[ 1
]
2
|
benny_haags_fanclub
|
Posted: 2009-11-09 21:28:41
|
Became a member: 2008-10-26
Forum posts: 1138
|
Är det någon här på travzonen som har köpt en andel i någon travhäst.?
Själv hade man sett ut tre stall som såg intressanta men när jag klev in på atg-ombudet så var det redan slut sålt i dessa tre stall Uppland, Skaraborg och Göteborg.....så det fick bli en andel i Östergötland..!!
|
|
Reply
|
|
spanarn
|
Posted: 2009-11-09 21:57:12 Edited(1): 2009-11-09 21:57:45  Är det någon här på travzonen som har köpt en andel i någon travhäst.?
Själv hade man sett ut tre stall som såg intressanta men när jag klev in på atg-ombudet så var det redan slut sålt i dessa tre stall Uppland, Skaraborg och Göteborg.....så det fick bli en andel i Östergötland..!!
Answer to: "Är det någon här på travzonen som har köpt en an"
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 1720
|
En andel i Jämtland till min pappa i julklapp, sen har jag en i Sthlm och sambon en i Örebro för att skapa lite tävling i vardagen.
Edit: Men jäklars vad snabbt de verkar ha sålt slut, att det skulle gå såååå snabbt trodde jag inte.
|
|
Reply
|
|
benny_haags_fanclub
|
Posted: 2009-11-09 21:58:20  En andel i Jämtland till min pappa i julklapp, sen har jag en i Sthlm och sambon en i Örebro för att skapa lite tävling i vardagen. 
Answer to: "En andel i Jämtland till min pappa i julklapp, sen har jag en i Sthlm "
|
|
vilket stall i stockholm fick du tag i...??
|
|
Reply
|
|
benny_haags_fanclub
|
Posted: 2009-11-09 22:00:37
|
|
verkligen jag trodde jag var ute i god tid.....första dagen visserligen på eftermiddagen men att det skulle vara slut det trodde jag inte.....
tror du att dom kommer släppa fler stall eller det är stopp med dessa....!!!!
|
|
Reply
|
|
spanarn
|
Posted: 2009-11-09 22:29:31 Edited(1): 2009-11-10 12:31:29  vilket stall i stockholm fick du tag i...??
Answer to: "vilket stall i stockholm fick du tag i...??"
|
|
Per Engblom tror jag att det är (har det som heter "Stockholm", den andra Solvalla-tränaren, vem det nu var, tror jag heter "Uppland" ).
|
|
Reply
|
|
spanarn
|
Posted: 2009-11-09 22:30:37  verkligen jag trodde jag var ute i god tid.....första dagen visserligen på eftermiddagen men att det skulle vara slut det trodde jag inte.....
tror du att dom kommer släppa fler stall eller det är stopp med dessa....!!!!
Answer to: "verkligen jag trodde jag var ute i god tid.....första dagen visserlige"
|
|
Jag gick på lunchen, vid halv två, så då verkar det verkligen som att jag hade tur som fick andelar i alla tre som jag ville ha i!
Tror tyvärr inte att de släpper några fler...
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2009-11-10 02:34:15
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Släpper nog inte fler, känns som om det blir krångligt att organisera på stående fot.. 4000kvar totalt tror jag att jag läste nånstans
|
|
Reply
|
|
benny_haags_fanclub
|
Posted: 2009-11-10 07:23:59
|
|
den andra solvalla tränaren som har uppland är glen norman.....han är mitt tips på att vinna denna tävling...!!!
|
|
Reply
|
|
torro1
|
Posted: 2009-11-10 09:51:10
|
Became a member: 2008-05-18
Forum posts: 550
|
Jag har en andel i Värmland 
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2009-11-10 10:16:26
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
Varför köper man dessa andelar är väl den största frågan?
Grattis Liveabonnemang? Fribiljetter till travbanan?
För inte är det väl känslan av att äga en tusendel i en häst, hoppet om att tjäna några pengar eller att ifall man vinner få gå på någon paddig fest med 999 andra retards som lockar?
|
|
Reply
|
|
spanarn
|
Posted: 2009-11-10 11:19:48  Varför köper man dessa andelar är väl den största frågan?
För inte är det väl känslan av att äga en tusendel i en häst, hoppet om att tjäna några pengar eller att ifall man vinner få gå på någon paddig fest med 999 andra retards som lockar?
Answer to: "Varför köper man dessa andelar är väl den största "
|
|
Det var väl trevligt av dig Grenka, att framföra att vi som köpt andelar är retards i dina ögon.
