1
[ 2
]
3
|
torro1
|
Posted: 2009-01-25 14:19:54  är triton HELT chanslös eller? har ingen kolla på dom franska hästarna. har han en liten chans är man ju sugen på att lira en 100 vinnare iaf till det fina oddset
Answer to: "är triton HELT chanslös eller? har ingen kolla på dom frans"
|
Became a member: 2008-05-18
Forum posts: 551
|
Triton Sund är väll en typisk Outsider. Har ju varit grym i nästan alla lopp nu på slutet. Men frankrike har ju sina monster travare..Men vem vet Triton Sund kanske leker med de franska hästarna idag..Men jag skulle inte tro det 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-01-25 14:20:10 Edited(1): 2009-01-25 14:20:59
|
Became a member:
Forum posts:
|
Nej nej nej TRITON är inte chanslös någon stans kolla bara V75 Mästaren när commander åkte dit mot en rocket power, jag tror det är toppform på han och att han är bland dem 3.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-01-25 14:32:21
|
Became a member:
Forum posts:
|
Normalt sett är Triton totalt chanslös, men det är en bra häst.
Synd bara att folk som tror sig veta något alls kommer slå sig på bröstet om han vinner, men, går det som jag tror, dåligt så ska jag fan spy på er alla som lovordat den där hästen.
Han är svårplacerad, stänkrädd, dålig i starten. Jag tror på en liten höft från någon statist och sen en galopp.
Bye bye Vienna på han sen.
Opalen är startsnabb, lättplacerad.. rutinerad, möjligen inte formtoppad, men jag tror ändå han kan slå Triton. Ändå håller jag Triton som bättre, men det är fler varabler än "bästa hästen" i PdA. Men det förstår inte svensk media.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2009-01-25 14:44:05  Normalt sett är Triton totalt chanslös, men det är en bra häst.
Synd bara att folk som tror sig veta något alls kommer slå sig på bröstet om han vinner, men, går det som jag tror, dåligt så ska jag fan spy på er alla som lovordat den där hästen.
Han är svårplacerad, stänkrädd, dålig i starten. Jag tror på en liten höft från någon statist och sen en galopp.
Bye bye Vienna på han sen.
Opalen är startsnabb, lättplacerad.. rutinerad, möjligen inte formtoppad, men jag tror ändå han kan slå Triton. Ändå håller jag Triton som bättre, men det är fler varabler än "bästa hästen" i PdA. Men det förstår inte svensk media.
Answer to: "Normalt sett är Triton totalt chanslös, men det är en bra h&"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Måste faktiskt instämma men tror dock att Opalen ÄR formtoppad. Som sagt så är det en STOR fördel att ha en startsnabb och lättplacerad häst vilket ju inte Triton är.
Någon som vet var man kan se loppet direkt om man inte har möjlighet att se på TV eller på ngt ombud?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-01-25 15:00:53  Måste faktiskt instämma men tror dock att Opalen ÄR formtoppad. Som sagt så är det en STOR fördel att ha en startsnabb och lättplacerad häst vilket ju inte Triton är.
Någon som vet var man kan se loppet direkt om man inte har möjlighet att se på TV eller på ngt ombud?
Answer to: "Måste faktiskt instämma men tror dock att Opalen ÄR "
|
Became a member:
Forum posts:
|
15:30 på TV4 Plus, annars ATG LIVE.
Sen finns ju den franska motsvarigheten, men jag är osäker om de streamar online.
Den kanalen är fin annars o ha om man bor i Frankrike.
Kan sitta o titta på Soulays snabbjobb på förmiddagen typ 
En smula overkill.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-01-25 15:04:42 Edited(1): 2009-01-25 15:07:56
|
Became a member:
Forum posts:
|
sen kan man se alla lopp i efterhand på chvideo.fr
ATG Live får ej sända loppet på nätet, bara referara loppen men på alla Ombud som har Live och direkt spel där sänder dom loppet live
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2009-01-25 15:05:43  15:30 på TV4 Plus, annars ATG LIVE.
Sen finns ju den franska motsvarigheten, men jag är osäker om de streamar online.
Den kanalen är fin annars o ha om man bor i Frankrike.
Kan sitta o titta på Soulays snabbjobb på förmiddagen typ 
En smula overkill.
Answer to: "15:30 på TV4 Plus, annars ATG LIVE.
Sen finns ju den franska motsvar"
|
|
Fast på ATG live får man ju bara ljudet vad jag har förstått? Har inte tillgång till TV4 då jag bor utomlands därav frågan.
Hörde just att Nisse målat naglarna på Opalen, det gillar jag! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-01-25 15:08:15  Fast på ATG live får man ju bara ljudet vad jag har förstått? Har inte tillgång till TV4 då jag bor utomlands därav frågan.
