Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Momarken 2012-03-18
V75-6 Steinlagers Hederslopp.
3. JOKE FACE 74% 16
Kolgjini Lutfi
5. WISHING STONE 20% 50
Svanstedt Åke
6. BEANIE M.M. 18% 49
Takter Johnny
8. CLEAR SIGN 4% 186
Adielsson Erik
2. FIRST ON LINE SEC 2% 194
Goop Björn
10. LIVI BARCELONA 2% 180
Johansson Tomas
1. WINMECREDIT 1% 321
Hamre Frode
4. JOHN PAUL'S LEGACY 1% 415
Gudmestad Geir
7. GARLAND KRONOS 1% 503
Midtfjeld Per Oleg
9. BULLCHIP 1% 899
Hop Vidar

Senast uppdaterad: 2012-03-17 18:00:07, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Momarken
V75-2 Momarken
V75-3 Momarken
V75-4 Momarken
V75-5 Momarken
V75-6 Momarken
V75-7 Momarken
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-6 Momarken

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   [ 2 ]   3   4   5  
Author Message
dujorha Posted: 2012-03-12 21:41:59 Answer to: "folke förstår inte problematiken, att vi som spelare och trav&au"

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Jo finns så mycket att skylla på..har en helt lass av gamla ursäkter som du kan få..
Reply
dujorha Posted: 2012-03-12 21:43:58 Answer to: "hmm, förstår egentligen inte problematiken..... Det är e"

Hur djävla många faktorer tror du man grejar ? Just de !!! Inte så många...
Reply
Posted: 2012-03-13 06:19:19

Became a member: 
Forum posts:
zlatan ska gå B-lagsmatch efter skadeuppehåll också eller? folk satsar pengar på fotboll också. Det är som folke säger här: man får ta det i beräkningarna som spelare. sen om ni tycker det kommer bortförklaringar från tränaren... och! vad har det med spelet att göra? Det sker mer bortförklaringar från "oss" spelare tror jag. Ha inställningen att ta lärdom av det istället.
Reply
Posted: 2012-03-13 06:37:02 Answer to: "zlatan ska gå B-lagsmatch efter skadeuppehåll också eller"

Became a member: 
Forum posts:
förstår inte varför du ska hoppa in och backa upp folke när han tillrickligt med kött på benen , löjligt blir det bara.

vad ska man ta i beräkningarna?? folke anger som exemple hur en häst brukar gå i årsdebuten? vad har du för underlag där? 2 gånger? är det något bra underlag att utgå från, nej det är direkt löjligt bara.

Var kommer bortförklaringar in?? vet du var en bortförklaring är ens? Verka rinte så eftersom du hålelr på och missbrukar ordet.
En bortförklaring är en ursäkt som inte stämmer med verkligheten.
dvs att man försöker vilseleda någon med som inte stämmer med vad som egentligt skett lr var sanningen.

Enda som finns att gå på, som man alltid ska gör a i princip är spelvärdet, var ligger det hän.

Lavec kronos såg fin ut i årsdebuten för övrigt. Så borde ju vara givet att spika direkt
Reply
dujorha Posted: 2012-03-13 07:21:13 Edited(1): 2012-03-13 07:40:56 Answer to: "zlatan ska gå B-lagsmatch efter skadeuppehåll också eller"

Pytt lärdom...jösses de blir för många variabler så är det bara, finns lass av förklaringar...ta alla streck o pengar som tex. Marre drog på babblet från Hultis..har skrivit så många gånger om att vi vill att de ska va ett skicklighets spel..men slump o hasard kommer in o "förstör" detta..nog sagt ! Bara o kika på de som B_Good lägger ut Expertstat o System...Wow va enkelt de här är !! Alla dom där snubbarna som tippar är ju "blåbär" som knappt sett en travare...skojar bara...
Reply
Posted: 2012-03-13 07:51:27
Momarken

Became a member: 
Forum posts:
angående marre är det bara dåligt av spelarna att göra honom gång på gång storfavorit. Men man skyller på tränaren, eller kusken eller nånting annat´. Man måste hitta nån att skylla på verkar det som. Vad jag kan minnas minnas sa hultis att hästen känndes jättefin men man ska komma ihåg att formen inte är 100% och han gick aldrig ut att den var klar på något sett. Alla visste vad dem hade för mål för marre ändå ska spelarna skylla på massa. bla bla bla.
spelarna har aldrig fel, bullshit!!!
kunnde man inte ta lärdom av marre i höstas är det bara dåligt!!! men spelade man harry boy fick man kanske räkna med singelstreck på marre.

