1
[ 2
]
|
NoShit
|
Posted: 2013-11-30 17:34:33
|
Became a member: 2008-12-23
Forum posts: 1500
|
undrar om inte Bandit vunnit m han fått överta.
|
|
Reply
|
|
Jimson
|
Posted: 2013-11-30 17:50:30  Satte 7:An * 2,5 men onödigt många A-hästar. Hade sex hästar inom ramen inför sista och då vill man ju inte att favve ska vinna. Nöjd ändå
Answer to: "Satte 7:An * 2,5 men onödigt många A-hästar. Hade sex h&aum"
|
Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023
|
Grattis!
|
|
Reply
|
|
NoShit
|
Posted: 2013-11-30 17:57:03
|
Became a member: 2008-12-23
Forum posts: 1500
|
tack! Det var ett tag sen...
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-11-30 19:36:07  Satte 7:An * 2,5 men onödigt många A-hästar. Hade sex hästar inom ramen inför sista och då vill man ju inte att favve ska vinna. Nöjd ändå
Answer to: "Satte 7:An * 2,5 men onödigt många A-hästar. Hade sex h&aum"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Snyggt Grattis..kör Adrian lite bättre taktisk så vinner nog kanske någon annan..men grabben drar ju fram Johnny så snyggt så...! 
|
|
Reply
|
|
Jimson
|
Posted: 2013-11-30 20:38:33  Snyggt Grattis..kör Adrian lite bättre taktisk så vinner nog kanske någon annan..men grabben drar ju fram Johnny så snyggt så...! 
Answer to: "Snyggt Grattis..kör Adrian lite bättre taktisk så vinner no"
|
|
Hur skulle han kört menar du? Han försökte åtminstone och trodde på sin häst. Kul om alla bara hade legat på innerspår till upploppet. Bara för att du tar bort bästa hästen kan du inte börja gnälla på kuskar, speciellt inte orutinerade. Ena tråden är du kaxig och berättar stolt att dig ska man lyssna på:
 B_Good du måste ta in lite information...inte för att va stöddig men ja kan lite av detta som du vet..! Sen plockar du bort bästa hästen när det knappt är några kvar på grund av strykningar. Jösses.
Det är vad det är. Vi som misslyckades får nya chanser. Tack Adrian för att du körde fram.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-11-30 20:47:02 Edited(4): 2013-11-30 20:52:15  Hur skulle han kört menar du? Han försökte åtminstone och trodde på sin häst. Kul om alla bara hade legat på innerspår till upploppet. Bara för att du tar bort bästa hästen kan du inte börja gnälla på kuskar, speciellt inte orutinerade. Ena tråden är du kaxig och berättar stolt att dig ska man lyssna på:
 B_Good du måste ta in lite information...inte för att va stöddig men ja kan lite av detta som du vet..! Sen plockar du bort bästa hästen när det knappt är några kvar på grund av strykningar. Jösses.
Det är vad det är. Vi som misslyckades får nya chanser. Tack Adrian för att du körde fram.
Answer to: "Hur skulle han kört menar du? Han försökte åtminstone "
|
|
Nja var ute på att fixa större pengar, nu strök dom halva fältet o jag trodde de skulle gynna favon som jag också påpekade...tar Adrian de lite lugnare så tvingar han fram Johnny...var den taktiken han skulle anammat tycker ja..blivit lite mer pengar för tex. No Shit som satte 7:an om han fått in Bergharn ....i det läget som jag gjorde min kupong visste jag inte om de sista strykningarna i loppet..duger de som förklaring ?  I det här loppet var ja tex. rätt ute på resonemanget att Denim skulle få de svårt med 6:te o jänkarjollen,..fick ja rätt på de..? 
|
|
Reply
|
|
Jimson
|
Posted: 2013-11-30 21:18:03  Nja var ute på att fixa större pengar, nu strök dom halva fältet o jag trodde de skulle gynna favon som jag också påpekade...tar Adrian de lite lugnare så tvingar han fram Johnny...var den taktiken han skulle anammat tycker ja..blivit lite mer pengar för tex. No Shit som satte 7:an om han fått in Bergharn ....i det läget som jag gjorde min kupong visste jag inte om de sista strykningarna i loppet..duger de som förklaring ?  I det här loppet var ja tex. rätt ute på resonemanget att Denim skulle få de svårt med 6:te o jänkarjollen,..fick ja rätt på de..? 
