1
[ 2
]
3
|
|
Posted: 2011-08-19 20:19:17  Sa till mig själv senast efter åbystarten "äntligen är Global Investment i form igen, spik nästa gång" . Vågar Goop svara? jag tror och hoppas det enkelt lås med 1-2 den fräcka spikar.
Answer to: "Sa till mig själv senast efter åbystarten "äntligen &a"
|
Became a member:
Forum posts:
|
skulle goop svara spets med global investmen sprinegr jag naken till månen
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-19 21:37:22  skulle goop svara spets med global investmen sprinegr jag naken till månen
Answer to: "skulle goop svara spets med global investmen sprinegr jag naken till m&arin"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag kan springa med, hand i hand.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2011-08-19 22:04:42
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 2, NU PAGADI
S 5, FINDERS KEEPERS
|
Travspanarn o ready cash nakna hand i hand på väg mot månen är en obehaglig men rolig bild som numer motvilligt fastnat i mitt inre.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-19 22:15:11  Travspanarn o ready cash nakna hand i hand på väg mot månen är en obehaglig men rolig bild som numer motvilligt fastnat i mitt inre.. 
Answer to: "Travspanarn o ready cash nakna hand i hand på väg mot måne"
|
Became a member:
Forum posts:
|
lugn å fin nu 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-19 22:42:43
|
Became a member:
Forum posts:
|
Spiken på Globalen är solklar.
Varför? Jo. För kostnaden att ha två hästar ökar med 100 %, men värdet av två hästar är mkt mindre.
Låt oss säga att Nu Pagadi har 40 % vinstchans och Globalen 25 % vinstchans. Resten av procenten fördelas mellan liken.
Låt oss för enkelhetens skulle säga att värdet på V75 på alla andra avdelningar förutom avd 3 är 1000 kr netto (inräknat kostnaden för systemet). Skulle Globalen vinna så ökar värdet då till ca 3300 kr. Vinner Nu Pagadi ökar värdet till ca 1250 kr.
Har man rätt i de övriga avdelningarna och har spikat globalen så är väntevärdet på det spelet: 25 % x 3.300 = 825 kr. Väntevärdet på att spika Nu Pagadi är 40 % x 1250 = 500.
Väntevärdet på att ta bägge hästarna är grovt förenklat (825 kr + 500 kr)/2 = 662 kr
Eftersom 825 kr är mer än 662 kr så är det med de antagna vinstchanserna rätt att spika globalen.
Ovanstående beräkning är inte helt korrekt beroende på vissa saker (bland annat hur mkt de rensar, men också storleken på systemet kontra utdelning osv), men är ett förenklat sätt att tänka för att se om man ska spika eller inte.
Vill man ha med bägge hästarna ska man spela reducerat och ha färre rader på Nu Pagadi. Jag skulle rekommendera minst det dubbla radantalet på Globalen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-19 22:53:29  Spiken på Globalen är solklar.
Varför? Jo. För kostnaden att ha två hästar ökar med 100 %, men värdet av två hästar är mkt mindre.
Låt oss säga att Nu Pagadi har 40 % vinstchans och Globalen 25 % vinstchans. Resten av procenten fördelas mellan liken.
Låt oss för enkelhetens skulle säga att värdet på V75 på alla andra avdelningar förutom avd 3 är 1000 kr netto (inräknat kostnaden för systemet). Skulle Globalen vinna så ökar värdet då till ca 3300 kr. Vinner Nu Pagadi ökar värdet till ca 1250 kr.
Har man rätt i de övriga avdelningarna och har spikat globalen så är väntevärdet på det spelet: 25 % x 3.300 = 825 kr. Väntevärdet på att spika Nu Pagadi är 40 % x 1250 = 500.
Väntevärdet på att ta bägge hästarna är grovt förenklat (825 kr + 500 kr)/2 = 662 kr
Eftersom 825 kr är mer än 662 kr så är det med de antagna vinstchanserna rätt att spika globalen.
