1
[ 2
]
3
4
|
|
Posted: 2008-04-24 12:24:04
|
Became a member:
Forum posts:
|
haha, var inte medveten om att han vann 7 av 7.. det gör ju det ännu sjukare.
Grymt bra gjort, Sveriges bästa kusk så klart.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-04-24 13:41:33  sluta böla, fanemaj sorgligt. Min mamma hade kunnat vinna med j.s sensation och lindus key....... stort? örjan har 5 segrar på v65, erik har 8.a segrar på 1 dag, precis lika stort. Bergh har nästan 24% i segrar i år på 216 lopp, också riktigt stort, bättre än goopen.
Men som sagt, får man köra tillräckligt bra hästar så klarar de flesta toppkuskarna att vinna mycket.
skillnaden mellan mig och er killar är att jag inte slickar röv på goopen för varje jävla styrning han vinner med en totalt överlägsen häst. Idioti att kalla segern med j.s senasation för en "kuskseger", testa med dålig styrning och värdelöst motstånd?
Answer to: "sluta böla, fanemaj sorgligt. Min mamma hade kunnat vinna med j.s sensatio"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Du är patetisk när du håller på så här nijo... Alla andra har fel och du har rätt... Du är en sorglig kille...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-24 14:09:00  Har nu sett alla loppen han körde igen.
När han gör segergest i sin sista seger ble jag fan rörd till tårar. Det är så jävla stort, ens absoluta favoritkusk tar 7 av 7 på Solvalla... jag är mållös.
Answer to: "Har nu sett alla loppen han körde igen.
När han gör segergest i sin sis"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Rörd till tårar, hah... oerhört sentimentalt.
Men visst, var en skam att han inte vann Årets Kusk förra året.. antar att han är självskriven närmsta 10 år, för den missen förra året.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-04-24 14:58:58
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
haha, tommie lilla! snarare du som är patetisk och ska slicka röv på lill goopen!
det sorgliga är att Takter blev totalt halshuggen för samma misstag som Goop gjorde i V64:1, folk är något så enormt jävla enögda och kan enbart hylla goop för varje jävla sak han gör. DET är sorgligt!
att vinna 7 av 7 lopp på silvalla är självklart väldigt starkt gjort, men hans 2 styrningar med j.s sensation och lindys key är lika imponerande som Takters 15 segrar med commander crowe.......Det vill säga 1% kusk och 99% hästens insats......
Inte så svårt att köra häst när man sitter bakom kanoner som möter skit.....Kolla på Bergh som nästan har 24% i segrar och vinner med i princip allt på bergsåker. Är det för att han är en av sveriges bästa kuskar eller är det för att han kör bäst hästar? hade väl även högre segerprocent än Goop förra året?
Goop är en av sveriges bästa kuskar, men nog fan är jag trött på allt rövslickande och att folk väljer att se mellan fingrarna när han gör riktiga amatörmisstag som andra kuskar sågas totalt för.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-24 15:12:54
|
Became a member:
Forum posts:
|
Plokko det är faktiskt sant.
Det är konstigt att bara Nijo ser Goopens misstag. WarUlf skrev bra... Nijo är ju pinsam.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-04-24 15:27:54  haha, tommie lilla! snarare du som är patetisk och ska slicka röv på lill goopen!
det sorgliga är att Takter blev totalt halshuggen för samma misstag som Goop gjorde i V64:1, folk är något så enormt jävla enögda och kan enbart hylla goop för varje jävla sak han gör. DET är sorgligt!
att vinna 7 av 7 lopp på silvalla är självklart väldigt starkt gjort, men hans 2 styrningar med j.s sensation och lindys key är lika imponerande som Takters 15 segrar med commander crowe.......Det vill säga 1% kusk och 99% hästens insats......
Inte så svårt att köra häst när man sitter bakom kanoner som möter skit.....Kolla på Bergh som nästan har 24% i segrar och vinner med i princip allt på bergsåker. Är det för att han är en av sveriges bästa kuskar eller är det för att han kör bäst hästar? hade väl även högre segerprocent än Goop förra året?
Goop är en av sveriges bästa kuskar, men nog fan är jag trött på allt rövslickande och att folk väljer att se mellan fingrarna när han gör riktiga amatörmisstag som andra kuskar sågas totalt för.
Answer to: "haha, tommie lilla! snarare du som är patetisk och ska slicka röv på lil"
|
|
Japp jag och alla andra är patetiska...  Men inte du nijo...  Nu ska jag inte skriva mer om detta med dej nijo utan bara luta mej tillbaka och njuta av att du idiotförklarar dej din lilla patetiska skånepåg. 
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-04-24 15:39:02 Edited(3): 2008-04-24 15:42:52
|
|
det roliga är ju att så fort någon inte vill slicka röv på goopen så går folk till personangrepp.......  Du är patetisk när du håller på så här nijo... Alla andra har fel och du har rätt... Du är en sorglig kille...
längre än så kan inte tommies hjärna tänka? svårt att komma på något nytt? eller kunna försvara din egen åsikt utan att gå till personangrepp SOM VANLIGT.....
