1
[ 2
]
3
|
Cherry
|
Posted: 2017-01-13 17:23:09
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
Elrysso, jag tycker ändå nånstans att gränsen är nådd med 20 och att det snart blir ett fulltidsjobb att hålla på med zonen om man vill ligga kvar uppe i topp. Jag respekterar alla andras åsikter men har också en egen. Japp, det är bara ett spel, så jag vill försöka hålla kvar det på en resonabel nivå där man inte behöver lägga ner mer tid på det än vad man redan gör.
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2017-01-13 17:28:27  Elrysso, jag tycker ändå nånstans att gränsen är nådd med 20 och att det snart blir ett fulltidsjobb att hålla på med zonen om man vill ligga kvar uppe i topp. Jag respekterar alla andras åsikter men har också en egen. Japp, det är bara ett spel, så jag vill försöka hålla kvar det på en resonabel nivå där man inte behöver lägga ner mer tid på det än vad man redan gör.
Answer to: "Elrysso, jag tycker ändå nånstans att gränsen är nådd med 20 och att "
|
Became a member: 2011-04-03
Forum posts: 2048
|
Det ska vara lagom bekvämt för Cherry att ligga kvar som numero Uno...
...annars är reglerna tokiga.
Är det helt galet att göra den tolkningen?
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2017-01-13 17:46:59  Det ska vara lagom bekvämt för Cherry att ligga kvar som numero Uno...
...annars är reglerna tokiga.
Är det helt galet att göra den tolkningen?
Answer to: "Det ska vara lagom bekvämt för Cherry att ligga kvar som numero Uno...
."
|
|
Exakt! Äntligen fattar du. Jag röstar för det alternativet som passar mig bäst personligen. Gör inte alla det?
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2017-01-13 17:49:59 Edited(1): 2017-01-13 17:50:49  Exakt! Äntligen fattar du. Jag röstar för det alternativet som passar mig bäst personligen. Gör inte alla det?
Answer to: "Exakt! Äntligen fattar du. Jag röstar för det alternativet som passar mi"
|
|
Wow...
Eller så tänker man på vad som är bäst för spelet och den stora massan.
Argumentation finns i diskussionstråden.
Där kan du ju förklara varför du de senaste etapperna kört med typ 9 "utespelare" när andra kört med 20 om det nu var en bra liknelse du hade att komma med där när du tog upp irl-fotboll.
Edit: Så spelet ska utgå från Cherry?
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2017-01-13 17:54:45  Wow...
Eller så tänker man på vad som är bäst för spelet och den stora massan.
Argumentation finns i diskussionstråden.
Där kan du ju förklara varför du de senaste etapperna kört med typ 9 "utespelare" när andra kört med 20 om det nu var en bra liknelse du hade att komma med där när du tog upp irl-fotboll.
Answer to: "Wow...
Eller så tänker man på vad som är bäst för spelet och den s"
|
|
Jag tycker ju att 20 är både bäst för mig och för spelet. Många verkar dessutom hålla med. Ett par gamla rävar i den här tråden, och även omröstningen på framsidan, så vad får dig att tro att min åsikt är helt galen egentligen?
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2017-01-13 17:58:04  Jag tycker ju att 20 är både bäst för mig och för spelet. Många verkar dessutom hålla med. Ett par gamla rävar i den här tråden, och även omröstningen på framsidan, så vad får dig att tro att min åsikt är helt galen egentligen?
Answer to: "Jag tycker ju att 20 är både bäst för mig och för spelet. Många verka"
|
|
Nej din åsikt är inte galen - din brist på argumentation och läsförståelse är däremot inte alltid superbra.
Jag säger inte att min åsikt (25 hästar) är den rätta - men jag ville diskutera detta tidigare och då drog folk (bland annat du).
Kanske hade jag också kunnat ändra min åsikt om jag bara hade lyckats få klart för mig varför 20 är så mycket bättre än 25 - men det var tyvärr inget som övertygade mig.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2017-01-13 18:00:34
|
|
Jag hade inte fullt stall, nej, men hade fortfarande en del kanoner. En som är på väg att bli den rikaste hästen nånsin på zonen, och en som är på väg att slå sig in som topp-3 på stolistan. Och en tredje dunderflyt-Derbyvinst av en häst som visat sig bli något av en åsna efteråt. Det var massa flyt som spelade in, men tro mig, det kommer inte hända särskilt ofta.
