knutsson säger att de är löjligt att inte försöka i elitloppet nästa år, jag säger bara herregud.. han har inte mött något av direkt värde för att säga att han ska vara med i elitloppet! kanske ska möta några riktigt bra först innan man uttalar sig om elitloppet redan nu..
Jag håller med både Millord och till viss del Tommie.
Dock så vann han säkert vad mer behöver man göra?
Men visst -det såg ju inte värst imponerande ut, mer än just dom sista metrarna, vet inte om det var BARA då hästen fick "löpa ut"
Jo här är mer frågetecken än utropstecken just nu... Ska bli intressant att se typ dom nästa 2-3 starterna
Fast jag måste faktiskt säga att om Knutsson tycker att det är en häst för elitloppet så tvivlar jag faktiskt inte. Han är ju enorm på att bedöma hästarna. Visst är han en liten amatör men jag måste säga att det är MYCKET sällan han är kaxig utan att ha täckning för det. Tror inte vi fått se hela registret. Han tog ju ut Max flukt i sin 8:e start och LEKTE med guldhästar. Året efter gör hästen ÅRSDEBUT i harpers och vinner pisslätt på nytt världsrekord och vad jag förstått så håller han Västerbo som minst lika bra som Max......
Västerbo Paradise har bara mött skithästar hittils och jag tror att hans 15 raka segrar beror mer på smart matchning än att det är en superhäst. Jag kan mycket väl ha fel men tills han bevisat att han kan slå bra hästar och gå under 1.11 så anser jag att jag har rätt i att han är en bra som matchats smart men ingen superhäst...
Det härliga med allt detta är att inge vet, alla har ju rätt att TRO...men om man säger som så -så hoppas jag en del att vi kan få ett par 2-3 kanon hästar. Sen vilka som blir det eller vilka som floppar det är ju himla svårt att sia om, men spekulationerna är många:
Brioni, Västerbo Paradise, Commander Crowe, Marahaja (som jag aldrig lär mig hur det stavas, hehe), Triton kanske. Sahara Dynamite osv osv...
Ingen som vet inget som vet -räcker tunga-
men uppmuntrar gärna till fler diskussioner av det här slaget, då det alltid är kul att höra vad folk tycker och hur man tänker
Västerbo Paradise är jävla fegmatchad. ca 50.000 inkört/start jämfört med CC som nästan är uppe 200.000/start. Får nog bevisa lite mer innan det är dags för Elitloppet.
Västerbo Paradise är jävla fegmatchad. ca 50.000 inkört/start jämfört med CC som nästan är uppe 200.000/start. Får nog bevisa lite mer innan det är dags för Elitloppet.
Som vi sett flera gånger om så bjuds ju hästar in till elitloppet som INTE har där att göra, men för att dom kanske är publik favoriter, roliga utlands bidrag osv. Och det tycker jag väl är helt ok, så länge det inte sker på bekostnad av att en kanon måste avstå.
Elitlopp eller ej för Västerbo Paradise, även om han skulle få chansen, så är steget enormt till att vinna eller ens gå till final.
Men visst håller jag med, han måste visa mycket mer. Men ändå så kan jag redan nu säga att jag blir INTE FÖRVÅNAD om han startar i Elitlopps försöken sista helgen i maj...
Max flukt gjorde bara två starter efter det här som 4:a och oplacerad. Att säga något i stil med att knutsson körde sönder max flukt är enligt mig otroligt korkat eller antingen brist på kunskap. Finns nog få som är så rädd om sina hästar som knutsson och även om han skulle råka vinna med hela upploppet i något skräplopp, så har han väl knappast suttit och drivit hästen i två kilometer i 10-fart.
Knutsson är ingen stjärna i sulkyn men kontio måste ju vara klasser sämre om man ser till att bibehålla hästen i fint skick. Där är ju förövrigt örjan bäst i världen
Vad gäller västerbo paradise så tror jag ingen egentligen vet hur bra han är. Han har ju knappast visat någon elitloppsklass ännu men han har ju inte heller behövt visa det.
Max flukt gjorde bara två starter efter det här som 4:a och oplacerad. Att säga något i stil med att knutsson körde sönder max flukt är enligt mig otroligt korkat eller antingen brist på kunskap. Finns nog få som är så rädd om sina hästar som knutsson och även om han skulle råka vinna med hela upploppet i något skräplopp, så har han väl knappast suttit och drivit hästen i två kilometer i 10-fart.
Knutsson är ingen stjärna i sulkyn men kontio måste ju vara klasser sämre om man ser till att bibehålla hästen i fint skick. Där är ju förövrigt örjan bäst i världen
Vad gäller västerbo paradise så tror jag ingen egentligen vet hur bra han är. Han har ju knappast visat någon elitloppsklass ännu men han har ju inte heller behövt visa det.