1
2
3
4
[ 5
]
6
7
|
|
Posted: 2008-01-31 14:49:37
|
Became a member:
Forum posts:
|
min första impuls var att kajsa frick vinner.
här verkar inte vara några segermaskiner direkt och dessutom 14 hästar. alldeles för många för att åtminstone jag ska spika nån av dom, oavsett om det är lugdunum eller jet space. tycker lugdunum har lite väl många farliga galoppmarkeringar i raden...
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2008-01-31 15:04:06
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-01-31 15:04:08
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
V 12, LUGDUNUM
|
Haha du är rolig du...
Lugdunum har en segerprocent på 31%. 4 raka segrar eller 6 segrar på de senaste 8 starterna. Han har galloperat 3 ggr på de 15 senaste starterna vilket måste anses vara ganska normalt. På de har han visat upp dokumenterad toppform.
Oja... Vek, gallopplysten häst det där... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-31 15:10:03
|
Became a member:
Forum posts:
|
nej, vek har jag icke sagt att han är. men jämfört med andra lopp där dom bästa hästarna har segerprocenter på upp mot 70-80% är hans 30 ganska lågt. tycker jag i alla fall. och det kanske är kul? det var ju kul i så fall. 
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-01-31 15:14:50 Edited(1): 2008-01-31 15:15:50
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
klart att det är en galoppbenägen häst, orsaken till att han inte har galopperat är att han haft perfekta förutsättningar för att hålla sig i trav under startögonblicket.
väldigt förfinade siffror vad gäller galoppen, speglar inte galopprisken alls i detta fallet.
han har startat mycket i auto med bakspår eller längst ut på vingen eller i lopp med väldigt få hästar = ultimata förutsättningar för en häst att gå iväg felfritt från start. Vid sin voltstart/er är väl 1-2st på senaste 15 loppen så har han varit liksom nu ensam på sin egen volt och trots det fått safety start där han missat 20m i starten.......Det säger väl ALLT om hur galoppbenägen hästen är i starten......absolut inte normalt på något sätt.
Att det sedan är ultimata förutsättningar även nu är en annan femma, går väl felfritt nu också(uselt annars), men det speglar inte hästen galopprisk särskilt mycket överlag......
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-01-31 15:41:48
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
V 12, LUGDUNUM
|
Visst finns det galopprisk men jag tycker att han sett stabilare ut på slutet faktiskt. Nu var det iofs ett tag sedan han startade i volt men en kort galopp klarar han nog bara han inte tappar för mycket, tycker att han brukar ställa sig ganska snart när han galopperar. Vad det gäller segerprocenten är det inte många ens i högsta klassen som visar upp 30 i segerprocent.
Visst blir han väldigt mycket streckad men om jag tror att han vinner måste jag ju spika oavsett hur mycket streckad han är. Övriga i loppet vinner ju inte heller ihjäl sig milt uttryckt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-31 16:29:03
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, LUGDUNUM
|
Galopprisken finns, men det är ju fel att kalla den STOR. Tycker inte mycket pekar på en galopp nu direkt. Värderar den till max 10%. Vinner ju med en kort galopp också så det finns inte så mycket annat att göra än att spika.
Nijo du säger ju OFTA att Luddes hästar är travsäkra, i alla fall vissa. De kan då han ca 50% galopper i raden ändå anser du dem vara travsäkra sen säger du nu att Luggen verkligen inte är att lita på.
Bara undrar hur den ekvationen går ihop?
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-01-31 16:52:47 Edited(1): 2008-01-31 16:53:19
|
|
1: jag har aldrig sagt att luddes hästar är travsäkra
2: jag har INTE sagt att lugdunum har stor galopprisk i detta loppet, tvärtom använde jag orden att han var "usel" om han inte gick felfritt från start nu.
så prima_crille, hur går ekvationen ihop?
bara för att jag tycker att lugdunum är en galoppbenägen häst så betyder det inte att han ska galoppera nu när han har perfekta förutsättningar, det är väl i princip vad jag skrivit tidigare, så vad sägs som att läsa istället? Vad jag syftade på i mitt inlägg är att hans rad är väldigt förskönande vad gäller hans galopprisk på grund av att han haft väldigt bra förutsättningar för att hålla sig i trav i startögonblicken de senaste 10 loppen. Men bra förutsättningar har han även nu.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-01-31 17:05:04
|
Forum posts: 5430
|
Det kan även vara så att hästen har blivit lugnare och stabilare på sista tiden...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-31 17:30:05
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, LUGDUNUM
|
Svårt val jag har nu.