Jag köper egentligen av en enda anledning; för att stödja initiativet som jag tycker är toppenbra för att få fler människor intresserade av trav och på sikt bli "riktiga" hästägare, i en bransch där hästägarna generellt sett blir äldre och äldre och det sker dålig påfyllning "underifrån". Tycker också att det är roligt att tränare som i många fall får nöja sig med rätt enkelt hästmaterial (gäller naturligtvis inte Glen Norman, Thomas Uhrberg, Per Engblom m.fl. etablerade tränare, som är med i denna omgång) får chansen att köpa en riktigt välstammad och fin häst och på så sätt får en "gratischans" de inte skulle ha haft annars (jfr Malin L. som ju fått fin reklam för sin nystartade träningsrörelse i och med sina framgångar med Sanity).
Dock är fribiljetterna inte alls dåliga, jag har själv hästägarkort på två banor så jag går oftast in gratis i alla fall, men det är trevligt att kunna ge till vänner och bekanta som följer med på trav.
|
|
Reply
|
|
benny_haags_fanclub
|
Posted: 2009-11-10 12:03:49
|
|
Ska man behöva be om ursäkt för att man har ett trav intresse på denna sajt.....sitt du hemma och var GUBB-GRINIG då Grenka.....!!!
jag är inte ute efter att vinna massa pengar i detta fall utan till en billig peng kunna få vara med och "äga" en häst som annars lätt kan skena iväg kostands mässigt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-10 12:06:36 Edited(1): 2009-11-10 12:08:36  Det var väl trevligt av dig Grenka, att framföra att vi som köpt andelar är retards i dina ögon.
Jag köper egentligen av en enda anledning; för att stödja initiativet som jag tycker är toppenbra för att få fler människor intresserade av trav och på sikt bli "riktiga" hästägare, i en bransch där hästägarna generellt sett blir äldre och äldre och det sker dålig påfyllning "underifrån". Tycker också att det är roligt att tränare som i många fall får nöja sig med rätt enkelt hästmaterial (gäller naturligtvis inte Glen Norman, Thomas Uhrberg, Per Engblom m.fl. etablerade tränare, som är med i denna omgång) får chansen att köpa en riktigt välstammad och fin häst och på så sätt får en "gratischans" de inte skulle ha haft annars (jfr Malin L. som ju fått fin reklam för sin nystartade träningsrörelse i och med sina framgångar med Sanity).
Dock är fribiljetterna inte alls dåliga, jag har själv hästägarkort på två banor så jag går oftast in gratis i alla fall, men det är trevligt att kunna ge till vänner och bekanta som följer med på trav.
Answer to: "Det var väl trevligt av dig Grenka, att framföra att vi som k&oum"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Du tycker inte att Malin Löfgren borde visa lite resultat innan hon fick sin plats i det där kommersiella tramset?
Jag tycker om initiativet och håller med om att det är en inkörsport för framtida hästägare.
Personligen kan jag inte köpa en plats för att Rix FM är ett vänster/HBT-pro företag som står för allt jag är emot. Sen hoppas jag att Sanity misslyckas fatalt 2010, flyttas till Svanstedt och sen vinner Elitloppet.
Känner även ett visst obehag över att du köper andelar i Stockholm. Det borde regleras, som så mycket annat.
|
|
Reply
|
|
spanarn
|
Posted: 2009-11-10 12:27:50  Du tycker inte att Malin Löfgren borde visa lite resultat innan hon fick sin plats i det där kommersiella tramset?
Jag tycker om initiativet och håller med om att det är en inkörsport för framtida hästägare.
Personligen kan jag inte köpa en plats för att Rix FM är ett vänster/HBT-pro företag som står för allt jag är emot. Sen hoppas jag att Sanity misslyckas fatalt 2010, flyttas till Svanstedt och sen vinner Elitloppet.
Answer to: "Du tycker inte att Malin Löfgren borde visa lite resultat innan hon fi"
|
|
Jag tycker att det är bra att rätt så oprövade kort får chansen. Facit visar väl dessutom att det var rätt att ge Malin chansen, eller?
Varför skulle jag inte få köpa en andel i Stockholm? (Förutom att alla naturligtvis får köpa andelar i vilka stall de vill, så råkar jag bo i Sthlm.)
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-10 13:45:40  Jag tycker att det är bra att rätt så oprövade kort får chansen. Facit visar väl dessutom att det var rätt att ge Malin chansen, eller?
Varför skulle jag inte få köpa en andel i Stockholm? (Förutom att alla naturligtvis får köpa andelar i vilka stall de vill, så råkar jag bo i Sthlm.)
Answer to: "Jag tycker att det är bra att rätt så oprövade kort f&"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Var det rätt att ge Malin chansen? :O
Tycker hon har misslyckats ganska rejält.
