1
[ 2
]
3
|
|
Posted: 2008-05-22 18:32:11  Majesty of Rock om inte loppet senast sitter i benen.. hade vart spik om den ej startat för 7 dagar sen
Answer to: "Majesty of Rock om inte loppet senast sitter i benen.. hade vart spik om de"
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, BEIJING MAN
|
Global Investmen tror jag endå bara vinner.
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2008-05-22 19:26:29
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
V 11, WHAT A MAN
|
Streckar Global , Majesty och WAM ! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-22 20:02:53
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, TURNAROUND
|
Silverfinalen är fyllt av ekipage med bra segerchans, ingen utfyllnad så långt ögat når.
1 Turnaround är enligt "Ludde" hans bästa chans på lördag, och singelstreckar sig själv i "Fem Tippar". Han har fått ett perfekt utgångsläge, och han hoppas att man leder runt om. Han tycker att han gjorde sitt bästa lopp i karriären senast, som trea bakom Copper Beech efter en stark avslutning. Han tog faktiskt på täthästarna i en riktigt vass finish. Han sparade hovarna senast, och rycker alla skorna till denna start. Riktigt bra förutsättningar, förutom att motståndet är knivskarpt. Mycket bra chans om han får styra i spets, och jag spikar igen av bara farten.
2 Global Investment galopperade när Björn Goop behövde ta i honom senast. Gick mycket fort i upphämtningen till en tredjeplats och visade fortsatt fin form. Han blir lättare rullig när han körs skolöst, men samtidigt har det varit ett stort plus att köra honom så. Han har hovar för att gå barfota igen, och från ett perfekt läge ser möjligheterna fina ut. Är startsnabb, men frågan är om han tar sig förbi ettan? Räknas ändå från alla positioner.
9 Majesty Of Rock har verkligen höjt sig ett snäpp i "Lädrets" regi. Han gjorde ett topplopp senast där han avgjorde säkert, efter att ha blivit fint framdragen på Solvalla i lördags. Han var pigg och glad, även efter det loppet, men får förstås ta det lugnt i veckan. "Lädret" tror att hovarna håller för en barfotaomgång till, och med tanke på dagsformen är det hans bästa chans i loppet, säger han. Den vita springaren kan slå till igen, med ett liknande lopp som senast. Räknas tidigt.
5 Timetosaygoodbye har varit kanonfin på slutet. Fastnade med sparat i rygg på ledaren senast, och kändes väldigt fin, enligt tränaren Fredrik B.Larsson. Hästen har höjt sig ett par snäpp på slutet, och nu äntligen börjar han kännas färdig, säger han. Hästen går från alla positioner, och med samma utrustning som vanligt. Räknas tidigt.
4 Mac Kindley höll undan säkert från ledningen senast på Dannero från innerspåret. Får svårt att nå den positionen härifrån, och rankas därför ner något. Robert Bergh är avstängd, och får nu en mer försiktig kusk i Örjan Kihlström i vagnen. Hästen tränar normalt efter senaste starten, och läget är passande. Inte helt borta.
Spetsbud: 1 Turnaround försöker hålla ut 2 Global Investment
Ranking
A-hästar
1 Turnaround
B-hästar
2 Global Investment
9 Majesty Of Rock
5 Timetosaygoodbye
4 Mac Kindley
C-hästar
10 Ausa T.Y.C.
3 Cadeau K.
6 Sun Power C.G.
7 Born To Dance
8 Francoso
11 What A Man
12 Beijing Man
D-hästar-
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-22 23:09:41
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, TIMETOSAYGOODBYE
|
Ingen utfyllnad? Hur tänker du när du rankad Beijing Man SIST? Han kan mycket väl vinna loppet.
