[ 1
]
2
|
davidfermin
|
Posted: 2009-11-10 17:56:33
|
Became a member: 2008-11-12
Forum posts: 537
|
en ide ja kommit på ...är beroende på en sak som hände i veckan
Att det ej kanske ska gå att anmäla en häst till lopp från den dag den ligger ute på transfern
ge synpunkter vad ni tycker *?
|
|
Reply
|
|
Mancher
|
Posted: 2009-11-10 18:19:05  en ide ja kommit på ...är beroende på en sak som hände i veckan
Att det ej kanske ska gå att anmäla en häst till lopp från den dag den ligger ute på transfern
ge synpunkter vad ni tycker *?
Answer to: "en ide ja kommit på ...är beroende på en sak som händ"
|
Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3264
|
Innan kunde man inte det. Det är ju en ändring Eriksson gjort nyligen. Och det är rätt som det är nu, ändra för helvete inte! Skulle man inte råka få sålt en häst vill man ju ändå fortsätta starta för tusan.
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2009-11-12 17:24:30  Innan kunde man inte det. Det är ju en ändring Eriksson gjort nyligen. Och det är rätt som det är nu, ändra för helvete inte! Skulle man inte råka få sålt en häst vill man ju ändå fortsätta starta för tusan.
Answer to: "Innan kunde man inte det. Det är ju en ändring Eriksson gjort nyl"
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
|
Men det är inte särskilt schysst att anmäla till ett b-lopp, så hästen tappar massa poäng, när nån lagt bud.
|
|
Reply
|
|
ddmannen
|
Posted: 2009-11-12 17:35:23  Men det är inte särskilt schysst att anmäla till ett b-lopp, så hästen tappar massa poäng, när nån lagt bud.
Answer to: "Men det är inte särskilt schysst att anmäla till ett b-lopp,"
|
Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
|
min uppfattning är att när hästen ligger ut på auktion så ska det inte gå att anmälla , stryka , kastrerar eller betäcka den.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2009-11-12 17:35:38
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Bara att anmäla INNAN man lägger ut och gör dessa anmälningar synliga så ev budgivare kan se om hästen är anmäld till ett B-lopp och tappar värdefulla poäng. Jag tycker det var bra som det var förut.
Plus att om man anmäler under tiden hästen ligger ute så hinner ju den nya ägaren ta bort den anmälan när han fått hästen.
|
|
Reply
|
|
spanarn
|
Posted: 2009-11-12 19:18:42  Bara att anmäla INNAN man lägger ut och gör dessa anmälningar synliga så ev budgivare kan se om hästen är anmäld till ett B-lopp och tappar värdefulla poäng. Jag tycker det var bra som det var förut.
Plus att om man anmäler under tiden hästen ligger ute så hinner ju den nya ägaren ta bort den anmälan när han fått hästen.
Answer to: "Bara att anmäla INNAN man lägger ut och gör dessa anm"
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 1720
|
Förutsätter ju att lopputtagningen sker efter det att ägarbytet skett, både anmälan och uttagning kan ju ske under tiden kusen ligger på transfern.
Jag tycker nog att det borde vara som förut, att man inte kan anmäla under tiden hästen ligger ute för försäljning, för att undvika obehagliga överraskningar för köparen (alternativet som köpare är ju att inte lägga bud förrän vid auktionstidens slut, så att man kan försäkra sig om att hästen inte är uttagen till lopp när man får den).
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2009-11-12 19:26:59   Plus att om man anmäler under tiden hästen ligger ute så hinner ju den nya ägaren ta bort den anmälan när han fått hästen.
Förutsätter ju att lopputtagningen sker efter det att ägarbytet skett, både anmälan och uttagning kan ju ske under tiden kusen ligger på transfern.
Jag tycker nog att det borde vara som förut, att man inte kan anmäla under tiden hästen ligger ute för försäljning, för att undvika obehagliga överraskningar för köparen (alternativet som köpare är ju att inte lägga bud förrän vid auktionstidens slut, så att man kan försäkra sig om att hästen inte är uttagen till lopp när man får den).
Answer to: "Plus att om man anmäler under tiden hästen ligger ute s&ar"
|
|
Sant, ibland så har man huvudet under armen...... 
|
|
Reply
|
|
spanarn
|
Posted: 2009-11-12 19:49:35  Sant, ibland så har man huvudet under armen...... 
Answer to: "Sant, ibland så har man huvudet under armen......:("
|
|
Händer mig dagligen. 
|
|
Reply
|
|
larockma
|
Posted: 2009-11-12 20:16:30
|
Became a member: 2008-11-18
Forum posts: 1474
|
Håller fullständigt med ddmannens synpunkter ovan = mest fair
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-13 23:22:23  Håller fullständigt med ddmannens synpunkter ovan = mest fair
Answer to: "Håller fullständigt med ddmannens synpunkter ovan = mest fair"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ni som säger att kallblod inte hör hemma där, på travbanan, kan inte tänkt så långt! Kallblodstravare är lika mycket travare dom med. Ta en titt på Järvsöfaks och säg det igen, 200e segern. Det ni! 
|
|
Reply
|
|
spanarn
|
Posted: 2009-11-14 15:06:34  min uppfattning är att när hästen ligger ut på auktion så ska det inte gå att anmälla , stryka , kastrerar eller betäcka den.
