Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Solvalla 2008-02-23
V75-3 Gulddivisionen, försök 4.
5. ACCLAIM 67% 20
Eriksson Håkan
3. PERSOS YANKEE 21% 68
Adielsson Erik
4. FLYING HERKULES 21% 71
Goop Björn
2. AMOUR AMI 20% 44
Bergh Robert
6. LOVEBITE 7% 160
Svensson Claes
9. SKOGANS JOKER 6% 100
Jansson Torbjörn
7. PICTURE ÅS 5% 216
Kihlström Örjan
1. BARON ROLS 4% 281
Takter Johnny
8. SCARLETS AINO 1% 535
Sundberg Hans-Owe

Senast uppdaterad: 2008-02-23 18:00:03, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Solvalla
V75-2 Solvalla
V75-3 Solvalla
V75-4 Solvalla
V75-5 Solvalla
V75-6 Solvalla
V75-7 Solvalla
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-3 Solvalla

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   2   3   4   [ 5 ]   6   7   8  
Author Message
Posted: 2008-02-21 18:41:06

Became a member: 
Forum posts:

V 5, ACCLAIM
Hästen har helt enkelt inte kapacitet för att vinna mot sådana här hästar! Kan la till och med en blind se?
Skiter i hur bra form han har.. räcker inte ändå..
Kusken är enligt mig ingen toppkusk direkt..
Reply
Cherry Posted: 2008-02-21 18:46:44

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901

V 4, FLYING HERKULES
Du motiverar ju Lovebites chanser med statistikdravel!

Det finns superlöjlig statistik och mer användfull statistik.

Exempel på dum statistik är sån som du nyss nämnde eller att Goop vinner alltid femte avdelningen och liknande skitsnack. Bara dravel och ni kan använda er utav sånt. Säger mer om er än om mig.

Exempel på användbar statistik kan vara vilka startspår som är bra (men det vet ju de flesta som kan lite...), barfotastatistik, statistik på tung bana osv. Alltså sådan statistik som faktiskt är av betydelse.
Reply
Posted: 2008-02-21 19:08:52

Became a member: 
Forum posts:

V 5, ACCLAIM
baron rols: vunnit skitlopp två senaste, räcker inte här
amour ami: har vunnit ännu sämre lopp i norrland och belgien, wow.
persos yankee: sa jag förra veckan att han var sämre än accalim och det var som väntat rätt av mig. slog han inte acclaim när han fick lifta med i rygg hela vägen gör han det inte nu heller.
flying herkules: fin senast efter perfekt lopp, behöver få det serverat mycket mer än acclaim.
acclaim: grym sist och bevisade att han inte är nån vekling, tätare starter nu och det är ett plus, kommer garanterat att få ett fint lopp här och därför kommer han att avgå med segern.
lovebite: duger bra fartmässigt och har bra form, kan vara långt framme.
picture ås: flög fram sist efter en mycket imponerande spurt, dock i ett skitgäng, men har gått så pass bra att han kan smyga med till en topplacering här också.
scarlets aino: kanske kommer att laddas trots läget och kan bli hetsig vilket bädder för hård fart på loppet.
skogans joker: var väl godkänd senast och nu får han säkert ett rygglopp och då är han långt framme.
Reply
Cherry Posted: 2008-02-21 19:12:52

V 4, FLYING HERKULES
Haha var Acclaim grym senast?!? Han gick ju aldrig ens i närkamp och blev ju frånåkt när upploppet nalkades. Var det nåt han bevisade så är det att han är vek.
Reply
Posted: 2008-02-21 19:22:23

Became a member: 
Forum posts:
Claes Svensson spikar ju Acclaim, betyder det att han inte tror på sin Lovebite! Verkar ju så.
Reply
Posted: 2008-02-21 19:24:13
Solvalla

Became a member: 
Forum posts:

