1
2
3
[ 4
]
5
|
|
Posted: 2011-11-12 18:53:18
|
Became a member:
Forum posts:
|
Nu skulle jag viljat fråga peter eriksson en grej! Hur faaaan kan du vara så pass jävla dum i huvet och gå och svara favoriten? Vad tänker du med? Hade han så tänkt till med arslet hade han nog gjort det bättre. nej,det var ju bättre att svara ut favoriten och att sluta tredje sist ! Vilka jävla pajasar det finns inom travvärlden ,det är så man knappt tror det är sant! Bort med profflicensen åt honom och låt honom köra p-21 lopp på karlshamnstravet,där kan du eventuellt duga!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-12 19:18:01  Nu skulle jag viljat fråga peter eriksson en grej! Hur faaaan kan du vara så pass jävla dum i huvet och gå och svara favoriten? Vad tänker du med? Hade han så tänkt till med arslet hade han nog gjort det bättre. nej,det var ju bättre att svara ut favoriten och att sluta tredje sist ! Vilka jävla pajasar det finns inom travvärlden ,det är så man knappt tror det är sant! Bort med profflicensen åt honom och låt honom köra p-21 lopp på karlshamnstravet,där kan du eventuellt duga!
Answer to: "Nu skulle jag viljat fråga peter eriksson en grej! Hur faaaan kan du "
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, ALOE VERA
S 1, HARRY HAYTHROW
|
Men lägg ner. bitter för att du spika saston som resten av svenska folket? han svarade för att saston såg ut som skit och för att calvados inte är samma häst i ryggar. Snarare örjan som hade hål i huvudet när han körde som han gjorde med en häst som uppenbarligen inte var ok för dagen. dåligt påläst av honom dessutom.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2011-11-12 19:29:45
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Japp. Rätt gjort av Eriksson att svara när Saston såg ut som han gjorde. Men trots att Saston inte var i närheten av att vara som bäst så fullständigt mosade han CC...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-12 19:36:24
|
Became a member:
Forum posts:
|
med tanke på hur saston såg ut så var han sjukt bra.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-12 19:39:55  Japp. Rätt gjort av Eriksson att svara när Saston såg ut som han gjorde. Men trots att Saston inte var i närheten av att vara som bäst så fullständigt mosade han CC...
Answer to: "Japp. Rätt gjort av Eriksson att svara när Saston såg ut so"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, ALOE VERA
S 1, HARRY HAYTHROW
|
varför ens jämföra med hänsyn till loppen dom fick? Saston är urstark och vore konstigt om han inte mosat cc med hänsyn till löpningsförloppet. Hade cc suttit i spets utan körning hade han mosat saston. Som att säga att en hummer krossade en Porsche i terrängkörning.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-12 19:45:48  varför ens jämföra med hänsyn till loppen dom fick? Saston är urstark och vore konstigt om han inte mosat cc med hänsyn till löpningsförloppet. Hade cc suttit i spets utan körning hade han mosat saston. Som att säga att en hummer krossade en Porsche i terrängkörning.
Answer to: "varför ens jämföra med hänsyn till loppen dom fick? Sas"
|
Became a member:
Forum posts:
|
han tog väl inte hänsyn till vilket lopp dem fick. utan tommie säger att han mosade CC trots att han inte var sitt sitt sanna ja idag. va inte bitter för att du hade CC som klar första häst!!!!
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2011-11-12 19:46:55
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 5, SASTON
S 1, HARRY HAYTHROW
|
CC är Commander Crowe.. Ordning nu! 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2011-11-12 20:03:50  varför ens jämföra med hänsyn till loppen dom fick? Saston är urstark och vore konstigt om han inte mosat cc med hänsyn till löpningsförloppet. Hade cc suttit i spets utan körning hade han mosat saston. Som att säga att en hummer krossade en Porsche i terrängkörning.
Answer to: "varför ens jämföra med hänsyn till loppen dom fick? Sas"
|
|
Stor risk att CC i spets hade kunnat stå emot Saston om den satt i dödens.. Hade en fräsch Saston suttit i dödens på CC så hade CC stapplat i mål som sista häst. Det förstår nog dom flesta.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-12 20:07:04  han tog väl inte hänsyn till vilket lopp dem fick. utan tommie säger att han mosade CC trots att han inte var sitt sitt sanna ja idag. va inte bitter för att du hade CC som klar första häst!!!!
