Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> Travsnack -> Allmänt -> Copenhagen Cup

Diskutera allt som händer inom travvärlden.
Username

Password

1   2   3   [ 4 ]   5  
Author Message
hogan Posted: 2010-06-14 07:03:36

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
Spurt??? Klart han kroknar efter ha gått utvändigt om N P efter det slutvarvet....hur fort gick första då??....det var rätt högt tempo va....tyckte jag såg ngn tokhet häst utanpå som gjorde att loppet gick 1.10 första rundan!!!

Ser alltid bättre ut när övriga knappt platsar i bronsdivisionen Plokko....men det märks att du gillar hästen, verkar ta åt dig för minsta lilla....tat lugnt o njut av segern...du hade ju spelat plats o allt.
Segersäker???

Jag gillar också Nu Pagadi....men jag kan behärska mig.

Snacka skit på flera trådar???......bara följa efter dina ju....
Reply
Posted: 2010-06-14 08:57:19 Answer to: "Spurt??? Klart han kroknar efter ha gått utvändigt om N P efter "

Became a member: 
Forum posts:
Tar inte åt mig särskilt, men att Spring Erom hade vunnit vid ombytta positioner är så enormt fel.
Det kan du inte bara tro..

Har inget med mitt spel eller vad jag tycker om hästen att göra.. var ju bara att titta på loppet.
Verkar inte finnas någon annan härinne som tror på din teori.

Spring Erom var bra.. men upp till Nu Pagadi igår var det LÅNGT.
Spel mot ett mål.

Men finns blev han inte synad.. men det var inte för att han fick gå i ledningen i stället för dödens, för han hade vunnit ändå.
Reply
hogan Posted: 2010-06-14 09:43:01 Answer to: "Tar inte åt mig särskilt, men att Spring Erom hade vunnit vid om"

Egentligen hypotetiskt, och spelar ingen roll heller om ombytta roller...Nu Pagadi är en glänsare, här fick han glänsa, och vann lätt, vad jag var ute efter egentligen var att loppet var ganska intetsägande, tyckte inte det var ngn bra värdemätare i motståndet, det ända var i så fall tiden men ibland blir man så lurad av tider...precis som på V75 näst senast när Hans Ove vann i guld på 1.09.9 med Speedy Gold men sen ändrade dom till 10.5...även detta en asbra tid för att vara den hästen, och alla världsrekord som slagits på Gävle...den banan är nästan 1.5-2 sekunder snabbare på sommaren än andra banor.

Så tider är ngt jag tar lite easy på, det spelar också roll hur fort första varvet går osv.

Jag håller med om att Nu Pagadi är en riktigt bra häst, inget snack om det....men det är en bit kvar, nu ska jag ta Torvald som ett ex. bara för du sa den fast jag inte hade nämnt han. och det är iaf en bit kvar att vinna Elitloppet, Olympiatravet, vad har han vunnit mer....Norrlands Stora Pris..nä jag bara skämta men det är ju trots allt pokalerna som talar.
Och han har en bit dit men att han har förutsättningarna är det inget snack om, dom är mer än bra.

Men han är under utveckling och därav den lugna matchningen....kan nästan förstå varför de tar det lite lugnt med honom, det är inte många glänsare som ofta just fuxar är...håller bra i längden, det finns de som säger att just fux är skörare, men jag vet inte...Hilda Zonett var ju en fuxa och hon var ju ganska seg och höll rätt länge, var väl mer humöret på henne, sen har vi Queen L som också höll rätt länge....men dessa var ston och väldigt kraftiga...Nu Pagadi är mer graciös o smäck-läcker....så jag tror de är lite försiktigare för att han ska hålla. Men även stridsvagnen Commander Crowe matchades försiktigt, nästan för försiktigt trots att han är stark, men nu blev han ju skadad även han....men ska visst vara på G igen.

