Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Bergsåker 2010-10-23
V75-2 Klass II, försök 4.
2. NANTUCKET 45% 28
Kihlström Örjan
6. SANDALETT 31% 87
Frick Kajsa
11. VICTOR PALEMA 31% 74
Svanstedt Åke
1. NISSE NATIONAL 16% 60
Skoglund Håkan
5. RIDGEHEAD EMIL 16% 79
Jansson Torbjörn
3. CINAMON BOY 14% 100
Lennartsson Per
8. B.B.S.CENTRA 14% 76
Lindberg Kristian
12. VALLEYSTREAM 6% 250
Eriksson Ulf
4. SPIRIT OVER 5% 369
Eklöf Bo
9. MEANS NOTHING 5% 343
Ohlsson Ulf
7. YOKAZ 1% 849
Arvidsson Stefan
10. MR WISEMAN 1% 445
Martinsson Jonas

Senast uppdaterad: 2010-10-23 18:00:02, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Bergsåker
V75-2 Bergsåker
V75-3 Bergsåker
V75-4 Bergsåker
V75-5 Bergsåker
V75-6 Bergsåker
V75-7 Bergsåker
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-2 Bergsåker

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   [ 2 ]   3  
Author Message
Posted: 2010-10-21 14:20:05

Became a member: 
Forum posts:

V 3, CINAMON BOY

S 6, SANDALETT
Luktar ruskig laddning i början om man läser intrevjuerna. I så fall kan det vara låst på 2-3 som inte lär laddas från start då de även går bakifrån. Tror inte 11 och 12 räcker till. Kan även tänka mig att chansspika Cinamon Boy då den än så länge är märkligt lite streckad. Alternativt åker även sandalett med på lappen då jag tror den har bäst chans att nå ledning av de som ska laddas.

Spik på Cinamon eller 2-3-6 så sparar jag streck där överiga streckar friskt.
Reply
Posted: 2010-10-21 14:27:59

Became a member: 
Forum posts:

V 1, NISSE NATIONAL
Kan nästan garantera att Nisse tar ledningen
Reply
Posted: 2010-10-21 14:58:01 Answer to: "Kan nästan garantera att Nisse tar ledningen"
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:

V 3, CINAMON BOY

S 6, SANDALETT
Okej, kommer de andra låta honom sitta ifred där då? Känns som både Frick och Lindberg kan anse att de har bästa hästen och trycka allt för ledning. Ridgehead Emil är dessutom väldigt snabb ut och orderna från stallet är att han ska ladda.
Reply
Posted: 2010-10-21 15:15:38 Answer to: "Kan nästan garantera att Nisse tar ledningen"

Became a member: 
Forum posts:

V 8, B.B.S.CENTRA

S 3, CINAMON BOY
Förstår inte. Han öppnar kanske 13 o har en häst bredvid som öppnar 0.9. Hur kan du garantera det ? Sen kanske Per väljer att inte ta spets eftersom hästen hoppade senast ? Eller hur menar du ?
Sen har du Sandalett som öppnar 12 dessutom och det gjorde hon helt obesvärat så det finns nog mer att ta av.
Inte menat som ett påhopp utan jag vill bara veta om jag missat nånting här ?
Reply
Posted: 2010-10-21 16:02:39
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:

V 1, NISSE NATIONAL
Dels för att han har spår 1, dels för att han tagit ledningen väldigt enkelt tidigare från bla spår 3, förvisso i volstart, men även från detta spår för 4 starter sedan, sen är tränaren övertygad om att ingen tar en längd på honom. Vet att det finns 3 till där framme som är snabba ut, men det är intrycket jag har fått iaf. Sen vet jag inte om dom kommer köra i spets det avgör kusken, han går bra bakifrån också om så skulle vara fallet. Sen behöver ju inte tiderna betyda att dom öppnar snabbare, man öppnar tillräckligt för att hålla/ta ledningen, mer än så behövs inte så det finns nog mer att hämta där, iaf enligt tränarn
Reply
Posted: 2010-10-21 20:51:38

