1
[ 2
]
3
4
5
|
B_Good
|
Posted: 2008-01-23 04:27:13 Edited(1): 2008-01-23 04:27:43
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 1, LEADING LANTERN
|
Balder Exclusve verkar fin och Vourrek Sund kanske duger i ledningen Euro Zon kan få ett perfekt lopp och Akjas Funnymaker har kapacitet om han inte galopperar men ärligt talat så vinner nog Leading Lantern även om han börjar bromsa mot mål som han gör ibland.
Veckans säkraste spik?
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-01-23 07:38:40
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
Men leading lanterna har väl aldrig gått 1 steg när han inte fått ledningen? förlorat mot betydligt sämre hästar än detta då.......
verkar vara en knepig häst,,,,,,,,intressant att se hur lenartsson gör
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-01-23 09:33:00  Men leading lanterna har väl aldrig gått 1 steg när han inte fått ledningen? förlorat mot betydligt sämre hästar än detta då.......
verkar vara en knepig häst,,,,,,,,intressant att se hur lenartsson gör
Answer to: "Men leading lanterna har väl aldrig gått 1 steg när han inte fått ledni"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Leading lantern har vunnit bakifrån.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-01-23 09:51:43
|
|
ok, då har han KANSKE gjort 1 hyfsat lopp bakifrån, grattis? kanske var första starten i karriären då? han har inte gått 1 steg bakifrån på ganska länge och det är jag säker på.
till och med lenartsson har sagt att hästen inte fungerar att köra med bakifrån......han tar inte i helt enkelt.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-01-23 12:55:22 Edited(3): 2008-01-23 14:21:12  ok, då har han KANSKE gjort 1 hyfsat lopp bakifrån, grattis? kanske var första starten i karriären då? han har inte gått 1 steg bakifrån på ganska länge och det är jag säker på.
till och med lenartsson har sagt att hästen inte fungerar att köra med bakifrån......han tar inte i helt enkelt.
Answer to: "ok, då har han KANSKE gjort 1 hyfsat lopp bakifrån, grattis? kanske var f"
|
|
Om du kollar upp lite fakta så ser du att han vunnit bakifrån och även varit tvåa på v:64 bakom simmer hendrika som leading hade för långt fram till när han fick luckan... Ganska bra för en häst som enligt dej inte går ett steg bakifrån....  Jag skriver inte detta för att få dej att ändra dej för jag vet att det är omöjligt. Vill bara att dom andra som läser som kan ta till sej av fakta och lyssna på andra ska få en bild av hur det verkligen är... Att han har gjort bra lopp bakifrån men går bäst i spets.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-01-23 15:31:17
|
|
rättar mig efter den fakta som lenartsson(tränaren) går ut med och den insynen jag fått av loppen som jag sett.
Lenartsson om någon vet väl bäst i frågan?
hans vinst som han tog bakifrån har jag inte sett, kanske var ett riktigt skitlopp? när han var 2.a på v64 bakom simmer handrika så gick han inget bra tycker jag, skulle ha vunnit för att få godkännt där efter rena drömloppet.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-01-23 15:48:22  rättar mig efter den fakta som lenartsson(tränaren) går ut med och den insynen jag fått av loppen som jag sett.
Lenartsson om någon vet väl bäst i frågan?
hans vinst som han tog bakifrån har jag inte sett, kanske var ett riktigt skitlopp? när han var 2.a på v64 bakom simmer handrika så gick han inget bra tycker jag, skulle ha vunnit för att få godkännt där efter rena drömloppet.
Answer to: "rättar mig efter den fakta som lenartsson(tränaren) går ut med och den i"
|
|
Om det vara så skulle han väl ta upp det i travronden skulle jag tro... men inte ett ord om det... Va lite seriös och skaffa atg-live så du har tillgång till lopparkivet och kan kolla loppen några gånger (oftast då man får rätt intryck av hästarna) så ser du att simmer hendrika var ruggigt bra och att leading spurtar ner tre stycken över upploppet. Ganska bra för en häst som INTE GÅR ETT STEG bakifrån tycker jag... 
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-01-23 16:50:22
|
|
Lenartsson har sagt det i travronden tidigare inför senaste v75 loppet eller om det var inför v64, minns ej vilket.