Hörde just att Nisse målat naglarna på Opalen, det gillar jag! 
Answer to: "Fast på ATG live får man ju bara ljudet vad jag har först&"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Lite kaxigt av Nisse
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2009-01-25 15:11:58  Lite kaxigt av Nisse
Answer to: "Lite kaxigt av Nisse "
|
|
Är väl inget fel med att vara lite kaxig? Han tror ju på sin häst och efter andraplatsen ifjol så har han ju anledning att vara lite optimistisk tycker jag. Han har ju kört länge med sina guldgrejer och hade han kört med blå utrustning och målat hovarna blåa så hade det INTE upplevts som kaxigt....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-01-25 15:17:16  Är väl inget fel med att vara lite kaxig? Han tror ju på sin häst och efter andraplatsen ifjol så har han ju anledning att vara lite optimistisk tycker jag. Han har ju kört länge med sina guldgrejer och hade han kört med blå utrustning och målat hovarna blåa så hade det INTE upplevts som kaxigt....
Answer to: "Är väl inget fel med att vara lite kaxig? Han tror ju på si"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Har själv svårt att vara ödjmuk.
Men det är svårt att vara ödmjuk med denna kroppen.
Måla hovarna, varför gör inte fler det? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-01-25 15:36:31  Har själv svårt att vara ödjmuk.
Men det är svårt att vara ödmjuk med denna kroppen.
Måla hovarna, varför gör inte fler det? 
Answer to: "Har själv svårt att vara ödjmuk.
Men det är svå"
|
Became a member:
Forum posts:
|
nu kör vi!
trodde det skulle vara sammandrag kl 18 bara!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-01-25 15:41:45
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ingwn som har hittat ngn annan länk att kolla loppet på?
|
|
Reply
|
|
Mancher
|
Posted: 2009-01-25 15:41:58
|
Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3264
|
Exploit caf vinner
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-01-25 15:52:00
|
Became a member:
Forum posts:
|
så rätt man var ute Triton Chanslös, Meaulnes du Corta helt överlägsen
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-01-25 15:55:25
|
Became a member:
Forum posts:
|
1. Meaulnes du Corta vann (jag hade rätt)
2. Opalen före Triton (jag hade rätt)
Nu kan ni utvärdera era kunskaper alla ni som tippat Triton Sund.
Kanske det skulle skapas en kvartsamtalstråd för alla Triton-loosers?
|
|
Reply
|
|
Mancher
|
Posted: 2009-01-25 15:58:53  1. Meaulnes du Corta vann (jag hade rätt)
2. Opalen före Triton (jag hade rätt)
Nu kan ni utvärdera era kunskaper alla ni som tippat Triton Sund.
Kanske det skulle skapas en kvartsamtalstråd för alla Triton-loosers?
Answer to: "1. Meaulnes du Corta vann (jag hade rätt)
2. Opalen före "
|
Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3264
|
Men vad fan skulle han in i gröten o göra? Typiskt smygörjan. Hade nog kunnat vara sämst 4:a om han gått felfritt kanske.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-01-25 16:07:56  Men vad fan skulle han in i gröten o göra? Typiskt smygörjan. Hade nog kunnat vara sämst 4:a om han gått felfritt kanske.
Answer to: "Men vad fan skulle han in i gröten o göra? Typiskt smygörjan"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Om han hade gått felfritt, så hade han hamnat väldigt långt bak från den starten han fick.
Hade han valt en start längre ut så hade han inte orkat. Han duger inte.
Ingen Meaulnes du Corta vi pratar nu.
Finns en sinnessjuk övertro till de svenska hästarna, jag är enormt imponerad av Opal Viking - igen. 5.a trots allt. Jorma befäster sig som min favoritkusk. Skönt med lite oöm drivning också.
Qualita Bourbon, gick i dödens, höll på att ramla och ändå blev, vad 2-3:a? Enormt imponerande. Nyblivet femårigt sto, trots allt.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2009-01-25 16:11:26
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
Nouba Du Saptel gick snabbaste upploppet tror jag. Aldrig hört talas om den tidigare.
|
|
Reply
|
|
Jimson
|
Posted: 2009-01-25 16:13:58
|
Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023
|
Tråkigt att se Exploit Caf helt slut..
Att man spelade den ist för Plokkos givna vinnare med finfint odds är tragiskt. (Försöker smyga mig in i plokko sekten)
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-01-25 16:15:47  Nouba Du Saptel gick snabbaste upploppet tror jag. Aldrig hört talas om den tidigare.
Answer to: "Nouba Du Saptel gick snabbaste upploppet tror jag. Aldrig hört talas o"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Riktigt fint sto speediagste sto i Frankrike humörs sto
|
|
Reply
|
|
1
[ 2