V 5, ACCLAIM
kan du rabbla upp några hästar i sverige som slår spring ray från dödens när han kört drygt 16 första varvet? sen kan du ju fundera på hur många som hade gett upp helt och blivit omsprugna av övriga som liftat med i rygg...
Reply
Posted: 2008-02-21 19:38:40

Became a member: 
Forum posts:

V 2, AMOUR AMI
Detta vinner Bergh med Amour Ami
Reply
LIMPOTHEKING Posted: 2008-02-21 20:31:44
272
LIMPOS HJÄLTAR!!!
Axevalla

Became a member: 2007-12-17
Forum posts: 267
säger som förra veckan acclaim vinner detta fram å baklänges jobba hockey
Reply
Posted: 2008-02-21 20:39:32

Became a member: 
Forum posts:

V 9, SKOGANS JOKER
Amour ami tycker jag personligen verkar vara en skör rackare, visst har den väl gjort ett o annat fint lopp, men det känns ju verkligen som att den vill ha det serverat.. inget fel med det, det vill ju Acclaim också, men nja.. tycker inte den räcker till riktigt i högsta klassen.

Acclaim känns inte heller lika bra som förra vintern då den imponerade gång efter annan.

Flying herkules hade jag räknat ut för typ två år sen, men han på något vis lyckats hänga kvar med naglarna på kanten och vinner ju faktiskt mellan varven och jag vågar fan inte plocka bort den längre.

Persos yankee gör ju gedigna insatser varje gång, men vinner sällan.. känns dock som ett givet streck.

Skogans joker tycker jag har en jäkla utstrålning och den blir nog i mina ögon duktigt understreckad här.. klockren rysare!

Övriga tror jag får det jobbigt utan att för den skull göra bort sig.. fina hästar allihop.
Reply
Cherry Posted: 2008-02-21 20:42:57

V 4, FLYING HERKULES
Jag säger inte att det finns en massa hästar som skulle vunnit i det läget. Men du skrev att han var grym och att han bevisade att han inte är någon vekling. Det måste ju ändå ses som årets överdrift. Han gjorde/ville ju ingenting och det pga av att han fick gå i dödens. Acclaim är sylvass på speed men någon grym tuffing som tål dödens är han då bevisligen inte.
Reply
Posted: 2008-02-21 20:51:11

Became a member: 
Forum posts:
Grenka....
Hur jag motiverar har inte riktigt med saken att göra.
Vissa gillar statistik, somliga inte.
Att du sedan kommer med ett sjukt roligt uttalande ja det är inte mitt fel.

Inga hard feelings här ifrån i alla fall!
Reply
Posted: 2008-02-21 20:56:21

Became a member: 
Forum posts:

V 5, ACCLAIM
Ingen som tror att Baron Rols kan spetsa? Han har tidgare pressats till en 07-öppning från just innerspår, och Lädret är inne på att köra i ledningen om man kommer dit. Har två raka spetssegrar, dock i mycket enklare gäng. Värsta motbudet om spets är Flying Herkules, som kommer att släppa. Vem är först framme för att överta? 2 Amour Ami? Scarlets Aino var förvånande lugn i sin årsdebut, och inte alls het. Hans-Ove tror att han är mer laddad nu med ett lopp i kroppen men är inne på att inte ladda från start denna gång. Spår sju och åtta på valla är dessutom missgynnade pga doseringen. Hur som helst så i de flesta scenarior så ser jag Acclaim komma med en virvlande finish. Han har vunnit motsvarande lopp två år på raken, och är nu gynnad av täta starter.
Reply
Posted: 2008-02-21 21:20:27 Answer to: "Ingen som tror att Baron Rols kan spetsa? Han har tidgare pressats till en "
272
LIMPOS HJÄLTAR!!!
Axevalla

Became a member: 
Forum posts:
Baron Rols kommer chippa efter andan 500 kvar om han ska svara spets här.
Reply
Nijo Posted: 2008-02-21 21:47:28

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
Om en bra dag så blir jag inte förvånad om han vinner från spets, är i alla fall en bättre häst än lovebite. Problemet är att han är så satans ojämn och blir het ibland, men tillräckligt bra rent kapacitetmässigt för att vinna loppet är han om han får bestämma en liten bit i spets.

