1
2
[ 3
]
4
5
6
|
Dark_horse
|
Posted: 2012-02-29 15:21:33  och det händer ju aldrig att åkes andrahästar vinner i loppet, är Åke kass då?
du kan ju också nämna alla storlopp ludde vunnit där definitivt inte erik hade vunnit om han kört 
Answer to: "och det händer ju aldrig att åkes andrahästar vinner i lopp"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 11, LEGACY KRONOS
|
Hade varit ett under om inte Åkes andrahästar hade vunnit då och då med tanke på hur många bra hästar han har i varje klass. Erik har nog bättre statistik på Luddes hästar än vad någon av Åkes hyrkuskar har på Åkes hästar. Är det så att du på allvar argumenterar emot att Erik är en betydligt bättre kusk än Ludde?
Det där med att Ludde har vunnit storlopp där Erik inte skulle ha vunnit om han hade kört är enbart spekulativt, men det är nog betydligt färre än hur många storlopp Luddes hästar hade vunnit om Erik kört varje gång. Men som sagt, det resonemanget är lite väl abstrakt 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-02-29 16:10:36  finns ett syfte bakom om ludde vinner med 30m, har absolut ingenting med spelaren att göra 
Answer to: "finns ett syfte bakom om ludde vinner med 30m, har absolut ingenting med sp"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
V 3, RANO
|
Vad jag menar är att han behöver inte uppvisning varje gång..tycker han är lite freak på de viset..han kan gärna gå utanför toton för mig... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-02-29 19:28:30  Vad jag menar är att han behöver inte uppvisning varje gång..tycker han är lite freak på de viset..han kan gärna gå utanför toton för mig... 
Answer to: "Vad jag menar är att han behöver inte uppvisning varje gång"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, RIDGEHEAD CAHORE
|
jo jag förstår vad du menar, men det har inget med publiken att göra om han vinenr med 30, har med hästen att göra, finns ett utvecklingsyfte bakom isåfall, han har inget behov i dagsläget av att glänsa och behöva visa upp sig för publiken som han hade när viking kronos vann. Den tiden är förbi.
han kör en del hästar utanför toton me skulle jag tro, tyvärr då har han lite för bra hästar för att inte synas 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-02-29 19:32:17  Hade varit ett under om inte Åkes andrahästar hade vunnit då och då med tanke på hur många bra hästar han har i varje klass. Erik har nog bättre statistik på Luddes hästar än vad någon av Åkes hyrkuskar har på Åkes hästar. Är det så att du på allvar argumenterar emot att Erik är en betydligt bättre kusk än Ludde?
Det där med att Ludde har vunnit storlopp där Erik inte skulle ha vunnit om han hade kört är enbart spekulativt, men det är nog betydligt färre än hur många storlopp Luddes hästar hade vunnit om Erik kört varje gång. Men som sagt, det resonemanget är lite väl abstrakt 
Answer to: "Hade varit ett under om inte Åkes andrahästar hade vunnit d&arin"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, RIDGEHEAD CAHORE
|
skulle själv tro att Takter har överlägset bäst statitik och kört överlägset mest hästar för Luddes stall, utan att grävt djupare i det
tycker inte dete ett dugg spekulativt alls, vet dussintalet lopp där en nyanserad och sansad kusk som Erik ALDRIG hade vunnit, utan ludde vunnit enbart på sin pondus och aggressiva körstil, trodde detta va rätt uppenbart faktiskt  "bättre" lugnare/sansade kuskar skulle aldrig kört som ludde gjort i loppen och heller aldrig vunnit, så bästa kusken ger inte alltid bästa resultat, precis som bästa hästen inte alltid vinner
Nog med lärdomar nu, lite ska du få uppleva sj me  
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-02-29 19:44:39
|
Became a member:
Forum posts:
|
handlar om respekt, flesta kuskar har stor respekt för ludde och hans hästar och vet att dem får en bra rygg. Precis som att Goopen ofta får överta spets utan strid och vinna enkelt då han ofta kör just bra hästar.
