1
2
3
4
5
[ 6
]
7
|
Poffpuff
|
Posted: 2015-05-24 21:38:57  Nja du har nog varit på trav en hel del o sett sådana snabblopp...vilken som helst av Svedalas brons eller silver hästar kan gå en trudelutt från start o en till slut...bara o säga som de va ett skitlopp där de vart krypfart..i flera hundra meter..vanligt knep..o de bar frukt till Elitloppet...Fransmannen körde som en amatör när han körde ner hästen på innerspår....att Vincennes kunde spurta som ett jehu var ju en följd av den upp pullningen..förklarat ?  Skulle du tyckt de va bra om Reven fått dit en läpp..? "Kanonhäst" med chans till slutseger i Elitloppet ? 
Answer to: "Nja du har nog varit på trav en hel del o sett sådana snabblopp"
|
Became a member: 2013-08-14
Forum posts: 1613
|
Förstår att din poäng är att det blir mer rättvist utan open stretch, men det är ju verkligen inte alltid bästa hästen som vinner när det inte finns OS heller.
Nej, det är alldeles säkert bättre med Magic Tonight i Elitloppet. Tycker inte att man ska ha uttagningslopp till Elitloppet över huvud taget, oavsett vilken bana dessa går på.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2015-05-24 21:44:54 Edited(1): 2015-05-24 21:47:37  Förstår att din poäng är att det blir mer rättvist utan open stretch, men det är ju verkligen inte alltid bästa hästen som vinner när det inte finns OS heller.
Nej, det är alldeles säkert bättre med Magic Tonight i Elitloppet. Tycker inte att man ska ha uttagningslopp till Elitloppet över huvud taget, oavsett vilken bana dessa går på.
Answer to: "Förstår att din poäng är att det blir mer rättvis"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Bra..travlopp är inte alltid utslags givande..finns massor med moraliska vinnare..o ja föredrar att dra fram dessa..jämfört med någon som har världens röta o trillar undan eller sätter dit nosen på en OS bana..att dom som tar ut hästarna skulle ha lite mer känsla för hästarna o ta ut utan uttagningslopp...men tex. förut se Luddes förvandling av sin springare från en vecka till en annan...var lite svårt att ta på känsla..där var de bra med ett uttagnings lopp trots allt...!  Creatine hade mycket bra meriter o Bergharn har ju en bra förmåga men här var tiden för knapp...trots att han tog av skorna o ändrade en del...så...svårt är detta..! 
|
|
Reply
|
|
Poffpuff
|
Posted: 2015-05-24 21:58:11  Bra..travlopp är inte alltid utslags givande..finns massor med moraliska vinnare..o ja föredrar att dra fram dessa..jämfört med någon som har världens röta o trillar undan eller sätter dit nosen på en OS bana..att dom som tar ut hästarna skulle ha lite mer känsla för hästarna o ta ut utan uttagningslopp...men tex. förut se Luddes förvandling av sin springare från en vecka till en annan...var lite svårt att ta på känsla..där var de bra med ett uttagnings lopp trots allt...!  Creatine hade mycket bra meriter o Bergharn har ju en bra förmåga men här var tiden för knapp...trots att han tog av skorna o ändrade en del...så...svårt är detta..! 
Answer to: "Bra..travlopp är inte alltid utslags givande..finns massor med moralis"
|
|
Mosaique Face hade ju kunnat vinna exakt samma lopp på exakt samma sätt utan att det hade funnits en fribiljett i förstapris. Loppet på Gävle har väl genererat flera inbjudningar genom åren, utan att det har varit garanti på det från början?
Nåja, känns lite som gårdagens nyheter att diskutera det nu.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2015-05-24 22:12:09  Mosaique Face hade ju kunnat vinna exakt samma lopp på exakt samma sätt utan att det hade funnits en fribiljett i förstapris. Loppet på Gävle har väl genererat flera inbjudningar genom åren, utan att det har varit garanti på det från början?
Nåja, känns lite som gårdagens nyheter att diskutera det nu.
