1
[ 2
]
|
|
Posted: 2009-01-29 12:59:28
|
Became a member:
Forum posts:
|
verkar som att prispengarna grundas på tiderna? om man tittar på loppet som nämns där uppe ser man att 1, 2, 3 har samma tid och att samtliga fått fel prispengsbelopp. borde väl gå att fixa genom att basera prispengarna efter platsen (dvs siffran) som hästen får i loppet och och inte, som det tycks vara, tiden?
tycker träningssiffrorna är betydligt viktigare är vilken summa hingsten sprungit in. träningspotentialen hos en häst kan man inte påverka själv, medans man själv har kontroll över loppen den ställer upp i och därmed vilka prispengar den drar in.
|
|
Reply
|
|
travspelarn
|
Posted: 2009-01-29 14:58:10  verkar som att prispengarna grundas på tiderna? om man tittar på loppet som nämns där uppe ser man att 1, 2, 3 har samma tid och att samtliga fått fel prispengsbelopp. borde väl gå att fixa genom att basera prispengarna efter platsen (dvs siffran) som hästen får i loppet och och inte, som det tycks vara, tiden?
tycker träningssiffrorna är betydligt viktigare är vilken summa hingsten sprungit in. träningspotentialen hos en häst kan man inte påverka själv, medans man själv har kontroll över loppen den ställer upp i och därmed vilka prispengar den drar in.
Answer to: "verkar som att prispengarna grundas på tiderna? om man tittar på"
|
Became a member: 2007-10-25
Forum posts: 1102
|
Det verkar snarare som att loppet har körts två gånger. Samtliga prisplacerade har fel poäng och prissumma. T. ex. då påarps doris som har 22.500 för mycket och 23 poäng för mycket vilket då motsvarar ytterligare en andraplats i loppet.
Sexan i mål Screaming Legend har ju 45 poäng och 45k för mycket vilket alltså innebär att han "vann" när samma lopp kördes för andra gången.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-01-29 17:01:19
|
Became a member:
Forum posts:
|
Angående AVELN ...jag tycker faktiskt inte det är ett problem att MÅNGA FÅR CHANSEN med sina hästar i aveln. Det är trots allt fina pengar att tjäna för ett stall med en bra avelshingst ! bra att många får chansen då...
Problemet är väl snarare att det är för många frågetecken, och för få urvalskriterier för att kunna lista ut vad som är en BRA avelshingst. Det är väl ingen som egentligen vet ens hur mycket som skiljer mellan en bra och en hyfsad avelshingst. Kommer det, mellan en kanon och en bra avelshingst i snitt att skilja 0.3 på medelärdet på fölen, eller 1.3...eller kanske 2.3 ?
Angående loppmotorn Toastmachine...Kan hålla med om att en ny är tufft att fixa, men tycker bara det inte borde vara särskilt svåt att justera den gamla.
T.ex. så att styrkan verkligen betyder mycket på 2640 och snabbheten och startsnabbheten inverkar mycket på 1640. Något som skulle hjälpa enormt då det blir mindre lotto i loppen.
DET borde inte kräva alltför mycket jobb !
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2009-01-29 17:21:55  Angående AVELN ...jag tycker faktiskt inte det är ett problem att MÅNGA FÅR CHANSEN med sina hästar i aveln. Det är trots allt fina pengar att tjäna för ett stall med en bra avelshingst ! bra att många får chansen då...
Problemet är väl snarare att det är för många frågetecken, och för få urvalskriterier för att kunna lista ut vad som är en BRA avelshingst. Det är väl ingen som egentligen vet ens hur mycket som skiljer mellan en bra och en hyfsad avelshingst. Kommer det, mellan en kanon och en bra avelshingst i snitt att skilja 0.3 på medelärdet på fölen, eller 1.3...eller kanske 2.3 ?
Angående loppmotorn Toastmachine...Kan hålla med om att en ny är tufft att fixa, men tycker bara det inte borde vara särskilt svåt att justera den gamla.