Ovanstående beräkning är inte helt korrekt beroende på vissa saker (bland annat hur mkt de rensar, men också storleken på systemet kontra utdelning osv), men är ett förenklat sätt att tänka för att se om man ska spika eller inte.
Vill man ha med bägge hästarna ska man spela reducerat och ha färre rader på Nu Pagadi. Jag skulle rekommendera minst det dubbla radantalet på Globalen.
Answer to: "Spiken på Globalen är solklar.
Varför? Jo. För kos"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Du tänker rätt men ändå blir det så fel eftersom din förmåga att bedöma hästarnas vinstchanser är ute och cyklar. Annars gillar jag tänket. Men om du bara ger nu pagadi och caballion 40% chans att vinna så faller hela resonemanget på att du använder dig utav fel siffror. Kan jag få 2.5 ggr av dig på dem båda så lirar jag alla dar i veckan!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-19 23:07:05  Du tänker rätt men ändå blir det så fel eftersom din förmåga att bedöma hästarnas vinstchanser är ute och cyklar. Annars gillar jag tänket. Men om du bara ger nu pagadi och caballion 40% chans att vinna så faller hela resonemanget på att du använder dig utav fel siffror. Kan jag få 2.5 ggr av dig på dem båda så lirar jag alla dar i veckan!
Answer to: "Du tänker rätt men ändå blir det så fel eftersom"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Lirar du dom på 2 ggr då?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-19 23:17:40 Edited(1): 2011-08-19 23:19:37  Du tänker rätt men ändå blir det så fel eftersom din förmåga att bedöma hästarnas vinstchanser är ute och cyklar. Annars gillar jag tänket. Men om du bara ger nu pagadi och caballion 40% chans att vinna så faller hela resonemanget på att du använder dig utav fel siffror. Kan jag få 2.5 ggr av dig på dem båda så lirar jag alla dar i veckan!
Answer to: "Du tänker rätt men ändå blir det så fel eftersom"
|
Became a member:
Forum posts:
|
resonemanget faller ju knappast. Det är ju bara att foga in de vinstsannolikheter som du tror är tillämpliga. Det finns ju ingen sanning utan det handlar om bedömningar.
För att göra det enkelt för dig så kan jag avslöja att det är hugget som stucket mellan att spika globalen, Nu Pagadi, eller att ta bägge om vinstchanserna är 20 % respektive 50 %. Tror du på högre vinstchans än så för Nu Pagadi är det bara att spika den.
(egentligen borde vinstchanserna i procent diskuteras mycket mer här på forumet. Det är för mkt stenklar hit och stenklar dit. Det är att bedöma vinstchanserna kontra värdet i spelet som kan hjälpa oss göra korrekta beslut).
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-19 23:29:08  resonemanget faller ju knappast. Det är ju bara att foga in de vinstsannolikheter som du tror är tillämpliga. Det finns ju ingen sanning utan det handlar om bedömningar.
För att göra det enkelt för dig så kan jag avslöja att det är hugget som stucket mellan att spika globalen, Nu Pagadi, eller att ta bägge om vinstchanserna är 20 % respektive 50 %. Tror du på högre vinstchans än så för Nu Pagadi är det bara att spika den.
Answer to: "resonemanget faller ju knappast. Det är ju bara att foga in de vinstsa"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Som sagt. Det är inte ditt tänk som det är fel på. Det är bedömningen av respektive hästs vinstchans. Lycka till imorgon och spika inte globalen och rusty dust. Spelvärdet på dem är =0
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-19 23:32:08 Edited(1): 2011-08-19 23:33:48  Som sagt. Det är inte ditt tänk som det är fel på. Det är bedömningen av respektive hästs vinstchans. Lycka till imorgon och spika inte globalen och rusty dust. Spelvärdet på dem är =0
Answer to: "Som sagt. Det är inte ditt tänk som det är fel på. Det"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Har ändrat mig under kvällens gång. Inte angående Globalen, men däremot kommer jag spika Hat trick kemp också istället för Rusty.
