1
2
[ 3
]
4
|
|
Posted: 2008-03-06 17:28:26
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, DAME ORLY
|
Kan inte riktigt komma ifrån King of Spaders grymma tid för ett tag sedan.
13.9 i sitt livs tredje start, vad jag vet är bara Max Flukt och Brioni värre på den punkten, inga duvungar direkt. Visst, loppet blev perfekt, andra utvändigt och detöppnades på 12.6 f500 och 14.9 på varvet, så en drömresa får han men på sättet han vinner, oerhört imponerande, utan att brukas alls mycket. En riktigt vinnartyp helt enkelt. Avlsutade i underkant 12 sista 700, som sagt, ruskigt imponerande travare.
Senaste var han mycket bättre än vad folk tror, han är självallet en blivande elithäst, MEN är det någon gång han ska förlora så är det kanske nu. Kan komma en reaktioner på hans kanonprestationer, kan vara nån galning som svarar spets och det öppnas 08 första 500 och 12 på varvet... men samtidigt får man nästan ta ALLA bakom om man ska ha vinnaren då, med visst plus på vissa, Decarone, Carmel, Dame Orly... för om det öppnas riktigt fort tror jag just 3+4+5 kör om det och då bör alla vara rökta.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-07 09:36:14  Kan inte riktigt komma ifrån King of Spaders grymma tid för ett tag sedan.
13.9 i sitt livs tredje start, vad jag vet är bara Max Flukt och Brioni värre på den punkten, inga duvungar direkt. Visst, loppet blev perfekt, andra utvändigt och detöppnades på 12.6 f500 och 14.9 på varvet, så en drömresa får han men på sättet han vinner, oerhört imponerande, utan att brukas alls mycket. En riktigt vinnartyp helt enkelt. Avlsutade i underkant 12 sista 700, som sagt, ruskigt imponerande travare.
Senaste var han mycket bättre än vad folk tror, han är självallet en blivande elithäst, MEN är det någon gång han ska förlora så är det kanske nu. Kan komma en reaktioner på hans kanonprestationer, kan vara nån galning som svarar spets och det öppnas 08 första 500 och 12 på varvet... men samtidigt får man nästan ta ALLA bakom om man ska ha vinnaren då, med visst plus på vissa, Decarone, Carmel, Dame Orly... för om det öppnas riktigt fort tror jag just 3+4+5 kör om det och då bör alla vara rökta.
Answer to: "Kan inte riktigt komma ifrån King of Spaders grymma tid för ett ta"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, CARMEL
|
jag tror han bara vinner  .
han blir släppt till spets sedan får dom andra köra om andra priset.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-07 14:13:48
|
Became a member:
Forum posts:
|
Prima Crille du skriver att king of spader är en blivande elithäst, vad är eliten? guld eller elitloppshäst?
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-03-07 14:19:14 Edited(1): 2008-03-07 14:20:29
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
V 5, KING OF SPADER
|
finns ju säkert MÅNGA hästar som kunnat springa 13.9 i sin 3.e start men som inte har pressats så hårt.
Annars en stor skillnad på att få gå i spets och dödens.....
sedan får du väl väga in att de flesta kommer till start som 3 åring, det gjorde väl inte king of spader? eller det var sent på året?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-07 14:44:54  finns ju säkert MÅNGA hästar som kunnat springa 13.9 i sin 3.e start men som inte har pressats så hårt.
Annars en stor skillnad på att få gå i spets och dödens.....
sedan får du väl väga in att de flesta kommer till start som 3 åring, det gjorde väl inte king of spader? eller det var sent på året?
Answer to: "finns ju säkert MÅNGA hästar som kunnat springa 13.9 i sin 3.e start men"
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, DAME ORLY
|
Fredde, tja... det får tiden utvisa.
Nijo, möjligt men han pressades INTE.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-07 14:59:03  Fredde, tja... det får tiden utvisa.
Nijo, möjligt men han pressades INTE.
Answer to: "Fredde, tja... det får tiden utvisa.
Nijo, möjligt men han pressades I"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ok, han har säkert bra chans här men det åker med ett par till på min lapp, kanske i onödan men hoppas inte det..
