Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Gävle 2008-04-12
V75-1 Klass I, försök 1 i meeting 4.
3. CARMEL 69% 20
Kihlström Örjan
2. PREMIER LEAGUE 27% 47
Goop Björn
4. CATCH THE FLAX 14% 60
Takter Johnny
1. LEA 13% 90
Andersson Mikael J
7. JUMBO MUMBO 7% 118
Lindblom Åke
5. LADY JOY MCLIN 5% 206
Kontio Jorma
6. ARNIE'S SUPER FLY 4% 293
Bergh Robert
12. VICTOR BRIS 4% 227
Frick Jim
8. MAX HÖNEZ 1% 756
Lennartsson Per
9. NEW PHOTO 1% 771
Eriksson Sören
10. SIMB MOVIE 1% 385
Olsson Daniel
11. B.B.S.BIGTRADE 1% 999
Karlsson Johnny B

Senast uppdaterad: 2008-04-12 18:00:04, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Gävle
V75-2 Gävle
V75-3 Gävle
V75-4 Gävle
V75-5 Gävle
V75-6 Gävle
V75-7 Gävle
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-1 Gävle

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   2   3   [ 4 ]   5   6  
Author Message
Posted: 2008-04-08 18:36:34

Became a member: 
Forum posts:
Efter lite rekande...
1,2,3 måste räcka mycket långt här.
Lite avslag på Catch The Flax, ojämn och övertygade inte senast.

Superskrällen är väl Victor Bris?
Reply
Posted: 2008-04-08 19:59:46 Answer to: "Nyckel.. du är ju här inne typ varje vecka.. kan väl inte ha missat häs"

Became a member: 
Forum posts:
jo, faktiskt.

jag ser nu att ett par av dom startat på v75 ett par gånger på sistone, men dom har passerat mig fullständigt förbi. alzeimers light, typ...
Reply
Posted: 2008-04-08 23:09:51

Became a member: 
Forum posts:

V 7, JUMBO MUMBO
1, 2, 3, 7, 9 är jag inne på just nu men kanske är ovärt att ta med 7 och 9... Vill ha med några skrällar men kanske är större chans att det skräller i något annat lopp? Orealistiskt att Jumbo Mumbo spetsar?
Reply
B_Good Posted: 2008-04-09 03:08:31 Edited(1): 2008-04-09 03:09:32

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896

V 9, NEW PHOTO
Lea är snabb ut bakom bil men sämre i volt. Kan kanske inte hålla spets från Premier League dock, eller? Carmel kan jag inte säga att jag har benkoll på men det känns som att den kanske överspelas på prestationen sist? New Photo galet låg på strecken så här tidigit i veckan följer kloss på de båda startsnabba framför o får ett perfekt lopp. 1,2,3,9 heltäckt men min vana trogen att spricka i första är jag lite sugen på att chansa bort Carmel
Max Hönez funkar som sagt typ bara i spets o övriga har väl inte visat nåt direkt på ett tag? Gävle går det undan o Frick vinner alltid nåt..
Reply
Post removed Posted: 2008-04-09 13:50:16
hogan Posted: 2008-04-10 06:47:12

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955

V 3, CARMEL
Är inne på samma spår som Plokko...Premier League är en startraket, spetsar om han vill...sen är det väl lite prepare varning på den och Carmel, fast inte tror jag dom lägger sig helt när det gäller bra 1a pris, troligtvis kör dom med skor bara och en del spelar det ingen roll på, medans en del blir 20 meter sämre. Lea står väl på tur för en seger nu va, kan få loppet med. Vid overpace vill jag varna för Victor Bris som är bättre än raden visar, sen trivs ju Frickens hästar extra bra på hemmaplan.
Reply
Posted: 2008-04-10 11:07:13
Gävle

Became a member: 
Forum posts:
hur har kuskvalet gått till på carmel och premier? om goop fått välja och valt premier efter förra insatsen av carmel så är nog premier att räkna med...

eller har kanske timo nurmos valt örjan före goop? goop kör ju lite vad som helst så han borde väl valt carmel om han tyckt carmel kännts finare än preimer?

nån som vet?

