1
2
3
[ 4
]
5
|
|
Posted: 2008-01-11 08:12:06
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, EARL TILLY
|
Tydligen toppform på Inzaghi D.K. Den ska med ifall man tar sig råd !
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-01-11 12:08:45
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
V 6, LOVEBITE
|
3% på Nicolas Cake överstreckat! HA! Han gick starkt som femma i mål. Var inte lätt att ta något i den avslutningen och motståndet var det inget fel på heller. Här luktar det tredje invändigt och hårt tempo lång väg och med lucka så speedar han ner dom! Garderar jag Earl Tilly så åker han definitivt med!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-11 20:00:57  3% på Nicolas Cake överstreckat! HA! Han gick starkt som femma i mål. Var inte lätt att ta något i den avslutningen och motståndet var det inget fel på heller. Här luktar det tredje invändigt och hårt tempo lång väg och med lucka så speedar han ner dom! Garderar jag Earl Tilly så åker han definitivt med!
Answer to: "3% på Nicolas Cake överstreckat! HA! Han gick starkt som femma i mål. Va"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Spikar Go On P, och hoppas på felfri avgång. Earlen är bäst så här långt, men idag är det upp till bevis mot lite motstånd också.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-01-11 21:08:22  Spikar Go On P, och hoppas på felfri avgång. Earlen är bäst så här långt, men idag är det upp till bevis mot lite motstånd också.
Answer to: "Spikar Go On P, och hoppas pÃ¥ felfri avgÃ¥ng. Earlen är bäst sÃ¥ här lÃ"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Tycker att earl tilly har mött lika hårda hästar tidigare.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-11 21:18:26
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, EARL TILLY
|
En häst höjer sig över övriga, Earl Tilly. Skulle något hända den hästen finns en annan som nästan höjer sig nästan lika mycket över övriga som Earl Tilly, det är Lovebite. Att båda skulle ha någon form av otur är inte troligt. Därför bör övriga inte ens vara påtänkta som streck. 6 & 10 är så gott som heltäckt.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-01-11 21:45:57
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
V 10, EARL TILLY
|
haha, precis. Håller med Tommie med att Earl tilly möter inget svårare motstånd är han brukar. Förstår inte varför folk säger att det ska vara upp till bevis? han har krossat dessa hästarna flera gånger redan...........
sedan är känslan ganska stark att lovebite är mycket överskattad i detta loppet, han är inte direkt bättre än någon annan av dessa hästarna. Vinner han så gör han det pga han får bestämma i spets skulle jag tro.....så det blev senast han vann......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-11 21:55:11
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, EARL TILLY
|
Som 30 procentare tycker jag inte alls att Lovebite är överskattad med tanke på att han kommer att gå i spets. Men, klart att han får svårt mot en frisk Earl tilly. Ändå klar andra strecket i loppet om man garderar favoriten.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-11 22:27:11
|
Became a member:
Forum posts:
|
Åke tycker att Earl är mycket vassre nu än senaste starten, borde va en trygg spik, men man har ju bommat förr.......::o
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-11 23:03:02
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag räknar med ett TOKIGT lopp....o att Beijing Man eller Selldahir S.G. skräller!!!.... Tar förstås även med 6 o 10 på bongen.... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-11 23:15:47
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, LOVEBITE
|
Lovebite i spets, Earl Tilly i dödens = Lovebite... Bara inte Åke på något sätt kommer före Claes så är det klart.
Har tittat på alla hans lopp och Earl Tilly har fått överta i varenda en förutom en start, tvåa där Finish First vann. Claes släpper ALDRIG spets!!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-11 23:24:30
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, LOVEBITE
|
Det troliga scenariot är ju att Lovebite spetsar, och att Earl Tilly tidigt avancerar och ställer en allvarlig fråga till Claes Svenssno. Claes har deklarerat att han kör i spets. Om han nu gör det är Megafavoriten i stor fara, då han "hela tiden" enkelt blivit släppt till spets tidigare, och en serie med 5 raka V75-segrar borde väl ta slut denna gång? Med tanke på strecken så kan det vara oerhört lönande att gardera detta lopp, om de två huvudkombatanterna kör ihjäl varann. Mitt huvudtips är ändå Lovebite, spets o slut!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-11 23:47:37
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, EARL TILLY
|
Kan bli så men det hänger på hur Claes Svensson prickar starten från springspår. Earl Tilly har rygg på en startsnabb häst och kan slinka igenom bra från sitt bakspår. Jag tror att Lovebite tar ledningen och Earl Tilly vilar i andra eller tredje (som sämst) ytter. 700 kvar sätter Åke allt på ett kort och då blir det åka av. Lovebite strider bra från ledning men kan han stå emot Earl Tilly. Tveksamt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-11 23:53:27
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, EARL TILLY
|
Ju mer jag synar hästarna och loppet desto klarare blir det. Earl Tilly vinner utan problem.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-12 00:39:34
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, EARL TILLY
|
Love Bite får nog spetsen, sen tro jag mycket hänger på Åke & vilket "humör" han är på. Att han glider upp i dödens med Earl Tilly är väl ingen djärv gissning. Men vad händer sen??
