1
[ 2
]
3
4
|
|
Posted: 2011-09-15 20:59:44
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, SAMMARCO
S 6, INGAS HURRICANE
|
I ett halvöppet lopp där många streckar minst 4 kusar blir det lite lockade att ta ställning för spetshästen Pitch Command. För även om Raffe vurmar för sin Ingas Hurricane tror jag inte den kan utmana pitchen trots ryggresa. Och dom där bak har som Folke säger inte formen att utmana en formhäst som Pitch. Gitano hade varit intressant med ett bättre läge. Men bakspår på främre volten känns ganska kallt. Ska man nämna några skrällar så tycker jag Il re Frö och Minos Vang är småintressanta.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-09-16 06:46:16  I ett halvöppet lopp där många streckar minst 4 kusar blir det lite lockade att ta ställning för spetshästen Pitch Command. För även om Raffe vurmar för sin Ingas Hurricane tror jag inte den kan utmana pitchen trots ryggresa. Och dom där bak har som Folke säger inte formen att utmana en formhäst som Pitch. Gitano hade varit intressant med ett bättre läge. Men bakspår på främre volten känns ganska kallt. Ska man nämna några skrällar så tycker jag Il re Frö och Minos Vang är småintressanta.
Answer to: "I ett halvöppet lopp där många streckar minst 4 kusar blir "
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Kolla du statsen på Björns häst o Luddes med..mycket bra hästar som presterar när de gäller ! Segerprocenten är mycket hög o vad Folke tycker om formen..vet inte om han är så påläst ibland.. 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-09-16 06:58:05
|
|
2 faktorer när de gäller Tarzans häst..oprövad på distansen samt körs väl skolös ! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-09-16 06:59:42
|
|
Tar tillbaka oprövad..inte lyckats över distansen... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-09-16 09:47:06  2 faktorer när de gäller Tarzans häst..oprövad på distansen samt körs väl skolös ! 
Answer to: "2 faktorer när de gäller Tarzans häst..oprövad på"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, SAMMARCO
S 6, INGAS HURRICANE
|
Körs med samma balans som senast. Är stark och rejäl så distansen är knappast ngt minus.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-09-16 10:51:56
|
Became a member:
Forum posts:
V 15, SPRING EROM
|
Är inne på samma spår som nybrink, lutar åt att singla Springerom för mig
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-09-16 11:24:15  Körs med samma balans som senast. Är stark och rejäl så distansen är knappast ngt minus.
Answer to: "Körs med samma balans som senast. Är stark och rejäl så"
|
|
Tja kan gå men sammantaget så minst dessa 3 st !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-09-16 20:04:39  Kolla du statsen på Björns häst o Luddes med..mycket bra hästar som presterar när de gäller ! Segerprocenten är mycket hög o vad Folke tycker om formen..vet inte om han är så påläst ibland.. 
Answer to: "Kolla du statsen på Björns häst o Luddes med..mycket bra h&"
|
Became a member:
Forum posts:
|
jaha? vet du något som ingen annan vet? finns väl absolut inget som tyder på att dem 2 där bak ska ha någon toppform?????
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-09-16 20:12:53  jaha? vet du något som ingen annan vet? finns väl absolut inget som tyder på att dem 2 där bak ska ha någon toppform?????
Answer to: "jaha? vet du något som ingen annan vet? finns väl absolut inget "
|
|
Juggle gick ett bra provlopp o Björns är en häst som inte kräver så många starter..räcker säkert med en 80% form för att va ikapp Örjans ! Tarzans måste visa mer o särskilt över den här distansen.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-09-16 20:15:59  Juggle gick ett bra provlopp o Björns är en häst som inte kräver så många starter..räcker säkert med en 80% form för att va ikapp Örjans ! Tarzans måste visa mer o särskilt över den här distansen.. 
Answer to: "Juggle gick ett bra provlopp o Björns är en häst som inte kr"
|
Became a member:
Forum posts:
|
med 80% ig form är dem nog sådär 5 längder efter pitchen i mål, om dem har 90%ig så kan det bli match om det klaffar för dem med positionerna.....
Du trodde inte på pitchen senast heller.......... 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-09-16 20:19:58  med 80% ig form är dem nog sådär 5 längder efter pitchen i mål, om dem har 90%ig så kan det bli match om det klaffar för dem med positionerna.....
Du trodde inte på pitchen senast heller.......... 