ATG-Live tänker jag inte införskaffa igen, mycket klydd och helt för många timmar vid datorn resulterar det i.
simmer hendrika var bra, men desto mer kritik till motståndet som förlorade mot en häst som gick från 6e/7.e utvändigt och rundade allt i 3.e spår sista 400-500 meterna. Därav leading lantern bland annat......
annars så kan du slå en signal lenartsson o fråga? kanske hoppas att han säger det igen på fredag kanske?
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-01-23 17:05:59 Edited(3): 2008-01-23 17:13:55  Lenartsson har sagt det i travronden tidigare inför senaste v75 loppet eller om det var inför v64, minns ej vilket.
ATG-Live tänker jag inte införskaffa igen, mycket klydd och helt för många timmar vid datorn resulterar det i.
simmer hendrika var bra, men desto mer kritik till motståndet som förlorade mot en häst som gick från 6e/7.e utvändigt och rundade allt i 3.e spår sista 400-500 meterna. Därav leading lantern bland annat......
annars så kan du slå en signal lenartsson o fråga? kanske hoppas att han säger det igen på fredag kanske?
Answer to: "Lenartsson har sagt det i travronden tidigare inför senaste v75 loppet ell"
|
|
Har man vunnit med galopp bakifrån och varit tvåa på v:64 förstår väl tom du att hästen fungerar bakifrån...? Tycker att leading har gjort ett dåligt lopp och det var från dödens... Har gått bra bakifrån bakom hårda hästar som typ yankee challenge,device och staro azazell... Apropå att ringa folk... Har du ringt adielsson och frågat om dom har hittat first outs skalle än? Du får nog ett nej till svar eftersom det aldrig funnits någon.. 
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-01-23 17:14:36
|
|
galopp och vinst bakifrån, hur många galopperade i det loppet? 5,6,7st? det var ett gäng riktiga skithästar som han ska vinna mot även via 3.e spår hela loppet.
First out har väl visat skalle om någon? lyckades besegra 10 av 11 hästar på v75 senast, det tycker jag verkligen är bra och ett bevis på skalle. Förlorade mot en bättre häst helt enkelt........
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-01-23 17:18:38 Edited(1): 2008-01-23 17:19:52  galopp och vinst bakifrån, hur många galopperade i det loppet? 5,6,7st? det var ett gäng riktiga skithästar som han ska vinna mot även via 3.e spår hela loppet.
First out har väl visat skalle om någon? lyckades besegra 10 av 11 hästar på v75 senast, det tycker jag verkligen är bra och ett bevis på skalle. Förlorade mot en bättre häst helt enkelt........
Answer to: "galopp och vinst bakifrån, hur många galopperade i det loppet? 5,6,7st? d"
|
|
Det ska han väl aldrig klara om han inte går ETT STEG bakifrån...? Du skrev det själv men verkar inte förstå vad det betyder...?
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-01-23 17:25:35
|
|
barnunge!
"ett steg" är ett uttryck för att förklara att han fungerar mycket sämre när han måste attackera bakifrån. Men även då kan man vinna om motståndet är tillräckligt dåligt........
försök inte leka rolig och sänka diskussionen till en sandlådenivå
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-01-23 17:44:52 Edited(1): 2008-01-23 17:47:25  barnunge!
"ett steg" är ett uttryck för att förklara att han fungerar mycket sämre när han måste attackera bakifrån. Men även då kan man vinna om motståndet är tillräckligt dåligt........
försök inte leka rolig och sänka diskussionen till en sandlådenivå
Answer to: "barnunge!
"ett steg" är ett uttryck för att förklara att ha"
|
|
En häst som inte går bakifrån har inte varit 1,2,2,4,5,0,0,0 när han gått bakifrån...en av nollorna satt han fast efter en dålig styrning av örjan. och en gång galopperade han bort sej... Säger du att en sån häst inte går ett steg bakifrån fattar nog alla att du inte har så bra koll... Som jag skrev så är han bäst i spets men fungerar även bakifrån. jag har sett hästar som inte går upp i rygg och liknande när dom går bakom hästar. Det är sånna hästar som inte går ETT STEG bakifrån... Förstår du?
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-01-23 17:51:56 Edited(2): 2008-01-23 17:56:39
|
|
ok, men har jag ingen koll så har ju inte lenartsson det heller? den slutsatsen måste man ju kunna dra då? för att det är lenartsson som sagt det från början......
och att vara 2.a, 4.a eller 5.a mot hästar som han i normalt fall ska besegra lätt är ju inget som bevisar att hästen ska gå bra bakifrån?