Answer to: "Mosaique Face hade ju kunnat vinna exakt samma lopp på exakt samma s&"
|
|
Ja lite så...uttagnings lopp är ju tveksamt...håller med...men att köra en serie kort lopp o sedan ta ut med känsla...kanske vore en idé...! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2015-05-25 09:08:10
|
|
Att de vart 5 fransmänn är kanske inte så konstigt..ATG fjäskar hårt för den franska spelmarknaden o PMU...de hade också minst 2 biljetter att styra över..så när breddloppen i Svedala är på upphällningen o B-tränare likaså...är ju Frankrike "räddningen"..nästa år kanske de är 8 kameler därifrån..! 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2015-05-25 10:11:08  Att de vart 5 fransmänn är kanske inte så konstigt..ATG fjäskar hårt för den franska spelmarknaden o PMU...de hade också minst 2 biljetter att styra över..så när breddloppen i Svedala är på upphällningen o B-tränare likaså...är ju Frankrike "räddningen"..nästa år kanske de är 8 kameler därifrån..! 
Answer to: "Att de vart 5 fransmänn är kanske inte så konstigt..ATG fj&"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Vincennes är ju lite svensk eftersom hon är uppfödd i Sverige och körd av Örjan, även Timoko som körs av Goop räknas nog i deras ögon som halvsvensk. Tycker inte det fanns så mycket mer intressant att ta med från Sverige heller. Hur man än vrider och vänder på det så är ju Frankrike den största travnationen och det känns väl inte så ologiskt att dom har nån häst mer? Sverige har 6, 7 med Maven som snudd på är svensk, Norge har sina bästa med, Finland fick med en trösthäst för att fylla färjan. Tycker inte det ser så knepigt ut.
|
|
Reply
|
|
filipandersson
|
Posted: 2015-05-25 12:40:32
|
Forum posts: 803
|
Kollade lite på lördagens lopp, är det något man alltid (känns det som) kan lita på så är det bronsfinalen alltså, förra året BBS, Royal Fighter och Västerboonthenews, i år Jeppas Maxi, Quick Fix och Sauveur, man blir glad bara man tänker på det. 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2015-05-25 15:28:53 Edited(4): 2015-05-25 15:46:03  Vincennes är ju lite svensk eftersom hon är uppfödd i Sverige och körd av Örjan, även Timoko som körs av Goop räknas nog i deras ögon som halvsvensk. Tycker inte det fanns så mycket mer intressant att ta med från Sverige heller. Hur man än vrider och vänder på det så är ju Frankrike den största travnationen och det känns väl inte så ologiskt att dom har nån häst mer? Sverige har 6, 7 med Maven som snudd på är svensk, Norge har sina bästa med, Finland fick med en trösthäst för att fylla färjan. Tycker inte det ser så knepigt ut.
Answer to: "Vincennes är ju lite svensk eftersom hon är uppfödd i Sverig"
|
|
Tja..Svenskt ? Finns inget sådant kvar alls snart...allt är USA blod med lite inslag nu av Franskt...att räkna in hästen som svensk eller halvsvensk för att de körs av svenska hyrkuskar...nja de ställer ja inte upp på...!  Knepigt är de inte.. avspeglar bara den internetbaserade spelplanen som finns nu...!  Hur balansen blir på en del av hästarna kommer att avgöra mycket här innan finalen...de blir knepigt för några tror ja..!  Apropå Elitkampen...verkar va maxat med bra spår för topphästarna...tror hårt på Silje o Månprinsen kommer max på en plats..Norskarna kommer att köra bort honom totalt...!  Stackars finländske deltagaren..åkte på 8:de spåret...! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2015-05-25 15:52:16  Kollade lite på lördagens lopp, är det något man alltid (känns det som) kan lita på så är det bronsfinalen alltså, förra året BBS, Royal Fighter och Västerboonthenews, i år Jeppas Maxi, Quick Fix och Sauveur, man blir glad bara man tänker på det. 
Answer to: "Kollade lite på lördagens lopp, är det något man allt"
|
|
Finns några fina till....2,3,5 o 10..Topplopp..!! 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2015-05-25 16:22:24  Tja..Svenskt ? Finns inget sådant kvar alls snart...allt är USA blod med lite inslag nu av Franskt...att räkna in hästen som svensk eller halvsvensk för att de körs av svenska hyrkuskar...nja de ställer ja inte upp på...! 
Answer to: "Tja..Svenskt ? Finns inget sådant kvar alls snart...allt är USA "
|
|
Fast tycker inte du att det är roliga med nån fransk häst extra än nån svensk som vi ser hänga med varenda lördag? Vem skulle fått den? Panne? Hade du inte gillat heller eftersom det är Hultman, nån av Redens? Skulle ju bara vara för att det är en miljardär som står bakom. Kvar är ju bara Oasis Bi men jag tycker faktiskt att han var alldeles för dålig sist för att få chansen och ser hellre Vincennes även om den jag tycler är över på allvar är Bret Boko som snubblade undan efter att ha fått köra i BodensnabbloppstempoIjanuari sist.
