Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Tips & Ideér -> Taktik/Körorder!

Saknar du något i spelet eller är det något som kan förbättras? Tveka inte, skriv ner dina förslag här så kanske de blir verklighet. Bra ideér belönas.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2009-10-22 17:07:55

Became a member: 
Forum posts:

Postad: 2008-03-28 15:58:13
[Skicka privat meddelande till Eriksson]
Vi har funderat på system där man skulle kunna lägga upp taktiken för varje del i loppet. vet inte när eller om vi kommer att lägga till det men det kommer sannolikt att dyka upp mer taktikval framöver.

Som jag kan se var det längesedan detta var på agendan utan resultat. Därför slår jag ett slag för saken igen.
Många av dem förslagen som nämndes låter underbara om de kunde implementeras. Vad sägs om att bevara körordern som den är idag med def, ingen och ge allt som påverkar hästens form. Kombinera körordern med en taktik-order som kan påverka utseendet av loppet.

Exempels som har nämnt är bl.a:
*Ta spets
*Ta rygg på nr xx
*Avancera tidigt(dödens)
*Avancera sent(spara för spurt)
*Hitta innerspår(smygare)

Visst fan skulle loppen bli mkt intressantare!!
Reply
Posted: 2009-10-22 22:06:42 Answer to: "Postad: 2008-03-28 15:58:13 [Skicka privat meddelande till Eriksson"

Became a member: 
Forum posts:
Svar: JA
Reply
Posted: 2009-10-22 23:27:31

Became a member: 
Forum posts:
ja...men hur ska det ske ? Var ett tag sedan det från Eriksson viskades något om ny loppmotor under utveckling. Hoppas det är med där...Vore kanon då Flamman !
Reply
Posted: 2009-11-30 20:20:24

Became a member: 
Forum posts:
Svar: JA

Spelet skulle bli mycket roligare om man kunde ge kusken lite mer detaljerad körorder. Känns så tråkigt att bara kunna välja mellan offensivt och defensivt. Tycker man ska kunna säga till kusken om han ska satsa på spets, hur han ska göra vid hårt och lågt tempo, om han ska försöka spurta ner motståndarna t.e.x. Skulle vara bra! Man kan väl alltid hoppas?

Vad tycker ni andra?
Reply
Posted: 2009-12-01 17:32:22

Became a member: 
Forum posts:
Om vi säger att jag vill köra för att utmana på spurt, också kan välja mellan att köra offensivt eller defensivt. Hur ska det gå? Den av dem som är mest lik min taktik är ju defensiv men i Regler/Hjälp står det att defensivt är ett bra läge om man inte tror att det finns någon chans till seger. Hoppas på att man i framtiden kan göra lite mer detaljerade körorder. Jag hoppas!
Reply
B_Good Posted: 2009-12-02 00:29:40 Answer to: "Om vi säger att jag vill köra för att utmana på spurt,"

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
Håller med om att det är oklart med Defensivt o dessutom är det bättre att köra defensivt med en defensiv kusk eller ska man ändå köra offensivt? Är Örjans storhet att han är bättre på att förlora?
Reply
Posted: 2009-12-13 17:48:10 Answer to: "Postad: 2008-03-28 15:58:13 [Skicka privat meddelande till Eriksson"

Became a member: 
Forum posts:
Tycker idéen är bra. Man ska självklart kunna ge kusken lite mer detaljerade körorder såsom "Spetsa och släpp", "Attackera på upploppet" eller "Försök hitta ut i andraspår". Om jag t.e.x skulle vilja försöka "Attackera på upploppet", Vilket väljer jag då? Väljer man offensivt tror man ju nästan att kusken tänker satsa på spets. Man skulle också kunna "råka" välja defensivt men där står det ju i "Regler/Hjälp" att defensivt kan vara en bra idé om du inte tror att hästen kan vara med i striden.

En sådan grej skulle kunna få vilken nybörjare som helst att fatta noll. Därför tycker jag att det borde finnas fler "Taktik/Körorder" att välja på. Kanske någon av de som jag skrev längre upp.
Reply
[ 1 ]