Grejen är att jag accepterar om majoriteten vill ha 25 eller 30 hästar, men du verkar ju inte tycka samma om de som vill ha 20 och verkligen inte att jag vill ha det. Jag tycker inte det är så mycket att diskutera vidare så jag håller mig nog borta från det här ämnet nu.
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2017-01-13 18:03:04  Jag hade inte fullt stall, nej, men hade fortfarande en del kanoner. En som är på väg att bli den rikaste hästen nånsin på zonen, och en som är på väg att slå sig in som topp-3 på stolistan. Och en tredje dunderflyt-Derbyvinst av en häst som visat sig bli något av en åsna efteråt. Det var massa flyt som spelade in, men tro mig, det kommer inte hända särskilt ofta.
Grejen är att jag accepterar om majoriteten vill ha 25 eller 30 hästar, men du verkar ju inte tycka samma om de som vill ha 20 och verkligen inte att jag vill ha det. Jag tycker inte det är så mycket att diskutera vidare så jag håller mig nog borta från det här ämnet nu.
Answer to: "Jag hade inte fullt stall, nej, men hade fortfarande en del kanoner. En som"
|
|
Klart jag accepterar att det kommer förbli 20 stallplatser.
Har accepterat det hittills och kommer acceptera det framöver.
Synd att vi inte kunde ha en diskussion om det då när det var på agendan med en diskussion bara.
Hej då. Igen.

|
|
Reply
|
|
hampusenglund90
|
Posted: 2017-01-13 21:46:49
|
Became a member: 2015-05-15
Forum posts: 557
|
20 blir perfekt
|
|
Reply
|
|
felicia
|
Posted: 2017-01-14 10:25:16 Edited(1): 2017-01-14 10:27:40
|
Became a member: 2014-01-01
Forum posts: 207
|
Jag tycker det räcker med 20-hästar ,fler krakar innebär ju oxå fler tränare å skötare plus bra mat till djuren
vilket skulle dra med sej negativ ekonomi för de som inte har sparat i ladan , detta plus mer tidsåtgång för att sköta stallet.
Och så kan man ju undra hur Auktionssidan skulle se ut när glina fötts (30 sidor ?) nattläsning kanske  ,
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2017-01-14 13:13:38  Jag tycker det räcker med 20-hästar ,fler krakar innebär ju oxå fler tränare å skötare plus bra mat till djuren
vilket skulle dra med sej negativ ekonomi för de som inte har sparat i ladan , detta plus mer tidsåtgång för att sköta stallet.
Och så kan man ju undra hur Auktionssidan skulle se ut när glina fötts (30 sidor ?) nattläsning kanske 
Answer to: "Jag tycker det räcker med 20-hästar ,fler krakar innebär ju oxå fler tr"
|
|
 ,fler krakar innebär ju oxå fler tränare å skötare plus bra mat till djuren vilket skulle dra med sej negativ ekonomi för de som inte har sparat i ladan ,
Jag tycker att det är ett ganska vanskligt påstående då man väl ändå får ta för givet folk siktar mot att ha hästar som kör in mer deg än de äter upp foder.
Spelar ju liksom ingen roll om man har 1 eller 3 eller 25 hästar om man inte ser till att de är lönsamma.
Dvs, som "argument" (om det var menat som det dvs?) så förstår i varje fall jag inte poängen med vad du vill ha sagt.
Utveckla om du vill. (Finns btw redan diskussionstrådar om detta.)
|
|
Reply
|
|
Gerrard
|
Posted: 2017-01-14 13:29:22
|
Became a member: 2015-12-29
Forum posts: 678
|
Jag tror inte det är bra för spelet att utöka till fler än 20 hästar! Det tar tid att sköta stallen som det är just nu och ökar man antalet stallplatser kommer det krävas alldeles för mycket tid.
