[ 1
]
2
|
|
Posted: 2009-10-18 19:36:24
|
Became a member:
Forum posts:
|
Borde de inte finnas någon form av "SM" i spelet? ett lopp alltså.
Svenskt mästerskap 10 hästar , 800.000 kr till vinnaren och stor ära samt ett direkt kvalifikation tills nästa etapps "sm". Som gräddet på moset ska detta lopp köras av lärlingar Johan Untersteiner, Peter Ingves , Tommy Karlstedt , Jennifer Tillman , Rikard N Skoglund , Christoffer Eriksson , Michael Lönborg , Tony Wallin och allt va de heter!
nå bara jag som skulle anmäla och uppskatta loppet?  eller är jag ensam om min idé.. 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2009-10-19 05:27:00
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Travzonen Open lär ju bli vårt "SM".. Men visst!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-10-19 12:53:53 Edited(1): 2009-10-19 13:56:26  Borde de inte finnas någon form av "SM" i spelet? ett lopp alltså.
Svenskt mästerskap 10 hästar , 800.000 kr till vinnaren och stor ära samt ett direkt kvalifikation tills nästa etapps "sm". Som gräddet på moset ska detta lopp köras av lärlingar Johan Untersteiner, Peter Ingves , Tommy Karlstedt , Jennifer Tillman , Rikard N Skoglund , Christoffer Eriksson , Michael Lönborg , Tony Wallin och allt va de heter!
nå bara jag som skulle anmäla och uppskatta loppet?  eller är jag ensam om min idé.. 
Answer to: "Borde de inte finnas någon form av "SM" i spelet? ett lopp "
|
Became a member:
Forum posts:
|
varför ska vi ge idioter till lärlingar mer utrymme?
visade de inte i lördags att de suger?
Jennifer Tillman.. tjejkusk
HEHE
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-10-19 18:20:34  varför ska vi ge idioter till lärlingar mer utrymme?
visade de inte i lördags att de suger?
Jennifer Tillman.. tjejkusk
HEHE
Answer to: "varför ska vi ge idioter till lärlingar mer utrymme?
visade de i"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Finns inga lärlingar i stortsett och absolut inga lärlingslopp i spelet, gillade dock de där förslaget som någon nämde att man kunde ha en egen lärling i stallet..
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2009-10-19 22:20:08
Edited(1): 2009-10-19 22:23:19
|
|
|
Posted: 2009-10-19 22:55:56 Edited(1): 2009-10-19 22:56:24  Jag vet inte om det var det jag diskuterade med några för 1-2 etapper sedan. Kan säkert nämnt det för dig med Kakan eftersom vi växlar några rader då och då.
Kommer inte ihåg exakt hur jag tänkte mig det då, men nåt i den här stilen.
* Du har chansen att investera i en lärling. Det kostar en slant , säg 50.000 , i ett första läge. Det ska ses som en avgift för en första lärlingskurs. Han är då endast en 1-stjärnig kusk.
* Den stora fördelen ska vara att lärlingen ALDRIG kan gå under 5 i form. Han kan däremot nå maximala 9 !
* Du kan skicka lärlingen på kurs var 3e vecka. Han ökar då en stjärna per kurstillfälle.
* Varje tillfälle kostar nu 100.000. Sista för att nå en 5a kostar lite mer...säg 250.000. Det ska kosta lite så att det försvinner lite pengar ur kassan.
* Din lärling kan MAX nå 5 i skicklighet. Allt för att inte rubba balansen i spelet för mycket med en massa uddanamn som vinner lopp.
* Vinsten är att du därmed alltid kan ha en hyfsat bra kusk på din häst, med en acceptabel form. Du kan också välja att använda din lärling i internationella lopp.
* Nackdelen bör vara att om du väljer att sätta din lärling på hästen KAN DU INTE VÄLJA andra kuskar. Valet är DEFINITIVT om du väljer din lärling !
* Din lärling kan även användas som tränare med specialitet på galoppen. Då han lär känna dina hästar väl kommer därför denna minska betydligt snabbare. Effekten ökar med 100 %. Allt för det ska bli meningsfullt att träna ner galoppen.
* Detta ska också vara enda sättet att träna ner den. Vanliga tränare med specialitet galopp försvinner, då alla ändå tycker dom är totalt menlösa nu, då det går alltför långsamt i nuvarande takt !
Tror det var det hela , i stort sett
Poängen är så klart att du lättare ska kunna få igång hästar som tappat sina poäng, men även att t.ex. det blir mer rättvist i dom tidiga 3-åringsloppen. Man kan spela lite "safe" för att få en garanterat vettig kusk !
Answer to: "Jag vet inte om det var det jag diskuterade med några för 1-2 et"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Du är inte på något sätt orkeslös i alla fall 
Kan vi inte enas om att mer eller mindre alla lärlingar suger och att vi inte vill ha dom i spelet, precis som kallblod?