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-03-07 15:22:15
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
V 9, DECARONE
|
Tror Carmel kan bli livsfarlig. Satt ju fast med rubbet i rygg på ledaren sist. Samma resa nu och lucka med Örjan?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-07 16:24:33
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, DECARONE
|
Visst var 5. King Of Spader bra senast på Axevalla, inget att snacka om... Tredjespår genom första sväng, fick forschera en bit för att nå ledningen, väl där satt han still...!
Snabb ut senast var 2. Pommard, då var det visserligen voltstart, men jag tror han öppnar bättre bakom bilen... Frågan är om Svanstedt ger sig lika lätt som Lennart Forsgren gjorde sist? I så fall kan KOS få lägga rejält med kraft om han vill till ledningen. (Pommard höll farten fint som trea!)
Min vinnare, 9. Decarone satt i andrapar utvändigt hela vägen runt och anföll i sista kurvan. Han var inte långt efter i mål, men för att han ska kunna vinna detta loppet måste det bli fart därframme första 1500m! Hade jag vetat att det blivit det hade jag spikat...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-07 21:10:11
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jimas Kjoseph ska tydligen vara snabb ut och han släpper ALDRIG spets till King of Spader. Kan bli en riktig holmgång men funderingar på att spika Jimas.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-07 22:19:31
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, FINISH FLYER
|
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-08 00:49:03
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, DECARONE
|
GUZZE1... VI gillar inte dina tomma inlägg, skriv något eller skit i det!!
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2008-03-08 00:49:03
|
|
B_Good
|
Posted: 2008-03-08 01:25:57
Answer to: ""
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 4, FINISH FLYER
|
XRobbanX vi gillar inte dina dubbla inlägg halvera dem eller skit i det!  
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-08 11:51:01
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, JIMAS KJOSEPH
|
Jimas s o s
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-08 11:52:13
Answer to: "XRobbanX vi gillar inte dina dubbla inlägg halvera dem eller skit i det! :"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, DECARONE
|
Var några glas för mycket igår... Så vart jag så trött på att läsa tomma inlägg så råkade det bli två från mig!
*Ber om ursäkt*
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-08 11:55:25
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, DECARONE
|
STRECKVÄRD: 9. Decarone och 2. Pommard...
Decarone var mycket fin tvåa senast bakom 5. King Of Spader och 7% lockar, jag tror han kan utmana med "rätt" resa! Pommard var trea i samma lopp och höll farten bra över mål... 4% är spelvärt, men kanske är det också så att han är chanslös, men tänkvärt är det...!!
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2008-03-08 12:32:10
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 4, FINISH FLYER
|
Liten intressant värmningsrapport från Travnet Express..
King of Spader Galopperade i värmningen, sprang o bromsade o gav ett tveksamt intryck Björn tittade mycket på hästens ben..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-08 12:38:29 Edited(2): 2008-03-08 12:58:12
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, DECARONE
|
Låter bra... Jag har ju en del streck här=)
Gick iväg i första provstarten bakom bilen... lite taskig bakaktion....
Slog ihop bakbenen i andra och galopperade... Ser inte så lysande ut...!
*Ska tilläggas att han ställde sig i trav ganska kvikt och såg inte rullig ut för övrigt, men såg inte lysande ut heller... Lite trög, kanske bara morgontrött, vaknar när det är dags kanske 
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-03-08 18:22:35
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
V 5, KING OF SPADER
|
King of spader fick ett drömlopp och var usel, måste nog höja sig 1,2,3 steg innan han platsar i någon sprinklermästare.......
Carmel imponerade grymt mycket! kunde aldrig i min vildaste fantasi tro att han var så här bra......
Jorma är väl tomtekusk nummer 1?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-03-08 18:41:48  King of spader fick ett drömlopp och var usel, måste nog höja sig 1,2,3 steg innan han platsar i någon sprinklermästare.......
Carmel imponerade grymt mycket! kunde aldrig i min vildaste fantasi tro att han var så här bra......
Jorma är väl tomtekusk nummer 1?
Answer to: "King of spader fick ett drömlopp och var usel, måste nog höja sig 1,2,3 "
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, DAME ORLY
|
Nijo även här du ska få se. Kan LOVA att det är en bättre häst än samtliga här. Presterade intepå topp.
Jorma jävla nisse.
HAde kanoninfo från stallet på Carmel, befogad sådan.
|
|
Reply
|
|
1
2
[ 3
]
4
|