Detta i kombination med att det blir ännu mer slump och ännu mindre skicklighet som krävs för att ligga i toppen tror jag hade medfört att många inte hade orkat fortsätta. Ju färre stallplatser desto mer skicklighet krävs för att ligga i toppen, både när det gäller avel, hästbörsen och matchande.
Jag har själv 20 stallplatser men hade nog tyckt att 15 vore mest optimalt. Fast jag röstar på 20 för jag kan inte se hur man skall kunna minska antalet stallplatser.
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2017-01-14 13:46:03  Jag tror inte det är bra för spelet att utöka till fler än 20 hästar! Det tar tid att sköta stallen som det är just nu och ökar man antalet stallplatser kommer det krävas alldeles för mycket tid.
Detta i kombination med att det blir ännu mer slump och ännu mindre skicklighet som krävs för att ligga i toppen tror jag hade medfört att många inte hade orkat fortsätta. Ju färre stallplatser desto mer skicklighet krävs för att ligga i toppen, både när det gäller avel, hästbörsen och matchande.
Jag har själv 20 stallplatser men hade nog tyckt att 15 vore mest optimalt. Fast jag röstar på 20 för jag kan inte se hur man skall kunna minska antalet stallplatser.
Answer to: "Jag tror inte det är bra för spelet att utöka till fler än 20 hästar! "
|
|
 Jag tror inte det är bra för spelet att utöka till fler än 20 hästar! Det tar tid att sköta stallen som det är just nu och ökar man antalet stallplatser kommer det krävas alldeles för mycket tid. Detta i kombination med att det blir ännu mer slump och ännu mindre skicklighet som krävs för att ligga i toppen tror jag hade medfört att många inte hade orkat fortsätta. Ju färre stallplatser desto mer skicklighet krävs för att ligga i toppen, både när det gäller avel, hästbörsen och matchande.
Utveckla gärna.
Vad är det som är toppen av spelet? (Plats 1 till x?)
Varför ska spelet utgå från toppen?
Vem bestämmer vad som är rimlig tid att lägga på zonen?
När är den tid som krävs för mycket för att balansen i spelet rubbas i negativ riktning?
Varför blir det mer slump om man har fler stallplatser?
Varför tror du att folk kommer att sluta för det krävs mer engagemang för att ligga i toppen - och hur stor är denna "toppen" där det finns risk för manfall (är det Cherry, larockma, On Fire, ddmannen och Folklore som kommer sluta)?
Om man bara hade 1 stallplats - vore det då ultimat om man ska mäta skicklighet på stallchef?
Var går gränsen för när antalet hästar övergår från mycket skicklighet till lite skicklighet?
Varför går gränsen där?
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2017-01-14 14:23:33   Jag tror inte det är bra för spelet att utöka till fler än 20 hästar! Det tar tid att sköta stallen som det är just nu och ökar man antalet stallplatser kommer det krävas alldeles för mycket tid. Detta i kombination med att det blir ännu mer slump och ännu mindre skicklighet som krävs för att ligga i toppen tror jag hade medfört att många inte hade orkat fortsätta. Ju färre stallplatser desto mer skicklighet krävs för att ligga i toppen, både när det gäller avel, hästbörsen och matchande.
Utveckla gärna.
Vad är det som är toppen av spelet? (Plats 1 till x?)
Varför ska spelet utgå från toppen?
Vem bestämmer vad som är rimlig tid att lägga på zonen?
När är den tid som krävs för mycket för att balansen i spelet rubbas i negativ riktning?
Varför blir det mer slump om man har fler stallplatser?
Varför tror du att folk kommer att sluta för det krävs mer engagemang för att ligga i toppen - och hur stor är denna "toppen" där det finns risk för manfall (är det Cherry, larockma, On Fire, ddmannen och Folklore som kommer sluta)?
Om man bara hade 1 stallplats - vore det då ultimat om man ska mäta skicklighet på stallchef?
Var går gränsen för när antalet hästar övergår från mycket skicklighet till lite skicklighet?
Varför går gränsen där?
Answer to: "Jag tror inte det är bra för spelet att utöka till fler än 20 hÃ"
|
|
Det är nästan omöjligt att diskutera med dig, Yermac, för det verkar ju som att du inte VILL förstå vad folk skriver utan att dom ska behöva utveckla sina resonemang in i absurdum.