Answer to: "Nja var ute på att fixa större pengar, nu strök dom halva f"
|
|
Ta inte det jag skrev på fel sätt nu. Ibland försvårar man travet och det gjorde du nu när du stenhårt hoppas att Adrian ska vänta ut Takter. Alla kan vi drömma om det optimala men jag tyckte du var lite orättvis mot Kolgjini Jr. Lika säkert som man kunde förstå att Lutfi skulle knäcka Real Showman i första lika säker kan man vara att Adrian inte kör som exempelvis Kihlström. Jo du hade flera rätt men du spekulerar även en massa så även en blind höna prickar rätt ibland. (Det sista var ett skämt) Det är bra att du skriver och det ger lite perspektiv men du måste försöka förstå mig när jag rycker in till Adrians försvar här. Alla kuskar kan inte göra sitt yttersta för att sänka favoriten i alla lägen för att någon tagit bort den från sitt system. Antagligen kändes El Mago fin och ska han då släppa sig före någon som han senare måste ut i tredjespår för att runda? Jag bara spekulerar nu men förstår du? Världen är inte svart eller vit som du vet. Sen att det inte blev mer pengar till dem som fick sju rätt skiter jag fullständigt i. Jag spelar för mig och jag blir inte gladare om mina motståndare får runt 43 000 i stället för ca 11 000 men det kanske bara är jag. 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-11-30 21:57:05  Ta inte det jag skrev på fel sätt nu. Ibland försvårar man travet och det gjorde du nu när du stenhårt hoppas att Adrian ska vänta ut Takter. Alla kan vi drömma om det optimala men jag tyckte du var lite orättvis mot Kolgjini Jr. Lika säkert som man kunde förstå att Lutfi skulle knäcka Real Showman i första lika säker kan man vara att Adrian inte kör som exempelvis Kihlström. Jo du hade flera rätt men du spekulerar även en massa så även en blind höna prickar rätt ibland. (Det sista var ett skämt) Det är bra att du skriver och det ger lite perspektiv men du måste försöka förstå mig när jag rycker in till Adrians försvar här. Alla kuskar kan inte göra sitt yttersta för att sänka favoriten i alla lägen för att någon tagit bort den från sitt system. Antagligen kändes El Mago fin och ska han då släppa sig före någon som han senare måste ut i tredjespår för att runda? Jag bara spekulerar nu men förstår du? Världen är inte svart eller vit som du vet. Sen att det inte blev mer pengar till dem som fick sju rätt skiter jag fullständigt i. Jag spelar för mig och jag blir inte gladare om mina motståndare får runt 43 000 i stället för ca 11 000 men det kanske bara är jag. 
Answer to: "Ta inte det jag skrev på fel sätt nu. Ibland försvåra"
|
|
Har jag själv åkt o gjort mina misstag som jag får betala för..så hejar jag gärna på någon annan här på Zonen inklusive dig om du skulle strecka rätt..sådan är jag...trodde mycket första o även i 2-års loppet..ja är långt ifrån en blind höna..ser inte folk här på zonen som några motståndare..världen är allt för stor o ja spelar ju mot tusentals spelare som ja inte känner till men fler här på Zonen känner jag till o jag gläds om dom får in spelen.. !! 
|
|
Reply
|
|
Jimson
|
Posted: 2013-11-30 23:06:17 Edited(1): 2013-11-30 23:12:14  Har jag själv åkt o gjort mina misstag som jag får betala för..så hejar jag gärna på någon annan här på Zonen inklusive dig om du skulle strecka rätt..sådan är jag...trodde mycket första o även i 2-års loppet..ja är långt ifrån en blind höna..ser inte folk här på zonen som några motståndare..världen är allt för stor o ja spelar ju mot tusentals spelare som ja inte känner till men fler här på Zonen känner jag till o jag gläds om dom får in spelen.. !! 
