1
2
[ 3
]
4
|
Jimson
|
Posted: 2014-05-03 02:45:35  Vad menar du med att börja med den nivån? Jag kommenterar runt omkring B.B.S senaste lopp och som väl varit de bästa i hans liv? Du däremot tar det till en riktigt låg nivå när du drar upp en av det sämre loppen Rocket Zet gjort i sin karriär. Skulle jag lägga mig på din nivå så finns det väldigt många usla lopp som B.B.S gjort tidigare, men det vore enbart löjligt.
Diskussionen var vilken häst som var bäst och då får man rimligtvis utgå från de bästa lopp som de båda hästarna gjort(vilket jag gjort), men du tyckte tydligen annorlunda när du drog upp en av Rocket Zets sämsta insatser. Det tycker jag var låg nivå.
Som du kanske har sätt har jag skrivit att B.B.S imponerat och sprungit bra tider. Men i min bok är alltid motståndet viktigare än tiderna.
Answer to: "Vad menar du med att börja med den nivån? Jag kommenterar runt o"
|
Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023
|
Självklart ska du börja som förr i tiden. Jösses. Jag syftade självklart på din tes om motståndet när du vinklade rätt friskt vilka hästar som BBS sprang ifrån(läs Visby). Då tänkte jag driva med dig att Rocket Zet har minsann torskat mot rätt dåliga han med. När du är på den här sidan så känns det precis som att du inte vill förstå vad jag skriver. Riktigt låg nivå? jag säger det igen, jag skojade med dig. Ok?
Sedan förstår jag inte vad motståndet har för betydelse när BBS rusade runt i ensamt majestät på 11,5. Som exempel väger Solvatos 10,9 inte så tungt då det var Bergh och Kolgjini som fixade farten. BBS gjorde sin tid "själv". Därför tycker jag det inte är så väsentligt att jämföra hästar som Rocket Zet mötte, när var det nu? Förra året? På sämre tid? Visst var Rocket grym nu senast men över 2140 har jag svårt att se honom slå BBS. Visst kan formen börja svikta, det gör den alltid, men ska man spekulera så tar det aldrig slut.
Jag håller med dig man ska inte stirra sig blind på tider men man kan åtminstone fundera på hur en häst gick sin tid.
Snart får vi reda på vem som är först i mål. Hoppas bägge får chansen bara. Återigen, lycka till!
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2014-05-03 03:10:54 Edited(1): 2014-05-03 03:23:11
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Jag vinklade ingenting. Det är ren fakta att Temperament varit tvåa två gånger bakom BBS. Som jag skrivit tidigare tycker jag att BBS varit riktigt fin och vunnit på imponerande tider, men som jag oxå skrivit tidigare så imponerar det mer på mig om man slagit bra hästar än om man sprungit snabba tider och glänst mot dåligt motstånd vilket jag tycker att BBS mött jämfört med Rocket.
Sedan startade min och limpicius diskussion med att jag skrev att jag skulle spika bästa hästen som jag tycker att Rocket är medans han tycker att BBS är bättre. Därför kom det på tal om ett bett om vilken av hästarna som tjänat mest från idag till årets slut. Eftersom man då kan få en rättvisare bild av vilken häst som är bäst. Du tycks däremot tro att allt avgörs av vilken häst som vinner i detta möte. Om du ska hoppa in i en diskussion så är det bra om du tar reda på vad den handlar om annars kan det lätt bli fel och misstolkningar. Om vi säger så här, om Rocket Zet skulle sitta direkt i ledningen och BBS hamnar i dödens hela loppet och Rocket Zet håller undan med ett huvud före BBS så skulle jag aldrig säga till Limpicius att jag hade rätt och att Rocket är en bättre häst för att han var först i mål. Därför blir det mer rättvist om man kollar vilken häst som tjänat mest vid årets slut.
Nu har jag försökt förklara för dig hur det ligger till och om du fortfarande inte förstår så ber jag dig att inte kommentera mina inlägg Jimson.
Lycka till du med 
|
|
Reply
|
|
Jimson
|
Posted: 2014-05-03 04:11:07  Jag vinklade ingenting. Det är ren fakta att Temperament varit tvåa två gånger bakom BBS. Som jag skrivit tidigare tycker jag att BBS varit riktigt fin och vunnit på imponerande tider, men som jag oxå skrivit tidigare så imponerar det mer på mig om man slagit bra hästar än om man sprungit snabba tider och glänst mot dåligt motstånd vilket jag tycker att BBS mött jämfört med Rocket.
Sedan startade min och limpicius diskussion med att jag skrev att jag skulle spika bästa hästen som jag tycker att Rocket är medans han tycker att BBS är bättre. Därför kom det på tal om ett bett om vilken av hästarna som tjänat mest från idag till årets slut. Eftersom man då kan få en rättvisare bild av vilken häst som är bäst. Du tycks däremot tro att allt avgörs av vilken häst som vinner i detta möte. Om du ska hoppa in i en diskussion så är det bra om du tar reda på vad den handlar om annars kan det lätt bli fel och misstolkningar. Om vi säger så här, om Rocket Zet skulle sitta direkt i ledningen och BBS hamnar i dödens hela loppet och Rocket Zet håller undan med ett huvud före BBS så skulle jag aldrig säga till Limpicius att jag hade rätt och att Rocket är en bättre häst för att han var först i mål. Därför blir det mer rättvist om man kollar vilken häst som tjänat mest vid årets slut.