Answer to: "han tog väl inte hänsyn till vilket lopp dem fick. utan tommie s&"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, ALOE VERA
S 1, HARRY HAYTHROW
|
För det första: heter du Tommie, om inte, varför svarar du åt honom. För det andra, jag garderade rejält och hade med pitchen. Varför skulle jag vara bitter för att min förstahäst inte vann? Höll för övrigt på aloe.
Jag reagerade på att Tommie verkade göra ngn poäng av att saston kom före cc. Vilken känns helt irrelevant eftersom ingen av dom vann, och än mindre relevant när man tar hänsyn till vilka typer av hästar dom är och löpningsförloppet dom fick.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-12 20:09:08  Stor risk att CC i spets hade kunnat stå emot Saston om den satt i dödens.. Hade en fräsch Saston suttit i dödens på CC så hade CC stapplat i mål som sista häst. Det förstår nog dom flesta.
Answer to: "Stor risk att CC i spets hade kunnat stå emot Saston om den satt i d&"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, ALOE VERA
S 1, HARRY HAYTHROW
|
Den åsikten får du ju ha, men utgången av dagens lopp ger oss ingen vägledning i den frågan. DET fattar vem som helst.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-12 20:10:36  CC är Commander Crowe.. Ordning nu! 
Answer to: "CC är Commander Crowe.. Ordning nu! ;)"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, ALOE VERA
S 1, HARRY HAYTHROW
|
varumärkesskydd på förkortningar?  Nee. Förkortningar gäller alltid loppet som diskuteras.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-12 20:24:18  För det första: heter du Tommie, om inte, varför svarar du åt honom. För det andra, jag garderade rejält och hade med pitchen. Varför skulle jag vara bitter för att min förstahäst inte vann? Höll för övrigt på aloe.
Jag reagerade på att Tommie verkade göra ngn poäng av att saston kom före cc. Vilken känns helt irrelevant eftersom ingen av dom vann, och än mindre relevant när man tar hänsyn till vilka typer av hästar dom är och löpningsförloppet dom fick.
Answer to: "För det första: heter du Tommie, om inte, varför svarar du &"
|
Became a member:
Forum posts:
|
för det första: det här är ett forum. jag avbröt inte som främling ett samtal på stan.
för det andra: är det du som är speltorsk?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-12 20:28:16  för det första: det här är ett forum. jag avbröt inte som främling ett samtal på stan.
för det andra: är det du som är speltorsk?
Answer to: "för det första: det här är ett forum. jag avbröt i"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, ALOE VERA
S 1, HARRY HAYTHROW
|
Haha... Är du trög eller? Du får tycka vad du vill, men låt gärna folk svara för sig själva.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2011-11-12 20:29:57  Den åsikten får du ju ha, men utgången av dagens lopp ger oss ingen vägledning i den frågan. DET fattar vem som helst.
Answer to: "Den åsikten får du ju ha, men utgången av dagens lopp ger"
|
|
Vi tycker helt klart olika i denna fråga.  Efter att ha sett dagens lopp är jag hundra på att en fräsch Saston fullständigt krossar CC från dödens. Saston sprang en stor del av loppet i tredjespår och som han såg ut så tror jag inte att han sprang på mer än 75% av sin kapacitet idag, ändå landar han på 1.13.0... En fräsch Saston som tävlar på topp hade förmodligen kunnat gå 1.12.0 från dödens idag.. Att CC då skulle ha kunnat stå emot Saston tror jag inte alls på och det tror jag inte att många andra gör heller.. Men vi tycker som sagt olika och det tycker jag är helt okej. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-12 20:37:04 Edited(2): 2011-11-12 20:41:26  Vi tycker helt klart olika i denna fråga.  Efter att ha sett dagens lopp är jag hundra på att en fräsch Saston fullständigt krossar CC från dödens. Saston sprang en stor del av loppet i tredjespår och som han såg ut så tror jag inte att han sprang på mer än 75% av sin kapacitet idag, ändå landar han på 1.13.0... En fräsch Saston som tävlar på topp hade förmodligen kunnat gå 1.12.0 från dödens idag.. Att CC då skulle ha kunnat stå emot Saston tror jag inte alls på och det tror jag inte att många andra gör heller.. Men vi tycker som sagt olika och det tycker jag är helt okej. 