Ytterligare en evighetsdiskussion som bara blir jobbig, eller att strunta i att svara tillbaka men då lite som "han har brist på svar".
Men väljer det sistnämnda.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-01-31 17:37:37 Edited(2): 2008-01-31 17:39:34
|
|
löjlig du är!, allt är på svart och vitt som jag skrivit och jag har aldrig sagt att lugdunum har stor galopprisk i detta loppet men att han är galoppbenägen i vanliga fall vilket även Åke själv intygar på.
Att du sedan kommer med en jämförelse om en sak som jag aldrig sagt är ännu mer löjligt. Ludde har ganska många hästar som är väldigt galoppbenägna eller mogna av sig rättare sagt, sedan har han en del hästar som är travsäkra och sällan galopperar, ganska individuellt. Jag har då aldrig sagt att en häst med 50% galopper i sin rad vara travsäker.
förstår inte ens vart du får allt skitsnack från? förstår ännu mindre varför du tar upp något sådant i denna tråden? knappast relevant...........
vill du hålla på jävlas så skicka mejl privat istället för att posta det i forumet!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-31 17:53:55
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, LUGDUNUM
|
Vad ska man svara egentligen, svårt.
Jag försöker UNDVIKA dessa evighetsdiskussioner som aldrig slutar bra ändå men du fortsätter ändå.
Faller nästan en tår på kinden nu också, ska ringa pappa och tala om vad du sagt om mig. "löjlig du är!" är ett kraftigt påhopp och jag tar det väldigt personligt! OBS irnoni.
Nej jag ska aldrig mer påpeka något du skriver, för du tål ju ändå inte det.
Eller nej, förresten ska inte vara en mytoman som vissa andra (inga namn nämnda) och säga så för det håller jag nog inte.
Sen avslutar du ditt inlägg i världsklass. Du har ju min msn, men har blockat mig (konstigt nog jag som är sån "hel-go" kille OBS Ironi.) och om du inte vill ta dessa diskussioner på forumet, sluta svara här och SKRIV PÅ MSN då.
Du är ju medlem på andra forum också och där är det samma veva, en slump?
Förtydliggör vissa ironiska meningar i inlägget pga att folk har en vana att inte vara nära verkligheten alltid och missförstår då saker.
/En som är trött på att tjivas om allting.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-01-31 18:14:56  Vad ska man svara egentligen, svårt.
Jag försöker UNDVIKA dessa evighetsdiskussioner som aldrig slutar bra ändå men du fortsätter ändå.
Faller nästan en tår på kinden nu också, ska ringa pappa och tala om vad du sagt om mig. "löjlig du är!" är ett kraftigt påhopp och jag tar det väldigt personligt! OBS irnoni.
Nej jag ska aldrig mer påpeka något du skriver, för du tål ju ändå inte det.
Eller nej, förresten ska inte vara en mytoman som vissa andra (inga namn nämnda) och säga så för det håller jag nog inte.
Sen avslutar du ditt inlägg i världsklass. Du har ju min msn, men har blockat mig (konstigt nog jag som är sån "hel-go" kille OBS Ironi.) och om du inte vill ta dessa diskussioner på forumet, sluta svara här och SKRIV PÅ MSN då.
Du är ju medlem på andra forum också och där är det samma veva, en slump?
Förtydliggör vissa ironiska meningar i inlägget pga att folk har en vana att inte vara nära verkligheten alltid och missförstår då saker.
/En som är trött på att tjivas om allting.
Answer to: "Vad ska man svara egentligen, svårt.
Jag försöker UNDVIKA dessa evighe"
|
|
Jasså nijo är medlem på andra forum oxå och det är samma veva där. Mycket oväntat... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-31 20:10:12 V75-3 | Express Gaxes lopp 1:A PRIS 150 000 kr 3140 V 1. VICTORY HILL Lindblom Carl-Erik 2. SHEJK YERBOUTI Adielsson Erik 3. SHARP LAUNCHER Frick Kajsa 4. AKJAS FUNNYMAKER Kihlström Örjan 5. T.X.ZOOGOOD Goop Björn 6. TOROID Takter Johnny 7. OH SO GOOD Lennartsson Per 8. SKOGSBACKENS EINAR Jakobsson Magnus 9. JET SPACE Sternsjö Joakim 10. WORTH THE TRIP Olsson Daniel 11. C.C.PARADISE IMAGE Mikkelborg Olav 12. LUGDUNUM Lindblom Åke 13. REGENT ROYAL Forsgren Lennart 14. MAD MARKE Söderkvist Stefan
Turordning: 12-4-2-13-6-3-1-5-7-8-14-11-9-10
Answer to: "v75:91:3"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Har kollat lite statistik på Lugdunum. Har gjort 5 starter (volt) på Örebro. Resultat: 0 vinster, 4 galopper. Är det läge att syna honom? I så fall med vem????
