1
[ 2
]
|
silver
|
Posted: 2011-03-27 10:27:08
|
Became a member: 2010-07-09
Forum posts: 358
|
detta borde ju betyda om jag förstått rätt att många av storstallen som började 2007 inte är så bra egentligen utan fick bara öka sin penga kassa med hjälp av en bugg och med dem pengarna så har dem blivit så bra det är ju en stor fördel dem har fått man börjar ju med 2 millar men sen har dem fått mille efter mille med det buggade spelet känns orättvist
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-27 10:42:19 Edited(1): 2011-03-27 10:43:40
|
Became a member:
Forum posts:
|
|
|
Reply
|
|
silver
|
Posted: 2011-03-27 10:48:53
|
Became a member: 2010-07-09
Forum posts: 358
|
om man börjar med samma förutsättningar och så blir den andre bättre på spelet genom att apela bättre gör man bra affärer köper rätt hästar drar en bra häst på stuteriet som är värd 5-10 miljoner så har ju den sämre spelarn haft samma möjligheter men blir man bättre för att man har lite bättre förutsättningar några extra miljoner nä då är det ingen roligt peza avundsjuka är inte bra för dig glöm avundsjukan och rikta energin på att lära dig spelet bättre i stället 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-27 12:22:42
|
Became a member:
Forum posts:
|
kan spelet väldigt bra, men tack  Säger bara att hade jag satsat på att dra från stuteriet och fått 8-10m för en av hästarna så hade jag varit ett toppstall mycket snabbare  Nu kommer det ta längre tid hehe
|
|
Reply
|
|
spanarn
|
Posted: 2011-03-27 15:41:28  detta borde ju betyda om jag förstått rätt att många av storstallen som började 2007 inte är så bra egentligen utan fick bara öka sin penga kassa med hjälp av en bugg och med dem pengarna så har dem blivit så bra det är ju en stor fördel dem har fått man börjar ju med 2 millar men sen har dem fått mille efter mille med det buggade spelet känns orättvist
Answer to: "detta borde ju betyda om jag förstått rätt att många "
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 1720
|
Jag kan bara tala för mig själv, men jag utnyttjade i alla fall aldrig den där buggen. Däremot hade jag lite flyt med två av mina allra första hästar som blev två av spelets bästa. Så ni behöver inte oroa er för att jag har tagit mig till toppen med hjälp av fusk, utan jag har tagit mig fram den hederliga vägen och har lagt ner en hel del tid (om ni tittar så ser ni att det tog mig typ ett och ett halvt år innan jag stabiliserat mig på topp 10-listan). 
|
|
Reply
|
|
ddmannen
|
Posted: 2011-03-27 19:06:02
|
Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
|
Jag tror att fuskarna och de otåliga stallen är en stor del av orsaken till att rika stallen är så rika.
Det har funnits massvis av stall som bara har funnits för att föra över pengar och andra stall som av okunnighet betalt alltför mycket för hästarna.
När de sen gjort av med alla pengar och sitter med gäng skithästar så börjar de om , vilket får tillföljd att 2 miljoner tillförs spelat utan att det tillkommer några nya spelare.
Det gör att de blir inflation och priserna stiger och de blir ännu svårare för nystartade stall att kunna vara med att bjuda på de bättre hästarna.
Även om toppstallen själva inte har fuskat så hamnar en stordel av fuskarnas pengar hos toppstallen.
|
|
Reply
|
|
spanarn
|
Posted: 2011-03-27 19:24:37  Jag tror att fuskarna och de otåliga stallen är en stor del av orsaken till att rika stallen är så rika.
Det har funnits massvis av stall som bara har funnits för att föra över pengar och andra stall som av okunnighet betalt alltför mycket för hästarna.
När de sen gjort av med alla pengar och sitter med gäng skithästar så börjar de om , vilket får tillföljd att 2 miljoner tillförs spelat utan att det tillkommer några nya spelare.
Det gör att de blir inflation och priserna stiger och de blir ännu svårare för nystartade stall att kunna vara med att bjuda på de bättre hästarna.
Även om toppstallen själva inte har fuskat så hamnar en stordel av fuskarnas pengar hos toppstallen.
Answer to: "Jag tror att fuskarna och de otåliga stallen är en stor del av o"
|
Forum posts: 1720
|
Ja, själv har jag aldrig sålt en häst för mer än 2,2 millar så jag känner mig inte speciellt träffad nu heller, inte är jag så väldigt rik heller för den delen.
Och jag vet inte om jag tycker att det där med inflation stämmer, jag tycker faktiskt snarare att priserna på transfern har gått ner det senaste året eller så, men jag kanske har fel där???
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-27 23:12:29
|
Became a member:
Forum posts:
|
Det känns som att priserna på bra hästar gått upp och alla andra kan man få för 10k typ
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-03-28 14:08:28
|
Became a member:
Forum posts:
|
förstår vad ddmannen menar med att "extra 2 milj." införs i spelet då och då, när en användare startar om stallet ett flertal gånger mer än det skulle behövas om vederbördande var en seriös spelare... men som alla vi vet som har läst regelboken så får man återställa om efter 4 veckor och där kan man ingenting göra ellr för den dellen behövs ens.. och alla dom extra pengarna ska nog inte ändå "stämplas" som fusk pengar, fast en del kan vara det..
sen är inte säker men det känns som att man får hästar billigare idag än för nån etapp sen??
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2011-03-29 15:21:40  Det känns som att priserna på bra hästar gått upp och alla andra kan man få för 10k typ
Answer to: "Det känns som att priserna på bra hästar gått upp och"
|
Forum posts: 4389
|
Tycker alltid att priserna för en bra häst legat mellan 1,5-3milj.. däremot så ligger ju avelshingstarna ute mer ofta nu till priser som dom vet ingen kommer att bjuda, för att just visa upp dem. Därav de enorma priserna.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-04-02 12:31:17
|
Became a member:
Forum posts:
|
lovade återkomma på denna tråd när jag har fått svar:
Nu kanske punkt 3 av mina förslag kan gå igenom? vi håller tummarna och hoppas det går bra och att snart så får vi se eriksson skriva på utvecklarbloggen att det är fixat 
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
|