1
2
3
4
[ 5
]
6
|
|
Posted: 2011-06-10 21:52:52  för att jag ska motbevisa dig får du väll bevisa något först?
Answer to: "för att jag ska motbevisa dig får du väll bevisa någo"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Nej. Jag påstår ngt och det kan du naturligtvis motbevisa. jag kan inte bevisa ngt eftersom jag inte känner till alla dina spikar de 10 senaste omgångarna.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-10 22:38:00  Nej. Jag påstår ngt och det kan du naturligtvis motbevisa. jag kan inte bevisa ngt eftersom jag inte känner till alla dina spikar de 10 senaste omgångarna.
Answer to: "Nej. Jag påstår ngt och det kan du naturligtvis motbevisa. jag "
|
Became a member:
Forum posts:
|
funkar som så att i sverige ska man kunna bevisa det man säger, lr så kallas det förtal, borde du nog vara gammal nog att veta
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-10 23:02:37  funkar som så att i sverige ska man kunna bevisa det man säger, lr så kallas det förtal, borde du nog vara gammal nog att veta
Answer to: "funkar som så att i sverige ska man kunna bevisa det man säger, "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Du överträffar dig själv ikväll. Är du på lyran?
Jag har en jur kand så jag vet nog rekvisiten för förtal, och att kalla ngn spikform dålig kommer inte ens i närheten av bokstaven F. Dessutom (lite juridiskt kunnande som jag bjuder på  så kan ett påstående om ngn vara brottsligt förtal även om det är sant.
men till saken: efterso, jag omöjligen KAN bevisa det jag skrev, medan du KAN motbevisa det är det logiskt att det är du som ska motbevisa det. annars kan jag dra slutsatsen (e contrario) att mitt påsående stämde.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-11 00:23:50  Du överträffar dig själv ikväll. Är du på lyran?
Jag har en jur kand så jag vet nog rekvisiten för förtal, och att kalla ngn spikform dålig kommer inte ens i närheten av bokstaven F. Dessutom (lite juridiskt kunnande som jag bjuder på  så kan ett påstående om ngn vara brottsligt förtal även om det är sant.
men till saken: efterso, jag omöjligen KAN bevisa det jag skrev, medan du KAN motbevisa det är det logiskt att det är du som ska motbevisa det. annars kan jag dra slutsatsen (e contrario) att mitt påsående stämde.
Answer to: "Du överträffar dig själv ikväll. Är du på ly"
|
Became a member:
Forum posts:
|
din fråga/påstående känns mer seriös om du kunde ge exemepl på vad du menar hade varit välkommet
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-11 00:35:33 Edited(1): 2011-06-11 00:37:06  din fråga/påstående känns mer seriös om du kunde ge exemepl på vad du menar hade varit välkommet
Answer to: "din fråga/påstående känns mer seriös om du kund"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Exempel på vad jag menar? Beträffande vad?
Du behöver verkligen bli tydligare i dina inlägg. Jag fattar inte hälften av vad du försöker säga.
edit: never mind. Jag orkar inte. Jag går och lägger mig nu.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-11 00:39:43  Exempel på vad jag menar? Beträffande vad?
Du behöver verkligen bli tydligare i dina inlägg. Jag fattar inte hälften av vad du försöker säga.
edit: never mind. Jag orkar inte. Jag går och lägger mig nu.
Answer to: "Exempel på vad jag menar? Beträffande vad?
Du behöver ve"
|
Became a member:
Forum posts:
|
ja fattar du inte vad du skriver till mig bör du verkligen gå lägga dig, god natt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-11 11:28:07 Edited(1): 2011-06-11 19:11:43
|
Became a member:
Forum posts:
|
,
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-11 12:50:34 Edited(1): 2011-06-11 12:51:13  Vill citerar cibodas som jag tycker skrev ett fint inlägg.
"Jag vill värna om de små spelare som sliter hela månaden och kanske förväntar sig någon vinst ibland,
skall bli belönade med ärliga tankar och inte en massa gissningar i utopi. Vänner, kamrater Travzonen måste bli en sajt som går att lita på, här finns så mycket att värna om, och ta till vara så det räcker till
V75 vinst för många. Kanske gäller det att bli ärliga och inte mörka"
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
V75 är ett svårt spel även om du har/får 50% chans i varje lopp så blir det
2x2x2x2x2x2x2= 1 på 128 och med 52 omgångar per år så får man då alltså 7rätt en gång på ca 2,5 år.