Answer to: "Har jag själv åkt o gjort mina misstag som jag får betala "
|
|
Det där med hönan var ett skämt, såg du det? Jag bryr mig inte om hur andra spelar när jag har en egen rad. Jag är här för att få perspektiv och i vissa fall lämnar jag något perspektiv om jag tycker det är en rimlig tanke. Oftast kan man ta det jag tror och vända på det så blir det rätt men det finns en tjusning i det också. Jag försöker komma med alternativ så visst är det lite motsägelsefullt men det är få som lyssnar på mig. Egentligen är det väl mest för att i efterhand kunna säga, "vad var det jag sa".
Det är skönt att vi är olika. Jag har oerhört svårt att börja heja på ett annat lag när det jag egentligen hejar på är på väg ut ur turneringen. Sedan är jag inte sen att gratulera när någon lyckas eftersom det är en prestation i sig att få in sju rätt eller vad man nu spelar på. Trav är svårt, riktigt svårt. Men att så fort jag spricker ska sitta och hålla tummarna för någon människa jag inte känner, nej så snäll är jag inte. När jag spricker sitter jag ändå och hoppas att resterande lopp går som jag "tänkt" inte att den eller den ska få ut så mycket pengar som möjligt. Ja det låter jävligt dumt det jag skriver och jag menar det inte så illa som det låter men när jag spelar V75 är ni och alla som inte är här på zonen men spelar mina motståndare.
Sedan om vem det nu än är som sätter sjuan och oavsett storlek på vinsten kommer jag imponeras av den personen då han/hon har klarat en svår sak och sett till system är det relativt få som är med när pengarna fördelas. Förutom förra omgången då, men inte ens när det gav 600 på sjuorna hade jag den. Så även denna enorma grupp som fick sju rätt är jag imponerad av.
Så ser jag på spelet. Nu vet du garanterat vem du har att göra med.
Edit: Läste mitt inlägg och jag låter riktigt hemsk. Ta det med en nypa salt. Jag gläds med NoShit till exempel eller när Tommie sätter dubbeln. Det är kul att man ändå "ser" vinnarna. Att vinnarna finns här på zonen. Men jag sitter aldrig och hejar på er mitt under loppen. Däremot efteråt när krutröken lagt sig så är jag glad för er skull. Tydligare?
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-12-01 08:47:49  Det där med hönan var ett skämt, såg du det? Jag bryr mig inte om hur andra spelar när jag har en egen rad. Jag är här för att få perspektiv och i vissa fall lämnar jag något perspektiv om jag tycker det är en rimlig tanke. Oftast kan man ta det jag tror och vända på det så blir det rätt men det finns en tjusning i det också. Jag försöker komma med alternativ så visst är det lite motsägelsefullt men det är få som lyssnar på mig. Egentligen är det väl mest för att i efterhand kunna säga, "vad var det jag sa".
Det är skönt att vi är olika. Jag har oerhört svårt att börja heja på ett annat lag när det jag egentligen hejar på är på väg ut ur turneringen. Sedan är jag inte sen att gratulera när någon lyckas eftersom det är en prestation i sig att få in sju rätt eller vad man nu spelar på. Trav är svårt, riktigt svårt. Men att så fort jag spricker ska sitta och hålla tummarna för någon människa jag inte känner, nej så snäll är jag inte. När jag spricker sitter jag ändå och hoppas att resterande lopp går som jag "tänkt" inte att den eller den ska få ut så mycket pengar som möjligt. Ja det låter jävligt dumt det jag skriver och jag menar det inte så illa som det låter men när jag spelar V75 är ni och alla som inte är här på zonen men spelar mina motståndare.