Jag hoppade in i disskusionen för jag är så jäkla trött på allt gnäll om årsdebuter, provlopp och allt vad det är. är ni så jäkla bittra, håll er till något annat då.
Reply
Posted: 2012-03-13 07:52:37
Momarken

Became a member: 
Forum posts:
förstår inte varför du ska gå backa upp dujorha när han har tillräckligt med kött på benen. du motsäger dig så förbannat
Reply
dujorha Posted: 2012-03-13 08:15:45 Edited(1): 2012-03-13 08:18:24 Answer to: "angående marre är det bara dåligt av spelarna att gör"

Handlar inte om bitterhet !! Bara att travets aktörer ska förbättra de dom kan !!! Hultis skulle enkelt avdramatisera det hela genom att säga att hästen ska garderas till han visar den rätta formen..varför han inte gör de ? Jo han har en massa ägare som lyssnar på det som sägs när tidningar o Papegojor med mera ställer frågan o de ingår i "spelet" som Hultis kör med både ägare o spelare o annat löst folk.. För att inte tala om "lilla" ATG som vill ha profiler o mycket spel !!
Reply
Posted: 2012-03-13 09:53:34 Edited(1): 2012-03-13 09:54:07

Became a member: 
Forum posts:
Om jag får blanda mig in i diskussionen så gillar jag när topphästar årsdebuterar på V75. Men det kanske beror på min spelstil. Eftersom jag alltid spekulerar emot stora favoriter så är det ju kanon när tex Marre kommer ut och blir sönderstreckad utan tillräckligt med lopp i kroppen.

Sedan gillar jag också överlag ett moment av bristande information som kan få spelarkollektivet på fel spår.

Sen är det stor skillnad på bristande information och felaktig info. Därför är jag däremot negativ till tränare som vilseleder. Oavsett om de baissar eller haussar. Sedan om de vill säga bra saker om hästen för ägarnas skull eller baissar för att ägarna ska få bra odds: ja, jag förstår det. Men det är icke desto mindre fel.

Samtidigt kan man ju hävda att det är upp till spelarna att hålla koll på vilka tränare som är opålitliga; och då har man ju en poäng. Man kan ju tycka att man ska hålla koll på att Flemming nästan alltid baissar sina hästar. Tyvärr så lär man sig ju aldrig. speciellt när det en favorit som baissas av Flemming, då köper jag det rakt av.
Reply
dujorha Posted: 2012-03-13 11:35:44 Answer to: "Om jag får blanda mig in i diskussionen så gillar jag när "

Ja jag tycker de är bra när fler lägger sig i...kommer fram fler synpunkter då..o de flest är jäkligt bra !! Tycker ju som du att vi som betalar kalaset tillsammans med hästägarna inte ska dribblas bort !! Är tillräckligt svårt ändå som syns så väl i Expert-systemen...
Reply
ddmannen Posted: 2012-03-13 12:40:56 Answer to: "Ja jag tycker de är bra när fler lägger sig i...kommer fram "

Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
Kommer inte ihåg sist en häst som startat direkt efter lång vila vann på V75. Varenda gång klagar Duhorha och varenda gång får han kritik för det.

Känslan är ju att någon av de som vilat länge vinner denna gång , men tanke på hur det gått för dem som vilat länge på V75 de senaste åren så bör det nog garderas med Livi Barcelona och Clear Sign
Reply
dujorha Posted: 2012-03-13 14:10:43 Answer to: "Kommer inte ihåg sist en häst som startat direkt efter lån"

Haha blir kul om någon av dom vinner..men tror som du någon av de bättre kamelerna fixar de..men vem ?
Reply
Posted: 2012-03-13 19:47:54

Became a member: 
Forum posts:
haha, kan vara det värsta någon skrivit till mig på forumet. Att jag inte är en särskilt inbiten traventusiast. Tack för den travspanarn............ Förstår dock inte hur det hänger ihopp med att jag inte har några problem med att hästar gör årsdebut på v75.

En bra tränare har en bra häst i bra skick till årsdebuten, så enkelt är det. Om sedan kusken kör defensivt eller inte vill ge sig in i någon idiotkörning, är en helt annan sak. Men sådant får man räkna med, framförallt om en sådan som Örjan kör.

Bortförklaringar till varför hästar förlorar får vi ju hela tiden, eller? Angie boko var tydligen STENKLAR i lördags av spelarkåren, trots att det var första långresan. Kanske skulle ha gjort en lång resa till ett lopp utanför v75 först så att folk kunde veta att hon inte klarar av det? löjligt, vi spelare måste ta sådant i beräkning.

Joke face lär vara i tillräckligt bra form och sitter han i spets så är det väl bara en wishing stone i vinnarhålet som kan plocka han till slut, eller om beanie m.m kommer ditt?
Reply
dujorha Posted: 2012-03-13 20:10:47 Answer to: "haha, kan vara det värsta någon skrivit till mig på forume"

Eller de o de som ska till...snälla Folke du är bra som du är men tror du att du kan hålla femtioelva variabler som ska viktas i luften så vet då fanken vilket geni du är...
Reply
B_Good Posted: 2012-03-13 21:25:35 Edited(1): 2012-03-13 21:30:45

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896

V 6, BEANIE M.M.