Reply
Posted: 2008-04-10 11:20:30

Became a member: 
Forum posts:

V 2, PREMIER LEAGUE
tror ändå trots allt att är de två hyfsat jämnbördiga hästar i samma lopp så väljer han sin fars häst
Reply
Posted: 2008-04-10 11:34:23

Became a member: 
Forum posts:

V 2, PREMIER LEAGUE
Premier League är att räkna med.
Sen tränar ju Björn den också (fast pappa står på pappret) så han vet nog vad han gör.
Reply
Posted: 2008-04-10 17:52:03 Answer to: "Premier League är att räkna med. Sen tränar ju Björn den också (fast "

Became a member: 
Forum posts:

V 4, CATCH THE FLAX
har fått för mig att carmel slår på en startgalopp och att björn är med i en ruskig spets öppning med micke j andersson, som kommer kosta en del... sedan blir det speed uppgörelse..

svårt lopp..
Reply
Posted: 2008-04-10 18:25:33

Became a member: 
Forum posts:

V 3, CARMEL
De bästa hästarna har även fått bästa lägena, vilket kan hjälpa i streckandet.

3 Carmel känns i början på veckan som omgångens bästa spik. Han har ett bra läge, är startsnabb och travsäker, men inte beroende av spets. Fick en perfekt resa senast på Eskilstuna, då han enkelt spurtade till seger på en fin tid för klassen. Endast en vecka sedan förra starten kan ge vissa frågetecken, men han behövde knappast gå till botten den gången. Fyraåringen har säkert inte klättrat klart i klasserna på lång väg ännu, och har kanske satt sig i sådan respekt att han blir släppt till ledningen direkt, även om Björn Goop sällan viker ner sig i förväg. Vid segern på Mantorp fick han öppna tufft för ledningen, men vann säkert på ett jättefint sätt. Hästen är redan klar för nästa helgs final, så det blir start tre lördagar på raken, men det är en hård häst som klarar det, säger C-G Björkroth i Timo Nurmos stall. Bra chans.
2 Premier League har ett perfekt läge, och kan utmana om spetsen här, och Björn Goop släpper ju som sagt ogärna spets, så taktiken är oviss i nuläget. Gick väldigt bra efter galopp senast, och hade sparade krafter i mål, som oplacerad på V64. Formen är bra och han står perfekt inne i loppet. Har jobbat bra inför denna start, och Håkan Arvidsson tror att han segerstrider om han är lika bra som senast. Barfota fram igen. Räknas direkt om man vill gardera mitt spikförslag.
1 Lea är inte så snabb de första stegen, och risker därmed att bli instängd precis som senast, då hon kom loss sent och spurtade rykande i ett lärlingslopp till andraplatsen bakom Song Contest. Formen är fin, och skulle hon mot förmodan lyckas hålla ledningen så ökar chanen radikalt. Mikael J. Andersson hoppar upp bakom Mikael Selins häst.
4 Catch The Flax är på gång igen efter en liten svacka. Vann från spets senast, vilket är en position han normalt inte gillar. Han är klart vassare bakifrån enligt "Lädret". Han är lite inne på att för första gången prova norskt huvudlag på honom. Barfota runt om igen. Duger normalt bra i klassen, men kan stöta på någon för bra denna gång. Inte helt borta för Johnny Takter.
5 Lady Joy McLin var fyra senast på Solvalla på en bra tid, och hade varit ännu längre fram om hon fått luckan i tid. Hästen är startsnabb, men ska helst gå ett lopp på rulle. Med rätta ryggar kan hon vara långt framme, men hon vinner inte ihjäl sig, och får främst ses som ett platsbud för Jorma Kontio. Kommer gå med skor runt om igen.

Spetsbud: 1 Lea försöker hålla ut 2 Premier League och 3 Carmel, men även 8 Max Hönez är rask och går bara i spets därför blir det full laddning trots spåret. 7 Jumbo Mumbo går också bäst i ledningen. Kan bli bra fart från start.

