1
2
[ 3
]
4
5
|
|
Posted: 2008-02-22 12:21:52
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, FERRARI BROLINE
|
"Lädret" är väligt uppåt på 4 Lonesome Laday, och tycker att det är nästan lika bra vinstchans som Fortune Access. Han tycker det är god spetschans, och att han är alldeles för lågt rankad.
Hård körning från 2,3,4 och 5 gynnar bakspårshästarna och 1 Simb Mirage, som är kortspeedig. Även 7 Exclusive Dust måste vara ett tidigt streck.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-02-22 15:47:41
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
V 3, J.T.MULLIGAN
|
Tror mest på JT Mulligan och Simb Mirage som garanteras fina resor och kan spurta fint.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-02-22 16:57:19
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
gått från att ha simb mirage som möjlig spik till rankad 7.a i loppet, haha.
Blir väl vinnarhålet eller 3.e inner då hon inte ska köras i spets. sedan ska det väldigt mycket till för att det ska bli lucka över 1640m.
2,3,4,7,9,10 är mina 6 först rankade hästar.......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-22 17:04:51  gått från att ha simb mirage som möjlig spik till rankad 7.a i loppet, haha.
Blir väl vinnarhålet eller 3.e inner då hon inte ska köras i spets. sedan ska det väldigt mycket till för att det ska bli lucka över 1640m.
2,3,4,7,9,10 är mina 6 först rankade hästar.......
Answer to: "gått från att ha simb mirage som möjlig spik till rankad 7.a i loppet, h"
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, LONESOME LADAY
|
haha  ...
du behöver inte ha med 3,4,7,9,10...
SPIKA VERDI SUND DET ÄR LÖRDAGENS KLARASTE.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-22 17:08:04  haha  ...
SPIKA VERDI SUND DET ÄR LÖRDAGENS KLARASTE.
Answer to: "haha :)...
SPIKA VERDI SUND"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Att kalla Verdi Sund för omgångens klaraste, då undrar jag om du har någon som helst koll på omgången?
Det är för mig omgångens mest överstreckade. Visst då är jag ganska extrem, men att den skulle vara omgångens klaraste, jo tjena.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-22 17:34:12  Att kalla Verdi Sund för omgångens klaraste, då undrar jag om du har någon som helst koll på omgången?
Det är för mig omgångens mest överstreckade. Visst då är jag ganska extrem, men att den skulle vara omgångens klaraste, jo tjena.
Answer to: "Att kalla Verdi Sund för omgångens klaraste, då undrar jag om du "
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, LONESOME LADAY
|
det ommer bli en ruggig snabb öppning här och det bryr sig inte Björn Goop och verdi sund om .. så dom får 3:e ytter och kan enkelt blåsa över dom på upploppet.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-02-22 17:50:05
|
|
garanterat Goop som är längst fram i öppningen för att han vill ha spets, slutar med en stendöd häst på uploppet?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-22 17:52:22  garanterat Goop som är längst fram i öppningen för att han vill ha spets, slutar med en stendöd häst på uploppet?
Answer to: "garanterat Goop som är längst fram i öppningen för att han vill ha spet"
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, LONESOME LADAY
|
nejnej, och nej... Verdi Sund är inte ens startsnabb?.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-02-22 17:55:21
|
|
varför skulle han inte vara det? enligt stallet är han startsnabb och han spetsade bland annat från spår 3 i auto som 3 åring.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-22 18:04:30  varför skulle han inte vara det? enligt stallet är han startsnabb och han spetsade bland annat från spår 3 i auto som 3 åring.
Answer to: "varför skulle han inte vara det? enligt stallet är han startsnabb och han"
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, LONESOME LADAY
|
Ja men det är 2 år sedan...... men visst..
Det var björn goop som körde nästan samma läge mot skithästar... ska vi inte börja prata om Copiad istället hur enkelt han vann som treåring? och han öppnade väldigt snabbt... också i debuten..
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-02-22 19:14:09
|
|
hur är det relevant med hur snabbt copiad öppnade som 3 åring? han öppnade även snabbt som 4.a åring, 5 åring osv osv.
Han har ett bra spår och är beviserligen startsnabb sedan han har spetsat i auto, men FRAMFÖRALLT så går stallet ut och säger att han är just startsnabb vilket är väldigt relevant i diskussionen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-22 19:19:45
|
Became a member:
Forum posts:
|
Nijo: Gör det säkert efter som att hästen är dålig.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-02-22 19:27:04
|
|
vad syftar du på? hästen är dålig?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-22 19:56:11  vad syftar du på? hästen är dålig?
Answer to: "vad syftar du på? hästen är dålig?"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Dålig kanske är fel ordval. Men har haft maxflyt vid sina framskjutna placeringar och till 50 % här... NEJ NEJ NEJ NEJ!
