1
2
3
4
[ 5
]
6
7
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-09-17 00:43:52 Edited(1): 2010-09-17 00:44:32
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 8, TORVALD PALEMA
|
Det vissa här inne inte verkar fatta är att Torvalds enda problem inte är att han går sämre i ledningen, utan att han även bara har EN ordentlig speed att tillgå. M.a.o. så kan han inte både laddas stenhårt för spets från spår 8 och sedan ha en spurt kvar att använda på os. Därför är jag övertygad om att Åke använder sig av precis samma taktik som i förra upplagan av detta lopp, alltså backa från start och spurta förbi alla till slut.
Spets kommer med största sannolikhet Opalen ta hand om, om man inte bestämmer sig för att ladda stenhårt med Lisa America som tydligen också ska vara riktigt startsnabb vid laddning. Frågan är vem som ska pressa Opalen om han spetsar?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-17 09:15:09  Det vissa här inne inte verkar fatta är att Torvalds enda problem inte är att han går sämre i ledningen, utan att han även bara har EN ordentlig speed att tillgå. M.a.o. så kan han inte både laddas stenhårt för spets från spår 8 och sedan ha en spurt kvar att använda på os. Därför är jag övertygad om att Åke använder sig av precis samma taktik som i förra upplagan av detta lopp, alltså backa från start och spurta förbi alla till slut.
Spets kommer med största sannolikhet Opalen ta hand om, om man inte bestämmer sig för att ladda stenhårt med Lisa America som tydligen också ska vara riktigt startsnabb vid laddning. Frågan är vem som ska pressa Opalen om han spetsar?
Answer to: "Det vissa här inne inte verkar fatta är att Torvalds enda problem"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, SKULLY GULLY
S 3, SKULLY GULLY
|
Du har absolut en poäng, och jag lutar mot att ändra uppfattning om vad Åke BORDE göra. En invändning är att jag tycker att Åke många gånger gör fel rent taktiskt av ngt som kan uppfattas som tjurskallighet.
Han gick i spets över medeldistans senast och ska gå i rygg över kort distans? Hur logiskt låter det? Jag menar, vid det här laget så borde han ju känna kusen ganska bra. Om han tycker att den kan duga i spets på medeldistans så finns ju risken att han tänker: "men nu är det kort, så nu ska dom inte kunna klå honom när han går i spets".
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-17 09:25:05  Varför skulle Erik INTE vilja komma ner till plankan och få tillgång till OS? Det är ju hans enda chans att vinna loppet överhuvudtaget. Vad är alternativet? Att leta sig ner i andra spår? öhh? Varför skulle han då ens vara med och köra i loppet? Han har toppspår med hästar som inte är lika startsnabba innanför på en OS-bana.
Om Erik inte trycker av SG för att spetsa och släppa så lovar jag att jag ska streaka på nästa omgång på Valla...haha...
Answer to: "Varför skulle Erik INTE vilja komma ner till plankan och få till"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, TORVALD PALEMA
S 2, MICRO MESH
|
Därför att han bara har en speed i hästen. Lägger han en massa krafter i starten så har han inga kvar till slut. Bättre med andra utvändigt kanske ? Sen vet jag inte om det går att reglera hästen så utan hon kanske bara drar iväg.?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-17 09:35:39  Därför att han bara har en speed i hästen. Lägger han en massa krafter i starten så har han inga kvar till slut. Bättre med andra utvändigt kanske ? Sen vet jag inte om det går att reglera hästen så utan hon kanske bara drar iväg.?
Answer to: "Därför att han bara har en speed i hästen. Lägger han e"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, SKULLY GULLY
S 3, SKULLY GULLY
|
Men jag tror inte att han behöver lägga en massa krafter för att komma till spets. Det är väl där våra åsikter går isär.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-17 09:37:13  Det vissa här inne inte verkar fatta är att Torvalds enda problem inte är att han går sämre i ledningen, utan att han även bara har EN ordentlig speed att tillgå. M.a.o. så kan han inte både laddas stenhårt för spets från spår 8 och sedan ha en spurt kvar att använda på os. Därför är jag övertygad om att Åke använder sig av precis samma taktik som i förra upplagan av detta lopp, alltså backa från start och spurta förbi alla till slut.
Answer to: "Det vissa här inne inte verkar fatta är att Torvalds enda problem"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, TORVALD PALEMA
S 2, MICRO MESH
|
Torvald är mer en och en halv speedare. Han kan öppna och även gå fort till slut på kort distans och även på medel om han får dämpa en bit. Han går inte lika snabb sista biten som när han helt får spara på krafterna givetvis.
Så vad ska man göra från spår 8 ? Bästa är väl ändå att försöka hitta 3 utvändigt eller något sånt för att sätta sig sist kan inte vara Åkes plan? Så han borde köra framåt och hittar han inte ner så får han fortsätta köra ?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-17 09:47:26  Men jag tror inte att han behöver lägga en massa krafter för att komma till spets. Det är väl där våra åsikter går isär.
