1
[ 2
]
3
4
|
dujorha
|
Posted: 2011-09-13 17:00:55  Görs ju ständigt.
Answer to: "Görs ju ständigt."
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
För andra hästen som hamnar som bäst andra invändigt ? Skojar du med mig ? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-09-13 17:04:34  För andra hästen som hamnar som bäst andra invändigt ? Skojar du med mig ? 
Answer to: "För andra hästen som hamnar som bäst andra invändigt ? "
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, LEGACY KRONOS
S 1, HARRY HAYTHROW
|
Nu börjar du låta som travspanarn...
Inte "som bäst" andra invändigt. den får andra invändigt och då tillgång till OS och med tanke på hur bra den va senast så kommer den ta längder på OS och få chansen att knipa ett andrapris. Så för mig är det alldeles uppenbart bra att göra så om Åke samtidigt kan hålla Jackal i dödens. Minst lika bra vinstchans från spets som från rygg, om inte bättre.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-09-13 17:26:07
|
Became a member:
Forum posts:
|
Mellby Sambuca har redan en seger i meetinget, kan vara värt att tänka på. Preparé
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-09-13 18:24:31
|
Became a member:
Forum posts:
|
skitspår men tror att Montgomery Hill har rätt stor segerchans ändå.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2011-09-13 18:48:57
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 7, JACKAL FACE
S 1, HARRY HAYTHROW
|
Sparlopp.
Jackal Face o Mellby Sambucca bästa hästarna o Harry Haythrow som smygare därbakom.
Krånglar nog inte mer än så.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-09-13 21:19:53  Nu börjar du låta som travspanarn...
Inte "som bäst" andra invändigt. den får andra invändigt och då tillgång till OS och med tanke på hur bra den va senast så kommer den ta längder på OS och få chansen att knipa ett andrapris. Så för mig är det alldeles uppenbart bra att göra så om Åke samtidigt kan hålla Jackal i dödens. Minst lika bra vinstchans från spets som från rygg, om inte bättre.
Answer to: "Nu börjar du låta som travspanarn... :(
Inte "som bä"
|
|
Nä nu låter du lite för envis om detta..andra invändigt blir de för Per ! Åke har inte ögon i nacken än !! Han är fullt upptagen med att titta utåt o framåt ! Nu får vi se hur de blir !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-09-13 21:27:59  Nä nu låter du lite för envis om detta..andra invändigt blir de för Per ! Åke har inte ögon i nacken än !! Han är fullt upptagen med att titta utåt o framåt ! Nu får vi se hur de blir !! 
Answer to: "Nä nu låter du lite för envis om detta..andra invändig"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, LEGACY KRONOS
S 1, HARRY HAYTHROW
|
Behöver inga ögon i nacken. Han har nog stenkoll på vart Per hamnar och det är självklart andra invändigt. Tycker faktiskt att det är du som är envis.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-09-14 11:40:18  Behöver inga ögon i nacken. Han har nog stenkoll på vart Per hamnar och det är självklart andra invändigt. Tycker faktiskt att det är du som är envis.
Answer to: "Behöver inga ögon i nacken. Han har nog stenkoll på vart Pe"
|
|
Hallo där nu börjar du prata i nattmössan..kört häst någon gång eller ? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-09-14 11:47:18 Edited(1): 2011-09-14 12:00:15  Hallo där nu börjar du prata i nattmössan..kört häst någon gång eller ? 
Answer to: "Hallo där nu börjar du prata i nattmössan..kört hä"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, LEGACY KRONOS
S 1, HARRY HAYTHROW
|
Nej. Är det plötsligt ett kompetenskrav för att komma med en åsikt här eller? Att man kört en häst? Suck. Bättre hästöga och hästkompetens än StigH finns det knappt men han är sjukt dålig på att tippa så jag tycker att erfarenhet från sulkyn eller från hästar överlag är grymt överskattat när det gäller att analysera loppen och tippa.
Sen förstår jag inte vad det har med saken när det gäller i denna fråga. Åke vet att HH är startsnabb och han vet att stallisen tar rygg på honom. Behöver han ögon i nacken för att han ska förstå att stallisen med stor sannolikhet sitter i andra invändigt? Och alldeles oavsett det så är jag (och andra härinne tydligen) av åsikten att oavsett stallkamraten så kan det vara ett smartare drag att låta Jackal gå i dödens. Även på Åby vinner fler från spets än från OS och har man häst till det så ska man göra i spets. OS är för hästar som går bäst med rygglopp.
Lite less på såna som du och Travspanarn och liknande typer som snöar in sig på allehanda "givna sanningar" baserat på era "ofantliga travkunskaper". Samtidigt förkastar ni alternativ som kan vara fullt sannolika och logiska bara för att dom inte stämmer överens med er verklighetsuppfattning över travet. Som hur en viss kusk är/tänker/agerar. Antingen känner ni dom eller så tror ni att ni vet hur dom tänker. Breaking news: Ni vet inte hur dom tänker. Det gör ingen. Alltså kan man släppa dom ambitionerna och istället försöka lista ut det som vore logiskt att göra i en viss körsituation.
