1
[ 2
]
|
Soberano
|
Posted: 2008-02-22 12:47:51 min shopper sprang 14,4 NÅGOT TUNG... långlopp... dålig form..
Answer to: "min shopper sprang 14,4 NÅGOT TUNG... långlopp... dålig form.."
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Min Les Équitable Choix sprang 12.6 med skor,dålig form och dessutom rejält bajsnödig. Visserligen på 2140 men får han ordning på skiteriet innan loppen kan han nog en låg 12 tid på 2640....
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-02-22 12:51:50 Edited(1): 2008-02-22 12:52:27
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
haha
det var din skithäst som besegrade min luminoso stella senast då den galopperade, din tar jag med ett defensivt uplägg i kriteriet, haha. Får hoppas att där inte finns solkatter som träffar mig hela tiden!
sedan kan jag inte se vad som är bra med 14.4 chokladkaka, oavsett om det är något tung bana......Nah, din tar jag även med Khilström som kusk
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-22 12:51:52 Min Les Équitable Choix sprang 12.6 med skor,dålig form och dessutom rejält bajsnödig. Visserligen på 2140 men får han ordning på skiteriet innan loppen kan han nog en låg 12 tid på 2640....
Answer to: "Min Les Équitable Choix sprang 12.6 med skor,dÃ¥lig form och dessutom rejÃ"
|
Became a member:
Forum posts:
|
tror min kan springa 12,4 på lång..
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-02-22 13:24:10 haha
det var din skithäst som besegrade min luminoso stella senast då den galopperade, din tar jag med ett defensivt uplägg i kriteriet, haha. Får hoppas att där inte finns solkatter som träffar mig hela tiden!
sedan kan jag inte se vad som är bra med 14.4 chokladkaka, oavsett om det är något tung bana......Nah, din tar jag även med Khilström som kusk
Answer to: "haha :)
det var din skithäst som besegrade min luminoso stella senast d"
|
|
Skithäst... Vi får väl se. Han har haft massvis med otur under året och hade varit i hambot med lite mer flyt. Tränar något fruktansvärt och kommer bli en riktig luring inför kriteriekvalen.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-02-22 13:29:21
|
|
kommer han före luminoso stella i kriteriet om min inte galopperar och dem är i samma heat så lägger jag ut min häst för 1kr på transfern!
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-02-22 13:43:40 kommer han före luminoso stella i kriteriet om min inte galopperar och dem är i samma heat så lägger jag ut min häst för 1kr på transfern!
Answer to: "kommer han före luminoso stella i kriteriet om min inte galopperar och dem"
|
|
Ska bli kul att se om någon överhuvudtaget är så dum att dom bjuder 1 kr för det psykfallet.....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-22 14:08:57 Ska bli kul att se om någon överhuvudtaget är så dum att dom bjuder 1 kr för det psykfallet.....
Answer to: "Ska bli kul att se om någon överhuvudtaget är så dum att dom bjuder 1 k"
|
Became a member:
Forum posts:
|
haha jag skulle nog absolut inte säga att dte där är ett psykfall med mycket klaff kan den tjäna mycket fina pengar..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-22 14:11:40
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag bjuder 50.000.- för den idag
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-22 14:20:19 Jag bjuder 50.000.- för den idag
Answer to: "Jag bjuder 50.000.- för den idag :D"
|
Became a member:
Forum posts:
|
efter kriteriet tror jag den kommer vara värd ca... 500.000 .
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-02-22 14:22:31 haha jag skulle nog absolut inte säga att dte där är ett psykfall med mycket klaff kan den tjäna mycket fina pengar..
Answer to: "haha jag skulle nog absolut inte säga att dte där är ett psykfall med my"
|
|
Får väl ta det med en nypa salt men jag hoppas jag får möta honom i ett kval på fin bana så kommer jag att offra min häst bara för att se LUMINOSA STELLA på transfern för 1 krona.....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-22 14:28:24
|
Became a member:
Forum posts:
|
Har inte bestämt mig, kan hända att jag chansar å går ut i Kriteriet också med Kansas Treasure och kör defensivt i försöken för att klara mig bra i finalen i Breeders som går dagen efter. Så kanske man får upp formen tills finalen i Kriteriet..!
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-02-22 14:45:47
|
|
Har redan fått en del bud på luminoso stella kan jag säga och just nu är den inte till salu för 1 miljon ens. Jag tror att den kan tjäna fina pengar i framtiden med sikte på kriteriet och FRAMFÖRALLT Derbyt nästa etapp då jag har fått upp poängen.
Om han inte kan besegra en häst som din soberno(utan galopp) så lägger jag helt klart ut den för 1kr för att då är den inget att ha..........Men jag är samtidigt ganska säker på att en del kommer att bjuda upp ganska mycket för den.
om du ska besegra den i kvalet så får du vara beredd att köra barfota då min kommer att gå med skor så att jag kan dra av dem vid en eventuell final.....
Lycka till!
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-02-22 16:10:07 Har redan fått en del bud på luminoso stella kan jag säga och just nu är den inte till salu för 1 miljon ens. Jag tror att den kan tjäna fina pengar i framtiden med sikte på kriteriet och FRAMFÖRALLT Derbyt nästa etapp då jag har fått upp poängen.