(by the way så påstår du att Globalens och rustys vinstchans är noll när du säger att spelvärdet är noll. Känns inte lite oseriöst)
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-20 08:36:18
|
Became a member:
Forum posts:
|
Spelar med hjärtat denna gång och då spikas Nu Pagadi, hästen är totalt överlägsen till kapacitet. Men troligt är väl dödens och ingen toppform så kan bli väl svårt
Han såg dock enormt fin ut senast(även om det inte var något riktigt test). Litar på Stig och hoppas hästen är i tillräckligt bra form för att vinna......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-20 09:10:20
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, LORD CAPAR
|
Nästa bank är lord capar
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-08-20 10:28:58  Jag kan springa med, hand i hand.
Answer to: "Jag kan springa med, hand i hand."
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
WoW Dubbel på en gång !! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-08-20 10:31:44  resonemanget faller ju knappast. Det är ju bara att foga in de vinstsannolikheter som du tror är tillämpliga. Det finns ju ingen sanning utan det handlar om bedömningar.
(egentligen borde vinstchanserna i procent diskuteras mycket mer här på forumet. Det är för mkt stenklar hit och stenklar dit. Det är att bedöma vinstchanserna kontra värdet i spelet som kan hjälpa oss göra korrekta beslut).
Answer to: "resonemanget faller ju knappast. Det är ju bara att foga in de vinstsa"
|
|
Snälla Polajsen...procent har inge med hästen att göra !! Kolla hästen !!! Har hästen toppform o bra spår !! Skit i procenten den kvittar !! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-08-20 10:35:39
|
|
Att ta ut "spikar" i varje lopp o inte ha med någon form av analys till detta är inte något särskilt upphetsande för mig som har hört detta i ett halvt sekel !!  
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-20 11:10:48
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tycker stig låter oförskämt nöjd med Nu pagadi och har stuckit ut hakan lite längre än han normalt brukar 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-08-20 11:18:16  Tycker stig låter oförskämt nöjd med Nu pagadi och har stuckit ut hakan lite längre än han normalt brukar 
Answer to: "Tycker stig låter oförskämt nöjd med Nu pagadi och har"
|
|
Jo Stickan behöver lite framgångar o PR nu...konkurransen har ökat ! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-20 11:25:05  Jo Stickan behöver lite framgångar o PR nu...konkurransen har ökat ! 
Answer to: "Jo Stickan behöver lite framgångar o PR nu...konkurransen har &o"
|
Became a member:
Forum posts:
|
längesedan man såg han med så här lite elithästar som kan konkurrera med de bästa, tror nog han är väldigt rädd om Nu pagadi med tanke på det.......Ser lite illa ut för stickan vill jag säga, är Ludde, svanstedt och hultman som dominerar svensk travsport just nu......
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-08-20 11:33:50  längesedan man såg han med så här lite elithästar som kan konkurrera med de bästa, tror nog han är väldigt rädd om Nu pagadi med tanke på det.......Ser lite illa ut för stickan vill jag säga, är Ludde, svanstedt och hultman som dominerar svensk travsport just nu......
Answer to: "längesedan man såg han med så här lite elithästa"
|
|
Ja så är de..angående hästen o starten idag så är ja inte helt nöjd om han bestämmer sig för barfota bak..kan gå men hade velat haft en bättre bana för de...vill ju ha de nästintill perfekt för att spika.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-08-20 11:38:09  Ja så är de..angående hästen o starten idag så är ja inte helt nöjd om han bestämmer sig för barfota bak..kan gå men hade velat haft en bättre bana för de...vill ju ha de nästintill perfekt för att spika.. 
Answer to: "Ja så är de..angående hästen o starten idag så "
|
Became a member:
Forum posts:
|
stickan är proffs, fintar knappast bort sig med någon balans
Måste spika någonstans.........
|
|
Reply
|
|