Sedan om vem det nu än är som sätter sjuan och oavsett storlek på vinsten kommer jag imponeras av den personen då han/hon har klarat en svår sak och sett till system är det relativt få som är med när pengarna fördelas. Förutom förra omgången då, men inte ens när det gav 600 på sjuorna hade jag den. Så även denna enorma grupp som fick sju rätt är jag imponerad av.
Så ser jag på spelet. Nu vet du garanterat vem du har att göra med.
Edit: Läste mitt inlägg och jag låter riktigt hemsk. Ta det med en nypa salt. Jag gläds med NoShit till exempel eller när Tommie sätter dubbeln. Det är kul att man ändå "ser" vinnarna. Att vinnarna finns här på zonen. Men jag sitter aldrig och hejar på er mitt under loppen. Däremot efteråt när krutröken lagt sig så är jag glad för er skull. Tydligare?
Answer to: "Det där med hönan var ett skämt, såg du det? Ja"
|
|
Japp...fick in Dreams på reserven.strykningarna(lite blind höna alltså..  ) De här med att lyssna på andra är svårt..helst vill man ju ha stöd för egna idéer o man har tänkt rätt...men så är ju inte fallet..jag ser ingen som motståndare utan bara att vi alla går i en labyrint o valen är många o man måste ha lite tur...kul att du skriver tillbaka o bemödar dig..uppskattas verkligen..! 
|
|
Reply
|
|
Jimson
|
Posted: 2013-12-01 11:31:17  Japp...fick in Dreams på reserven.strykningarna(lite blind höna alltså..  ) De här med att lyssna på andra är svårt..helst vill man ju ha stöd för egna idéer o man har tänkt rätt...men så är ju inte fallet..jag ser ingen som motståndare utan bara att vi alla går i en labyrint o valen är många o man måste ha lite tur...kul att du skriver tillbaka o bemödar dig..uppskattas verkligen..! 
Answer to: "Japp...fick in Dreams på reserven.strykningarna(lite blind höna "
|
|
Man ska ha tur också! Kul att vi är olika. Haha, bemödar och bemödar  Kul att höra och berätta hur man ser på saker och ting. 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-12-01 15:19:20  Man ska ha tur också! Kul att vi är olika. Haha, bemödar och bemödar  Kul att höra och berätta hur man ser på saker och ting. 
Answer to: "Man ska ha tur också! Kul att vi är olika. Haha, bemödar oc"
|
|
Mina "motståndare " är ATG/ST samt travtränare som inte "sköter" sig o kanske tänjer på regler o startar dåliga hästar osv. ! 
|
|
Reply
|
|
Jimson
|
Posted: 2013-12-01 20:24:06  Mina "motståndare " är ATG/ST samt travtränare som inte "sköter" sig o kanske tänjer på regler o startar dåliga hästar osv. ! 
Answer to: "Mina "motståndare " är ATG/ST samt travtränare so"
|
|
Ok. Jag förstår hur du menar. Som sagt är andra spelare mina motståndare eftersom jag tjänar mer pengar om färre lyckas få med vinnarna. Nu kan jag inte påstå att jag spelar för pengarna, till viss del gör jag det, eftersom jag ligger så mycket minus att jag undrar om en miljonvinst kan täcka minuskontot. ATG/ST en annan kamp utanför just mitt V75-spelande.
V75 är underbart. Spänningen, möjligheten till att lyckas få med sju vinnare, fantastiskt.
Travlopp är bland det mest underbara man kan bevittna inom sport. När Exploit Caf vinner elitloppet efter sin spurt. Mr Musclemans kämpande in till mållinjen mot Amiralen. Luddes offensiva galenskaper. Ready Cash! Victory Tilly! Varenne! Moni Maker! Även när man åker till någon mindre bana och se den där amatören få vinna till 50ggr pengarna efter att ha varit segerlös ett par år.