Det har ju alltid varit en mycket kapacitetfyllt häst som är en kulltopp i den frågan, det sade både walmann och lenartsson som haft/har hästen. Att han då inte kan besegra skithästar från köposition medan han besegrar v75 hästar från spets talar ju sitt tydliga språk?
kan han inte besegra de hästarna han varit ute mot när han gått bakifrån så undrar jag hur han ska vinna på v75 med samma förutsättningar? hästen tenderar att bli seg när han han går bakom hästar(lenartssons egna ord)........sedan såg han ifs lite småseg ut senast också när han vann från spets,,,,
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-01-23 17:59:01  ok, men har jag ingen koll så har ju inte lenartsson det heller? den slutsatsen måste man ju kunna dra då? för att det är lenartsson som sagt det från början......
och att vara 2.a, 4.a eller 5.a mot hästar som han i normalt fall ska besegra lätt är ju inget som bevisar att hästen ska gå bra bakifrån?
Det har ju alltid varit en mycket kapacitetfyllt häst som är en kulltopp i den frågan, det sade både walmann och lenartsson som haft/har hästen. Att han då inte kan besegra skithästar från köposition medan han besegrar v75 hästar från spets talar ju sitt tydliga språk?
kan han inte besegra de hästarna han varit ute mot när han gått bakifrån så undrar jag hur han ska vinna på v75 med samma förutsättningar? hästen tenderar att bli seg när han han går bakom hästar(lenartssons egna ord)........sedan såg han ifs lite småseg ut senast också när han vann från spets,,,,
Answer to: "ok, men har jag ingen koll så har ju inte lenartsson det heller? den sluts"
|
|
När han var 4.a och 5.a var det bakom hästar som staro azazell,Yankee challenge och device... att det är skithästar som han ska besegra får stå för dej! jag håller inte med! Att han sedan besergrar v:75 hästar från spets talar helt klart sitt tydliga språk.. Går bra bakifrån men bäst i spets!
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-01-23 18:30:14
|
|
självklart drar du 1 lopp ur sammanhanget........han var ju några längder efter hästarna som var 1.a, 2. OCH 3.A.........i loppet fanns 8.a hästar och 2st galopperade bort sig, detta innebär att 6 hästar tävlade, så Leading lanterna lyckades med bedriften att komma före 2 hästar i mål.....
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-01-23 18:39:08  självklart drar du 1 lopp ur sammanhanget........han var ju några längder efter hästarna som var 1.a, 2. OCH 3.A.........i loppet fanns 8.a hästar och 2st galopperade bort sig, detta innebär att 6 hästar tävlade, så Leading lanterna lyckades med bedriften att komma före 2 hästar i mål.....
Answer to: "självklart drar du 1 lopp ur sammanhanget........han var ju några längde"
|
|
Så du tycker inte att han gjorde ett bra lopp alltså? Skaffa atg-live, sluta med dina gissningslekar,kolla på loppen och bli lite seriös...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-01-24 11:22:36
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, TINTOMARA HORNLINE
|
På visad kapacitet höjer sig Tintomara Hornline och Vourrek Sund i det här gänget. Tintomara är ett sto och det drar naturligtvis ner chanserna en aning men skulle hon löpa upp till sitt kunnande är hon vinnaren av loppet.
Första motbudet är Vourrek Sund som är mycket snabb ut och från springspår kan han slugga sig förbi Leading Lantern i starten och blir då svår att besegra.
Dessa två är ett bra lås här, tycker jag just nu.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-01-24 12:24:26
|
|
på visad kapacitet? du menar att besegra några usla norrlandshästar då? eller vägra vinna som tintomara hornline?
leading lantern är den enda som har visat något som förtjänar att kallas kapacitet i detta loppet! finns INGEN som är i närheten kapacitetmässigt och det kan jag sätta min högra hand på.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-01-24 13:48:21  på visad kapacitet? du menar att besegra några usla norrlandshästar då? eller vägra vinna som tintomara hornline?
leading lantern är den enda som har visat något som förtjänar att kallas kapacitet i detta loppet! finns INGEN som är i närheten kapacitetmässigt och det kan jag sätta min högra hand på.
Answer to: "på visad kapacitet? du menar att besegra några usla norrlandshästar då?"
|
|
Håller med dej nijo om att leading lantern har bäst kapacitet i loppet. Men att Tintomara hornline vägrar vinna var har du fått det ifrån?
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
5
|