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-31 20:29:37 V75-3 | Express Gaxes lopp 1:A PRIS 150 000 kr 3140 V 1. VICTORY HILL Lindblom Carl-Erik 2. SHEJK YERBOUTI Adielsson Erik 3. SHARP LAUNCHER Frick Kajsa 4. AKJAS FUNNYMAKER Kihlström Örjan 5. T.X.ZOOGOOD Goop Björn 6. TOROID Takter Johnny 7. OH SO GOOD Lennartsson Per 8. SKOGSBACKENS EINAR Jakobsson Magnus 9. JET SPACE Sternsjö Joakim 10. WORTH THE TRIP Olsson Daniel 11. C.C.PARADISE IMAGE Mikkelborg Olav 12. LUGDUNUM Lindblom Åke 13. REGENT ROYAL Forsgren Lennart 14. MAD MARKE Söderkvist Stefan
Turordning: 12-4-2-13-6-3-1-5-7-8-14-11-9-10
Answer to: "v75:91:3"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tror att Lugdunum är spiken , men statistiken och det faktum att ägaren lottat ut vinster till 100 personer att träffa honom på banan, får mig att börja tänka, GARDERA.
Fattar inte Örebro hur man kan tillåta att 100 pers. utöver alla andra, får "drälla" omkring på stallbacken en V-75 dag.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-01-31 21:18:29
|
Forum posts: 7100
V 12, LUGDUNUM
|
Faktiskt sant, knappast en fördel för Lugdunum som ju visat lite nerver tidigare att ett helt kompani noviser springande ut och in i stallet när han ska ladda inför loppet.... Efter loppet kanske men inte före. Mycket märkligt att Åke tillåter det och att ägaren tagit initiativ till det. Med sådan uppståndelse känns det inte omöjligt att han underpresterar, brukar bli det när hästar schasas upp på det sättet.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-01 11:36:58
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag tror och hoppas på en jätteutdelning, där bara en av dom första tre favoriterna vinner.
Lugdunum kan gott gallopera, möjligen återhämta sig - men inte på lång distans. Var inte så imponerad av Regent Royal senast, men statistiken talar mycket för den - hur är formen?
Vem mer kan vinna? Mad Marke???
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-01 13:32:36
|
Became a member:
Forum posts:
V 13, REGENT ROYAL
|
Någon såg Åke Lindblom styrning på lunchen idag? (fredag)?
Extas Sugar.
Liknande scenario som kan hända imorrn, han idiotkör och tror han har världens bästa häst. Det känns som det är kusk emot imorrn. Riktigt mycket också.
Hade någon sansad kusk kört så, nu börjar jag tveka. Hatar överforcerade kuskar, ex. Erik Svensson, Åke Lindblom, Petter Lundberg, dom bara kör. Huvudet under armen.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-02-01 13:47:14  Någon såg Åke Lindblom styrning på lunchen idag? (fredag)?
Extas Sugar.
Liknande scenario som kan hända imorrn, han idiotkör och tror han har världens bästa häst. Det känns som det är kusk emot imorrn. Riktigt mycket också.
Hade någon sansad kusk kört så, nu börjar jag tveka. Hatar överforcerade kuskar, ex. Erik Svensson, Åke Lindblom, Petter Lundberg, dom bara kör. Huvudet under armen.
Answer to: "Någon såg Åke Lindblom styrning på lunchen idag? (fredag)?
Extas Sugar"
|
|
Jag såg loppet och han kör riktigt jävla uselt! Idag fanns det dock ett motbud... Imorgon finns det inget bakom lugdunum, Han möter ju bara skit... Han kan nog köra hur dåligt som helst imorgon och vinna ändå, så överlägsen är lugdunum tror jag....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-01 13:55:28
|
Became a member:
Forum posts:
V 13, REGENT ROYAL
|
Kusk emot, hade Jorma kört så hade jag lagt in pensionen på honom, men jag vacklar.
Lindblom är en pajas..o-proffsig, örebroig rent allmänt.
Problemet är att det finns för få motbud, bar Regent Royal och TX ZooGood och dom ska inte kunna göra något egentligen.
|
|
Reply
|
|
1
2
3
4
[ 5
]
6