Ludde kör hårt med sina hästar i loppen för att kunna se vilka hästar som pallar det och kan bli något, de som inte klarar det ger han bort/säljer/avel. Utvecklingssyfte, njaaaaa. Snarare mer att han har mycket häst och kan därför testa hårdare i syfte att hitta de riktigt bra som klarar hård träning och hårda lopp. Visst har han förstårt många hästar pga detta, "vanliga" tränare måste ta tillvara på varje häst och matcha försiktigt.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2012-02-29 20:04:34  skulle själv tro att Takter har överlägset bäst statitik och kört överlägset mest hästar för Luddes stall, utan att grävt djupare i det
tycker inte dete ett dugg spekulativt alls, vet dussintalet lopp där en nyanserad och sansad kusk som Erik ALDRIG hade vunnit, utan ludde vunnit enbart på sin pondus och aggressiva körstil, trodde detta va rätt uppenbart faktiskt  "bättre" lugnare/sansade kuskar skulle aldrig kört som ludde gjort i loppen och heller aldrig vunnit, så bästa kusken ger inte alltid bästa resultat, precis som bästa hästen inte alltid vinner
Nog med lärdomar nu, lite ska du få uppleva sj me  
Answer to: "skulle själv tro att Takter har överlägset bäst statiti"
|
V 11, LEGACY KRONOS
|
Takter kör mest för Ludde ja, tveksam dock om han har bättre statistik än Erik, iaf om man räknar inkörda pengar per start.
Visst är det uppenbart att Ludde har vunnit många lopp tack vare sin körstil, men det är även uppenbart att han har förlorat ännu fler "tack vare" sin körstil
Försöker ta åt mig men det finns inte så mycket du kan lära mig , det är nästan torrt bakom mitt travöra 
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2012-03-01 10:31:59
 finns ett syfte bakom om ludde vinner med 30m, har absolut ingenting med spelaren att göra 
Answer to: "finns ett syfte bakom om ludde vinner med 30m, har absolut ingenting med sp"
|
|
|
Posted: 2012-03-01 13:09:11 Edited(1): 2012-03-01 13:10:15  Takter kör mest för Ludde ja, tveksam dock om han har bättre statistik än Erik, iaf om man räknar inkörda pengar per start.
Visst är det uppenbart att Ludde har vunnit många lopp tack vare sin körstil, men det är även uppenbart att han har förlorat ännu fler "tack vare" sin körstil
Försöker ta åt mig men det finns inte så mycket du kan lära mig , det är nästan torrt bakom mitt travöra 
Answer to: "Takter kör mest för Ludde ja, tveksam dock om han har bättre"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, RIDGEHEAD CAHORE
|
kan garanetra dig att han inte torskat mer lopp tack vara sin körsytil, absolut löjligaste jag hört detta året, hade det legat någon sanning bakom det hade inte hans siffror sätt ut som de gör.
erik vann några storlopp för ludde, men erik är ju knappast stand in för ludde så känns inte rimligt räkna in honom ens
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-01 13:11:05  handlar om respekt, flesta kuskar har stor respekt för ludde och hans hästar och vet att dem får en bra rygg. Precis som att Goopen ofta får överta spets utan strid och vinna enkelt då han ofta kör just bra hästar.
Ludde kör hårt med sina hästar i loppen för att kunna se vilka hästar som pallar det och kan bli något, de som inte klarar det ger han bort/säljer/avel. Utvecklingssyfte, njaaaaa. Snarare mer att han har mycket häst och kan därför testa hårdare i syfte att hitta de riktigt bra som klarar hård träning och hårda lopp. Visst har han förstårt många hästar pga detta, "vanliga" tränare måste ta tillvara på varje häst och matcha försiktigt.
Answer to: "handlar om respekt, flesta kuskar har stor respekt för ludde och hans "
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, RIDGEHEAD CAHORE
|
vettigaste du skrivit på längre?
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2012-03-01 13:52:14  kan garanetra dig att han inte torskat mer lopp tack vara sin körsytil, absolut löjligaste jag hört detta året, hade det legat någon sanning bakom det hade inte hans siffror sätt ut som de gör.
erik vann några storlopp för ludde, men erik är ju knappast stand in för ludde så känns inte rimligt räkna in honom ens
Answer to: "kan garanetra dig att han inte torskat mer lopp tack vara sin körsytil"
|
V 11, LEGACY KRONOS
|
Hade Erik (eller Björn eller någon annan av de bästa) kört exakt samma hästar som Ludde kan jag garantera dig till 100% att de hade haft bättre siffror. Att du argumenterar emot det ligger nog på ca 17e plats av de löjligaste sakerna jag hört i år, har hört mycket dumt nämligen..