Answer to: "Vi tycker helt klart olika i denna fråga. :) Efter att ha sett dagens"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, ALOE VERA
S 1, HARRY HAYTHROW
|
Jag vet att du är duktig och har respekt för sina åsikter. Det vill jag börja med att säga.
En fräsch saston hade vunnit detta lopp som det blev. Men hade cc fått komma till spets och sedan dämpa innan örjan hade parkerat i dödens ett varv kvar så tror jag cc hade vunnit. Men Det trodde jag redan innan och givet loppet som gick så är jag inte ett dugg förvånad över utgången. Vi visste redan att saston har grym kapacitet. Det var hans fart som jag betvivlade. Därför blev jag inte ett dugg klokare efter detta lopp eftersom det bara blev en styrkeuppvisning. Calvados är bäst i spets och även om den är rejäl i den åositionen så tål den knappast det lopp den fick. Givet det loppet hade vem som helst kommit före o ch då säger det inte så mkt att saston kom före den. Förstår du vad jag menar? vi fick ingen ny info om hur det hypotetiskt sett hade gått med ett helt annat loppscenario.
(hatar ipads autorättning! Hur stänger man av skiten som får en att låta som en idiot)
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2011-11-12 21:06:55  Em fräsch saston hade vunnit detta lopp som det blev. Men hade cc fått komma till spets och sedan dämpa innan äran hade parkerat i dödens ett varv kvar så tror. Jag cc hade vunnit. Men Det trodde jag redan innan och givet loppet som gick så är jag inte ett dugg förvånad över utgången. Vi visste redan att saston har grym kapacitet. Det var hans fart som jag betvivlade. Därför blev jag inte ett dugg klokare efter detta lopp eftersom det bara blev en styrkeuppvisning. Calvados är bäst i spets och även om den är rejäl i den åositionen så tål den. Knappast det lopp den fick. Givet det loppet hade vem som helst kommit före o ch då säger det inte så mkt att saston kom före den. Förstår du vad jag menar? vi fick ingen ny info om hur det hypotetiskt sett hade gått med ett helt annat loppscenario.
Answer to: "Em fräsch saston hade vunnit detta lopp som det blev. Men hade cc f&ar"
|
|
Din första mening kan jag skicka rakt tillbaka till dig.
Och jag förstår vad du menar. Men några saker som jag tycker att man kunde se i detta lopp var att Saston kunde öppna riktigt bra och om han hade travat lika bra som i de tidigare starterna så tror jag faktiskt (utan att veta dock) att han kunnat svara ut både Francais Du Gull och CC eller åtminstone kunnat kört fram till dödens redan på första långsidan och börjat manglat. Och jag har inte klockat men jag tror att Saston sprang riktigt fort på sista långsidan innan Örjan var tvungen att ta upp i ingången till sista sväng när han tappade travet helt, så att han kan springa fort tycker jag också att man kunde se..
Stavningen bryr jag mig inte om så mycket.  Men av respekt till Folke så skriver jag numera som du kan se dig och mig istället för dej och mej. Allt för att han också ska kunna hänga med och förstå vad jag menar. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-13 11:32:56
|
Became a member:
Forum posts:
|
Saston var den moraliske vinnaren trots att han inte travade bra alls och fick ett riktigt tungt lopp. Spikas nästa gång med.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-11-13 12:03:01  Saston var den moraliske vinnaren trots att han inte travade bra alls och fick ett riktigt tungt lopp. Spikas nästa gång med.
Answer to: "Saston var den moraliske vinnaren trots att han inte travade bra alls och f"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 5, SASTON
|
Saston var grym. Däremot är jag inte säker på att jag kommer spika honom nästa gång. Känns ju sådär att sitta med spik på en jättefavorit som travade på tre ben i föregående start. Vill nog se en fin värmning först isf.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-11-13 12:13:06 Edited(1): 2011-11-13 12:13:44
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ja det är klart, fördelen med den hästen är ju att gårdagens värmning var dag och natt i jämförelse med loppet innan, så man kan se om han är på bettet eller inte.
Äntligen har man fått arslet ur vagnen och fixat liven också, så det blir hårdplugg till nästa omgång=)
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-11-13 16:23:45
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Frågan är vad Tarzan sysslar med när han förnekar de dåliga trav i värmningen med att hästen är fransk..lite bättre kan man väl kräva av Tarzan..men som ja har sagt så många gånger..nivån är inte hög hos en del travtränare.. 
|
|
Reply
|
|
1
2
3
[ 4
]
5
|