Answer to: "min uppfattning är att när hästen ligger ut på auktion"
|
|
Håller med dig helt dd-mannen!
(Har precis köpt en häst för 4,5 miljoner, som vann Klass II-försöket förra veckan, och när jag får hästen har säljaren strukit den från finalen den 28 nov. Väldigt kul.  )
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2009-11-14 15:19:01  Håller med dig helt dd-mannen!
(Har precis köpt en häst för 4,5 miljoner, som vann Klass II-försöket förra veckan, och när jag får hästen har säljaren strukit den från finalen den 28 nov. Väldigt kul.  )
Answer to: "Håller med dig helt dd-mannen!
(Har precis köpt en häst "
|
|
En enkel lösning på det är ju att de som är startberättigade i en final kan anmäla och ta bort anmälan som i vilket vanligt lopp som helst. Bara att lägga in kraven för anmälan på loppen.
|
|
Reply
|
|
Mancher
|
Posted: 2009-11-14 15:29:34  En enkel lösning på det är ju att de som är startberättigade i en final kan anmäla och ta bort anmälan som i vilket vanligt lopp som helst. Bara att lägga in kraven för anmälan på loppen.
Answer to: "En enkel lösning på det är ju att de som är startber&a"
|
Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3264
|
Mkt bra förslag!
|
|
Reply
|
|
spanarn
|
Posted: 2009-11-14 15:33:04  En enkel lösning på det är ju att de som är startberättigade i en final kan anmäla och ta bort anmälan som i vilket vanligt lopp som helst. Bara att lägga in kraven för anmälan på loppen.
Answer to: "En enkel lösning på det är ju att de som är startber&a"
|
|
Jepp, det vore bra!
(Just i mitt fall trodde jag inte för en sekund att detta skulle hända, med tanke på innehållet i det "reklammail" som säljaren skickade till mig:
 Good Looking Piece.....la ut den till ett alderles för lågt pris är klar för klass 2 finalen och har nära 300p på sig........kommer att bli kanon inför derbyt
Ligger ute nu
Men man ska väl aldrig bli förvånad över hur människor visar sig vara...)
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-14 21:30:14  Jepp, det vore bra!
(Just i mitt fall trodde jag inte för en sekund att detta skulle hända, med tanke på innehållet i det "reklammail" som säljaren skickade till mig:
 Good Looking Piece.....la ut den till ett alderles för lågt pris är klar för klass 2 finalen och har nära 300p på sig........kommer att bli kanon inför derbyt
Ligger ute nu
Answer to: "Jepp, det vore bra! :)
(Just i mitt fall trodde jag inte för en sek"
|
Became a member:
Forum posts:
|
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2009-11-16 14:08:36  Jepp, det vore bra!
Ligger ute nu
Answer to: "Jepp, det vore bra! :)
(Just i mitt fall trodde jag inte för en sek"
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
vad var det för en fitta som gjorde så?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-16 16:14:21 Edited(1): 2009-11-16 16:14:40
|
Became a member:
Forum posts:
|
Från Carl
Till salu 2009-11-10 22:27:26
Ligger ute nu
Där har du väl svaret. Fick samma mejl, får Carl. f***a är nog på gränsen till påhopp Grenka, men jag lär inte deleta det. Svårt att komma på något mycket vänligare att säga själv 
Otroligt lågt och rent barnsligt gjort. Fattar inte folk som gör så , i något som bara ska vara ett kul spel ! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-16 21:26:52 Edited(1): 2009-11-16 21:28:28
|
Became a member:
Forum posts:
|
hade inte Grenka en av Påarps-hästarna ute i ett b-lopp och körde bort en hög med sp, när det var bud på den??
Vet att jag reagerade då men orkade inte skriva om det..
Fel av mig, Funky Witch var namnet, inte någon Påarps häst...
startade i ett B-Lopp för en start sedan..
|
|
Reply
|
|
davidfermin
|
Posted: 2009-11-17 01:22:11  hade inte Grenka en av Påarps-hästarna ute i ett b-lopp och körde bort en hög med sp, när det var bud på den??
Answer to: "hade inte Grenka en av Påarps-hästarna ute i ett b-lopp och k&ou"
|
Became a member: 2008-11-12
Forum posts: 537
|
japp plus hade ute en Påarps häst (Påarps amanda ) dock i ett alfa lopp men tappade oxå 60 startpoäng så hade behövt vinna för inte skulle hänt nåt men speciellt funky witch måste varit surt för den som la bud
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2009-11-17 01:25:18  hade inte Grenka en av Påarps-hästarna ute i ett b-lopp och körde bort en hög med sp, när det var bud på den??
Fel av mig, Funky Witch var namnet, inte någon Påarps häst...
startade i ett B-Lopp för en start sedan..
Answer to: "hade inte Grenka en av Påarps-hästarna ute i ett b-lopp och k&ou"
|
|
Fast om jag inte minns fel så la han ut den EFTER att hon kommit med i B-loppet då han la ut henne just av den anledningen, han hade tänkt starta i ett Provlopp men lyckades anmäla till ett B-lopp och då ville han inte ha henne kvar då chansen att starta i hambot rök. Grenka kan rätta om jag har fel.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
|