Sen så syftar jag på allt annat än stammen när jag säger svenskt då det väl knappast finns någon "svensk" stam att tala om.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2015-05-25 18:08:44
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Tycker det är ett trevligt elitlopp o se framemot, nåra på förhand chanslösa och aningen skandalöst att inte Papagayo E fick nån inbjudan (men hade inte ställt upp ändå enligt rykten?) kan inte säga att jag saknar nån och tycker att det är skoj att det är 5fransoser.
Har lagt upp en omröstning om vem som vinner så in o rösta.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2015-05-25 19:48:34 Edited(1): 2015-05-25 19:48:56  Fast tycker inte du att det är roliga med nån fransk häst extra än nån svensk som vi ser hänga med varenda lördag? Vem skulle fått den? Panne? Hade du inte gillat heller eftersom det är Hultman, nån av Redens? Skulle ju bara vara för att det är en miljardär som står bakom. Kvar är ju bara Oasis Bi men jag tycker faktiskt att han var alldeles för dålig sist för att få chansen och ser hellre Vincennes även om den jag tycler är över på allvar är Bret Boko som snubblade undan efter att ha fått köra i BodensnabbloppstempoIjanuari sist.
Sen så syftar jag på allt annat än stammen när jag säger svenskt då det väl knappast finns någon "svensk" stam att tala om.
Answer to: "Fast tycker inte du att det är roliga med nån fransk häst e"
|
|
Ja..du har rätt...de är väl så bra fält de kan bli just nu...Bergharn fick inte riktigt igång Creatine o Panne kördes alldeles för klent sist...så de är nog riktigt..ser fram emot bra väder o bra sport..!! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2015-05-26 13:51:35 Edited(4): 2015-05-26 14:17:46
|
|
Nu kör man hårt med E-läktaren ..jaja en kall höstkväll är E-läktaren tom o öde så när som på Härdsmältan...dom som verkligen skulle hyllas..o så har vi full fart med Reklam runt Jennifer o Royal...!  Riktigt svagt Sweden Cup i år..!  Är 100 i första pris försök o 500 i finalen..!  Flera svaga kort i första o andra försöket...verkar som dom ringt in några från Tarzan igen..!  Men Golden Sid tar nog priset i andra...puh..! 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2015-05-26 17:46:08  Tja..Svenskt ? Finns inget sådant kvar alls snart...allt är USA blod med lite inslag nu av Franskt...att räkna in hästen som svensk eller halvsvensk för att de körs av svenska hyrkuskar...nja de ställer ja inte upp på...!  Knepigt är de inte.. avspeglar bara den internetbaserade spelplanen som finns nu...!  Hur balansen blir på en del av hästarna kommer att avgöra mycket här innan finalen...de blir knepigt för några tror ja..!  Apropå Elitkampen...verkar va maxat med bra spår för topphästarna...tror hårt på Silje o Månprinsen kommer max på en plats..Norskarna kommer att köra bort honom totalt...!  Stackars finländske deltagaren..åkte på 8:de spåret...! 
Answer to: "Tja..Svenskt ? Finns inget sådant kvar alls snart...allt är USA "
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
|
Ser faktiskt mer fram emot Elitkampen än Elitloppet i år. Finns ingen riktigt färgstark häst med i Elitloppet i mina ögon, men i Elitkampen finns det tre! Tror att du underskattar Månprinsen lite men jag tänker kanske för mycket med hjärtat  Tror (och hoppas) att han är hur bra som helst! Det är dock Tekno Odin också. Lannem Silje kan också vara det men hon får sitt elddop här. Distansen talar dock mer för henne än för Månprinsen. Hoppas på att alla går felfritt och presterar på topp, då får vi se det bästa kallblodsloppet på evigheter!
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2015-05-26 18:27:29 Edited(2): 2015-05-26 18:30:23  Ser faktiskt mer fram emot Elitkampen än Elitloppet i år. Finns ingen riktigt färgstark häst med i Elitloppet i mina ögon, men i Elitkampen finns det tre! Tror att du underskattar Månprinsen lite men jag tänker kanske för mycket med hjärtat  Tror (och hoppas) att han är hur bra som helst! Det är dock Tekno Odin också. Lannem Silje kan också vara det men hon får sitt elddop här. Distansen talar dock mer för henne än för Månprinsen. Hoppas på att alla går felfritt och presterar på topp, då får vi se det bästa kallblodsloppet på evigheter!