Ranking
A-hästar
3 Carmel

B-hästar
2 Premier League
1 Lea
4 Catch The Flax

C-hästar
9 Max Hönez
5 Lady Joy McLin
6 Arnie´s Super Fly
7 Jumbo Mumbo
10 Simb Movie

D-hästar
9 New Photo
11 B.B.S.Bigtrade
12 Victor Bris
Reply
Posted: 2008-04-10 18:43:45 Answer to: "De bästa hästarna har även fått bästa lägena, vilket kan hjälpa i st"
Gävle

Became a member: 
Forum posts:
carmel startar igen nästa vecka? vad har denna starten för inverkan på nästa start rent "fördelsaktigt i nästa lopp"? alltså, jag menar har han fördel av en bra placering här eller kör dom det här loppet lite på sparlåga fär att hålla igång hästen? då kanske premier league är hetare tips i så fall?
Reply
Posted: 2008-04-10 18:56:05 Answer to: "carmel startar igen nästa vecka? vad har denna starten för inverkan på n"
Gävle

Became a member: 
Forum posts:

V 2, PREMIER LEAGUE
PL startar nog också nästa vecka i en final.
Så där är nog skillnaden mindre, men frågan är om dom båda ger allt.
Reply
Andynalan Posted: 2008-04-10 22:10:11

Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641

V 3, CARMEL
Efter att ha läst i denna tråden så känner jag mig inte säker på att spika Carmel längre!
Reply
Posted: 2008-04-10 22:44:47
Gävle

Became a member: 
Forum posts:
81 %! Sjukt högt...
Reply
Posted: 2008-04-10 22:44:54

Became a member: 
Forum posts:

V 2, PREMIER LEAGUE
Båda har kvalat in till klass1 finalen nästa vecka...Och dom kommer köra för seger, och jag "struntar i badkaret" och låser på fältets två bästa...
Kvalar dom här så e dom ju klara för EN TILL klass1 final till elitloppshelgen...
Alltså ingen prepare - dom är bara ´rätt inne på pengarna´för att kunna kvala in till en klass1 final två gånger på raken.
Reply
Posted: 2008-04-10 22:47:29 Answer to: "Björn laddar & får ta över sen är det loppet slut, Carmel kryper ner ry"
Gävle

Became a member: 
Forum posts:

V 2, PREMIER LEAGUE

Björn laddar & får ta över sen är det loppet slut, Carmel kryper ner rygg ledare & kniper 2:a priset.

Väldigt troligt !!!!
Reply
Cherry Posted: 2008-04-11 08:44:22

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901

V 4, CATCH THE FLAX
Nog för att jag har svårt att se Lea hålla spets men jag tror inte hon släpper flera längder så det finns en lucka att krypa ner i för den av Premier League och Carmel som bommar spets. I sånna fall lär det behövas en mer utdragen spetskörning och då öppnas ju loppet upp ytterligare... Vid utdragen spetskörning och överpace så kan ju typ vem som helst vinna loppet. Men svårt att se det scenariot gå in då världens snällaste kusk Örjan sitter upp bakom en av hästarna...
Reply
Posted: 2008-04-11 14:17:15

Became a member: 
Forum posts:
Spikade Carmel senast så ser inte hur jag skulle kunna gå ifrån henne nu ?
Reply
Posted: 2008-04-11 14:37:53

Became a member: 
Forum posts:
jag kanske är helt galet ute, men Jumbo Mumbo kan öppna rätt bra den med. Om Åke kör offensivt från start, vilket han nästan måste försöka med en startsnabb häst, så riskerar han dödens.

Då sitter alltså Premier league i spets, och Carmel...2a ytter?

Blir Lindblom avlöst är JM en rysare, men vem vill fram?

Premier League vinnare!

Annars tar PL spets, vill ha ett snällt lopp och 50.000 lätta, och då släpper Goop till Carmel bara han hållit ut JM.

Carmel i spets...vem vill fram ?

Carmel Vinnare!

Känns som ett bra 2-hästarslås rent logiskt, men jag är lite fundersam just för båda är klara.
Catch the flax kan få ett fint lopp och är stark över upploppet. 14%...så mycket sämre är han inte än Carmel !
Sedan har jag kompisen som delägare i Lea så hon åker nog med. 13% är väl lågt på henne. Han tror på rygg ledaren och där i från är hennes speed farlig om hon får fritt.

Kan t.o.m spetsa med minsta flyt i starten...och kanske lite missflyt för herrar Goop och Kihlström.

Ska fundera lite på om Jumbo mumbo eller victor ska med...
Reply
1   2   3   [ 4 ]   5   6