En som tokmatchade var väl Ludde med Going Kronos....men det är ju inte första hästen han har pajat psyket på. Sorgligt.

Vet att Stickan är klokare än så, och det är bara hoppas han håller ihop och då får framtiden visa hur pass bra han blir.

Så lite så var det bara Plokko....jag tyckte inte loppet sa så mycket, inte på grund av Nu Pagadi, utan motståndet....och det där med Spring Erom....det var bara lite som, ja det klarar väl de flesta hästar...."Ta spets...köra ett relativt lugnt förstavarv.....för att sen gasa på utav bara faan" ...det är ju inte första gången man sett o inte sista.....senast var väl Elitloppet....12.5 första varvet....i ELITLOPPET!!!! Hallåååå.....att sen sprinta undan i 10-fart....inte konstigt att inte ens Torvald kunde ta in allt försprång Iceland hade......Så enkelt är trav egentligen....iaf i Sverige.
I USA där gasar de hela vägen....mycket roligare för publiken....eller hur?
I Sverige där är det mera taktik....favoriter får ofta ta ledningen utan motstånd, sen radar dom upp sig bakom för andrapriset.......tycker nästa vinnaren ska ha t.ex 100.000 och tvåan 20.000 och trean 10.000....eller 5000.....då kan de glömma taktiken.....nu får ju tvåan 50.000.

Sorry det blev lite utdraget.....men jag sätter P här för min del.......
Reply
Limpicus Posted: 2010-06-14 13:00:17

Became a member: 2007-12-25
Forum posts: 954
Hade varit riktigt kul om vi bytt ut Nu Pagadis insatts mot att maharaja hade gått samma lopp med samma senario..

Då hade det minnsann inte varit en toppprestation enligt dig utan den varit skyldig att vinna med det lus-tempot och bristen på motstånd..

Bra häst med framtiden för sig men långt kvar till yppersta eliten trots allt.. Det här loppen blev en suck och bara att vända blad typ.. Enkla pengar, bra matchning..
Reply
Posted: 2010-06-14 13:19:50 Edited(1): 2010-06-14 13:21:05 Answer to: "Hade varit riktigt kul om vi bytt ut Nu Pagadis insatts mot att maharaja ha"

Became a member: 
Forum posts:

långt kvar till yppersta eliten trots allt..

HAHAHAHAHAHAH

Vilka är den yppersta eliten Limpicus...
Hur många finns där?

Kan ju inte finnas någon amerikan iaf, de kan vi ta bort direkt.
Finland, nej, Norge, nej.. övrigt? ja i så fall Frankrike.

Där vilar alla bra.
Torvald är bättre... sen då?

Iceland tillhör inte yttersta eliten heller i så fall.. eftersom Nu Pagadi regelrätt käkade upp han totalt för någon start sen.. 1-1 inbördes i år.

Beanie MM? Ja kanske.. tycker inte han är bättre än Nu Pagadi.
Brioni?
Mahahaha? Som var så halt sist så Hultman får behandla och ställa ner han för sommaren?

Presentera gärna den yppersta eliten...
Reply
Posted: 2010-06-14 13:25:34 Edited(1): 2010-06-14 16:59:07

Became a member: 
Forum posts:
Eliten idag var det ni såg i guld i lördags och igår i Köpenhamn.

DET FINNS INGEN HEMLIG ELIT.
Just nu är de bästa hästarna i världen svenskar och det är Nu Pagadi, Torvald, Beanie MM, Brioni, Iceland...
Reply
Soberano Posted: 2010-06-14 13:26:11 Answer to: "Hade varit riktigt kul om vi bytt ut Nu Pagadis insatts mot att maharaja ha"

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Glöm inte att Hultman hade varit fetare än nånsin och Örjan patetisk då han återigen antydde att hästen är ngt av det bästa han suttit bakom
Reply
Posted: 2010-06-14 13:39:07 Answer to: "Glöm inte att Hultman hade varit fetare än nånsin och Ö"

Became a member: 
Forum posts:
Örjan har schimpans påbrå åtminstone.

men långt kvar till yppersta eliten trots allt..

