1
2
[ 3
]
|
|
Posted: 2011-08-26 22:45:00  Har du sett Hallsta Lotus förut?
Imorrn är det V64!
Answer to: "Har du sett Hallsta Lotus förut?
Imorrn är det V64!"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag har sett han och garderat 2-3ggr när han förlorat som 90% are detta året, då var det samma snack.
Hästen är grymt bra, men sådana hårda lopp han gjort tar på kroppen och psyket, får han dödens här i hårt tempo så kan han självklart underprestera efter senaste tiden. Stamping och myllarfaks har krigat med han tidigare.......
Jag kommer att spika, men han är ljusår från stenklar och "aldrig" kan förlora.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-27 00:23:46
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, HALLSTA LOTUS
|
Statistikbibeln
V75-4: Kallblod, autostart, medeldistans
1996 kördes SM för Kallblod för första gången på V75. Almsäter var favorit, men fick ge sig mot andrahandaren Bodbäckspålle. Sedan dess har favoriterna vunnit SM vartenda år. Från början kördes loppet över lång distans, men sedan 2006 är det medel som gäller. Och när det är medeldistans - då vinner verkligen kallblodsfavoriterna. Faktum är att senaste favoritfallet ligger så långt tillbaka som 2004. Då räknar vi alltså inte bara SM-loppen, utan även lopp öppet för utländska och lopp i betydligt lägre klasser. Man kan följa resultaten i SM och de vanliga loppen på sidorna 175-176.
På sidan 176 ser vi att snittchansen för favoriter ligger på 2/3, men att de faktiskt vunnit 100% då de varit av den starkare sorten, som här. Säkrare vinnare än starka kallblodsfavoriter förekommer inte inom travsporten över huvud taget. Storfavoriter är vanliga också i Guld, men där infriar de inte alls lika ofta (se t ex sidan 272).
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-27 10:44:07
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, STAMPING
|
Hallsta vinner nog detta, allt talar för det, men jag gillar verkligen stamping. Och Myllarfaks återgår till ordinarie balans, fick inte fäste senast.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-08-27 12:22:03  Hallsta vinner nog detta, allt talar för det, men jag gillar verkligen stamping. Och Myllarfaks återgår till ordinarie balans, fick inte fäste senast.
Answer to: "Hallsta vinner nog detta, allt talar för det, men jag gillar verkligen"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Ja både Stamping o Myllarfaksen är ju bra hästar men att dom ska kunna utmana Hallsta är svårt att tro.. Hallsta kan ju se dålig ut i värmning o provstart men skärper sig otroligt till loppet..vet inte hur många gånger ja börjat undra men fått tji..sist var han väldigt bra..klart är att går han av så lär de inte bli knappt någon med 7 rätt !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-27 12:59:07  Ja både Stamping o Myllarfaksen är ju bra hästar men att dom ska kunna utmana Hallsta är svårt att tro.. Hallsta kan ju se dålig ut i värmning o provstart men skärper sig otroligt till loppet..vet inte hur många gånger ja börjat undra men fått tji..sist var han väldigt bra..klart är att går han av så lär de inte bli knappt någon med 7 rätt !! 
Answer to: "Ja både Stamping o Myllarfaksen är ju bra hästar men att do"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Dem har väl utmanat han tidigare in på linjen? båda hästarna dessutom om jag inte minns fel.....
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-08-27 13:05:48  Dem har väl utmanat han tidigare in på linjen? båda hästarna dessutom om jag inte minns fel.....
Answer to: "Dem har väl utmanat han tidigare in på linjen? båda hä"
|
|
Här tar dom nog sikte på andra priset..är gott de.. 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-08-27 13:14:59
|
|
Gunnar me Myllarn är ju värst emot om vi spekulerar i favo fall.. måste klara av starten.hästen har nog ganska bra form o har värmt o provstartat bra men när laddningen från start kommer så har det gått åt skogen.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-27 15:41:40
|
Became a member:
Forum posts:
|
som han var idag så hade han aldrig kunnat förlora loppet, ruggigt fin insats av hallsta lotus.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-08-27 15:42:22  som han var idag så hade han aldrig kunnat förlora loppet, ruggigt fin insats av hallsta lotus.
Answer to: "som han var idag så hade han aldrig kunnat förlora loppet, ruggi"
|
|
Ja hästen är bra o kusken me... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-27 15:43:04  som han var idag så hade han aldrig kunnat förlora loppet, ruggigt fin insats av hallsta lotus.
Answer to: "som han var idag så hade han aldrig kunnat förlora loppet, ruggi"
|
Became a member:
Forum posts:
|
såg du samma lopp eller? hästen var ju TOM i mål, Eriksson fick bli 4a, tror du han e nöjd lr? Gentlemanna regeln är att den i ryggen blir 2a
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-27 15:51:55  såg du samma lopp eller? hästen var ju TOM i mål, Eriksson fick bli 4a, tror du han e nöjd lr? Gentlemanna regeln är att den i ryggen blir 2a
Answer to: "såg du samma lopp eller? hästen var ju TOM i mål, Eriksson"
|
Became a member:
Forum posts:
|
PÅ med tomteluvan spanarn
Enligt uffe fanns det krafter kvar i mål, men hästen blev lite flegmatiskt och hanv ille inte dra undan då han inte var säker på stamping.
Tur att du har sådant bra travöga 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-27 15:55:39  PÅ med tomteluvan spanarn
Enligt uffe fanns det krafter kvar i mål, men hästen blev lite flegmatiskt och hanv ille inte dra undan då han inte var säker på stamping.
Tur att du har sådant bra travöga 
Answer to: "PÅ med tomteluvan spanarn :)
Enligt uffe fanns det krafter kvar i "
|
Became a member:
Forum posts:
|
precis, du gör som hästägarna gjorde för 20 år sedan, köper tränarens förklaring, till hästens presatation, funkar inte nu när hästägarna har bättre travöga nu än då, fanns inte tillräckligt med krafter för att Eriksson skulel bli 2a iallafall..han föröskter köra undan det som gick och manade på hästen sista 175meterna, fick inget direkt svar så hyffsta tomt i tanken, snart säger du väll att Ulf säger att han vinenr astockholm maraton med och säger det till alla.
på med luvan NU
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-08-27 16:01:18  precis, du gör som hästägarna gjorde för 20 år sedan, köper tränarens förklaring, till hästens presatation, funkar inte nu när hästägarna har bättre travöga nu än då, fanns inte tillräckligt med krafter för att Eriksson skulel bli 2a iallafall..han föröskter köra undan det som gick och manade på hästen sista 175meterna, fick inget direkt svar så hyffsta tomt i tanken, snart säger du väll att Ulf säger att han vinenr astockholm maraton med och säger det till alla.
på med luvan NU
Answer to: "precis, du gör som hästägarna gjorde för 20 år se"
|
|
Nja sluta nu me luvan hit o dit !! 
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2011-08-27 16:06:07
 Nja sluta nu me luvan hit o dit !! 
Answer to: "Nja sluta nu me luvan hit o dit !!:("
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-08-27 16:12:17  jag gav luvan te polajasen så ville folke försvara sin halvbror å ge den te mig
Answer to: "jag gav luvan te polajasen så ville folke försvara sin halvbror "
|
|
Spanis Spanis.. 
|
|
Reply
|
|
1