1
2
[ 3
]
4
5
6
7
|
|
Posted: 2008-05-06 22:15:23
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, DUST ALL OVER
|
Virre minns rätt. Special Ås har slagit Adrian Chip.
|
|
Reply
|
|
SHasth
|
Posted: 2008-05-06 22:24:42  Tar 1,2,3,4,7,8,12, borde räcka.
Answer to: "Tar 1,2,3,4,7,8,12, borde räcka."
|
Became a member: 2008-03-31
Forum posts: 407
V 5, LIGHTNING FLIGHT
|
Tar du med 7,8 och 12 istället för 5an. Den bör man ha med på sju hästar.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-05-06 22:31:34  Virre minns rätt. Special Ås har slagit Adrian Chip.
Answer to: "Virre minns rätt. Special Ås har slagit Adrian Chip."
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
V 3, ADRIAN CHIP
|
Visst stämmer det men i sammanhanget känns det ungefär lika relevant som att WELLINO har varit efter SCRATCH MY BACK i mål eller att även ARTISTIC ÅS har förlorat mot SPECIAL ÅS..........
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-06 22:45:28  Att han kommer få vinnarhålet är ingen garanti. Tänk om han när bilen släpper fältet blir tokhet och bara svischar till front och öppnar första 500 efter 07...
Answer to: "Att han kommer få vinnarhålet är ingen garanti. Tänk om han när bilen "
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, ADRIAN CHIP
|
 Att han kommer få vinnarhålet är ingen garanti. Tänk om han när bilen släpper fältet blir tokhet och bara svischar till front och öppnar första 500 efter 07...
Det är väl inget inom trav som är garanti - på gott och ont. För oss spelare gäller det att räkna på sannolikhet. Det mest troliga förloppet i mina ögon att Artistic Ås får rygg ledaren (med tanke på att det är en hetlevrad figur då Stig-H självklart vill nå bästa möjliga resultat med båda djuren)och därifrån ser jag honom som grymt svårslagen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-06 23:16:29
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, DUST ALL OVER
|
Men jag svarade inte på hur relevant det var Soberano.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-05-07 07:06:48  Men jag svarade inte på hur relevant det var Soberano.
Answer to: "Men jag svarade inte på hur relevant det var Soberano."
|
V 3, ADRIAN CHIP
|
Det är riktigt men jag svarade egentligen inte enbart till dig utan på hela analysen att det skulle finnas något som styrkte ett avslag på ADRIAN för att han fått stryk av Special Ås på Boden.
När jag ändå har dig på tråden, hur har du räknat ut att Dust all Over ska kunna vinna? Fick ingen motivering mer än att Örjan satt bakom vinnaren.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-07 11:57:56  Det är riktigt men jag svarade egentligen inte enbart till dig utan på hela analysen att det skulle finnas något som styrkte ett avslag på ADRIAN för att han fått stryk av Special Ås på Boden.
När jag ändå har dig på tråden, hur har du räknat ut att Dust all Over ska kunna vinna? Fick ingen motivering mer än att Örjan satt bakom vinnaren.
Answer to: "Det är riktigt men jag svarade egentligen inte enbart till dig utan på he"
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, DUST ALL OVER
|
Har aldrig pressats i år. Körts passivt, gått i mål med sparade krafter.
Senast var han strålande som trea.
Visade ju att det var en kanon när han vann Big Noon Pokalen ifrån dödens i vintras. Samt att Walmann låg väldigt högt på honom inför kvalen.
Mumma med 10 ggr.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-05-07 12:06:54  Visst stämmer det men i sammanhanget känns det ungefär lika relevant som att WELLINO har varit efter SCRATCH MY BACK i mål eller att även ARTISTIC ÅS har förlorat mot SPECIAL ÅS..........
Answer to: "Visst stämmer det men i sammanhanget känns det ungefär lika relevant som"
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
precis, du har rätt soberano! i sammanhanget så är det väldigt orelevant att special ås har slagt adrian chip.
Evidence ås känns helt klart intressant också, gjort 2st riktigt superlopp nu! är väl även den hästen som StigH hade mest förhoppningar på från USA?
Någon som har räknat på vem som kommer att sitta i spets efter en bit????Adrian chip är väl bara medioker ut bakom bilen?
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-05-07 12:12:45  precis, du har rätt soberano! i sammanhanget så är det väldigt orelevant att special ås har slagt adrian chip.
Evidence ås känns helt klart intressant också, gjort 2st riktigt superlopp nu! är väl även den hästen som StigH hade mest förhoppningar på från USA?
Någon som har räknat på vem som kommer att sitta i spets efter en bit????Adrian chip är väl bara medioker ut bakom bilen?