Jag har spelat på trav ganska så länge, men inser också att kunskap är färskvara och dom "sanningar" som jag lärde mig för 15 år sen inte gäller längre. Tiderna, hästarna och körstilar förändras i takt med nya träningsmetoder, bättre hästar och konkurrens och aggressivare kuskar. Och därmed kan en någon som bara lirat i 2 år fatta grejen bättre än vad jag gör. Titta på Åke. Tidigare tyckte jag att han hade en ganska väletablerad och förutsägbar körstil. Spets eller svepningarna (typ). Nu är han en mer komplett kusk och kan köra på sätt som man inte alls är van att se honom köra. Han är en otroligt smart kusk som tar hänsyn till alla motståndare men också vilka stallisar han har med. Man kan nästan tro att han HAR ögon i nacken som han kör. Åke har alltid varit duktig, men han har numera höjt sig till världsnivå tycker jag och man kan nog inte räkna med exakt vad han kommer att göra. Bara att han gör väldigt få misstag.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-09-14 12:05:53  Nu börjar du låta som travspanarn...
Answer to: "Nu börjar du låta som travspanarn... :(
Inte "som bä"
|
Became a member:
Forum posts:
|
kan du utveckla det lite vidare hur man låter som "travspanarn"? vore kul att veta
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-09-14 12:08:26 Edited(2): 2011-09-14 12:10:40  Nej. Är det plötsligt ett kompetenskrav för att komma med en åsikt här eller? Att man kört en häst? Suck. Bättre hästöga och hästkompetens än StigH finns det knappt men han är sjukt dålig på att tippa så jag tycker att erfarenhet från sulkyn eller från hästar överlag är grymt överskattat när det gäller att analysera loppen och tippa.
Sen förstår jag inte vad det har med saken när det gäller i denna fråga. Åke vet att HH är startsnabb och han vet att stallisen tar rygg på honom. Behöver han ögon i nacken för att han ska förstå att stallisen med stor sannolikhet sitter i andra invändigt? Och alldeles oavsett det så är jag (och andra härinne tydligen) av åsikten att oavsett stallkamraten så kan det vara ett smartare drag att låta Jackal gå i dödens. Även på Åby vinner fler från spets än från OS och har man häst till det så ska man göra i spets. OS är för hästar som går bäst med rygglopp.
Lite less på såna som du och Travspanarn och liknande typer som snöar in sig på allehanda "givna sanningar" baserat på era "ofantliga travkunskaper". Samtidigt förkastar ni alternativ som kan vara fullt sannolika och logiska bara för att dom inte stämmer överens med er verklighetsuppfattning över travet. Som hur en viss kusk är/tänker/agerar. Antingen känner ni dom eller så tror ni att ni vet hur dom tänker. Breaking news: Ni vet inte hur dom tänker. Det gör ingen. Alltså kan man släppa dom ambitionerna och istället försöka lista ut det som vore logiskt att göra i en viss körsituation.
Jag har spelat på trav ganska så länge, men inser också att kunskap är färskvara och dom "sanningar" som jag lärde mig för 15 år sen inte gäller längre. Tiderna, hästarna och körstilar förändras i takt med nya träningsmetoder, bättre hästar och konkurrens och aggressivare kuskar. Och därmed kan en någon som bara lirat i 2 år fatta grejen bättre än vad jag gör. Titta på Åke. Tidigare tyckte jag att han hade en ganska väletablerad och förutsägbar körstil. Spets eller svepningarna (typ). Nu är han en mer komplett kusk och kan köra på sätt som man inte alls är van att se honom köra. Han är en otroligt smart kusk som tar hänsyn till alla motståndare men också vilka stallisar han har med. Man kan nästan tro att han HAR ögon i nacken som han kör. Åke har alltid varit duktig, men han har numera höjt sig till världsnivå tycker jag och man kan nog inte räkna med exakt vad han kommer att göra. Bara att han gör väldigt få misstag.
Answer to: "Nej. Är det plötsligt ett kompetenskrav för att komma med en"
|
Became a member:
Forum posts:
|
bästa speltorsk, lite BREAKING NEWS till dig. du har 88 inlägg, dujorha har nästan 10000
Som rookie ska du bara vara TYST och visa RESPEKT, lite ödmjukhet här om jag får be, beter dig som en 14 åring som inte vet hur man respekterar en äldre vis man. Oförskämt skulle jag säga rent av. Ne, skärpning nu.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-09-14 12:09:23  kan du utveckla det lite vidare hur man låter som "travspanarn"? vore kul att veta
Answer to: "kan du utveckla det lite vidare hur man låter som "travspanarn&q"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, LEGACY KRONOS
S 1, HARRY HAYTHROW
|
Överflödigt egentligen eftersom alla härinne vet hur du är.