Förra veckan hade bara ca 0,25% av alla system 7rätt ändå gav det bara ca 6000kr,gäller alltså att försöka
hitta skrällar om man vill ha miljoner.
Jag skrev BARA 6000kr för 6000 tycker man är bara när det gäller V75,men vem skulle egentligen inte bli jävligt
glad om han skulle få 6000kr av en okänd snubbe på gatan.
Det är väl så det är,så som i morgonsoffan när folk skrapar triss och vinner 50.000 dom blir besvikna
och börjar nästan gråta för dom fick den MINSTA vinsten men hade HÖGSTA vinsten istället varit 50.000
så hade dom jublat högt.
Man tänker inte på summan i sig utan på vad man kunde ha vunnit,vi människor är nog lite giriga över lag.
Lite tankar om dagens V75.
Avd1- 8 är bästa hästen.7 kan vara en skräll från spets.5?
Avd2- Mycket snack om 2 som kan leda länge.Jag garderar dock på.Heja Skräcken som sagt.
Avd3- 7 Är bäst,men hjärtat klarar nog inte av att missa på 4.
Avd4- 2 Är bäst,men jag tar alltid med 9 vinner nog inte,men jag spelar som sagt för mycket med hjärtat.
Avd5- 10 på en enkelrad,men jag tar med 15 och några till.
Avd6- 8 är nog bästa hästen men har ett dålig läge,bla 1 kan vinna,tar nog spets.11 regi Goop nu,men
mycket dåligt spår på 1609m.
Avd7- Kanske jag chansspikar 9 annars så finns det några emot 3,5,6,i första hand.
Lycka till alla!
Answer to: "Vill citerar cibodas som jag tycker skrev ett fint inlägg.
"Jag "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Det är bra hallon_brunn, jag ser att du har utvecklats enormt här i travskolan, fortsätt i samma stil så kommer du finna din path to enlightenment
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-11 13:33:27 Edited(1): 2011-06-11 19:22:07  Det är bra hallon_brunn, jag ser att du har utvecklats enormt här i travskolan, fortsätt i samma stil så kommer du finna din path to enlightenment
Answer to: "Det är bra hallon_brunn, jag ser att du har utvecklats enormt här"
|
Became a member:
Forum posts:
|
,
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-11 13:43:19  Tack master mentor! Jag räknar med att få min fil.kand när som helst nu.
Answer to: "Tack master mentor! Jag räknar med att få min fil.kand när "
|
Became a member:
Forum posts:
|
kursen slutar ju först vid Jul, så skulle du vilja ha det så får du nog visa att du är något utöver det vanliga 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-11 17:24:14 Edited(23): 2011-07-06 16:03:48
|
Became a member:
Forum posts:
|
s
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-11 18:30:15  funkar som så att i sverige ska man kunna bevisa det man säger, lr så kallas det förtal, borde du nog vara gammal nog att veta
Answer to: "funkar som så att i sverige ska man kunna bevisa det man säger, "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Och din iskalla spikform fortsätter med två stenklara som torskar. Ska bli intressant att följa fortsättningen.
Inte för att bråka med dig, utan för att du bjuder på det genom att vara så kaxig. Vilket är kul. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-11 20:51:02 Edited(1): 2011-06-11 20:54:03  Och din iskalla spikform fortsätter med två stenklara som torskar. Ska bli intressant att följa fortsättningen.
Inte för att bråka med dig, utan för att du bjuder på det genom att vara så kaxig. Vilket är kul. 
Answer to: "Och din iskalla spikform fortsätter med två stenklara som torska"
|
Became a member:
Forum posts:
|
jo med facit i hand va dagens spikar ingen höjdare, men du kan som jag skrev i inlägget ovan ge exempel på vad du menar med att min spikform va iskall innan.
Men lugnt, när det är sådana utdelningar som det varit gör dte inte så mycket att spikarna inte sitter
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-11 21:27:42  jo med facit i hand va dagens spikar ingen höjdare, men du kan som jag skrev i inlägget ovan ge exempel på vad du menar med att min spikform va iskall innan.
