1
[ 2
]
3
|
tommie
|
Posted: 2008-01-24 14:48:08
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Håller med giddman!!
|
|
Reply
|
|
Eriksson
|
Posted: 2008-01-24 15:10:12
|
Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12238
|
Skälet till att vi har valt att lägga ut hästarna på transfern när stall tas bort är först och främst för att det skall gå att återanvända hästar. Just nu är det kanske lite olyckligt att dessa hästar är lite väl bra, iallafall en del av dem + att det blev så många på en gång. Kommer diskutera med Larsson hur vi kommer att göra, eventuellt kanske vi tar bort en del hästar från transfern.
Anledningen till att hästarna har kunnat träna så bra trots att de inte varit inloggade på så länge är att formen inte sjönk tidigare även om inte hästen tävlade. I framtiden kommer det finnas ont om hästar som är riktigt bra som kommer från stall som har blivit inaktiverade.
Återkommer med svar senare ikväll.
/Eriksson
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-24 15:14:20  Skälet till att vi har valt att lägga ut hästarna på transfern när stall tas bort är först och främst för att det skall gå att återanvända hästar. Just nu är det kanske lite olyckligt att dessa hästar är lite väl bra, iallafall en del av dem + att det blev så många på en gång. Kommer diskutera med Larsson hur vi kommer att göra, eventuellt kanske vi tar bort en del hästar från transfern.
Anledningen till att hästarna har kunnat träna så bra trots att de inte varit inloggade på så länge är att formen inte sjönk tidigare även om inte hästen tävlade. I framtiden kommer det finnas ont om hästar som är riktigt bra som kommer från stall som har blivit inaktiverade.
Återkommer med svar senare ikväll.
/Eriksson
Answer to: "Skälet till att vi har valt att lägga ut hästarna på transfern när sta"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Går inte att ändra nu, i så fall måste dom som pensionerat sina hästar få tillbaka dom.
Det vore sjukt dumt att ta bort alla hästar från auktionen bara.
Detta problemet blir komplext.
Jag avundas folk som tar beslut och håller dom...dock kanske inte detta var bra.
Men nu är det som det är.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-24 15:18:54
|
Became a member:
Forum posts:
|
hållrt med plokko, om hästrna tas bort måste alla hästar som pensionerats för att ge plats få "återupplivas". vissa av hästarna som "slaktades" var ju värda en del deg om inte dessa monster dykt upp...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-24 15:28:53  hållrt med plokko, om hästrna tas bort måste alla hästar som pensionerats för att ge plats få "återupplivas". vissa av hästarna som "slaktades" var ju värda en del deg om inte dessa monster dykt upp...
Answer to: "hållrt med plokko, om hästrna tas bort måste alla hästar som pensionera"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Detta Tycker Jag är både bra och dåligt.
Men jag tycker Absolut inte att man ska ta bort hästarna.
|
|
Reply
|
|
spanarn
|
Posted: 2008-01-24 15:31:38
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 1720
|
Tycker att det är ett bra förslag att ta bort alla från auktionen och återställa samtliga pensioneringar som skett det senaste dygnet (för dem som fortfarande har en stallplats öppen, folk kan ju faktiskt ha pensionerat för att genomföra ett "vanligt" auktionsköp/stuteriköp/avelsköp också). Borde väl vara görligt?
Och lägg inte in några nya auktionshästar från inaktiva stall, utan låt dem gå till slakt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-24 15:35:45
|
Became a member:
Forum posts:
|
hållern nog faktist med spanarn.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-24 15:37:12
|
Became a member:
Forum posts:
|
Helt rätt spanarn!!!!
Och jag förstår ju dig choklad kaka som har ett bra stall och mycket pengar.
Då får ju ni "toppstall" ännu bättre försprång.
Låter ju super det. eller hur? Ta från dom fattiga och ge till rika.
Nä men helt ärligt så tycker jag att för spelets skull och känslan i spelet bör man ta bort alla hästar därifrån auktionen och ge tillbaka hästarna som slaktats eller så.
Tror det är absolut det mest rätta för att spelkänslan skall finnas kvar!
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-01-24 15:37:36
|
Forum posts: 4389
|
haha, får nästan skylla sig själva om man pensionerat hästar redan nu
men det blir ett spännande beslut!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-24 16:20:43
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag kommer använda hela klasskassan imorrn kväll.
Försöka vinna ett par i alla fall.
Kan bli värt det hoppas jag.
Tyvärr måste jag skicka i alla fall en ok häst åt helvete, men det kan man vä leva med.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2008-01-24 18:03:13
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Plokko: Du är en illojal oppurtionist. 
Det kommer gå bra i det här spelet för dig.
Glad att höra att fler delar min åsikt och tar allvarligt på det här. Väntar med spänning på vad som komma skall.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-24 19:21:01
|
Became a member:
Forum posts:
|
Håller med spanarn i allt...