Men om jag ska sparka in öppna dörrar så låter man som en besserwisser som tror han kan allt och som gärna ska håna andras åsikter utan att underbygga sina argument med annat än att man har en ofantlig travkunskap och känner kusken/tränaren och att den som kom med åsikten antingen är full, är en tomte eller helt saknar travkunnande.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-09-14 12:09:55
|
|
Men för f..an Åke kan inte köra Pers häst också..du har inte många sekunder på dig i starten o när hästar kommer utifrån !! Lägg ner Speltorsk !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-09-14 12:11:22  bästa speltorsk, du har 88 inlägg, dujorha har nästan 10000
Som rookie ska du bara vara TYST och visa RESPEKT, lite ödmjukhet här om jag får be, beter dig som en 14 åring som inte vet hur man respekterar en äldre vis man. Oförskämt skulle jag säga rent av. Ne, skärpning nu.
Answer to: "bästa speltorsk, du har 88 inlägg, dujorha har nästan 10000
"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, LEGACY KRONOS
S 1, HARRY HAYTHROW
|
Jag är ny härinne men inte som travspelare. Ser inte hur antalet inlägg ska motivera någon form av respekt. Respekt förtjänar man baserat på kompetens, uppförande och prestationer. Och antal inlägg är ingen prestation i mina ögon. Så han får gärnaha skrivit 1 miljon inlägg, men är han överlägsen i sin stil mot mig får han igen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-09-14 12:12:14  Överflödigt egentligen eftersom alla härinne vet hur du är.
Men om jag ska sparka in öppna dörrar så låter man som en besserwisser som tror han kan allt och som gärna ska håna andras åsikter utan att underbygga sina argument med annat än att man har en ofantlig travkunskap och känner kusken/tränaren och att den som kom med åsikten antingen är full, är en tomte eller helt saknar travkunnande.
Answer to: "Överflödigt egentligen eftersom alla härinne vet hur du &aum"
|
Became a member:
Forum posts:
|
precis, och det skulle aldrig kunna vara så att han har rätt heller, lr hur? 
ne, det är helt uteslutet, för alla här inne vet man vet mer och är bäst etc etc?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-09-14 12:12:43  Men för f..an Åke kan inte köra Pers häst också..du har inte många sekunder på dig i starten o när hästar kommer utifrån !! Lägg ner Speltorsk !! 
Answer to: "Men för f..an Åke kan inte köra Pers häst också."
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, LEGACY KRONOS
S 1, HARRY HAYTHROW
|
Vad snackar du om? Köra pers häst? Tror du inte Per fattar själv hur han ska köra? Han lägger sig på innerspår och följer HH:s rygg. Hur svårt är det? Låter på dig som det är voltstart och han från spår 7 ska sicksacka mellan hästarna för att nå till andra invändigt.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-09-14 12:13:25
|
|
Han måste köra om spetsen med HH !! Se till att han inte kör bena av den samt efter några sekunder bestämma sig om han ska svara om tex. Johnny kommer som ja tror !! Han har noll koll i det läget var Per är !!! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-09-14 12:14:04  precis, och det skulle aldrig kunna vara så att han har rätt heller, lr hur? 
ne, det är helt uteslutet, för alla här inne vet man vet mer och är bäst etc etc?
Answer to: "precis, och det skulle aldrig kunna vara så att han har rätt hel"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, LEGACY KRONOS
S 1, HARRY HAYTHROW
|
Klart han kan ha rätt i hur Åke kör. Men han kan inte med säkerhet veta det. Det är det jag vänder mig emot. Hans tvärsäkerhet. Den som ni har gemensamt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-09-14 12:15:14 Edited(2): 2011-09-14 12:17:15  Jag är ny härinne men inte som travspelare. Ser inte hur antalet inlägg ska motivera någon form av respekt. Respekt förtjänar man baserat på kompetens, uppförande och prestationer. Och antal inlägg är ingen prestation i mina ögon. Så han får gärnaha skrivit 1 miljon inlägg, men är han överlägsen i sin stil mot mig får han igen.
Answer to: "Jag är ny härinne men inte som travspelare. Ser inte hur antalet "
|
Became a member:
Forum posts:
|
oki, som jag misstänkte, totalt nonchalant, bra att veta, hade jag haft 88 inlägg skrivan, dvs bidragit med mkt lite, ofantligt lite under en längre tid, direkt börjar kaxa med någon som har 10000 skrivna, jag hade direkt kännt att jag varit ute på djupt vatten oavsett vad konversationen hamnat på. Oavsätt om du heter SIdney crosby och är grym talang så kaxxar du inte upp dig mot en profil som spelet 20 år i ligan, skärpning, annars kommer jag förfölja dig och dumförklara alla inlägg du gör, (vilket inte borde vara svårt) faktamässigt. fyyy på dig, bollkänsla tack
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-09-14 12:15:59  Klart han kan ha rätt i hur Åke kör. Men han kan inte med säkerhet veta det. Det är det jag vänder mig emot. Hans tvärsäkerhet. Den som ni har gemensamt.
Answer to: "Klart han kan ha rätt i hur Åke kör. Men han kan inte med s"
|
Became a member:
Forum posts:
|
jag svarade på inlägget där du BESKREV MIG, har inte med dujorha att göra.
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
|