Som jag sade så är goop en mycket bra kusk, men det är skrämmande hur folk kan välja att se bort från samma samma misslyckade styrning som man tidigare sågat en annan kusk totalt för.......Då är man något så enormt enögd.
Vad jag sett så vinner han med stora favoriter och riktigt bra hästar beviserligen, möjligheter som nästan inga kuskar får? tror aldrig jag sett en annan kusk ha samma möjligheter som goopen hade igår.....
personligen vill jag inte hylla styrningar som inte är märkvärdiga för 5 öre, som vilken annan proffskusk som helst kunnat klara av med undantag för Johan Untersteiner.......Jag står inte och hyllar Takter för att han vinner med commander crowe hela tiden, jag står inte och hyller Erik varje gång han vinner med megafavoriter på jägersro, eller när Bergh dominerar på Bergsåker vecka in och vecka ut med ett överlägset material i förhållande till konkurrenterna.
Goop är självklart en väldigt talangfull kusk och en av sveriges bästa, dock löjligt att hylla han vecka in och vecka ut för ganska simpla styrningar med överlägsna hästar.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-24 15:54:20
|
Became a member:
Forum posts:
|
men nijo,
eftersom goop alltid kör så överlägsna hästar borde du väl vetat att dom var överlägsna...eller?
Hur många är det som ror hem 7 hästar på en dag över huvudtaget? hur många drar in 7 av 7 favoriter? även om hästarna är överlägsna? har sett allt för många bortkörningar med överlägsna hästar, grejen är att björn goops bortkörningar knappt existerar!
om man gör så pass lite misstag och med hans vinnarskalle så vinnar man mycket lopp helt enkelt, så är det bara.
sen är det väl inte goops fans (alla utom du nijo?) som är enögda, det är väl du som vägrar att inse att han är sveriges bästa kusk?
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-04-24 16:04:22  men nijo,
eftersom goop alltid kör så överlägsna hästar borde du väl vetat att dom var överlägsna...eller?
Hur många är det som ror hem 7 hästar på en dag över huvudtaget? hur många drar in 7 av 7 favoriter? även om hästarna är överlägsna? har sett allt för många bortkörningar med överlägsna hästar, grejen är att björn goops bortkörningar knappt existerar!
om man gör så pass lite misstag och med hans vinnarskalle så vinnar man mycket lopp helt enkelt, så är det bara.
sen är det väl inte goops fans (alla utom du nijo?) som är enögda, det är väl du som vägrar att inse att han är sveriges bästa kusk?
Answer to: "men nijo,
eftersom goop alltid kör så överlägsna hästar borde du väl"
|
|
Warulf du kommer att stånga dej blodig om du ska försöka få nijo att förstå att han har fel... Han är ju som dom flesta vet utrustad med ett helstängt huvudlag och har därför ingen aning om vad som händer utanför sin egen lilla "hata björn goop-värld" 
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-04-24 16:07:04
|
|
Warulf, en enkel fråga.....
Tycker du att det var en kuskseger i v64:1 av Goop?
Hästen tappar 100 meter på galopp och vinner trots det på v64, är det en kuskseger? vet du varför hästen galopperade?
Vad jag vet så har jag väl inte sagt att Goop alltid kör överlägsna hästar? så varför skriver du då att jag sagt så warulf?
Goop kör bort hästar oftare än folk tror, men de flesta väljer att se det mellan fingrarna och skyller på annat........Å andra sidan är det väl omöjligt att aldrig köra bort hästar? händer alla toppkuskar. Men du liksom många andra warulf, väljer att inte uppmärksamma misstagen eftersom ni i er naiva värld omöjligt kan tro att Goop kan köra bort en häst.
Hur många drar in 7 av 7 på en dag, ingen. Fast å andra sidan finns det ingen som haft så många toppchanser som goopen att göra det.....Varför jag ej spelar hans "överlägsna hästar", jag är väl inte en tillräckligt bra spelare? Hästarnas prestationer talar trots allt sitt tydliga språk.......
Till sist så vet jag att det finns flera som inte tycker att Goop är sveriges bästa kusk, problemet är att de inte vågar skriva i forumet av rädsla att bli halshuggna.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-04-24 16:25:31
|
|
Vad jag kan tycka annars är att 6 av segrarna var stallets egna hästar så det är stor respekt till stall Goop att kunna presentera så fina hästar i bra skick. Det är desto mer imponerande.......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-24 16:38:01
|
Became a member:
Forum posts:
|
som dem sa i vinnarstudion.. Det är bara Goop som kan få nosen först i den duellen.. kolla noga på loppet igen nijo så måste du förstå att om inte goop hade varit så skicklig att få ut så många meter löpsteg på de sista 10 metrarna så hade han ej vunnit.. du beter dig som en ilsken liten flicka.. så jag får bara fråga är du Takters fru eller kolgjinis syster? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-24 16:40:59  som dem sa i vinnarstudion.. Det är bara Goop som kan få nosen först i den duellen.. kolla noga på loppet igen nijo så måste du förstå att om inte goop hade varit så skicklig att få ut så många meter löpsteg på de sista 10 metrarna så hade han ej vunnit.. du beter dig som en ilsken liten flicka.. så jag får bara fråga är du Takters fru eller kolgjinis syster? 
