger Anders Lundin.

6 Super Heat (Jörgen Westholm) travade inte bra senast. Känns bättre i träningen nu. Hoppas han kan vara bland de tre första. Bör streckas, säger Jörgen.

7 Fast Coktail (Jim Frick) gick bra i första starten för oss näst senast. Är fortfarande lite svårbedömd för oss. Nog ingen raket ut, säger Janne Plog i Jims stall.

2 660 meter

8 Simsala (Torbjörn Jansson) är allt okej med. Distansen går hur bra som helst. Var positiv senast och gick i mål med krafter kvar. Jag är halvoptimist faktiskt. Om det löser sig, säger Tobbe.

9 Out of Money (Kaj Widell) kändes bra senast. Mitt fel att han hoppade. Formen är i antågande. Går bra på 2 600. Kan ha platschans, säger Micke Linderoth.

10 Supersall (Christel Berntsson) gick vettigt till slut senast. Vi smyger invändigt och försöker få med en plats, säger Micke Selin.

11 Chateau Neuf (Stefan Öhman) börjar bli bra igen efter gaffelbandsskadan. Hoppas att det håller den här gången. Tränat bra en längre tid, säger Stefan.

12 Rocky Ribb (Roger Pettersson) är en trevlig och fin häst att köra. Gick bra senast. Kanske kan vara trea-fyra igen, säger Roger.

13 Holms Cornelius (Carl-Erik Lindblom) får svårt att vinna men kan tjäna en slant. Platschans möjligen, säger Jimmy Jonsson.

14 Sergeant Scott (Tommy Hanné är det rätt bra med men har inte haft något lopp på länge. Streckvärd. Tror inte att han är helt borta, säger Tommy.

15 Ridgehead Secret (Jarno Koskela) har tränat väldigt bra efter förra start­en. Tål att göra rätt mycket själv. Hårdare men streckvärd ändå, säger Jarno.

V64-5
1 Katjing (Ulf Ohlsson) ­läser ni om i Reijo Liljendahls V64-krönika till vänster.

2 Finoro (Conrad Lugauer) var fin senast. Bra spår. Kan komma iväg bra. Tar fina pengar men kan också ha ­lite segerchans. En av flera aktuella, säger Connie.

3 Midnight Ås (Kaj ­Widell) skriver Reijo Liljendahl också om till vänster.

4 Nor a Saint (Johan Wiman) är som vanligt ungefär. Var hygglig senast och jag tror inte banan passade. Broddar tror jag är en nackdel. Är det hårt i botten gynnar det inte henne men vi får försöka. Kommer smygas, säger Mats Johansson.

5 A Step Further (Jörgen Sjunnesson) har tränat bra. Eventuellt blir det barfota. Måste se banan först. Han tar ledningen. Sedan får vi se hur det ser ut. Han går över 2 100. Inga problem. Han har bra form. Pulsen är mycket bättre nu än senast, säger Jan Pettersson.

6 Count Harry (Björn Goop) har bra form nu. Är rätt allround och går lika bra bakifrån som från ledningen.­ Gör alltid sitt och är ofta­ med där framme. Tror att han är med och gör upp om det när det drar ihop sig för mål, säger Marcus Savin.

7 Atlet Sund (Örjan Kihlström) har gått fina lopp men har svårt för att räcka på Solvalla. Vi får ligga lite lågt även om det är bra form, säger Roger Walmann.

8 Locatelli Bob (Claes Sjöström) var bra senast men han fick ett snällt lopp och det var ett klart sämre motstånd den gången. Svårt att få samma upplägg från det här spåret. Får smyga, säger Caroline Jansson.

9 Quartermaster (Jorma­ Kontio) gjorde comeback senast efter långt uppe­håll. Var mycket pigg och laddad, låg på. Dessutom missgynnades han av den hårda­ ban­an. Hästen blev rullig i travet till slut och gick inte att ­köra för fullt. Går säkert framåt med lopp i kroppen, säger Timo Nurmos.