Answer to: "Ser faktiskt mer fram emot Elitkampen än Elitloppet i år. Finns "
|
|
Nja...inte huvud numret för mig...Månprinsen med sitt lite struttiga trav hinner inte med Norrmännen...en plats på sin höjd...kör han från start så är risken stor att de blir galopp...till Elitloppet så verkar de som de blir plastat bak på BBS som ja trodde...kanske Ludde vågar köra med skor i försöket o skolöst i finalen..är Jennifer smart så kör hon stenhårt i försöket om han har skor på...! 
|
|
Reply
|
|
Poffpuff
|
Posted: 2015-05-26 19:41:52  Nja...inte huvud numret för mig...Månprinsen med sitt lite struttiga trav hinner inte med Norrmännen...en plats på sin höjd...kör han från start så är risken stor att de blir galopp...till Elitloppet så verkar de som de blir plastat bak på BBS som ja trodde...kanske Ludde vågar köra med skor i försöket o skolöst i finalen..är Jennifer smart så kör hon stenhårt i försöket om han har skor på...! 
Answer to: "Nja...inte huvud numret för mig...Månprinsen med sitt lite strut"
|
|
Enligt Gunnar Melander så hoppade ju Månprinsen i Elitkampen i fjol just på grund av att han inte laddades från start... Har för liten erfarenhet av att köra kallblod för att kunna avgöra om det är en rimlig förklaring, men Melander har ju en viss erfarenhet, och känner hästen någorlunda hyfsat. Har jag för mig, åtminstone.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2015-05-26 20:14:29  Enligt Gunnar Melander så hoppade ju Månprinsen i Elitkampen i fjol just på grund av att han inte laddades från start... Har för liten erfarenhet av att köra kallblod för att kunna avgöra om det är en rimlig förklaring, men Melander har ju en viss erfarenhet, och känner hästen någorlunda hyfsat. Har jag för mig, åtminstone.
Answer to: "Enligt Gunnar Melander så hoppade ju Månprinsen i Elitkampen i "
|
|
Och på Romme i år då...? Tja vi får väl se...! 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2015-05-27 10:20:31  Och på Romme i år då...? Tja vi får väl se...! 
Answer to: "Och på Romme i år då...? Tja vi får väl se...!"
|
|
Han kan öppna bättre än visat och det handlar ju mest om att öppna tillräckligt bra för att inte hamna sist, mycket utfyllnad i loppet och kan han öpnna bra nog för att få 2-3-utvändigt så blir det spännande. Vem spetsar? Tekno eller Lannem? Riktigt roligt att dom stora visar form och fick bra spår, vore mäktigt med en tid under 19 i alla fall, världsrekord känns väl inte aktuellt redan i år kanske.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2015-05-27 10:25:39  Han kan öppna bättre än visat och det handlar ju mest om att öppna tillräckligt bra för att inte hamna sist, mycket utfyllnad i loppet och kan han öpnna bra nog för att få 2-3-utvändigt så blir det spännande. Vem spetsar? Tekno eller Lannem? Riktigt roligt att dom stora visar form och fick bra spår, vore mäktigt med en tid under 19 i alla fall, världsrekord känns väl inte aktuellt redan i år kanske.
Answer to: "Han kan öppna bättre än visat och det handlar ju mest om att"
|
|
Ingen av dom spetsar initialt...men sedan håller ja på Silje till spets...Månprinsen...tja vore ja bookie skulle ja ta sådana vad med ett smile.!! 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2015-05-27 12:12:31  Ingen av dom spetsar initialt...men sedan håller ja på Silje till spets...Månprinsen...tja vore ja bookie skulle ja ta sådana vad med ett smile.!! 
Answer to: "Ingen av dom spetsar initialt...men sedan håller ja på Silje ti"
|
|
Skulle jag spela skulle jag nog lägga pengen på Tekno Odin kanske. Lannem Silje måste börja visa skalle nu också och det vet vi inte om hon verkligen har, har ju runnit undan och vunnit utan att bli synad hittills och det är nu allvaret börjar. Här finns det hästar som kan följa med och ställa frågor till slut, är hon lika morsk då?
|
|
Reply
|
|
1
2
3
4
5
[ 6
]