Answer to: "precis, du har rätt soberano! i sammanhanget så är det väldigt orelevan"
|
V 3, ADRIAN CHIP
|
Jag tror att Adrian kommer till spets. Han öppnade väl bra i sina lopp i USA och borde väl kunna hålla ute dom utvändiga,har sedan svårt att se Takter svara med tanke på distansen och OS. Lär kosta för mycket att försöka vänta in stallkamraterna här. Dock är jag inte säker på att Adrian fixar att hålla ut dom.
PRIMA. Håller med om att han har kapacitet för seger men hur ska han komma till från det läget. Senast galopperade han vid laddning och laddar han inte hamnar han ju sist. Lär bli mycket svårt komma till då även om han ger 10 ggr.
|
|
Reply
|
|
SHasth
|
Posted: 2008-05-07 15:25:59
|
Became a member: 2008-03-31
Forum posts: 407
V 5, LIGHTNING FLIGHT
|
Taget ur åbys banprogram
Är ytterst startsnabb och kan rent av lugga de mer betrodda konkurrenterna invändigt på spets inledningsvis i denna final. En outsider.
Nu är jag inte helt säker på om han vill att han ska ladda för att riskera en galopp i starten.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-07 15:37:59  Taget ur åbys banprogram
Är ytterst startsnabb och kan rent av lugga de mer betrodda konkurrenterna invändigt på spets inledningsvis i denna final. En outsider.
Nu är jag inte helt säker på om han vill att han ska ladda för att riskera en galopp i starten.
Answer to: "Taget ur åbys banprogram
Är ytterst startsnabb och kan rent av lugga d"
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, ADRIAN CHIP
|
 Taget ur åbys banprogram
Vilken kuse pratar du om?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-07 15:39:09 Edited(3): 2008-05-07 16:19:44
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, ADRIAN CHIP
|
Reijo i Stig H:s stall säger till Travronden att Artistic Ås ska köras i ledningen. Då kan man räkna bort honom och konstatera att loppet är desto mer svårlöst. Jag tror på att någon smygkörd vinner. Ceasar Sånna från ledarrygg kanske =)?
EDIT: Men spikar Adrian Chip ändå. Mest i brist på annat. Fats när jag tänker efter är ju Robban en mästare på att matcha sina hästar. Allt annat än seger är inget alternativ.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-07 15:50:54
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, DUST ALL OVER
|
Han snackade om Lightning Flight
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-07 16:17:34
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, DUST ALL OVER
|
Alfie är en härmapa 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-07 17:15:04
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, DUST ALL OVER
|
haha.. vi spelar ju tsm  had eju vart omoraliskt att ta någon annan vinnare isf! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-07 21:34:56  haha.. vi spelar ju tsm  had eju vart omoraliskt att ta någon annan vinnare isf! 
Answer to: "haha.. vi spelar ju tsm ;) had eju vart omoraliskt att ta någon annan vinn"
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, DUST ALL OVER
|
Haha jo sant.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-08 19:41:27
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ceasar Sånna var nära Wellino Boko senast men sjabblade med travet, hemmabana nu & barfota, då borde han vara före i mål den här gången.
Stig-H:s hästar vinner inte så ofta på Åby & Adrian kanske har senaste loppet i benen?
Ceasar Sånna från ett smaskigt smygläge tror jag.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-05-08 20:05:03 Edited(1): 2008-05-08 20:06:13  Ceasar Sånna var nära Wellino Boko senast men sjabblade med travet, hemmabana nu & barfota, då borde han vara före i mål den här gången.
Stig-H:s hästar vinner inte så ofta på Åby & Adrian kanske har senaste loppet i benen?
Ceasar Sånna från ett smaskigt smygläge tror jag.
Answer to: "Ceasar Sånna var nära Wellino Boko senast men sjabblade med travet, hemma"
|
Forum posts: 5430
V 3, ADRIAN CHIP
|
Jasså du tycker Caesar Sånna va nära Wellino Boko senast...  Du kanske borde skaffa glasögon... 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-05-08 21:21:51 Edited(1): 2008-05-08 21:24:55  Har aldrig pressats i år. Körts passivt, gått i mål med sparade krafter.
Senast var han strålande som trea.
Visade ju att det var en kanon när han vann Big Noon Pokalen ifrån dödens i vintras. Samt att Walmann låg väldigt högt på honom inför kvalen.
Mumma med 10 ggr.
Answer to: "Har aldrig pressats i år. Körts passivt, gått i mål med sparade krafter"
|
V 3, ADRIAN CHIP
|
Mycket snyggt tippad även om det var den del tur inblandat!
För övrigt såg det inte roligt ut när ARTISTIC ÅS haltade ut.... märkligt val av takter för övrigt och lite klantigt att inte hålla koll på att Adrian bröt ut då han började redan i utgången av upploppet.
|
|
Reply
|
|
Mancher
|
Posted: 2008-05-08 22:07:20
|
Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3264
V 4, HARPERS JOKER
|
katastrofal styrning av takter, noterade också att han haltade, det var segern som rök där det är jag hundra på.
|
|
Reply
|
|
1
2
[ 3
]
4
5
6