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-03-01 14:20:46
|
V 3, RANO
|
Att Ludde har lugnat sig lite i sin körstil beror nog på att han blivit äldre o fått framgångar o uppmärksamhet utanför banan..tycker han gör rätt i att lämna över en del styrningar..men han kan gott sluta med "blaske" snacket som tex. kom till uttryck innan han skulle köra Wee Catch senast. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-01 14:25:17
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag brukar lyssna aktsamt på dina tips, travspanarn, tycker inte om att du varnar för
RC, ger mig huvudbry, är inte denna ngt blödig sista biten?
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-03-01 15:48:23 Edited(1): 2012-03-01 16:07:34
|
V 3, RANO
|
Om vi struntar i Ludde ett tag o kollar lite på kamelen...så var det ett riktigt dåligt lopp som han var ute i senast..o hur man ska dra ut något positivt ur de...  Jag vill allt ta en nypa salt först..när de gäller Ludde o hans silver o guld hästar o deras form för att sopa rent i loppen... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-01 18:53:51
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, TRULY DEVOTED
|
DE kör slut på varandra sdå kommer Erik på långa upploppet och vinner! 12 blir min vinnare! men kommer feggardera!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-02 00:11:31
|
Became a member:
Forum posts:
|
Najs att Montgomery Hill är omgångens största favorit. tycker att det är ett öppet lopp detta och jag tar många. Intressanta på strecken är ju iofs alla. Men extra intressanta är: 1,3,4,5,10
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-02 01:18:31  Jag brukar lyssna aktsamt på dina tips, travspanarn, tycker inte om att du varnar för
RC, ger mig huvudbry, är inte denna ngt blödig sista biten?
Answer to: "Jag brukar lyssna aktsamt på dina tips, travspanarn, tycker inte om a"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, RIDGEHEAD CAHORE
|
inget att lita på, galoppen sist väldigt skum, pappa upp i vagnen nu. Vet att formen på hästen är bra, läget kanon, vet ingen luddehäst som är blödig till slut faktiskt. Lämplig uppgift, minus axevallas upplopp, kraftigt understreckad.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-02 01:20:40  Hade Erik (eller Björn eller någon annan av de bästa) kört exakt samma hästar som Ludde kan jag garantera dig till 100% att de hade haft bättre siffror. Att du argumenterar emot det ligger nog på ca 17e plats av de löjligaste sakerna jag hört i år, har hört mycket dumt nämligen..
Answer to: "Hade Erik (eller Björn eller någon annan av de bästa) k&oum"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, RIDGEHEAD CAHORE
|
du säger de ja, vet tämligen säker på att du inte hittar någon kusk i världen som hade haft bättre sats på de häsrtar ludde kört än honom sj. Du fattar visst inte att ludde har sjuk sjuk stenbkoll på små detaljer på alla sina hästar. Är som du sätter någon av formel 1 förarns i en konkurrents bil, så får du se hur de går för honom.
Men respekterar din tro iallafall. över till loppet då 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-03-02 07:45:13 Edited(1): 2012-03-02 07:48:33  Najs att Montgomery Hill är omgångens största favorit. tycker att det är ett öppet lopp detta och jag tar många. Intressanta på strecken är ju iofs alla. Men extra intressanta är: 1,3,4,5,10
Answer to: "Najs att Montgomery Hill är omgångens största favorit. tyck"
|
V 3, RANO
|
Vi är inne på samma linje..minska lite till på kamelerna så...Flemming har kört hästen över långt den sista tiden...nu ska han gå lite fortare o framför allt från start..är inte säker på att Flemming kör så...  Överlag en bra omgång som kommer att ge pengar..finns luckor o favosarna är inga ja vill ens ha med... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-02 11:48:35  inget att lita på, galoppen sist väldigt skum, pappa upp i vagnen nu. Vet att formen på hästen är bra, läget kanon, vet ingen luddehäst som är blödig till slut faktiskt. Lämplig uppgift, minus axevallas upplopp, kraftigt understreckad.
Answer to: "inget att lita på, galoppen sist väldigt skum, pappa upp i vagne"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Sebastian K.? Fast det är väl undantaget som bekräftar regeln, Ludde brukar ha koll på bitarna.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-03-02 12:18:06
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, CAPELLO BOB
|