Håller han sig lugn en längre stund tror jag han plockar ner Love Bite på ren "skalle".. Eller så bäddar han för någon annan genom att toktrycka & sänker de båda.
Så tyvärr så vinner nog inte Love Bite hur än loppet blir kört.
Om inte Earl Tilly hoppar förstås då. Skitig bana verkar inte bekomma "Svanens" löpare iaf. När han krossade på Bergsåker (Visserligen länge sedan) så var det rena lervällingen. Och det var bakspå då oxå..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-12 00:42:07
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, EARL TILLY
|
Det vet vi alla att Earl Tilly är den bästa hästen, och kommer förmodligen vinna oavsett hur loppet formar sig.
Men för att jag ska bli miljonär så måste ju Earl bli slagen.
Gärna av Nicolas cake  Streckad på 4%. Hade en mycket fin avslutning i sitt sista jobb. Om Svanstedt väntar med att ladda till sista sväng så har Persson en underbar rygg att gå i och krossa allt från 3e spår! Man kan ju drömma eller hur?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-12 01:27:09
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, EARL TILLY
|
Hahaha... det är härligt att höra "Taurus". Egentligen är jag också för att "jaga ner favoriterna", men imorgon känns det bara som slöseri med pengar. Antar att vi ses vid räcket om jag lyckas ta mig bort till Jägers imorgon?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-12 01:32:22
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, EARL TILLY
|
Nej imorgon tar jag mig inte ner till jägers. Stannar i spelbutiken och kollar på ATG live. Tycker de har bra värmningsrapporter. Sen ska jag jobba senare under dagen så det blir tajt om jag ska till jägersro.
Lycka till!
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-01-12 09:16:50
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
V 6, LOVEBITE
|
Jag försöker en gång till med att fälla Earl Tilly! Någon gång ska mitt slit löna sig. Jag är inne på att Earl Tilly får gå i dödens sista 1500m och jag tror/hoppas att han inte plockar ner Lovebite. Eftersom att dubbla systemet med Earl Tilly inte ger något ökat spelvärde så skjuter jag från höften och ber en bön... Spik Lovebite! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-12 10:12:14 Edited(1): 2008-01-12 10:19:21
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, LOVEBITE
|
Någon som jag fick lite feeling för nu är Beijing Man. Senast galopperade han och höll farten bra i en snabb avslutning i ett lopp där Earl Tilly vann. Han har vunnit 3 av 3 med Björn, trivs på lång distans och är snabb ut även från snäva spår (spetsat på V75 från femte) så det kan bli rygg ledaren på Lovebite här. Sedan när Earl Tilly trycker på hittar Björn ut och gungar förbi över upploppet?
Sen en sak angående Inzaghi D.K.. Han såg fin ut senast när han höll undan på för Lovebite i en tät slutstrid MEN då stod han på start och kördes i spets medans Lovebite fick tugga i spåren från tillägg. Nu ser det ut att bli det omvända, Lovebite spetsar och Inzaghi får anfalla bakifrån. Att Inzaghi D.K. ska plocka 30 meter på Lovebite nu känns långsökt? Eller?
Nicolas Cake verkar lite på gång och har gjort flera av sina bästa lopp på Jägersro...4%.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-12 11:10:44
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, LOVEBITE
|
Intressant kommentar om Beijing Man där, kanske värd att passa. Jag hoppas annars på en hård kamp mellan Earl Tilly och Lovebite. Självklart är Earl Tilly grym, men med lite jobbande så kan vi nog hålla igång Lovebite hela vägen in i mål.
|
|
Reply
|
|
1
2
3
[ 4
]
5
|