Även där är det gulddebut? och troligtvis får han inte bestämma i spets, kan dock få vinnarhålet och lucka.....

bör räknas vid eventuell gardering......
Reply
Posted: 2008-02-21 23:59:46

Became a member: 
Forum posts:
Som vanligt gällande vissa personers resonemang är det väldigt tunnelseende, skulle vara kul om Lovebite slog AA från dödens......

Har personligen svårt att se AA som ett singelstreck, vill nog se han slå lite bättre hästar först. Visst om jag garderar så är han en av dom som ska med, värmning och annat avgör om han blir B eller C häst. Har svårt att köpa argumenten som Nijo presenterar om AAs heroiska lopp förra sommaren, han vann ett lopp på bergsåker och något annat på bollnäs i övrigt räckte han inte till. Löpningsförlopp, ja visst men det har väl alla.

Sen undrar jag fortfarande varför folk "dubblar" lopp?? Antingen tror man på sin mula eller inte.

Själv tror jag att Acclaim vinner det här ganska lätt. Motiveringen är inget nytt -- tredje ytter hästarna framme får öppna hårt tempot kommer hållas uppe av en eller två hästar och ingen kan speeda som acclaim.

Skulle jag mot förmodan ändra uppfattning, mycket beroende på spelvärde och andra favoriter i andra lopp, ska jag ha med 1-4 & 8
Reply
Nijo Posted: 2008-02-22 01:14:09

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
du har kanske missat loppet där amour ami galopperade i segerstriden i somras? möte väldigt bra hästar och gick enormt bra från dödens, bergh körde om segern och resultatet blev en galopp precis innan mål.

Sedan är det ju som vanligt att folk tror acclaim vinner lätt osv osv, han är helt för beroende av andra för att vara en bra spik, fick hårt lopp i dödens för 7 dagar sedan och ska ut nu igen.........sitter i benen?

Varför man har 2 hästar i ett lopp? varför har man 3 eller 4.a hästar? man tar väl så många som man känner sig nöjd med? går väl ut på att hitta vinnaren i varje lopp?
Reply
Posted: 2008-02-22 02:13:52

Became a member: 
Forum posts:
heja kacke!
Reply
Posted: 2008-02-22 05:11:27

Became a member: 
Forum posts:

V 1, BARON ROLS
Jo dalmaset Baronen känns riktigt het & det skall laddas för spets har jag hört. Kari har jämfört hästen med Hot Shot Knick & jag tycker inte att det är några hårda emot, Acclaim fick jobba ganska hårt senast. Det kunde ha varit en silverdivision för ett är sedan om man bortser från Acclaim.

Reply
Posted: 2008-02-22 08:18:51

Became a member: 
Forum posts:

V 1, BARON ROLS
Undrar hur det här loppet kommer att starta. De flesta hästar i det här fältet går bäst i ryggar. Baron Rols tror jag kommer att bjudas till spets, sen så blir det väl en klunga i 4 spår efter för ingen vill gå i dödens. Kaos!
När de har fightats färdigt greppar Skogans Joker tag i loppet och sticker ifrån de andra.
Reply
Posted: 2008-02-22 11:32:14
272
LIMPOS HJÄLTAR!!!
Axevalla

Became a member: 
Forum posts:

V 5, ACCLAIM
Att det bara är en vecka sedan senaste starten för Acclaim är bara en fördel. Vilket inte varit fallet i de senaste starterna, då det varit 1 månad mellan starterna, och då har han heller inte varit riktigt på topp, trots bra prestationer.
Reply
1   2   3   4   [ 5 ]   6   7   8