Har vunnit ett lopp söder om polcirkeln, resten har varit floppar.
Ganska övertygad om att hästen hade haft en hel del mer deg på sig om den varit hos en proffstränare.
|
|
Reply
|
|
spanarn
|
Posted: 2009-11-10 13:57:34  Var det rätt att ge Malin chansen? :O
Ganska övertygad om att hästen hade haft en hel del mer deg på sig om den varit hos en proffstränare.
Answer to: "Var det rätt att ge Malin chansen? :O
Tycker hon har misslyckats gans"
|
|
Blablablablabla...
Faktum kvarstår väl ändå att Malin vann Rix-allsvenskan? Hon lyckades väl således bäst i Rix-allsvenskan av alla 16 deltagande tränare (inkl. etablerade och rätt så framgångsrika tränare som Jörgen Westholm, Joakim Lövgren & Peter Untersteiner), eller säger du emot mig på den punkten?
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2009-11-10 14:56:43  Var det rätt att ge Malin chansen? :O
Answer to: "Var det rätt att ge Malin chansen? :O
Tycker hon har misslyckats gans"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Borde inte ge mig in i diskussionen men det var 135 STYCKEN personer som vill satsa närmare 10000 för att fortsätta äga Sanity. 135 nya hästägare och det bara en av dessa. Vet att fler av rixhästarna köptes tillbaka, de flesta? Alltså, konceptet fungerar.
Insprugna pengar känns viktigare än om dom tjänats på Mantorp eller på Dannero och faktum är att Åke Svanstedt har 41 treåringar på sin träningslista, av dessa har hela TRE STYCKEN sprungit in mer pengar hittils än Sanity gjort hos Malin. Vad är snittpriset på hästarna hos Åke? Ngt liknande och han lyckas med 3 av 41, Malin med 1 av 1......Ser ingen som helst garanti för att hästen tjänat mer pengar hos Åke fram till idag.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-10 17:45:31 Edited(1): 2009-11-10 17:46:53  Blablablablabla...
Faktum kvarstår väl ändå att Malin vann Rix-allsvenskan? Hon lyckades väl således bäst i Rix-allsvenskan av alla 16 deltagande tränare (inkl. etablerade och rätt så framgångsrika tränare som Jörgen Westholm, Joakim Lövgren & Peter Untersteiner), eller säger du emot mig på den punkten?
Answer to: "Blablablablabla...
Faktum kvarstår väl ändå att M"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hon vann - Ja.
Lucky strike.
Hästen hade haft mycket mer pengar på sig om ett proffs hade tränat den.
Mitt hjärta bubblar av förtroende.

|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-10 17:50:41  Borde inte ge mig in i diskussionen men det var 135 STYCKEN personer som vill satsa närmare 10000 för att fortsätta äga Sanity. 135 nya hästägare och det bara en av dessa. Vet att fler av rixhästarna köptes tillbaka, de flesta? Alltså, konceptet fungerar.
Insprugna pengar känns viktigare än om dom tjänats på Mantorp eller på Dannero och faktum är att Åke Svanstedt har 41 treåringar på sin träningslista, av dessa har hela TRE STYCKEN sprungit in mer pengar hittils än Sanity gjort hos Malin. Vad är snittpriset på hästarna hos Åke? Ngt liknande och han lyckas med 3 av 41, Malin med 1 av 1......Ser ingen som helst garanti för att hästen tjänat mer pengar hos Åke fram till idag.
Answer to: "Borde inte ge mig in i diskussionen men det var 135 STYCKEN personer"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Håller med om att konceptet fungerar.
Men faktum kvarstår fortfarande att det är travsport från år 1980 ovanför Sundsvall, med 2009 års priser och att förmodligen ett halvdussin av de södra hästarna hade haft extremt mycket mer pengar på sig om de startat däruppe.
Obehagligt när Malin Löfgren hyllas utan att hästen har visat ett smack.
Kom igen när hon har vunnit något.
Som sagt, så la jag fram statistik i någon tråd, hon har vunnit ETT LOPP söder om Sundsvall under hela sin karriär.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2009-11-10 17:56:31  Varför köper man dessa andelar är väl den största frågan?
Answer to: "Varför köper man dessa andelar är väl den största "
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Varför betalar folk avgift för att vara med i AIK:s fanclub? Varför tittar du på fotboll? Vad är roligast? Titta på Fotboll när ditt favoritlag spelar som du dessutom betalar en medlemsavgift till eller ett B-lag från Norge mot Finska mästarna?
Hypotetiskt alltså, du kanske hatar fotboll.......
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
|