1
[ 2
]
3
4
|
|
Posted: 2011-08-19 19:10:14
|
Became a member:
Forum posts:
|
Vad spelar det för roll om några av liken har form de är ju ändå inte i närheten av Caballions form och kunnande. Alla hästar kan galoppera men det kan man ju inte tippa efter. Känns tillräckligt svårt att tippa trav utan att spekulera i galopper. Henke är övertygad att han går iväg felfritt från detta spår och det + hur han funkar i aktionen nu för tidenräcker för mig sen vinner han oavsett dödens, tredjespår och en mindre galopp på vägen. Han är liksom flera klasser bättre än övriga.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-19 19:48:31
|
Became a member:
Forum posts:
|
11. AVALON SPIDER 6% vinner skrällen
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2011-08-19 19:56:18
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 6, LE CANNIBALE
S 3, MAXWELL MAYDAY
|
Caballion har utan tvekan högst kapacitet i fältet men har 4 galopper på de senaste 10 o är rätt ny i silversammanhang. Grymt fin häst men inte en spik för mig.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-19 20:14:41
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, LE CANNIBALE
S 6, LE CANNIBALE
|
Har ingen alls känsla för Caballion just nu även om han är överlägset bästa hästen, ser dock ingen anledning till att spika då man inte tror på någon. Le Cannibale var grym senast och Lass Inspiration är ständigt underskattad och har sett smällfin ut.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-19 21:32:59  Vad spelar det för roll om några av liken har form de är ju ändå inte i närheten av Caballions form och kunnande. Alla hästar kan galoppera men det kan man ju inte tippa efter. Känns tillräckligt svårt att tippa trav utan att spekulera i galopper. Henke är övertygad att han går iväg felfritt från detta spår och det + hur han funkar i aktionen nu för tidenräcker för mig sen vinner han oavsett dödens, tredjespår och en mindre galopp på vägen. Han är liksom flera klasser bättre än övriga.
Answer to: "Vad spelar det för roll om några av liken har form de är ju"
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, CABALLION
|
Instämmer, som sagt man kan inte spela på att han ska galoppera.
Att han är ett par klasser bättre än övriga råder det inga tvivel om, slår samtliga i det här gänget från dödens.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-19 22:22:11  Vad spelar det för roll om några av liken har form de är ju ändå inte i närheten av Caballions form och kunnande. Alla hästar kan galoppera men det kan man ju inte tippa efter. Känns tillräckligt svårt att tippa trav utan att spekulera i galopper. Henke är övertygad att han går iväg felfritt från detta spår och det + hur han funkar i aktionen nu för tidenräcker för mig sen vinner han oavsett dödens, tredjespår och en mindre galopp på vägen. Han är liksom flera klasser bättre än övriga.
Answer to: "Vad spelar det för roll om några av liken har form de är ju"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, AVANTO
|
Varför kan man inte ta med galopprisken som en parameter? Förstår inte. Det är ju en av dom som är hyfsat enkla att ta med i beräkning. Caballion har tex hoppat 33 % av alla starter. 32% av alla starter på framspår och 67 % (2/3) när den startat med spår 7.
På vilket sätt är det svårt att ta hänsyn till galopprisken? Även om den har mkt bra chans felfri så är den knappast högre än 60 % felfri. Räknar du med galopprisken så är vinstchansen nere på max 40 %.
"lik" som har form och bra spår har en obehaglig egenskap att kunna överraska. Det är konstigt att du inte har märkt det ännu om du har spelat trav.
Men å andra sidan är inte jag mkt bättre. Jag blir nämligen lika förvånad varje gång som folk verkar tro att en häst är oslagbar och sedan blir chockade när storfavoriten torskar. Det TROTS att det hände omgången innan och dessförinnan. hahaha...Man skulle kunna tro att lärt mig att folk aldrig lär sig... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-19 22:27:47  Varför kan man inte ta med galopprisken som en parameter? Förstår inte. Det är ju en av dom som är hyfsat enkla att ta med i beräkning. Caballion har tex hoppat 33 % av alla starter. 32% av alla starter på framspår och 67 % (2/3) när den startat med spår 7.
På vilket sätt är det svårt att ta hänsyn till galopprisken? Även om den har mkt bra chans felfri så är den knappast högre än 60 % felfri. Räknar du med galopprisken så är vinstchansen nere på max 40 %.
"lik" som har form och bra spår har en obehaglig egenskap att kunna överraska. Det är konstigt att du inte har märkt det ännu om du har spelat trav.
Men å andra sidan är inte jag mkt bättre. Jag blir nämligen lika förvånad varje gång som folk verkar tro att en häst är oslagbar och sedan blir chockade när storfavoriten torskar. Det TROTS att det hände omgången innan och dessförinnan. hahaha...Man skulle kunna tro att lärt mig att folk aldrig lär sig... 