Men lugnt, när det är sådana utdelningar som det varit gör dte inte så mycket att spikarna inte sitter
Answer to: "jo med facit i hand va dagens spikar ingen höjdare, men du kan som jag"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Så är det. Det är när det blir miljoner som dom ska sitta. Ärligt talat så skiter jag i din spikform. Retas lite. Mina spikar sitter ganska sällan eftersom jag oftast kör med lågstreckade spikar. Förutom idag då, då det blev två favoriter.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-11 21:41:28  Så är det. Det är när det blir miljoner som dom ska sitta. Ärligt talat så skiter jag i din spikform. Retas lite. Mina spikar sitter ganska sällan eftersom jag oftast kör med lågstreckade spikar. Förutom idag då, då det blev två favoriter.
Answer to: "Så är det. Det är när det blir miljoner som dom ska si"
|
Became a member:
Forum posts:
|
jag satte 3 av 4 under elitlopshelgen förr aveckan missade 7an i 2a och denna veckan missade 2, i snitt ligger jag en bit över 50% ändå för året så jage nöjd
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-12 18:30:20  jag satte 3 av 4 under elitlopshelgen förr aveckan missade 7an i 2a och denna veckan missade 2, i snitt ligger jag en bit över 50% ändå för året så jage nöjd
Answer to: "jag satte 3 av 4 under elitlopshelgen förr aveckan missade 7an i 2a oc"
|
Became a member:
Forum posts:
|
en bit över 50%.. jag själv ligger på 60-70% det här året 
nästa omgång tävlar vi om vem som kommer med dem bästa spikarna.
min styrka är att hitta bra spikar faktiskt. inte för att vara stöddig. Men jag borde skrika ut dem mer på forumet så som du gör.
IL Leone och hallsta var denna veckas spikar, tror du jag satte 7:an ändå? svar nej... så rätt kasst av mig ändå. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-12 19:46:31  en bit över 50%.. jag själv ligger på 60-70% det här året 
nästa omgång tävlar vi om vem som kommer med dem bästa spikarna.
min styrka är att hitta bra spikar faktiskt. inte för att vara stöddig. Men jag borde skrika ut dem mer på forumet så som du gör.
IL Leone och hallsta var denna veckas spikar, tror du jag satte 7:an ändå? svar nej... så rätt kasst av mig ändå. 
Answer to: "en bit över 50%.. jag själv ligger på 60-70% det här &"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Det är en bra grej. Vi borde starta en tråd där vi varje vecka skriver in veckans spik och veckans chansspik. Sedan kan vi kontinuerligt jämföra hur ofta dom sitter och vad de som suttit varit streckade på i snitt. Att sätta spikarna är ju en av dom viktigaste delarna så det är bra att ha lite fokus på.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-06-12 21:08:53
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
|
Jag kan komma med facit direkt. Dicey Spicey i avd 2 är omgångens säkra och Slevin Kelevra i avd 6 är chansspiken. En 70%-are och en 30%-are.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-06-12 22:10:45  Jag kan komma med facit direkt. Dicey Spicey i avd 2 är omgångens säkra och Slevin Kelevra i avd 6 är chansspiken. En 70%-are och en 30%-are.
Answer to: "Jag kan komma med facit direkt. Dicey Spicey i avd 2 är omgången"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Yarrah torskar inte på lördag.
|
|
Reply
|
|
ddmannen
|
Posted: 2011-06-12 22:14:20  Jag kan komma med facit direkt. Dicey Spicey i avd 2 är omgångens säkra och Slevin Kelevra i avd 6 är chansspiken. En 70%-are och en 30%-are.
Answer to: "Jag kan komma med facit direkt. Dicey Spicey i avd 2 är omgången"
|
Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
|
Yarrah Boko är omgångens spik , får antagligen överta och får en välförtjänt storloppsseger.
chansspiken kräver nog lite mer jobb , hade kunnat tänka mig dont blink twice om han hade haft lite bättre spår , nu från 8:e vet jag inte om han ska med.
|
|
Reply
|
|
1
2
3
4
[ 5
]
6