Nu har jag försökt förklara för dig hur det ligger till och om du fortfarande inte förstår så ber jag dig att inte kommentera mina inlägg Jimson.
Lycka till du med 
Answer to: "Jag vinklade ingenting. Det är ren fakta att Temperament varit tv&arin"
|
Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023
|
Nej jag vill inte "hoppa in" i din och Limpicus del av det här utan det jag skriver till dig har inget med någon annan att göra. Varför kommer jag komma fram till längre ned i det här garanterat långa svaret. Håll till godo tommie. Jag håller inte med i din motivering om att Rocket skulle ha en större vinstchans/vara en bättre häst på grund av att han mötte Inken förra året kontra BBS rusningar från ledningen nu på slutet. I slutändan handlar det om att jag vill komma fram till vem som vinner om cirka 10 timmar. Det jag försöker förklara är att jag inte håller med om din syn på BBS insatser kontra Rockets inför den här starten. Eftersom det är V75 snart och det är tills dess jag ska få ihop ett system. Ok?
Nej vem som är först i mål idag säger inte vilken av dessa hästar som är bäst, kanske bäst för dagen om man vill dra det långt. Men eftersom du spikar Rocket Zet och jag BBS så är det någon som spricker, kanske båda. Jag påstår att BBS har bättre vinstchans medan jag antar, eftersom du spikar, att du tycker Rocket Zet har bättre vinstchans. Det är inget nytt att man tycker olika i trav men ditt påstående håller jag inte med om och ja nu sitter vi i den här prekära situationen igen där du menar att jag inte förstår vad jag ger mig in i och jag försöker få dig att förstå vad jag menar.
Nu blev det här långt, ursäkta, men du måste förstå att om jag har en spik och du kommer med en annan, eftersom jag ser dig som en bra tippare blir jag ju osäker och försöker få en bra motivering, för kanske kanske ändrar jag mig och låser loppet och hittar en annan spik. Det jag vill få fram från den här delen av forumet är idéer till systemet. Men när jag inte är nöjd med en motivering måste jag ju argumentera för varför jag spikar BBS. Bekräftelse kort sagt. Det är egentligen vad allt jag varit med i handlar om, tro det eller ej.
Svara inte på det här nu för du vet att jag alltid kommer kommentera saker jag inte tycker sprider rätt bild av hur det hela ligger till. Jag bara är en sådan person.
Tack, det behövs! 
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2014-05-03 08:03:36  Nej jag vill inte "hoppa in" i din och Limpicus del av det här utan det jag skriver till dig har inget med någon annan att göra. Varför kommer jag komma fram till längre ned i det här garanterat långa svaret. Håll till godo tommie. Jag håller inte med i din motivering om att Rocket skulle ha en större vinstchans/vara en bättre häst på grund av att han mötte Inken förra året kontra BBS rusningar från ledningen nu på slutet. I slutändan handlar det om att jag vill komma fram till vem som vinner om cirka 10 timmar. Det jag försöker förklara är att jag inte håller med om din syn på BBS insatser kontra Rockets inför den här starten. Eftersom det är V75 snart och det är tills dess jag ska få ihop ett system. Ok?
Nej vem som är först i mål idag säger inte vilken av dessa hästar som är bäst, kanske bäst för dagen om man vill dra det långt. Men eftersom du spikar Rocket Zet och jag BBS så är det någon som spricker, kanske båda. Jag påstår att BBS har bättre vinstchans medan jag antar, eftersom du spikar, att du tycker Rocket Zet har bättre vinstchans. Det är inget nytt att man tycker olika i trav men ditt påstående håller jag inte med om och ja nu sitter vi i den här prekära situationen igen där du menar att jag inte förstår vad jag ger mig in i och jag försöker få dig att förstå vad jag menar.
Nu blev det här långt, ursäkta, men du måste förstå att om jag har en spik och du kommer med en annan, eftersom jag ser dig som en bra tippare blir jag ju osäker och försöker få en bra motivering, för kanske kanske ändrar jag mig och låser loppet och hittar en annan spik. Det jag vill få fram från den här delen av forumet är idéer till systemet. Men när jag inte är nöjd med en motivering måste jag ju argumentera för varför jag spikar BBS. Bekräftelse kort sagt. Det är egentligen vad allt jag varit med i handlar om, tro det eller ej.
Svara inte på det här nu för du vet att jag alltid kommer kommentera saker jag inte tycker sprider rätt bild av hur det hela ligger till. Jag bara är en sådan person.
Tack, det behövs! 