Answer to: "Varför kan man inte ta med galopprisken som en parameter? Först&a"
|
Became a member:
Forum posts:
|
alla hästar har en galopprisk, caballions är inte mkt större än någon annans
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-19 22:49:29  alla hästar har en galopprisk, caballions är inte mkt större än någon annans
Answer to: "alla hästar har en galopprisk, caballions är inte mkt större"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, AVANTO
|
Faktum är att den har störst galopprisk i detta startfält enligt statistiken.
Faktum är också att detta startfält snittar på 14 % i galopprisk vilket innebär att Caballions galopprisk är mer än 100 % större än snitthästen. Endast tre hästar har en galopprisk över 20 % och endast Avanto och Caballion har mer än 30 %.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-19 22:55:56  Faktum är att den har störst galopprisk i detta startfält enligt statistiken.
Faktum är också att detta startfält snittar på 14 % i galopprisk vilket innebär att Caballions galopprisk är mer än 100 % större än snitthästen. Endast tre hästar har en galopprisk över 20 % och endast Avanto och Caballion har mer än 30 %.
Answer to: "Faktum är att den har störst galopprisk i detta startfält en"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Galoppstatistik... Intressant, not. Du har väl ögon att se med hur den sett ut på slutet? Köp en lott om du ska börja spekulera i galopp.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-19 23:06:08  Galoppstatistik... Intressant, not. Du har väl ögon att se med hur den sett ut på slutet? Köp en lott om du ska börja spekulera i galopp.
Answer to: "Galoppstatistik... Intressant, not. Du har väl ögon att se med hu"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, AVANTO
|
Jag spekulerar inte i galopp. Jag tar med galopprisken i beräkningen.
Men jag tror att det är högre galopprisk än 30 %. Det av två skäl:
1. Spår 7
2. Många hästar som är bra, har bra form och är med och kör från start. Med mer trafik ökar risken för strul och därmed galopp.
Du verkar vara en spelare som kör med skygglappar och följer strömmen. Lycka till med att vinna miljoner. Not gonna happen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-19 23:12:01  Faktum är att den har störst galopprisk i detta startfält enligt statistiken.
Answer to: "Faktum är att den har störst galopprisk i detta startfält en"
|
Became a member:
Forum posts:
|
för att komma fram till en sådan korrekt slutsats krävs att du lägger in hästens egenskaper, kontra startspår för att få fram en korrekt slutsats, då din slutsats enbart grundar sig på svart på vitt är det ingenting av intresse för mig.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-19 23:14:57  för att komma fram till en sådan korrekt slutsats krävs att du lägger in hästens egenskaper, kontra startspår för att få fram en korrekt slutsats, då din slutsats enbart grundar sig på svart på vitt är det ingenting av intresse för mig.
Answer to: "för att komma fram till en sådan korrekt slutsats krävs att"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, AVANTO
|
Det är ditt problem om det inte är av intresse för dig. Jag skiter fullständigt i om du tar in det.
När det gäller hästar med få starter och under utveckling så är det svårt att ta hänsyn till statistiken eftersom den kan vara inaktuell. Där är det nog vettigare att titta på intrycket i senaste starten, förhållandena som kan orsaka galopp osv.
När det gäller hästar i guld och silverdivisionen som gjort många starter och därför har en ganska "stabil" galoppbenägenhet finns det knappast ngt bättre än att titta på statistiken.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-19 23:24:28  Jag spekulerar inte i galopp. Jag tar med galopprisken i beräkningen.
1. Spår 7
2. Många hästar som är bra, har bra form och är med och kör från start. Med mer trafik ökar risken för strul och därmed galopp.
Du verkar vara en spelare som kör med skygglappar och följer strömmen. Lycka till med att vinna miljoner. Not gonna happen.
Answer to: "Jag spekulerar inte i galopp. Jag tar med galopprisken i beräkningen. "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Du vet inte vem jag är. Jag däremot har läst dina inlägg och kan konstatera att du fattat det här med spelvärdesprincipen men saknar travkunskaper och hästöga. Därav kan du inte lära mig nåt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-19 23:26:05 Edited(1): 2011-08-19 23:27:28  Du vet inte vem jag är. Jag däremot har läst dina inlägg och kan konstatera att du fattat det här med spelvärdesprincipen men saknar travkunskaper och hästöga. Därav kan du inte lära mig nåt.
Answer to: "Du vet inte vem jag är. Jag däremot har läst dina inläg"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, AVANTO
|
Klart jag inte kan. Du är ju bäst.
(Du kan ställa dig i hörnet med dom andra självutnämnda travkungarna som kan allt. Där finner du gott sällskap)
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-08-19 23:28:32  Jag spekulerar inte i galopp. Jag tar med galopprisken i beräkningen.
1. Spår 7
Answer to: "Jag spekulerar inte i galopp. Jag tar med galopprisken i beräkningen. "
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 7, CABALLION
|
Spår 7 kan väl knappast vara en faktor som talar för galopp? Snarare tvärtom? Måste vara det näst bästa framspåret han kan ha då han slipper hetsa upp sig över att ha många hästar omkring sig.