Men annars så..
Reply
dujorha Posted: 2010-06-14 15:34:08 Answer to: "Örjan har schimpans påbrå åtminstone. men"

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Va fan Plokko ? Det har vi väl alla påbrå till någon Apa men Örjan den "långe" måste väl komma från giraffen ?
Reply
hogan Posted: 2010-06-14 15:50:08

Finns grymma Italienska hästar samt de som Hugo jr brukar visa upp är inte så dåliga heller, finns säkert kanonbra franska hästar också.....sen vet vi ju inte hur många Commander Crove kommer käka upp när han kommer ut, men han behöver nog också några billiga lopp i sig.
Sen vart tog Timos Derbyvinnare vägen, som Yield Boko hade några feta uppgörelser med, dessa kan säkert bli hur bra som helst i år eller nästa. Vi får väl se hur länge den läckre fuxen håller som sagt....dessa är mer skörare än de andra, men det finns alltit undantag, vi får hoppas N P är det för Svenska amadans skull.
Reply
dujorha Posted: 2010-06-14 16:15:10

Ja Hogan vi får hålla upp ångan hos P. så han inte sitter o somnar framför datorn !!
Reply
hogan Posted: 2010-06-14 16:48:01 Answer to: "Ja Hogan vi får hålla upp ångan hos P. så han inte "

Eller hur...han e tacksam.....tänkte jag skulle stoppa in en pinne i brasan o se om han levde.
Reply
Posted: 2010-06-14 17:26:57

Became a member: 
Forum posts:
Blir inte långvarigt.. den brasan.

Lägger ner Travzonen nu.
Tröttnat på sidan/forumet och spelet.

Eriksson har fått i uppgift att ta bort mitt konto.

Vi ses på någon travrestaurang i framtiden!
Reply
Posted: 2010-06-14 17:26:57

Became a member: 
Forum posts:
Blir inte långvarigt.. den brasan.

Lägger ner Travzonen nu.

Vi ses på någon travrestaurang i framtiden!
Reply
dujorha Posted: 2010-06-14 20:12:27 Answer to: "Blir inte långvarigt.. den brasan. :) Lägger ner Travzonen nu"

Dä är synd Plokko om du slutar ! Vem ska då vara intellektuell o rolig ? Klart man ska kunna ha favos hos både hästar o människor !!
Reply
B_Good Posted: 2010-06-14 23:02:41 Answer to: "Blir inte långvarigt.. den brasan. :) Lägger ner Travzonen nu"

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
Trist, du har tillfört en del.
O det lär bli en himla massa mindre att göra
Reply
Posted: 2010-06-15 08:08:52 Answer to: "Blir inte långvarigt.. den brasan. :) Lägger ner Travzonen nu"

Became a member: 
Forum posts:
Buuhuuu

Ses på kongressen vid nästa Elopp då Om du inte dyker upp på V75 den 25 sep
Reply
spanarn Posted: 2010-06-15 10:54:21 Answer to: "Blir inte långvarigt.. den brasan. :) Lägger ner Travzonen nu"

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 1720

Lägger ner Travzonen nu.

BUUUUUU!!!!!!!
Reply
hogan Posted: 2010-06-15 12:14:32

What??
Ta en tankeställare, det ska visst regna hela sommaren så du har gått om tid att umgås med oss Plokko...du kommer bli abstinent annars. Du kan väl trappa ner iaf, kan vara farligt att sluta tvärt, man måste göra det långsamt.....det blir ju tyst som kyrkan här annars.
Reply
benny_haags_fanclub Posted: 2010-06-17 20:53:16

Became a member: 2008-10-26
Forum posts: 1138
Fan va tomt, tyst och tråkigt det blev när Plokko försvann....
Reply
1   2   3   [ 4 ]   5