[ 1
]
|
|
Posted: 2009-11-30 20:28:09
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jo, som ni ser på rubriken så har jag några tips om vad som skulle kunna förbättras i Travspelet. Jag har nämligen två stycken tips. Här är de:
* En tränare ska kunna träna fler än 1 häst. Inte sjutton tränar Stig H Johansson bara 1 häst.
* Mer detaljerade körorder, såsom om kusken ska försöka köra för spets, hur han ska köra vid hårt och lågt tempo, om han ska försöka utmana på spurt. Känns tråkigt att man bara kan välja mellan offensivt och defensivt.
Vad tycker ni om de? Bara att skriva vad ni tycker om idéerna. 
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2009-11-30 22:21:22  Jo, som ni ser på rubriken så har jag några tips om vad som skulle kunna förbättras i Travspelet. Jag har nämligen två stycken tips. Här är de:
* En tränare ska kunna träna fler än 1 häst. Inte sjutton tränar Stig H Johansson bara 1 häst.
* Mer detaljerade körorder, såsom om kusken ska försöka köra för spets, hur han ska köra vid hårt och lågt tempo, om han ska försöka utmana på spurt. Känns tråkigt att man bara kan välja mellan offensivt och defensivt.
Answer to: "Jo, som ni ser på rubriken så har jag några tips om vad s"
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
|
På ettan säger jag att det är bra som det är. Det är ju DU som är STIG H.
På tvåan säger jag att det inte ligger så högt i prioriteringslistan just nu men kan kanske komma längre fram. Fixa loppmotorn och kuskarna först.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2009-12-01 00:18:12  Jo, som ni ser på rubriken så har jag några tips om vad som skulle kunna förbättras i Travspelet. Jag har nämligen två stycken tips. Här är de:
Answer to: "Jo, som ni ser på rubriken så har jag några tips om vad s"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Ide nr2 är bra o har diskuterats tidigare o kommer säkert bli av nån gång framöver..
Ide1 Tränare/skötare systemet känns lite trist o borde kunna hottas upp på nåt sätt men det känns lågprioriterat..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-12-01 16:02:50  På ettan säger jag att det är bra som det är. Det är ju DU som är STIG H.
På tvåan säger jag att det inte ligger så högt i prioriteringslistan just nu men kan kanske komma längre fram. Fixa loppmotorn och kuskarna först.
Answer to: "På ettan säger jag att det är bra som det är. Det &aum"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Men om det är JAG som är Stig H, varför är det så att det finns någonting man kan anställa till stallet som heter "tränare"? isåfall. Då tar jag det mer som att jag är ägare till hästen eller något sådant. Hur som helst, jag hoppas att iallafall någon av de här ideerna går igenom.
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2009-12-01 16:29:48  Men om det är JAG som är Stig H, varför är det så att det finns någonting man kan anställa till stallet som heter "tränare"? isåfall. Då tar jag det mer som att jag är ägare till hästen eller något sådant. Hur som helst, jag hoppas att iallafall någon av de här ideerna går igenom.
Answer to: "Men om det är JAG som är Stig H, varför är det så"
|
|
Är det inte lite så IRL då? Att det är Stig H som bestämmer vad "hästens skötare/tränare" ska göra med hästen? Han hinner ju inte med att träna alla hästar själv?
Men kanske inte borde kallas tränare?
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2009-12-01 16:30:26  Är det inte lite så IRL då? Att det är Stig H som bestämmer vad "hästens skötare/tränare" ska göra med hästen? Han hinner ju inte med att träna alla hästar själv?
Men kanske inte borde kallas tränare?
Answer to: "Är det inte lite så IRL då? Att det är Stig H som bes"
|
|
Fast förslaget var ju att kunna ha samma tränare på fler hästar och så är det ju irl.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2009-12-01 16:31:36
|
|
Tränare är de som använder grisfösaren så du inte behöver ÅKE dit själv när grannarna blir avundsjuka på dina framgångar.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-12-01 17:23:48  Fast förslaget var ju att kunna ha samma tränare på fler hästar och så är det ju irl.
Answer to: "Fast förslaget var ju att kunna ha samma tränare på fler h&"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Japp, det var iden. Man slössar ju pengar på att ha 3 olika tränare på 3 hästar. Skulle det vara likadant som IRL på spelet skulle man inte behöva slösa pengar på det. För alla tränare i hela världen kan väl träna 3 hästar(som jag har nu)?
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2009-12-02 00:33:09
|
|
Tanken är faktiskt inte helt dum, att man kan ha en tränare för tex 3hästar.. Men som sagt det känns lågprioriterat även om tränar/skötar-systemet känns rätt menlöst som det är just nu..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-12-02 13:07:49
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tycker att båda ideérna är bra faktist. Man kan ha kvar att det går att ha flera tränare men en tränare ska kunna träna flera hästar. Självklart! Och nej, Stig H tränar inte bara 1 häst, såklart. Tycker den grejen borde införas i spelet. Den andra idén håller jag också med om. Skittråkigt att man bara kan välja mellan att köra offensivt och defensivt. Jag tycker att man skulle kunna lägga in flera olika taktiker i ett lopp. t.e.x om läget skulle försvinna för den taktik som man tänkt andvända i första hand, då skulle man kunna ha en "plan 2" och "plan 3" som reserver.
Men som sagt, bra ideér! 
|
|
Reply
|
|
ddmannen
|
Posted: 2009-12-02 17:01:32 Edited(1): 2009-12-02 17:02:06  Tycker att båda ideérna är bra faktist. Man kan ha kvar att det går att ha flera tränare men en tränare ska kunna träna flera hästar. Självklart! Och nej, Stig H tränar inte bara 1 häst, såklart. Tycker den grejen borde införas i spelet. Den andra idén håller jag också med om. Skittråkigt att man bara kan välja mellan att köra offensivt och defensivt. Jag tycker att man skulle kunna lägga in flera olika taktiker i ett lopp. t.e.x om läget skulle försvinna för den taktik som man tänkt andvända i första hand, då skulle man kunna ha en "plan 2" och "plan 3" som reserver.
Men som sagt, bra ideér! 
Answer to: "Tycker att båda ideérna är bra faktist. Man kan ha kvar a"
|
Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
|
finns ett spel som heter travmanager , som jag också spelar men egentligen aldrig riktigt fastnat för , där har man följande val att välja mellan:
Kör till ledning, men försöka dämpa i spets
Ta ledning och släpp sedan
Kör invändigt
Sök efter andra eller tredje utvändigt
Sök främre position oavsett dödens eller spets
Attackera med 700 meter kvar
Attackera med 500 meter kvar
Samla kraft för att speeda på upploppet
Kör så länge "lampan" lyser
Kör avvaktande typ preparelopp
Låt kusken avgöra
men det är helt klart alltför många valmöjligheter och helt hopplöst att bilda sig uppfattning om de olika valen. Tror dessutom att just dessa val inte alls skulle passa här på tz.
Just nu är jag nöjd med hur det är i båda frågorna , skulle det ändrads så får jag givetvis anpassa mitt spel efter de nya förhållanderna även om jag inte kommer tycka om de just när de ändras.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|