Oerhört överspelad, nästan bland det värsta jag sett. 5 % värderar jag vinstchansen till - max!
Men 33 % är ju pga Goop. Sätt upp Redén och 20 % istället, men då har den ännu mindre vinstchans iofs men.
Med risk för att bli brutalt överfallen... alla som kan något om trav borde fatta att den är överspelad.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-02-22 20:12:03
|
|
tycker jag inte, bra spår, bra kusk, bra form, bra häst, har besegrat hästar som hade varit storfavoriter här och framförallt är det en häst som har bevisat hög kapacitet från tidigare.
Men huruvidare hästen är bra/dålig, överspelad eller inte så förstår jag inte hur det är relevant i frågan om hans startsnabbhet........
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-22 20:19:40  Dålig kanske är fel ordval. Men har haft maxflyt vid sina framskjutna placeringar och till 50 % här... NEJ NEJ NEJ NEJ!
Oerhört överspelad, nästan bland det värsta jag sett. 5 % värderar jag vinstchansen till - max!
Men 33 % är ju pga Goop. Sätt upp Redén och 20 % istället, men då har den ännu mindre vinstchans iofs men.
Med risk för att bli brutalt överfallen... alla som kan något om trav borde fatta att den är överspelad.
Answer to: "Dålig kanske är fel ordval. Men har haft maxflyt vid sina framskjutna pla"
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, LONESOME LADAY
|
precis som nijo säger... bra form, bra kusk, Bra spår, bra distans?...
han har fan i mej slagit SILVERDIVISONSHÄSTAR... ( rutger raket,happy dancer,min narkissos,exclusive dust, cadeu k.,garland kronos Osv...)...
senast var ett olycksfall i arbetet och han Kommer INTE köra till spets det är jag säker utan björ när lugn i starten sitter fint till i andra spåret och pang han är i mål.
garderingsbudet är Exclusive dust ( som han visserligen slagit men "dusten" hade spår 8 då... och kom 4:a...) .. men den pållen har en bra spurt och kan utmana.
men som sagt Jag spikar Verdi sund jag tycker inte han är\kommer bli överspelad...
52% i nuläget är KRAFTIGT underspelat tycker jag... överspelat är om han blir 80%.. men det händer väl inte..... eller?  .
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-22 20:20:10
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, FERRARI BROLINE
|
Verdi Sund har frontat efter 300 körda via 12/500 & J.T.Mulligan har inte vunnit något sprintlopp på 8 försök, Simb Mirage släpper inte till Global Mind enligt Linder, frågan är vem som kommer fram först? Björn, Åke eller Örjan. Global Mind lär komma först men får ett nej. Laddar Örjan så lär han hinna före tror jag. Vad tror ni?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-22 20:25:00  Verdi Sund har frontat efter 300 körda via 12/500 & J.T.Mulligan har inte vunnit något sprintlopp på 8 försök, Simb Mirage släpper inte till Global Mind enligt Linder, frågan är vem som kommer fram först? Björn, Åke eller Örjan. Global Mind lär komma först men får ett nej. Laddar Örjan så lär han hinna före tror jag. Vad tror ni?
Answer to: "Verdi Sund har frontat efter 300 körda via 12/500 & J.T.Mulligan har inte "
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, LONESOME LADAY
|
tror ens inte örjan laddar....
och även om han gör det så SLÄPPER han till Verdi...skulle jag tro örjan har kört hästen själv..och vet hur bra verdi är OCH ... när laddade Örjan senast för spets....på V75 också.. nja.. verdi är en klaring för mej..
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-02-22 20:29:20  Verdi Sund har frontat efter 300 körda via 12/500 & J.T.Mulligan har inte vunnit något sprintlopp på 8 försök, Simb Mirage släpper inte till Global Mind enligt Linder, frågan är vem som kommer fram först? Björn, Åke eller Örjan. Global Mind lär komma först men får ett nej. Laddar Örjan så lär han hinna före tror jag. Vad tror ni?
Answer to: "Verdi Sund har frontat efter 300 körda via 12/500 & J.T.Mulligan har inte "
|
|
inte en chans i världen att örjan släpper spets till verdi sund....... men örjan kommer inte till spets heller.....
Tror att Takter med lonesome laday kan vara aktuell för att överta spets tidigt, kamp mellan Verdi sund, j.t mulligan och lonesome laday om vem som får spets,,,,,,,,
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-22 20:32:02
|
Became a member:
Forum posts:
|
Nijo; Hehe nej det har inget med spetsstriden att göra, hehe.
Men vid finalvinsten, vad minns man? Ingenting. Många underpresterade samt att banan var ett Tombola, nej han vinner inte här - men tack svenska folket!
|
|
Reply
|
|
1
2
[ 3
]
4
5
|