10 Warner Hill (Tony Wallin) var det något fel på senast. Var helt stinglös då. Måste vara samma sak som Nice and a Star gått igenom. Jag trodde rätt mycket på honom. Nu verkar han vara uppåt i träningen men får visa lite förbättring först innan man kan tro mer på honom igen, säger Lars Hagert.

11 Terrible Trick (Carl-Erik Lindblom) tror jag form­en är skaplig på. Det är ingen idé att ändra på något. Vi har ett alldeles för dåligt läge.­ Det blir hårt. Är glada om vi får med oss en matlapp, säger Anders Parling.

12 King of Lace (Kajsa­ Frick) körde jag för första gången senast. Han har varit skadad och det var en comeback med mersmak. Fick luckan sent och spurtade ­rejält. Nu får vi hoppas på turen härifrån, säger Kajsa.

V64-6
1 Lady Joy McLin (Jorma­ Kontio) kommer mer och mer för varje lopp. Har varit borta länge på grund av en skada. Blir laddning från start. Är bäst om hon får en rygg att gå i men Jorma brukar vilja köra i ledning. Hon ska räknas bland de tre, ­säger Thomas L Larsson.

2 Rouge (Björn Goop) var riktigt fin senast. Vann på 15 full distans. Nu är det rätt hög klass, ston med upp till en miljon. Kanske kan vara­ med på en plats även om det är hårdare ston hon möter, säger Micke Larsson.

3 Ronda Brick (Jörgen Sjunnesson) känns fin efter­ det senaste loppet. Jag har inget negativt att säga så här innan start. De hade ­banan i fint skick senast fast det var kallt och jävligt. Hoppas de gör samma fina jobb nu. Spåret blev bra och hon känns fortsatt fin i träning, säger Hans Adielsson.

4 Pole Position (Örjan Kihlström) räcker inte till seger på Solvalla. Går hyfsade lopp emellanåt men räcker inte till. Får smyga och avsluta för att försöka få pengar, säger Roger Walmann.

5 La Bella Vita (Carl-Erik Lindblom) gör bra lopp varje gång. Gjorde det bra senast. Verkar fin efter det. Några bra emot men kan hon vara trea-fyra får vi vara nöjda, säger Jimmy Jonsson i Robert Berghs stall.

6 Tiffany Brodda (Ulf Ohlsson) berättar Reijo Liljendahl om i sin V64-krönika.

7 Carmenere (Stefan Söderkvist) stod med ­tillägg senast och hade svårt att ta något till slut. Dessutom­ gick hon med brodd och missgynnades av den hårda banan. Hon går framåt med två lopp i kroppen efter vila, säger Timo Nurmos.

8 Kings Lucky (Kaj Widell) visar inget som duger. Är dessutom bortlottad.

9 Hilda C.D. (Therese A Andersson) blev väldigt het senast och låg på. Sedan stumnade hon. Det var ingen bra insats. Känns fin i träningen och har fått ett fint smygläge här. Det här är hästar som hon normalt sett ska kunna tampas med. Öppet huvudlag nu, säger Hans R Strömberg.

10 Jagmi (Torbjörn Jansson) nöter på jämnt och bra men har svårt för att vinna. En lite småtrög häst som nu kommer efter lite vila. Får svårt att räcka till vinst härifrån, säger Timo Nurmos.

11 Lea (Christel Berntsson) fick också ett skräpläge. Vi smyger invändigt och försöker spurta ner så många vi kan till slut. Våra­ hästar har fått för dåliga ­lägen, säger Micke Selin.

12 My Samba (Daniel Olsson) är i bra form och har gjort bra lopp på sistone men nu är det spår tolv över 1 600 meter mot relativt bra häst­ar. Behövs rejäl överpace för att hon ska vara med, säger ­Rainer Björkroth.
Reply
[ 1 ]