I de allra flesta spel där saker ska balanseras gentemot varandra så utgår man ifrån speltoppen. När Starcraft (realtidsstrategi) skulle balanseras utgick man från proffsspelarnas nivå och vad man kunde utläsa från deras matcher. Det är det bästa sättet helt enkelt och all obalans som sker i nivåerna under är pga skillnader i skill, helt enkelt, vilket är bättre än skillnader pga obalans i spelet. Visst, travzonen är inte Starcraft, men eftersom det här spelet är en tävling så tycker jag man ska utgå ifrån att balansera det i förmån för tävlingen i spelet och inte för aveln, vilket jag misstänker att de flesta som vill utöka stallboxarna är inne på.
Det enda jag har att gå på när jag tycker att gränsen är nådd vid 20 är känsla, och jag tror det stämmer för de flesta andra också. Jag tycker inte man ska behöva utveckla det särskilt mycket, men alla som någon gång har suttit med 5-6 treåringar vid början av en etapp vet vilket smärre helvete det är att anmäla alla dessa till Alfalopp eller tidiga vardagslopp. Det blir ett evigt plöjande och robotmässigt knapptryckande och vid nån punkt är det liksom inte kul längre.
Jag tycker inte bördan att utveckla resonemangen MOT att utöka boxarna ska ligga på de som vill ha kvar nuvarande system. Bördan att övertyga majoriteten ligger på de som är FÖR en utökning. Det har bl.a du gjort nu vid ett par tillfällen, utan att övertyga den stora massan. Är det inte nog nu?
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2017-01-14 14:29:03
|
|
Handlar inte om att övertyga.
Folk får tycka som då vill.
Jag är intresserad av att förstå varför folk tycker och säger som det gör.
För mig ger det mig inte så mycket med:
"Rosa är den finaste färgen!"
Vi kommer fortsatt ha 20 platser och det är inga problem för mig att acceptera det - jag tycker bara det är synd att man inte får någon (enligt mig) vettig förklaring till varför det är det ultimata talet.
Att folk tycker det respekterar jag givetvis.
Verkligen. Punkt slut.
Men som sagt.
Utveckla gärna.
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2017-01-14 14:31:05
|
|
Vill man inte diskutera så slipper man givetvis.
Men ger det oss/någon mycket om alla bara sitter och tycker men inte vill utveckla eller diskutera?
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2017-01-14 14:36:24  Vill man inte diskutera så slipper man givetvis.
Men ger det oss/någon mycket om alla bara sitter och tycker men inte vill utveckla eller diskutera?
Answer to: "Vill man inte diskutera så slipper man givetvis.
Men ger det oss/någon"
|
|
Jag tycker inte du lyssnar särskilt bra på de argumenten som faktiskt presenteras, då blir inte viljan att fortsätta utveckla resonemangen särskilt stor.
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2017-01-14 14:42:06  Jag tycker inte du lyssnar särskilt bra på de argumenten som faktiskt presenteras, då blir inte viljan att fortsätta utveckla resonemangen särskilt stor.
Answer to: "Jag tycker inte du lyssnar särskilt bra på de argumenten som faktiskt pre"
|
|
Du har rätt till din åsikt.
Jag lyssnar och försöker förstå. Vill man tro annat är det givetvis fritt fram.
Någon definitiv sanning är det dock inte.
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2017-01-14 14:44:38
|
|
Synd att fokus flyttas från frågan och diskussionen till att handla om mig.
Jag har i mitt eget tycke ingen större plats i detta annat än att jag skriver av mig.
Hade gärna hört fler röster.
Både från folk som vill ha 15 stallplatser och 30 stallplatser.
|
|
Reply
|
|
felicia
|
Posted: 2017-01-14 14:51:52
|
Became a member: 2014-01-01
Forum posts: 207
|
Vad jag ville ha sagt var att det måste finnas lite rim å reson i tiden man måste plöja ner för att få ut bästa möjliga resultat av spelet , vilket för min del känns ok som det är nu.
Det är ju BARA ett spel även om det är skitkul  så det finns ju annat ta hand om här i livet , eller ?
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
|