6.7.8 är ren utfyllnad.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-22 23:17:32
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, MAJESTY OF ROCK
|
Håller med föregående talare.. lägg till 11 också
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-23 13:54:55
|
Became a member:
Forum posts:
|
2, 9 bra lås här? De två har väl bäst form och Turnaround galopperar väl bort sig...
|
|
Reply
|
|
Lecavalier
|
Posted: 2008-05-23 13:58:40
|
Became a member: 2007-11-02
Forum posts: 451
V 3, CADEAU K.
|
Cadeau K till 8% är riktigt spelvärt, är ju en riktigt maskin och tål tuffa lopp tycker chansen ser rätt bra ut.....är ju annars rätt lurigt med tufft gäng till start....tycker vell att ett par stycken fått lite för mycket streck....What A Man åker helt klart med till 7% kanske ett kul lås 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-23 14:47:53  Ingen utfyllnad? Hur tänker du när du rankad Beijing Man SIST? Han kan mycket väl vinna loppet.
6.7.8 är ren utfyllnad.
Answer to: "Ingen utfyllnad? Hur tänker du när du rankad Beijing Man SIST? Han kan my"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ett mycket bra skrällbud är nr 6 Sun Power C.G. (bra spår). Ligger 3a utvändigt, och sedan smäller det på upploppet (jag vet det är final).
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-05-23 14:54:35  Ett mycket bra skrällbud är nr 6 Sun Power C.G. (bra spår). Ligger 3a utvändigt, och sedan smäller det på upploppet (jag vet det är final).
Answer to: "Ett mycket bra skrällbud är nr 6 Sun Power C.G. (bra spår). Ligger 3a ut"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
V 2, GLOBAL INVESTMENT
|
Bra spår... Tjena...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-23 15:35:02  Ingen utfyllnad? Hur tänker du när du rankad Beijing Man SIST? Han kan mycket väl vinna loppet.
6.7.8 är ren utfyllnad.
Answer to: "Ingen utfyllnad? Hur tänker du när du rankad Beijing Man SIST? Han kan my"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, TURNAROUND
|
Jag tycker inte att han är så överlägsen 6,7,8, och spåret minskar chanserna, vilket jag alltid räknar in i analyserna. Inte enbart hästens kapacitet.
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2008-05-23 16:56:03
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
V 2, GLOBAL INVESTMENT
|
2-5 är måste streck, kanske bra så men ska en till med får det bli 9 som kommit tillbaks överaskande bra..dessa tre har toppform plus bra lägen. 
|
|
Reply
|
|
Mancher
|
Posted: 2008-05-23 22:14:37
|
Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3264
V 5, TIMETOSAYGOODBYE
|
TIMETOSAYGOODBYE måste ha bra chans, får dock svårt att stå emot WAM
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-23 23:04:34
|
Became a member:
Forum posts:
|
Det blev som jag befarade i början av veckan; spik på Turnaround. Visserligen inte med anledningen att jag tror att han bara går och vinner detta, utan av den mer bekanta anledningen pengabrist.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-05-23 23:19:58
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
V 5, TIMETOSAYGOODBYE
|
Ludde gör väl en klassiker och gasar för fullt lite för tidigt... Skulle aldrig våga spika!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-24 12:17:15  Cadeau K till 8% är riktigt spelvärt, är ju en riktigt maskin och tål tuffa lopp tycker chansen ser rätt bra ut.....är ju annars rätt lurigt med tufft gäng till start....tycker vell att ett par stycken fått lite för mycket streck....What A Man åker helt klart med till 7% kanske ett kul lås 
Answer to: "Cadeau K till 8% är riktigt spelvärt, är ju en riktigt maskin och tål t"
|
Became a member:
Forum posts:
|
cadeau k skulle jag tagit med men stallet tror inte på chans så det är väl ett litet avslag
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-24 12:59:32
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, GLOBAL INVESTMENT
|
felfri global helt stenklar 
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2008-05-24 13:38:36
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
V 11, WHAT A MAN
|
What A Man 7% ... ser jag i syne ??? Daffes Drag! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-24 16:48:42
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, FRANCOSO
|
Körde dubbel på 1,8 mot Race Fan.... kanske, kanske, men förmodligen Inte Inte.... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-24 22:25:04
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, TIMETOSAYGOODBYE
|
Synd att man inte vågade spika Ludde en sån här dag.
Rätt många gånger det går åt helvete som han kör, men nu gjorde han det bra ändå.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-05-25 12:22:11
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
V 5, TIMETOSAYGOODBYE
|
Flickvännen som som inte kan nåt om trav undrade vgarför Luddes hästar hela tiden gallopperade...
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
|