Ville bara hylla travet lite snabbt!  Sedan är ATG/ST en annan kamp utanför just mitt V75-spelande. Känns som jag bara upprepar mig så jag avbryter här!
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-12-01 21:51:12  Ok. Jag förstår hur du menar. Som sagt är andra spelare mina motståndare eftersom jag tjänar mer pengar om färre lyckas få med vinnarna. Nu kan jag inte påstå att jag spelar för pengarna, till viss del gör jag det, eftersom jag ligger så mycket minus att jag undrar om en miljonvinst kan täcka minuskontot. ATG/ST en annan kamp utanför just mitt V75-spelande.
V75 är underbart. Spänningen, möjligheten till att lyckas få med sju vinnare, fantastiskt.
Travlopp är bland det mest underbara man kan bevittna inom sport. När Exploit Caf vinner elitloppet efter sin spurt. Mr Musclemans kämpande in till mållinjen mot Amiralen. Luddes offensiva galenskaper. Ready Cash! Victory Tilly! Varenne! Moni Maker! Även när man åker till någon mindre bana och se den där amatören få vinna till 50ggr pengarna efter att ha varit segerlös ett par år.
Ville bara hylla travet lite snabbt!  Sedan är ATG/ST en annan kamp utanför just mitt V75-spelande. Känns som jag bara upprepar mig så jag avbryter här!
Answer to: "Ok. Jag förstår hur du menar. Som sagt är andra spelare min"
|
|
Börja med Signal för mig på 60-talet..var en pojkbok om en häst som tränades till vinst i Hambot..sedan hade grannen en travhäst som ja fick hålla i tömmarna på...sedan var ja fast..för detta..! 
|
|
Reply
|
|
Jimson
|
Posted: 2013-12-01 23:19:57  Börja med Signal för mig på 60-talet..var en pojkbok om en häst som tränades till vinst i Hambot..sedan hade grannen en travhäst som ja fick hålla i tömmarna på...sedan var ja fast..för detta..! 
Answer to: "Börja med Signal för mig på 60-talet..var en pojkbok om en "
|
|
Då är du äldre än mig alltså  Jag är uppvuxen med travhästar och numera kommer travintresset och går i perioder. Nu är det dock väldigt illa och jag längtar redan till V75 nästa vecka. Jag trodde ganska länge att jag skulle bli tränare men spelintresset tog över och stallbackens skönhet byttes ut mot publiksidans öldrickande och vinnarspelande. Sedan kan man diskutera var de snyggaste tjejerna håller till men oavsett lockar V75 och vinnare mer än mockande och ständigt kringflackande på diverse banor där det alldeles för ofta slutar i nederlag. Långa dagar o.s.v. Bekväm är vad man är. Men känslan att sitta bakom en bra häst går inte av för hackor.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2013-12-02 07:57:33 Edited(2): 2013-12-02 08:02:56  Då är du äldre än mig alltså  Jag är uppvuxen med travhästar och numera kommer travintresset och går i perioder. Nu är det dock väldigt illa och jag längtar redan till V75 nästa vecka. Jag trodde ganska länge att jag skulle bli tränare men spelintresset tog över och stallbackens skönhet byttes ut mot publiksidans öldrickande och vinnarspelande. Sedan kan man diskutera var de snyggaste tjejerna håller till men oavsett lockar V75 och vinnare mer än mockande och ständigt kringflackande på diverse banor där det alldeles för ofta slutar i nederlag. Långa dagar o.s.v. Bekväm är vad man är. Men känslan att sitta bakom en bra häst går inte av för hackor.
Answer to: "Då är du äldre än mig alltså ;) Jag är uppv"
|
|
Ne kan fortfarande känna tömmarna o handen o när man svingade sig upp i jollen...vet då fan om man skulle vågat köra i dagens jänkarbikes...när man någon gång smörjt selen för mycket o stropparna började glida lite...haha..!  Finland är "Vår sak den här veckan" o jag slänger snart upp listorna så får vi ta ett nappatag med dom pållarna.. 
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
|