Answer to: "Men jag tror inte att han behöver lägga en massa krafter för"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, TORVALD PALEMA
S 2, MICRO MESH
|
Kan han bara glida till ledningen så är ju mycket vunnet men det låter ovanligt på 1640 med flera som kör allt vad dom kan. Måste Skully öppna hårt så har hon inte lika mycket soppa i tanken till slut. Får hon spara sig så kan hon tom vinna även om det är långsökt. Allt beror ju på hur Erik tänker så det får man försöka ta reda på.Min tanke är att dom kör som på Valla 0807 vilket innebär utvändig resa och 0.8 sista 700. Där finns ju ingen OS dock...
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-09-17 11:39:10 Edited(1): 2010-09-17 11:41:48
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 8, TORVALD PALEMA
|
Jag kanske får skit för det här men.. Lisa America 50%? Hon vinner inte loppet varannan gång i min värld. O vist klan man inte jä'mföra så men ändå.
SPiken på Torvald hänger i luften då han är ungefär lika streckad.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-17 11:46:20
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, TORVALD PALEMA
|
Erik vill ha rygg och Åke vill ladda, det har ju båda sagt är inte svårare än så, även om man inte alltid ska lita på vad dom säger, så har ju Skully en bra slut speed också som dom nog vill utnyttja, kan inte tänka mig att dom vill köra i ledningen hela tiden, jag tror att Opalen vill ta över ledningen. Ser ut att bli körning där framme iaf. Jag spikar Torvald här
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-09-17 13:55:15  Varför skulle Erik INTE vilja komma ner till plankan och få tillgång till OS? Det är ju hans enda chans att vinna loppet överhuvudtaget. Vad är alternativet? Att leta sig ner i andra spår? öhh? Varför skulle han då ens vara med och köra i loppet? Han har toppspår med hästar som inte är lika startsnabba innanför på en OS-bana.
Om Erik inte trycker av SG för att spetsa och släppa så lovar jag att jag ska streaka på nästa omgång på Valla...haha...
Answer to: "Varför skulle Erik INTE vilja komma ner till plankan och få till"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Du behöver nog inte visa "allt" !! Ja tror som du att Erik laddar o sedan släpper till den som ser bäst ut o ja tror de blir Lisa som körs fram av Tobbe ! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-09-17 13:59:54  Torvald är mer en och en halv speedare. Han kan öppna och även gå fort till slut på kort distans och även på medel om han får dämpa en bit. Han går inte lika snabb sista biten som när han helt får spara på krafterna givetvis.
Så vad ska man göra från spår 8 ? Bästa är väl ändå att försöka hitta 3 utvändigt eller något sånt för att sätta sig sist kan inte vara Åkes plan? Så han borde köra framåt och hittar han inte ner så får han fortsätta köra ?
Answer to: "Torvald är mer en och en halv speedare. Han kan öppna och äv"
|
|
Nja tror faktiskt Åke inte försöker ladda allt men han är ju snabb o reagera på ev. missar som att tex. Lisa felar eller Opalen inte öppnar kvickt nog, då agerar Åke o kör för fullt ! 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-09-17 14:10:26  Du har absolut en poäng, och jag lutar mot att ändra uppfattning om vad Åke BORDE göra. En invändning är att jag tycker att Åke många gånger gör fel rent taktiskt av ngt som kan uppfattas som tjurskallighet.
Han gick i spets över medeldistans senast och ska gå i rygg över kort distans? Hur logiskt låter det? Jag menar, vid det här laget så borde han ju känna kusen ganska bra. Om han tycker att den kan duga i spets på medeldistans så finns ju risken att han tänker: "men nu är det kort, så nu ska dom inte kunna klå honom när han går i spets".
Answer to: "Du har absolut en poäng, och jag lutar mot att ändra uppfattning "
|
V 8, TORVALD PALEMA
|
Nej det är sant, man vet aldrig vart man har Åke  Men jag tror att han hade fått lite hybris senast efter ett par intetsägande spetssegrar över 2140, därför valde han att köra i spets trots tuffare motstånd. Nu har han förhoppningsvis lärt sig av det misstaget.
Tycker även att Lisa America har blivit lite överskattad efter segern senast. Det är en sak att slå Torvald när han går i spets på medeldistans, men att besegra honom när han får spara speeden i ett 1640-lopp är något helt annat. Jag vill se Lisa slå Torvald på hans "hemmaplan" innan jag tror på det.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-09-17 14:14:59  Torvald är mer en och en halv speedare. Han kan öppna och även gå fort till slut på kort distans och även på medel om han får dämpa en bit. Han går inte lika snabb sista biten som när han helt får spara på krafterna givetvis.