Att han har galopperat i 2 av 3 starter från spår 7 är statistik som man inte ska ta någon som helst hänsyn till. Dels eftersom det är ett alldeles för litet underlag för att det ska vara lönt att bygga statistik på, dels eftersom båda dessa galopper ägde rum år 2009 då Caballion var ljusår ifrån den häst han är idag, och slutligen eftersom den ena av dessa galopper kom i voltstart vilket inte bör tas med i bedömningen av galopprisken i autostart.
Dock köper jag att du försöker fälla Caballion eftersom jag vet hur du spelar och varför. Men gör det på rätt grunder bara.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-19 23:30:50  Spår 7 kan väl knappast vara en faktor som talar för galopp? Snarare tvärtom? Måste vara det näst bästa framspåret han kan ha då han slipper hetsa upp sig över att ha många hästar omkring sig.
Att han har galopperat i 2 av 3 starter från spår 7 är statistik som man inte ska ta någon som helst hänsyn till. Dels eftersom det är ett alldeles för litet underlag för att det ska vara lönt att bygga statistik på, dels eftersom båda dessa galopper ägde rum år 2009 då Caballion var ljusår ifrån den häst han är idag, och slutligen eftersom den ena av dessa galopper kom i voltstart vilket inte bör tas med i bedömningen av galopprisken i autostart.
Dock köper jag att du försöker fälla Caballion eftersom jag vet hur du spelar och varför. Men gör det på rätt grunder bara.
Answer to: "Spår 7 kan väl knappast vara en faktor som talar för galopp"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, AVANTO
|
Du har rätt. Det är för lite underlag för att säga att det ökar galopprisken rent generellt. My bad.
Men var ska han ta vägen? Ska han inte backa sist lugnt och fint måste han ju in i gröten och då är han ju där lik förbannat och slåss om positionerna. Eller ska han lugnt trava i tredje spår tills spetsstriden lagt sig och då lägga sig i dödens? Kräver man att han ska göra det och ändå vinna enkelt då kräver man mkt.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2011-08-19 23:41:25  Du har rätt. Det är för lite underlag för att säga att det ökar galopprisken rent generellt. My bad.
Men var ska han ta vägen? Ska han inte backa sist lugnt och fint måste han ju in i gröten och då är han ju där lik förbannat och slåss om positionerna. Eller ska han lugnt trava i tredje spår tills spetsstriden lagt sig och då lägga sig i dödens? Kräver man att han ska göra det och ändå vinna enkelt då kräver man mkt.
Answer to: "Du har rätt. Det är för lite underlag för att säga"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 7, CABALLION
|
Nej, någon enkel inledning kan man inte vänta sig att han ska få. Kan säkert få jobba en del för att ta sig fram till dödens/ledningen och galopprisken finns där.
Men eftersom jag håller Caballion som topp 5 i Sverige över aktuell distans i nuläget tror jag att han vinner det här loppet i princip hur mycket det än strular. Och så är jag ju nöjd med en utdelning runt 10k också 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-20 01:45:45
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, CABALLION
|
Caballion får agera spik på ett par system, men tyvärr så kör inte Örjan nu då hade den vart totalt överlägsen.
Kaske visar sig vara så även nu ändå?
Vet inte, men det känns inte så safe att spika Fredrik B Larsson på alla system i alla fall.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-20 08:21:53
|
Became a member:
Forum posts:
|
Galopprisken är väl i regel mindre för hästar med spår långt ut på vingen? Många hästar galopperar när dem blir överflygade av andra hästar eller överforcerade för att hålla ut andra, detta är inte fallet med spår 7.
Absolut inte fel att gardera caballion tycker jag, finns många fina travare här som lär bli fina guldhästar snart och samtidigt kan det strula för caballion/ torbjörn jansson styrning(preparé
Jag spikar i alla fall, troligt att caballion har så pass mycket respekt med sig så att han blir släppt till spets och sedan vinner enkelt. Om 1640m hade jag garderat
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-08-20 10:25:39  Galopprisken är väl i regel mindre för hästar med spår långt ut på vingen? Många hästar galopperar när dem blir överflygade av andra hästar eller överforcerade för att hålla ut andra, detta är inte fallet med spår 7.
Absolut inte fel att gardera caballion tycker jag, finns många fina travare här som lär bli fina guldhästar snart och samtidigt kan det strula för caballion/ torbjörn jansson styrning(preparé
Jag spikar i alla fall, troligt att caballion har så pass mycket respekt med sig så att han blir släppt till spets och sedan vinner enkelt. Om 1640m hade jag garderat
Answer to: "Galopprisken är väl i regel mindre för hästar med sp&ar"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Inte fel att spika denna häst, du är lite tidig med systemet bara...saker kan ändras under dagen..hästen är ju jättebra o spåret klagar inte ens Fredde på tror ja..hoppas på bra bana men hästen har visat sig klara lite sämre underlag !! Går me skor o de gillar ja starkt !! Så lycka till idag Folke !! 
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
|