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-01-24 22:28:07
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Så inte nog med att hästarna har fruktansvärda värden det är värden som i princip är omöjliga att uppnå så som systemet fungerar idag? Varför ska dom ut? Nu är ett medel på 4.5 inte längre bra. Med tanke på att hästar med 4:or i snabbhet och styrka går ner mot 1.10 kort distans hur fort ska inte dessa med i vissa fall uppemot 6-7 på båda värdena kunna gå.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-01-24 23:02:50
|
Forum posts: 4389
|
när kommer svaret hur det blir...........eriksson sade att han skulle återkomma med svar under kvällen -------
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-25 00:01:16
|
Became a member:
Forum posts:
|
Det måste bli av nu!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-25 01:13:58 Edited(2): 2008-01-25 01:15:50
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag sitter med rätt okej unghästar och inbillade mig att de med över 3 i medel kommer att bli rätt bra travare som ska kunna räcka en bit med lite tur. Kanske dra in några hundra tusen sett över ett par säsonger.
Kanske t.o.m en av dem skulle kunnat räcka i större lopp med rätt utveckling...
Skriver kunnat. Det räcker med att det finns en del fina 3-åringar att tampas med dom närmsta säsongerna, men nu...
Dom här hästarna kommer ju finnas kvar ett antal säsonger.
Domkommer ha stats som , precis som soberano säger, är omöjliga att nå!
Dom kommer dominera storloppen utmanade av några få redan nu bra hästar!
Dom kommer utmanas av ett fåtal 3-åringar som kan nå deras brutala stats...
Och vilka är det som har dom bra hästarna?
Vilka är det som kommer ha råd nu?
TOPPSTALLEN och möjligen de som SPELAT TILL SIG PENGAR på v/p-spel och liknande. Kanske något rookiestall, men jag tvivlar på att de kommer så långt i morgon med de 1-1,5m de kanske har kvar.
I första etappen sänktes statsen o däremed medel på vissa topphästar. Aveln försökte göras jämnare och det skulle krävas lite mer jobb, tålamod och kanske lite flyt för att få fram bra hästar....och vad gör vi nu?!?
Då släpper vi lös ett gäng monster som bara tränat, tränat och TRÄNAT och är BRUTALA!
Jag hade en tanke att satsa ungt och långsiktigt och närma mig toppstallen på ett par säsongers sikt. Många fler gör samma sak...men nu, Ja , det kan vi väl lika gärna lägga ner!!!
Bra blir rikare, rik blir bättre...Tur jag sålde av några fina 1-åringar. Dom är väl inte så mycket värda ändå snart....
|
|
Reply
|
|
Buck_Fush
|
Posted: 2008-01-25 02:04:45 Edited(1): 2008-01-25 02:16:43
|
Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 565
|
Jag tar det hela med ro, varför undrar ni? För det första är jag i Vemdalen med jobbarkompisarna Fredag kväll. För det andra hittade jag inte många intressanta hästar på auktionen, kanske 4-5 stycken max. Dom flesta är förhållandevis gammla och kommer inte att träna bra och med de ojämna värden de flesta har blir det svårt att få till dom riktigt bra. Ok någon blir säkert riktigt bra men ni överdriver nog en del tror jag. Sen var det väl inte helt lyckat att lägga ut dom så här, diskussionen skulle väl ha kommit först?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-25 02:54:52
|
Became a member:
Forum posts:
|
Det är väl lite som trav på riktigt.
Byråkraterna sitter och bestämmer över lopp, avel mm, på STC och Avelsföreningen och allt vad det heter.
Sedan fattas beslut, oftast utan att diskutera det med dom aktiva, som i sin tur står där med skägget... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-25 11:43:20
|
Became a member:
Forum posts:
|
hur blir det med auktionen?? kom med ett besked......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-25 11:47:04  Jag tar det hela med ro, varför undrar ni? För det första är jag i Vemdalen med jobbarkompisarna Fredag kväll. För det andra hittade jag inte många intressanta hästar på auktionen, kanske 4-5 stycken max. Dom flesta är förhållandevis gammla och kommer inte att träna bra och med de ojämna värden de flesta har blir det svårt att få till dom riktigt bra. Ok någon blir säkert riktigt bra men ni överdriver nog en del tror jag. Sen var det väl inte helt lyckat att lägga ut dom så här, diskussionen skulle väl ha kommit först?
Answer to: "Jag tar det hela med ro, varför undrar ni? För det första är jag i Vemd"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Håller med Buck_Fush, detta är överdrivet.
Det kommer inte bli så stora skillnader, faktum är att 70-80% av hästarna blir säkert osålda och går direkt tillbaka till stallen.
Några har bra värden men tror inte det kommer funka så bra ändå. Att avbryta auktionen nu skulle ju innebära en massa jobb att återställa alla pensioneradeh hästar, så det är väl egentligen inget alternativ - man kan väl säga att det vore bra om det inte hände igen.
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
|