Answer to: "som dem sa i vinnarstudion.. Det är bara Goop som kan få nosen först i d"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Takters fru helt klart.. 
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-04-24 16:52:09
|
|
ok, då kan man undra hur bra min bror är? besegrade just Goop i en uploppsduell för en tid sedan, Turnaround vs Global investment,,,,,där har vi skicklighet! men inte fasen får min brossa något cred för det.
Tror ifs inte att ludde har någon syster, bara en massa brödrar  2 eller 3 stycken för att vara exakt skulle jag gissa på.....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-24 17:35:47
|
Became a member:
Forum posts:
|
jag vet inte om jag ska kalla v64-1 för en kuskseger eller inte, men om man säger såhär så tror jag ALDRIG exempelvis takter eller kihlström klarat det, det är som alfiepalfie säger, INGEN får ut så mkt extra ur hästarna på upploppet som Björn Goop. lite skillnad på upploppen, kolla till exempel hur örjan sitter och myser bakom swept to victory och inget händer, han liksom bara är där....sånt ser man inte hos goop, han ger alltid max och det är det alla( utom nijo) uppskattar.....åtmistone jag tycker det är en storhet bara han besitter
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-04-24 17:47:37
|
|
så du tycker inte att Bergh och Ludde gungar precis lika mycket som Goop över uploppet? eller Erik adielsson när han behöver?
Att Takter och Örjan inte behöver är väl snarare en styrka, dem vet att hästarna inte kan springa snabbare och varför då hålla på och driva hästen i onödan? De vinner ju ändå sina lopp, särskilt Örjan är en jävel på att vinna uploppsdueller. Det gör han UTAN att gunga och slå hästen, imponerande bara det.
En storhet som främst Örjan besitter av alla kuskar i sverige, men även Takter med sina magiska fingrar.....
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-04-24 18:01:44  så du tycker inte att Bergh och Ludde gungar precis lika mycket som Goop över uploppet? eller Erik adielsson när han behöver?
Att Takter och Örjan inte behöver är väl snarare en styrka, dem vet att hästarna inte kan springa snabbare och varför då hålla på och driva hästen i onödan? De vinner ju ändå sina lopp, särskilt Örjan är en jävel på att vinna uploppsdueller. Det gör han UTAN att gunga och slå hästen, imponerande bara det.
En storhet som främst Örjan besitter av alla kuskar i sverige, men även Takter med sina magiska fingrar.....
Answer to: "sÃ¥ du tycker inte att Bergh och Ludde gungar precis lika mycket som Goop Ã"
|
Forum posts: 7100
|
Måste säga att det är synd att Stig H slutat att köra för var det nån som kunde göra få misstag så var det väl han, gjorde inte fel många gånger den mannen.
|
|
Reply
|
|
Jimson
|
Posted: 2008-04-24 18:04:42 Edited(1): 2008-04-24 18:06:23
|
Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023
|
Då hoppar jag in, jag har inte Björn Goop som Sveriges bästa kusk, (jag säger inte att han är dålig, Jimsons anm.) men visst var det snyggt och vinna med alla han ställde upp med (Zlatan Bob struken annars torsk där?) men som Nijo säger att är det nån som kör tillräckligt bra hästar för att vinna så många lopp så är det just Goop, nu var väl 6st i Olles träning men det visar ju att stallet är i form.. Åke Svanstedt tog en trippel i Olympiatravet och det rankar jag större (för det klarar väl inte ens Gooparna än?)
Men ingen driver som Fredrik B Larsson, där ligger Goop, Bergh och Kolgjini i lä..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-04-24 18:17:08
|
Became a member:
Forum posts:
|
Måste faktiskt säga att Björn är lysande, han kan allt & han är bra på att köra allt också.
Han har lärt sig Svanstedts rökare minns Conrads Trick, sin pappas egenskaper bakom bilen, Örjans smygkvaliteer har han också minns T.X.Zoogood. Han är ju lysande på att köra kallblod också, ston har han en bra förmåga att köra & riktiga stridsvagnar typ To Be Sir springer ett extra vagen dubbelt så fort när Björn kör.
Björn är lysande.
Garros
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-04-24 18:18:12 Edited(1): 2008-04-24 18:20:16  Måste säga att det är synd att Stig H slutat att köra för var det nån som kunde göra få misstag så var det väl han, gjorde inte fel många gånger den mannen.
Answer to: "Måste säga att det är synd att Stig H slutat att köra för var det nån"
|
|
HÃ¥ller med dej Soberano! Stig H va kung!
Det är roligt att höra honom nu när dom frågar honom vem han tycker är sveriges bästa kusk och han vägrar svara... Det gör han ju bara för att han inte tycker Erik är bäst men han vill inte gå ut med det i media. Däremot har han svarat på vilken kusk han helst ser bakom sina hästar om inte Erik kan köra. Naturligtvis Björn Goop! Det går ju bara att tyda på ett sätt! Stig som har dominerat som kusk i "hundra" år vet naturligtvis vilken som är bäst just nu...
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
|