1
[ 2
]
3
4
5
6
|
Post removed
|
Posted: 2011-08-23 20:47:35
 varför han skulle? kan förklara varför han gör det OM han mot förmodan skulle ta spetsen.
Answer to: "varför han skulle? kan förklara varför han gör det OM h"
|
|
|
Posted: 2011-08-23 20:51:08  Han kanskesläpper spetsen för han helt enkelt är en sämre häst polajsen 
Answer to: "Han kanskesläpper spetsen för han helt enkelt är en säm"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, BEANIE M.M.
S 5, JOKE FACE
|
Om dom anser att den är chanslös så släpper han nog. Men tror dom att den kan vinna så vore det ju väldigt dumt att släppa till Brioni som då knappast går att slå av. Det är ju inte lång distans detta och att släppa spets här känns lite väl passivt när man kör en elitloppsvinnare.
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2011-08-23 20:51:39
 Om dom anser att den är chanslös så släpper han nog. Men tror dom att den kan vinna så vore det ju väldigt dumt att släppa till Brioni som då knappast går att slå av. Det är ju inte lång distans detta och att släppa spets här känns lite väl passivt när man kör en elitloppsvinnare.
Answer to: "Om dom anser att den är chanslös så släpper han nog. M"
|
|
B_Good
|
Posted: 2011-08-23 20:51:53  Varför skulle Örjan släppa med Iceland?
Sedan tror jag inte Joakim testar med brioni om Iceland spetsar (såvida inte det inte flaggas för släpp från stallet). Däremot kommer nog Ludde testa framåt direkt. Sedan kommer yarrah tidigt och sätter press. Brioni har visat att den gillar när det blir hårt tempo.
Answer to: "Varför skulle Örjan släppa med Iceland?
Sedan tror jag i"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 3, BRIONI
S 2, ICELAND
|
Mest för min skull så min spik sitter? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-23 20:55:45  Inte chanslös men kanske BÄTTRE chans med rygg lopp 
Answer to: "Inte chanslös men kanske BÄTTRE chans med rygg lopp;)"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, BEANIE M.M.
S 5, JOKE FACE
|
Ja, om dom gör den bedömningen förstås. Men personligen tycker jag att det vore helt fel. På lång distans kommer luckorna väldigt ofta för vinnarhålet. Men på full distans gör dom det mer sällan och när dom kommer är det försent.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-23 20:56:27  Mest för min skull så min spik sitter? 
Answer to: "Mest för min skull så min spik sitter? :D"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, BEANIE M.M.
S 5, JOKE FACE
|
 bra skäl.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-23 21:02:37
|
Became a member:
Forum posts:
|
Örjan bör spetsa, tror inte han släpper sedan heller om den känns bra för dagen. Gör sina absolut bästa lopp i spets och som polajasen sade, varför släppa med en elitloppsvinnare?
Men detta loppet är ruggigt svårtippat, grattis till den som räknar ut loppscenariot här.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-08-24 08:36:37  Örjan bör spetsa, tror inte han släpper sedan heller om den känns bra för dagen. Gör sina absolut bästa lopp i spets och som polajasen sade, varför släppa med en elitloppsvinnare?
Men detta loppet är ruggigt svårtippat, grattis till den som räknar ut loppscenariot här.
Answer to: "Örjan bör spetsa, tror inte han släpper sedan heller om den "
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Vi försöker väl..men som du säger svårtippat o va händer..Jocke sitter nog på svaret... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-24 09:38:19  Vi försöker väl..men som du säger svårtippat o va händer..Jocke sitter nog på svaret... 
Answer to: "Vi försöker väl..men som du säger svårtippat o va"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Som i hugo åbergs 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-08-24 10:06:04  Som i hugo åbergs 
Answer to: "Som i hugo åbergs ;)"
|
|
Ja..om Örjan snor åt sig ledningen..Erik backar inte o hamnar utanpå..mja..Jocke o Tobbe försöker ta sig ner i andra spår..sedan händer inte mycket för de vill väl ha fram Uffe i dödens..kanske så. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-24 10:18:42
|
Became a member:
Forum posts:
|
Lite spelad prince tagg är trots vinsten senast, alla vet ju att han är speedig på slutet också, Har skit svårt att plocka ut några här.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-08-24 11:11:47  Lite spelad prince tagg är trots vinsten senast, alla vet ju att han är speedig på slutet också, Har skit svårt att plocka ut några här.