S 2, FIRST ON LINE SEC
Tycker det är väldigt tråkigt att en tråd som kunde varit fylld av engagemang o förväntan inför ett kul lopp istället som vanligt tjafsas sönder i en diskussion vi hört måånga gånger vid det här laget.

Tar iallafall 3,5,6 lutar mig tillbaka o njuter av loppet.

Tror Beanie vinner. Brukar göra det i sina årsdebuter..
Reply
dujorha Posted: 2012-03-14 15:45:37 Edited(2): 2012-03-14 19:38:49 Answer to: "Tycker det är väldigt tråkigt att en tråd som kunde v"

Ska man tro på något så är de väl Beanie som Johnny försöker kasta till ledningen..tror dom måste göra något åt banan..Ludde är ju där så han kommer väl ha synpunkter...

Måtte dom har tränat lite bättre än debutisarna som körde på V86...jösses dom borde gå in på stallkontoren o fundera....
Reply
Posted: 2012-03-15 01:21:25 Edited(1): 2012-03-15 01:26:19 Answer to: "haha, kan vara det värsta någon skrivit till mig på forume"
Momarken

Became a member: 
Forum posts:
inte alls sagt rakt ut att du inte äe en traventusiast, fast det går väll at tolka det så kanske.

Som du säkert vet så vinner inte någon häst som är sjuk för dagen/ej frisk.
Är det något jag inte vet om hästar, så är det vilka som komemr vara sjuka för dagen, resten vet jag.

Som jag nämnde för din kompis votolato ovan. Ogillar skarpt folk som hela tiden ska missbruka ordet bortförklaringar. stälelr samam fråga till dig, vet du vad en bortförklaring är? Om inte, så kan du läsa i inlägget ovan.
"Experter" och dylikt kan gärna inbilla sig att långresa skulel ligga bakom Angie bokos prestation i lördags, trams, trams på hög nivå är det enda de är. Jag spelar förutsättningslöst att inga hästar jag lirar lr tror på är sjuka för dagen. Det är enda sättet för mig att spela på.
Enda gången är när jag ska fälla någon stor stor favorit, då hoppas jag att den är sjuk för dagen.

Lik förbannad blev man idag att man ska torska sitt vinnarlir på Quick razz, för att jävla skithästen Say it skulle vara sjuk för dagen. Om jag hade lirat Sat It, hade du väll kommit med att jag kom med ny bortförklaring. Men som seriös spelare och objektiv traventusiast är det inga svårigheter att förstå att hästen ej va frisk för dagen och har inget med bortförklaring att göra.

Sagt te dig Angie Boko startar som 1 av favoriterna Sto SM i år, till skillnad från dina försök i "spåkulan" så sätter jag mina, wait and see.

Om man ska återgå till loppet , bara göra det lätt för sig, ta alla 3 och låt den bästa för dagen vinna, finns andra lopp att lägga ner energi på än att spekulera fram till start om positoner.
Reply
Posted: 2012-03-15 07:28:17 Answer to: "inte alls sagt rakt ut att du inte äe en traventusiast, fast det g&ari"
Momarken

Became a member: 
Forum posts:
om en häst är klart och bekräftat sjuk så finns inga bortförklaringar, då är det en orsak till varför man inte fick in sitt spel. Men jag kan minnas, ett ex: marre hade spår 1 och blev storfavorit. men spelarna visst tydligen inte risken att bli instängd plus lägg till målet dem hade med marre. efter loppet blev det ett jäkla snack, man skulle skylla på örjan den gången. det är ett minus från spelarna!
Reply
Posted: 2012-03-15 07:42:38 Answer to: "om en häst är klart och bekräftat sjuk så finns inga b"
Momarken

Became a member: 
Forum posts:
måste en "läkare" på ett bårhus dödförklara en människa för att personen ska vara död eller?
Reply
dujorha Posted: 2012-03-15 08:59:30 Edited(1): 2012-03-15 09:04:52 Answer to: "om en häst är klart och bekräftat sjuk så finns inga b"

Nja problemet är lite större...dom flesta vet bakgrunden med Marre om bra häst o så vidare..när en sådan häst kommer ut igen med allt de som jag skrivit om reklam från Hultis o hans lilla spel med publiken...så försöker man skjuta misslyckandet på någon annan...skulle tro att spelarna bedömmer det som så att Marre är tillräckligt bra att gå runt fältet..nu var han inte i den författningen o de ansvaret är tränarens...skrivit upprepade gånger om detta !!! Bra hästar dvs. förmodade drar alltid spel o är det preparé styrningar så håller man käften om de...eftersom de inte är "tillåtet"...man kan som tränare o kusk mildra förväntningarna men de görs inte !!! Jösses va Hultis har tappat i förtroende med förfarandet runt Marre o hans misslyckanden under upptränings starterna i Svedala, tro inget annat...han är som en våt hund..men snart har han spottat upp sig igen...
Reply
1   [ 2 ]   3   4   5