Om han inte kan besegra en häst som din soberno(utan galopp) så lägger jag helt klart ut den för 1kr för att då är den inget att ha..........Men jag är samtidigt ganska säker på att en del kommer att bjuda upp ganska mycket för den.
om du ska besegra den i kvalet så får du vara beredd att köra barfota då min kommer att gå med skor så att jag kan dra av dem vid en eventuell final.....
Lycka till!
Answer to: "Har redan fått en del bud på luminoso stella kan jag säga och jus"
|
|
Kul för dig att du har en blivande stjärna och jag måste dras med en lus.... Märkligt att vissa faktiskt kan veta hur bra ANDRAS hästar utan att veta deras värden och hur dom körts i tidigare lopp osv. Men du verkar ju faktiskt ha ett sjätte sinne för saker och ting.
Nåväl, Lycka till du med!
Ps. Mitt nick är sobErano ds.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-22 16:57:29
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ska kanske också gå ut i Kirteriet med min Magical Freak
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-02-22 17:09:45 Kul för dig att du har en blivande stjärna och jag måste dras med en lus.... Märkligt att vissa faktiskt kan veta hur bra ANDRAS hästar utan att veta deras värden och hur dom körts i tidigare lopp osv. Men du verkar ju faktiskt ha ett sjätte sinne för saker och ting.
Nåväl, Lycka till du med!
Ps. Mitt nick är sobErano ds.
Answer to: "Kul för dig att du har en blivande stjärna och jag måste dras med en lus"
|
|
din häst har 3.3 i medel och såvidare han då inte sitter med 10 i galopprisk så har han inga bra siffror i förhållande till min som har 4.2 i medel och 6 i galopprisk. Krävs inget geni för att förstå han är bättre än din?
lägg därtill att han tränar starkt(vilket även din kan göra), gick en kanontid i första starten med ganska dåliga förutsättningar(kusk+form) och besegrade bland annat Reverse som ifs kördes med skor ska nämnas....
Jag vet inte om min är en stjärna, kanonhäst eller en vanlig medioker häst, men jag är ganska säker på att din INTE är en "stjärna" med tanke på medeltalet och prestationerna i loppen.......
det kan du sedan tolka hur du vill sobErano........
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-02-22 17:19:16 din häst har 3.3 i medel och såvidare han då inte sitter med 10 i galopprisk så har han inga bra siffror i förhållande till min som har 4.2 i medel och 6 i galopprisk. Krävs inget geni för att förstå han är bättre än din?
lägg därtill att han tränar starkt(vilket även din kan göra), gick en kanontid i första starten med ganska dåliga förutsättningar(kusk+form) och besegrade bland annat Reverse som ifs kördes med skor ska nämnas....
Jag vet inte om min är en stjärna, kanonhäst eller en vanlig medioker häst, men jag är ganska säker på att din INTE är en "stjärna" med tanke på medeltalet och prestationerna i loppen.......
det kan du sedan tolka hur du vill sobErano........
Answer to: "din häst har 3.3 i medel och såvidare han då inte sitter med 10 i galopp"
|
|
Min Money for nothing (såld) har 5,9 i medel och var ingen stjärna. Har inte heller påstått att min blir en stjärna vilket du har gjort men framtiden lär utvisa vem som tjänar mest pengar. Blir inte ett dugg förvånad om Din tjänar betydligt mer men skulle heller inte säga att det blir tvärtom.
Min har förlorat mot 3 st hästar felfri och på en bana som passar. Estimer,Giant Warrior och en till som jag inte minns namnet på och startat 1 gång med toppform.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-02-22 17:54:03
|
|
toppform betyder? min startade med 6 i form och skitkusk, besegrade reverse då....... självklart betyder siffrorna långt ifrån allt på spelet, det bevisar min egen Tegen Stand om något,,, men jag har aldrig sett en med 3 i medel som lyckats matcha de bättre på spelet i sin årskull eller äldre....
ska bli intressant att följa hästarna annars, blir säkert en härlig duell nästa gång de möts......får se till att matcha in dem till samma lopp om de inte möts i kriteriet , min ligger i hårdträning just nu.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-22 18:06:58 toppform betyder? min startade med 6 i form och skitkusk, besegrade reverse då....... självklart betyder siffrorna långt ifrån allt på spelet, det bevisar min egen Tegen Stand om något,,, men jag har aldrig sett en med 3 i medel som lyckats matcha de bättre på spelet i sin årskull eller äldre....
ska bli intressant att följa hästarna annars, blir säkert en härlig duell nästa gång de möts......får se till att matcha in dem till samma lopp om de inte möts i kriteriet , min ligger i hårdträning just nu.
Answer to: "toppform betyder? min startade med 6 i form och skitkusk, besegrade reverse"
|
Became a member:
Forum posts:
|
jag skulle gärna vilja möta din Luminoso Stella... min kommer förnedra din häst ..(shopper).
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-02-22 18:35:04
|
|
inte så som du matchar dina hästar, haha.
Säg till när den klarar att springa under 1.14 över 2640m
men shopper är säkert en väldigt fin häst, rankar den högre än Soberanos.......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-22 19:28:29 inte så som du matchar dina hästar, haha.
Säg till när den klarar att springa under 1.14 över 2640m
men shopper är säkert en väldigt fin häst, rankar den högre än Soberanos.......
Answer to: "inte så som du matchar dina hästar, haha.
Säg till när den klarar at"
|
Became a member:
Forum posts:
|
två raka segrar.... på något tung.. ...med uruselform
endå vart han inte allvarligt skadad......bara "skadad".
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
|