Answer to: "Nej jag vill inte "hoppa in" i din och Limpicus del av det hä"
|
|
Jag vet inte om jag tror att Rocket har större vinstchans. Men jag tycker att det ligger ett högre spelvärde i honom. 
|
|
Reply
|
|
NoShit
|
Posted: 2014-05-03 09:22:59
|
Became a member: 2008-12-23
Forum posts: 1500
|
Gör er själva en tjänst och spika BBS. Vinner plättlätt. Förstår uppriktigt inte hur man så ihärdigt kan leta garderingsstreck på en häst som vinner detta lopp 19 gånger av 20.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2014-05-03 10:00:07 Edited(1): 2014-05-03 10:01:06  Gör er själva en tjänst och spika BBS. Vinner plättlätt. Förstår uppriktigt inte hur man så ihärdigt kan leta garderingsstreck på en häst som vinner detta lopp 19 gånger av 20.
Answer to: "Gör er själva en tjänst och spika BBS. Vinner plättl&au"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Ser hästen lika strålande ut så blir de svårt o gå emot...så är de ju..ser inte någon konkurrent bra ut så kan de va bortkastat....nu vill ja kolla alla dessa favos..vet inte riktigt varför har inget emot att spika favos men nu idag är ja jäkligt intresserad av o gardera de mesta..!  Lycka till idag Boys...! 
|
|
Reply
|
|
NoShit
|
Posted: 2014-05-03 10:06:41
|
|
Tycker inte det sett ut som om han laddat någonting från start än. Ganska säker på att han i alla fall är ute i andra spår innan dammet lagt sig
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2014-05-03 10:15:05
|
|
Försöker inte omvända någon som tänker spika BBS. Men eftersom jag förmodligen spikar Rocket så måste jag leta lite frågetecken på BBS.. Finns väl en liten risk att han blir kvar på innerspår? Verkar som att Peter tänker ladda för att hålla upp ledningen och det kan kanske vara lite klurigt eftersom det är just på Örebro och han måste accelerera otroligt för att hålla upp de startsnabba utvändigt, kanske blir en lite galopprisk då? Peter vill ha halvstängt medan tränaren vill ha norskt, kanske BBS blir stekhet om han lyckas svara upp ledningen och får en ordentlig tryckare från start? Jag kanske griper efter halmstrån men det är faktorer som man kan tänka på..
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2014-05-03 10:29:29
|
|
En till faktor är intervjun med Robban angående Amiralen. Vill att han körs i ledningen om han kommer dit vilket ju inte är konstigt när han har Trailing med från bakspår.. 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2014-05-03 12:25:44 Edited(1): 2014-05-03 12:26:19
|
|
Är på plats...med dator givetvis...ser ja något så blänker ja..! Svag vind o inte så varmt men banan ser trevlig ut...åkt "några" varv på banan förr...! 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2014-05-03 12:31:20  Är på plats...med dator givetvis...ser ja något så blänker ja..! Svag vind o inte så varmt men banan ser trevlig ut...åkt "några" varv på banan förr...! 
Answer to: "Är på plats...med dator givetvis...ser ja något så b"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Trevligt. Väntar länge med inlämning o hoppas på värmningsrapport
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2014-05-03 12:33:35 Edited(2): 2014-05-03 12:54:05  Trevligt. Väntar länge med inlämning o hoppas på värmningsrapport
Answer to: "Trevligt. Väntar länge med inlämning o hoppas på v&aum"
|
|
Stressa mig inte...ska hinna lämna in själv också...blir som vanligt stressigt antar ja..!  Kört på ett lager på banan..lite motvind nu på upploppet men inget regn än...!  Hinner få lite koll på Redéns hoppas ja..ska gå skolös..! 
|
|
Reply
|
|
NoShit
|
Posted: 2014-05-03 13:03:58
|
|
Ingen koll på hur seriös Solberg är i försnacket men han tror på bra chans och hygglig chans att behålla spets. Borde betyda att han i alla fall kommer ut förbi Rocket Zet
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2014-05-03 13:17:09
|
|
Ja chansen är nog skaplig..Peter ute nu med B.B o ja ser inga fel...även Uroy ute o ser skaplig ut..!  En som kommer igång med kanske fler starter är Junior Troy som kliver på bra..! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2014-05-03 13:42:30
|
|
Inga värmningar att tala om ganska klent...! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2014-05-03 13:57:56
|
|
Inte helt snabb bana...rätt trötta hästar till slut..barfota går bra..dåligt med V75 hästar...Winmecredit ute o inga fel där..banan vattnas o jämnas till...! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2014-05-03 14:25:24
|
|
Lycka till Alla får bli lite chansningar för min del !! 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2014-05-03 14:28:02
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Fan Söderkvist istället för Björn på Uroy. Nu känns det strecket bortkastat
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2014-05-03 14:28:58 Edited(1): 2014-05-03 14:29:32
|
|
Skuttade till gjorde B.B i starten...va fanken va de...?  Ja garderar o hoppas på de stora pengarna !
|
|
Reply
|
|
NoShit
|
Posted: 2014-05-03 14:32:02
|
|