Answer to: "Torvald är mer en och en halv speedare. Han kan öppna och äv"
|
V 8, TORVALD PALEMA
|
Fast backar han sist kan han väl inte hamna mycket sämre till än 3e utvändigt? Det är ju ett litet fält och de flesta vill nog ligga på innerspår med tanke på os. Det enda som oroar mig är om ALLA lägger sig på innerspår och Lisa och Torvald lurpassar på varandra och glömmer bort ledaren(Opalen). Baserat på den analysen har jag rätt svårt att se någon annan än Torvald eller Opalen vinna loppet.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-09-17 14:20:02  Nej det är sant, man vet aldrig vart man har Åke  Men jag tror att han hade fått lite hybris senast efter ett par intetsägande spetssegrar över 2140, därför valde han att köra i spets trots tuffare motstånd. Nu har han förhoppningsvis lärt sig av det misstaget.
Tycker även att Lisa America har blivit lite överskattad efter segern senast. Det är en sak att slå Torvald när han går i spets på medeldistans, men att besegra honom när han får spara speeden i ett 1640-lopp är något helt annat. Jag vill se Lisa slå Torvald på hans "hemmaplan" innan jag tror på det.
Answer to: "Nej det är sant, man vet aldrig vart man har Åke:) Men jag tror "
|
|
Ja det finns tveksamheter när det gäller Lisa o 1640 men speeden har hon o det är ju synd att missa på henne om det stämmer för Tobbe o Lisa igen, vill ju inte åka på Skully heller om jag tänker efter.... hon har ju nu fått de här loppen i kroppen o sist fick hon ett vanligt lopp i västen också !! Det hade ja efterfrågat länge när det gäller matchningen av Skully !! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-09-17 14:28:03  Fast backar han sist kan han väl inte hamna mycket sämre till än 3e utvändigt? Det är ju ett litet fält och de flesta vill nog ligga på innerspår med tanke på os. Det enda som oroar mig är om ALLA lägger sig på innerspår och Lisa och Torvald lurpassar på varandra och glömmer bort ledaren(Opalen). Baserat på den analysen har jag rätt svårt att se någon annan än Torvald eller Opalen vinna loppet.
Answer to: "Fast backar han sist kan han väl inte hamna mycket sämre till &au"
|
|
Har svårt att se Ludde o Tobbe krypa ner på inner spår... 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-09-17 14:32:49
|
|
En bortglömd variant är Björn !! Lägger han spöt på Globalen så har han sitt 9-varv o då leder han ett varv iallafall ! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-17 14:37:03  En bortglömd variant är Björn !! Lägger han spöt på Globalen så har han sitt 9-varv o då leder han ett varv iallafall ! 
Answer to: "En bortglömd variant är Björn !! Lägger han spöt p"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, SKULLY GULLY
S 3, SKULLY GULLY
|
Ja det känns ju trolig.. hehe ;-)
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-17 15:04:07
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, TORVALD PALEMA
|
Torvald har ju inga problem att gå i ledningen på kort distans, det var ju när det handlade om medel som Åke sa att han inte kommer köra i ledning mer. Nu har han sagt att han kör för att vinna båda. Jag tror han laddar
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-17 15:42:28  Fast backar han sist kan han väl inte hamna mycket sämre till än 3e utvändigt? Det är ju ett litet fält och de flesta vill nog ligga på innerspår med tanke på os. Det enda som oroar mig är om ALLA lägger sig på innerspår och Lisa och Torvald lurpassar på varandra och glömmer bort ledaren(Opalen). Baserat på den analysen har jag rätt svårt att se någon annan än Torvald eller Opalen vinna loppet.
Answer to: "Fast backar han sist kan han väl inte hamna mycket sämre till &au"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, TORVALD PALEMA
S 2, MICRO MESH
|
Nej det han vill ha är väl 2:a utvändigt men jag han har hamnat i 3:e förut när dom kört lite passivt. Spelar ingen roll för får han spara på krafterna vinner han från 3:e också. Kommer B.MM till ledningen så tror jag dom gasar hela vägen men blir det Opalen är jag inte säker på det. Dom kanske vill dämpa en bit ?
Lisa kommer ju inte delta i spetsrusningen (troligtvis) så hon blir giftig om hon håller sig i trav.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-09-17 15:43:50  En bortglömd variant är Björn !! Lägger han spöt på Globalen så har han sitt 9-varv o då leder han ett varv iallafall ! 
Answer to: "En bortglömd variant är Björn !! Lägger han spöt p"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, TORVALD PALEMA
S 2, MICRO MESH
|
Björn kommer agera statist i heat 1 för att köra att som går i heat 2. G.I gillar dubbla heat o ska gå med optimal balans i H2.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-09-17 15:59:55  Björn kommer agera statist i heat 1 för att köra att som går i heat 2. G.I gillar dubbla heat o ska gå med optimal balans i H2.
Answer to: "Björn kommer agera statist i heat 1 för att köra att som g&a"
|
|
Ja han borde ju satsa på de o inte knasa så mycket för de andra !! 
|
|
Reply
|
|
1
2
3
4
[ 5
]
6