Answer to: "Lite spelad prince tagg är trots vinsten senast, alla vet ju att han &"
|
|
Behöver nog mycket tur för att komma loss igen..gick mycket bättre från start sist men hamnar han tredje invändigt är han nog rökt !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-24 13:02:15 Edited(2): 2011-08-24 13:05:21
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, YARRAH BOKO
|
Man får ställa sig frågan. Vill jag vinna mycket pengar eller lite. För litet pengar så spikar man Island. Jag har inte med island på mitt "nuvarande system" men det kan ju ändra sig innan lördag. Jag tror att Uffe sätter dit näsan med knapp marginal efter en rusning ibörjan av spets hästarna hästar. Men tala inte om det för någon för då rasar oddset. 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-08-24 13:07:40  Man får ställa sig frågan. Vill jag vinna mycket pengar eller lite. För litet pengar så spikar man Island. Jag har inte med island på mitt "nuvarande system" men det kan ju ändra sig innan lördag. Jag tror att Uffe sätter dit näsan med knapp marginal efter en rusning ibörjan av spets hästarna hästar. Men tala inte om det för någon för då rasar oddset. 
Answer to: "Man får ställa sig frågan. Vill jag vinna mycket pengar el"
|
|
Ingen risk här för de lär bli rundspel !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-24 14:06:14
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, YARRAH BOKO
|
Men det ska bli J-a roligt att vara på plats och se detta lopp.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-24 17:42:17 Edited(1): 2011-08-24 17:43:04  Behöver nog mycket tur för att komma loss igen..gick mycket bättre från start sist men hamnar han tredje invändigt är han nog rökt !! 
Answer to: "Behöver nog mycket tur för att komma loss igen..gick mycket b&aum"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jo, dessa pågar ger inte luckor till höger och vänster direkt, elithästar som dessa håller oftast farten hela vägen och då kommer inga luckor från invändigt. Därav får prince tagg det svårt, mycket flyt senast.......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-24 21:49:17
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, BEANIE M.M.
|
Tycker 2-4-6-9 känns hetast! får för mig att det skräller i detta lopp! Vet inte varför men jag tror på det. Tror inte Joke face håller ända in i mål utan han kommer var jävligt grym nästa år!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-25 08:58:01
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, JOKE FACE
S 8, RAKAS
|
Spets => Rakas (Inget snack, spetsade både försök och final på Elitloppet)
Vinst => Joke Face
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-25 09:06:06
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, YARRAH BOKO
|
Konstigt hur man låter sig påverkas av vad andra tycker och hur strecken sitter på ATG fast man egentligen vet att Uffe tar detta. Bästa hästen riskerar att bli instängd, alla andra i loppet vet att den måste bli instängd annars vinner den. Så den blir instängd. Blir den inte instängd så tryter krafterna eftersom spetsstriden blir hård och lång. Sen är det ganska vidöppet vem som vinner och med tanke på hemmabana och en riktigt bra kuse så skulle jag inte bli förvånad om Uffe vinner detta.
En spelbar tvilling som kan ge ganska bra torde vara 9-8
|
|
Reply
|
|
filipandersson
|
Posted: 2011-08-25 09:25:09  Konstigt hur man låter sig påverkas av vad andra tycker och hur strecken sitter på ATG fast man egentligen vet att Uffe tar detta. Bästa hästen riskerar att bli instängd, alla andra i loppet vet att den måste bli instängd annars vinner den. Så den blir instängd. Blir den inte instängd så tryter krafterna eftersom spetsstriden blir hård och lång. Sen är det ganska vidöppet vem som vinner och med tanke på hemmabana och en riktigt bra kuse så skulle jag inte bli förvånad om Uffe vinner detta.
En spelbar tvilling som kan ge ganska bra torde vara 9-8
Answer to: "Konstigt hur man låter sig påverkas av vad andra tycker och hur"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 803
V 5, JOKE FACE
|
hmm hur ska brioni eller joke face bli instängda?
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
5
6