T.ex. så att styrkan verkligen betyder mycket på 2640 och snabbheten och startsnabbheten inverkar mycket på 1640. Något som skulle hjälpa enormt då det blir mindre lotto i loppen.
DET borde inte kräva alltför mycket jobb !
Answer to: "Angående AVELN ...jag tycker faktiskt inte det är ett problem at"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Instämmer helt. Fler urvalskriterier för avelshingstar och kanske som det var uppe tidigare att den som har en avelshingst själv får en riktig "annons" där du kan skriva lite om din hingst och även mer statistik på avkommor, medelvärden,snittmedelvärden, medelvärden vid födsel (på så sätt kan man ju själv dra lite slutsatser om hur avkommorna tränar), insprugna pengar, insprugna pengar per avkomma, möjlighet att bortse från ostartade och pensionerade hästar. Finns säkert mer men på ett ungefär.
Vad det gäller loppmotorn så kan jag också bara hålla med. BORDE finnas saker som får justera på den som redan finns. Tillägg från mig.
* Barfota på vinterbana ska rendera i DUG
* Skadad häst ska strykas ur loppet automatiskt och en häst som startar med kass form OCH BLIR SKADAD UNDER LOPPET ska blir diskvalificerad för galopp eller hamna sist LÅNGT efter övriga hästar.
|
|
Reply
|
|
davidfermin
|
Posted: 2009-01-30 17:34:20 Edited(1): 2009-01-30 17:51:05
|
Became a member: 2008-11-12
Forum posts: 537
|
Dock inte mitt fel..... folk borde dessutom fokusera på det som är bra...
Känns som ex antal gnäller på allt som är dåligt och visst kan oxå säga det finns klara brister men faktum är att det finns väldigt mkt som är bra som kanske visa helt enkelt tar för givet.
Och visst det blir ett fel och där och det är givetvis inte bra. men om man kollar på det stora hela är det endå bra tycker jag.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-01-30 18:05:11  för det första kan du vara lugn för andra behöver du inte dissa min häst eller mitt stall inte mitt fel .....
dessutom har både dina högre startpoäng
Answer to: "för det första kan du vara lugn för andra behöver du i"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Det ÄNDÅ inte bra.
Din häst har fått för mycket poäng, det är skandal.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2009-01-30 18:05:32
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
Bra resonemang David. Verkligen... Du är en riktig stjärna!
|
|
Reply
|
|
davidfermin
|
Posted: 2009-01-30 18:27:18  Bra resonemang David. Verkligen... Du är en riktig stjärna!
Answer to: "Bra resonemang David. Verkligen... Du är en riktig stjärna!"
|
Became a member: 2008-11-12
Forum posts: 537
|
nu har jag mailat eriksson och sagt han ska ta bort de felaktiga poängen och pengarna så nu kan ni sluta klanka på mig och mitt stall ....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-01-30 18:36:53  nu har jag mailat eriksson och sagt han ska ta bort de felaktiga poängen och pengarna så nu kan ni sluta klanka på mig och mitt stall ....
Answer to: "nu har jag mailat eriksson och sagt han ska ta bort de felaktiga poäng"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag vet inte om jag kan.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-01-31 00:15:14 Edited(1): 2009-01-31 00:15:30
|
Became a member:
Forum posts:
|
Sant Davidfermin //
Massor som är bra ! Bara det att det är mpnga av de lite mer aktiva som varit med sedan betafasen, och en del saker har inte förbättrats så mycket som man skulle önska, och det har ändå gått en tid sedan dess.
Spelet är ändå riktigt bra, men framför allt har det ju en enorm potetial.
Där finns väl dilemmat med.... vissa ganska små förbättringar ,som syns lätta att fixa och skulle lyfta spelet enormt, drar ut på tiden.
Det gör en smått frustrerad ....Det kan ju gå från ett bra till grymt spel !
Lite samma frustration som med Färjestad i hockey...visst dom är rätt bra redan, men om dom bara spelade upp till hela sin potential borde dom vinna varje match med minst 4-0 
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
|