EDIT: var konkret i ditt svar, max 100 tecken 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-10-19 23:10:52
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jo, är helt ok för mig 
Plockar bort det...knappast aktuellt ändå, då det brukar ta tid att få till små förändringar här.
100 tecken ? Det kan du nog aldrig få ner mig till i ALLA inlägg Plokko. Ungefär lika troligt som att du totalt skulle lyckas undvika politiska anspelningar i ALLA inlägg 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-10-19 23:14:14 Edited(1): 2009-10-19 23:14:48  Finns inga lärlingar i stortsett och absolut inga lärlingslopp i spelet, gillade dock de där förslaget som någon nämde att man kunde ha en egen lärling i stallet..
Answer to: "Finns inga lärlingar i stortsett och absolut inga lärlingslopp i "
|
Became a member:
Forum posts:
|
KAKAN //
Posta det 1st kakan, men plokko har faktiskt rätti 2 saker.
1) Det var långt för ett svar, och skulle legat som ett förslag i en egen tråd då.
2) Tror inte ens riktigt på det själv längre, men vill du ha det kan jag såklart skicka ett meddelande till dig 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-10-19 23:35:26  Jo, är helt ok för mig 
Plockar bort det...knappast aktuellt ändå, då det brukar ta tid att få till små förändringar här.
100 tecken ? Det kan du nog aldrig få ner mig till i ALLA inlägg Plokko. Ungefär lika troligt som att du totalt skulle lyckas undvika politiska anspelningar i ALLA inlägg 
Answer to: "Jo, är helt ok för mig ;)
Plockar bort det...knappast aktuellt &"
|
Became a member:
Forum posts:
|
haha, word på det!
politiken präglar mitt liv.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-10-19 23:38:52  haha, word på det!
politiken präglar mitt liv.
Answer to: "haha, word på det!
politiken präglar mitt liv."
|
Became a member:
Forum posts:
|
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-10-20 09:41:10
Answer to: "ja, ingen kan väl ha missat du är vänsterpartist vid det h&a"
|
Became a member:
Forum posts:
|
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2009-10-20 09:47:31
Answer to: "Svårt att inte vara intresserad när följande profil är"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Bra med en ledare som föregår med gott exempel, rökförbud gäller även regeringen eller bara dom som jobbar på kommunen? Iofs, vem har dött av en cigg?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-10-20 12:47:03  Bra med en ledare som föregår med gott exempel, rökförbud gäller även regeringen eller bara dom som jobbar på kommunen? Iofs, vem har dött av en cigg?
Answer to: "Bra med en ledare som föregår med gott exempel, rökför"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Sant.
Och av allah? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-10-20 17:37:23
|
Became a member:
Forum posts:
|
Allah ska med ...Är det för passiva rökare hon syftar på då eller ? 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2009-10-20 18:09:17  Sant.
Och av allah? 
Answer to: "Sant.
Och av allah? :)"
|
|
Vad det gäller Allahs förmåga att ta död på folk råder det väl delade meningar om men jag antar att i lämpliga doser kan det väl inte var direkt dödande? Eller?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-10-20 18:51:15
|
Became a member:
Forum posts:
|
vad är en "lämplig dos" allah?
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2009-10-20 19:04:33  vad är en "lämplig dos" allah?
Answer to: "vad är en "lämplig dos" allah?"
|
|
Ingen aning faktiskt
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-10-20 20:55:25  vad är en "lämplig dos" allah?
Answer to: "vad är en "lämplig dos" allah?"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Mona vet.
Hon respresenterar väl hela idéen av att ett dagligt intag röka och lite allah är bra för själen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-10-21 08:10:48  Ingen aning faktiskt
Answer to: "Ingen aning faktiskt"
|
Became a member:
Forum posts:
|
kan varmt rekommendera den här boken:
http://www.boksidan.net/bok.asp?bokid=672
av den här "författarinnan".
http://en.wikipedia.org/wiki/Mende_Nazer
en sann historia om en svart muslimsk flicka som får hela sin by nerbränd, sin familj dödad, och sen säljs och köps som slav åt araber i sudan.
boken ger en rejält annorlunda bild av vad det innebär att vara vit och bo i europa.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-10-21 15:36:16 Edited(1): 2009-10-21 15:36:36
Answer to: "kan varmt rekommendera den här boken:
[url=http://www.boksidan.net/"
|
Became a member:
Forum posts:
|
http://www.amazon.com/Values-Campaign-Christian-Elections-Religion/dp/1589011082
Denna är bra också.
Klart det inte är lätt att vara kaffer och bo i Europa.
Men du undviker hjärtat här nyckel, ska det vara lätt? 
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
|