Answer to: "med 80% ig form är dem nog sådär 5 längder efter pitch"
|
|
Nä hästen fick ju inget fäste på banan starten innan..svårt ibland med skolösheten..ja va för snabb o dömde ut den som hovöm..men du har ingen bra stats för hästen över distansen..o ja är helt övertygad om skölöshet över längre distanser.. 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-09-16 20:23:36
|
|
Motståndet sist för Pitchen var uselt o hästen framstod nog lite bättre på grund av det..här möter den 2 riktigt bra hästar med bra segerprocent.så här har ja med minst dessa 3 hästar !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-09-16 21:21:05  Motståndet sist för Pitchen var uselt o hästen framstod nog lite bättre på grund av det..här möter den 2 riktigt bra hästar med bra segerprocent.så här har ja med minst dessa 3 hästar !! 
Answer to: "Motståndet sist för Pitchen var uselt o hästen framstod nog"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Vinner man på de sätten som pitch command gjort över 2640m, så behöver man knappast bevisa något för att övertyga om att han klarar 3140m lika bra.
Vad gäller motståndet senast så var det vettigt bronsgäng som han fullständigt krossade efter en tuff resa. Spring erom och juggle face är bättre, just därför står dem med 40m tillägg också......
Jag kommer attt strecka 3,10, 14,15 då jag har råd med det och det finns uppenbar risk/chans att spring erom+juggle face får fina löpningar då dem bara har 2st framför sig på 20m tillägg. Men på DD spikar jag pitch command om vettig värmning, annars Gitano.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-09-17 09:00:39  Vinner man på de sätten som pitch command gjort över 2640m, så behöver man knappast bevisa något för att övertyga om att han klarar 3140m lika bra.
Vad gäller motståndet senast så var det vettigt bronsgäng som han fullständigt krossade efter en tuff resa. Spring erom och juggle face är bättre, just därför står dem med 40m tillägg också......
Jag kommer attt strecka 3,10, 14,15 då jag har råd med det och det finns uppenbar risk/chans att spring erom+juggle face får fina löpningar då dem bara har 2st framför sig på 20m tillägg. Men på DD spikar jag pitch command om vettig värmning, annars Gitano.
Answer to: "Vinner man på de sätten som pitch command gjort över"
|
|
Klart han behöver bevisa det startat 3 gånger med dåligt resultat !! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-09-17 09:03:32
|
|
Under dessa 3 starter har han haft skor på hovarna..nja skolös o långt ska dom prova de idag ? 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2011-09-17 09:16:10  Under dessa 3 starter har han haft skor på hovarna..nja skolös o långt ska dom prova de idag ? 
Answer to: "Under dessa 3 starter har han haft skor på hovarna..nja skolös o"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 14, JUGGLE FACE
|
Som jag ser det är det Juggle eller Spring Erom som vinner.. 50% chans att jag väljer fel.
Spikar nog Juggle
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2011-09-17 10:05:10  Som jag ser det är det Juggle eller Spring Erom som vinner.. 50% chans att jag väljer fel.
Spikar nog Juggle
Answer to: "Som jag ser det är det Juggle eller Spring Erom som vinner.. 50% chans"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 14, JUGGLE FACE
|
äh va fan.. fegar ur o tar bägge o då får Pitch oxå hänga på.. feg, fegare, jag.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-09-17 10:11:43  Klart han behöver bevisa det startat 3 gånger med dåligt resultat !! 
Answer to: "Klart han behöver bevisa det startat 3 gånger med dåligt r"
|
Became a member:
Forum posts:
|
galopperat i samtliga? Handlar väl enbart om styrkan finns där eller inte, galopprisken bör väl knappast räknas in när dem kommer till distansförmågan. Har trots allt vunnit 2640m i överlägsen stil flera ggr med krafter sparade på bra tider..........
Nä, dujorha, nu tycker jag du är löjlig när du sågar pitch commands chanser pga du inte tror han klarar distansen. med all respekt......................
ha d gott o lycka till på v75............
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-09-17 10:19:58  galopperat i samtliga? Handlar väl enbart om styrkan finns där eller inte, galopprisken bör väl knappast räknas in när dem kommer till distansförmågan. Har trots allt vunnit 2640m i överlägsen stil flera ggr med krafter sparade på bra tider..........
Nä, dujorha, nu tycker jag du är löjlig när du sågar pitch commands chanser pga du inte tror han klarar distansen. med all respekt......................
ha d gott o lycka till på v75............
Answer to: "galopperat i samtliga? Handlar väl enbart om styrkan finns där e"
|
|
Nä han har inte galopperat i samtliga 3140 starter..när Björn körde så kom han in på en 18-tid..vill se klara besked i starter över distansen inga förhoppningar om de ena eller andra till den här starten !!! 
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2011-09-17 11:02:58
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
V 10, GITANO
|
Gitano börjar komma allt mer nu och är väl mkt billigt inne här mot senast....kan bli bortglömd hoppas jag. 
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
|