Became a member: 
Forum posts:

V 5, RIDGEHEAD EMIL
nu måste jag hålla på hemma färgerna men att han vinner ..... nja.1,2,3,4,5,6,9,11,12
Reply
Posted: 2010-10-22 12:50:18

Became a member: 
Forum posts:
Alla ?
Reply
Posted: 2010-10-22 18:13:00

Became a member: 
Forum posts:
Gillar Ridgehead emil starkt, väldigt fin häst med bra kapacitet. 16% är rena gåvan, särskilt när årets kusk kör.....
Reply
Posted: 2010-10-22 19:25:51

Became a member: 
Forum posts:
börkar bli galen!1,3,5,8 känns som starka hästar, men då har ja gått emot 3 favorister..känns lite farligt eller?? sandalett får svårt att gå till ledning från spår 6 tror ja, VP har för dåligt spår, nantucket tror ja inte tar ledning, som borde betyda mycket eller??
Reply
Posted: 2010-10-22 21:02:19 Answer to: "börkar bli galen!1,3,5,8 känns som starka hästar, men d&arin"
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:

V 3, CINAMON BOY

S 6, SANDALETT
Om du inte tror på favoriterna tycker jag absolut inte att det är fel. Vill bara göra dig uppmärksam på att Nantucket absolut inte behöver gå i ledning och det kanske kan vara en fördel här då han inte behöver lägga kraft i startrusningen vilket många andra här riskerar att göra.
Reply
Posted: 2010-10-22 21:05:20
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:

V 8, B.B.S.CENTRA

S 3, CINAMON BOY
Cinamon tar ledningen och släpper till Sandalett eller Ridgehead Emil.
Reply
Posted: 2010-10-22 21:08:22 Answer to: "Cinamon tar ledningen och släpper till Sandalett eller Ridgehead Emil."
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:

V 3, CINAMON BOY

S 6, SANDALETT
Är inte så säker på att Lennartsson ens försöker ta sig förbi ettan. Nöjer sig kanske med en position 2a/3e ytter... Bara en tanke
Reply
Posted: 2010-10-22 21:15:19 Answer to: "Är inte så säker på att Lennartsson ens förs&oum"
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:

V 8, B.B.S.CENTRA

S 3, CINAMON BOY
Nej han låter lite tveksam men jag tänker att han kommer köra o sen släppa. Han behöver ju inte direkt ta i o tokladda för att ta sig förbi för han har ungefär 3 längder tillgodo. Din invändning är dock helt berättigad på grundval av vad P.L säger.

Det är inte så jätteviktigt för det finns ingen spik i det här skitloppet
Reply
Posted: 2010-10-22 21:27:18 Answer to: "Nej han låter lite tveksam men jag tänker att han kommer kö"
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:

V 3, CINAMON BOY

S 6, SANDALETT
Haha, nu tycker jag du är lite orättvis mot hästar som faktiskt har radat upp segrar
Reply
Posted: 2010-10-22 21:33:15 Answer to: "Haha, nu tycker jag du är lite orättvis mot hästar som fakti"
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:

V 8, B.B.S.CENTRA

S 3, CINAMON BOY
Tycker inte om lopp som är så svårlösta och som kräver en massa streck. Jag vill ha mina streck där alla andra inte har dom
Segrar har dom ju dom små liven, helt klart.
Om du har hittat en spik så får du gärna dela med dig.
Reply
Posted: 2010-10-22 21:35:38 Answer to: "Tycker inte om lopp som är så svårlösta och som kr&au"
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:

V 3, CINAMON BOY

S 6, SANDALETT
En spik i omgången eller i detta loppet. Om du läser min loppanalys längre upp och inlägget under den så nämner jag Cinamon Boy som tänkbar chansspik

Annars tycker jag att El Sueco är omgångens spik då jag inte tror att Boman är så bra att han plockar honom... (offtopic sry)
Reply
Posted: 2010-10-22 21:40:50 Answer to: "En spik i omgången eller i detta loppet. Om du läser min loppana"
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:

V 8, B.B.S.CENTRA

S 3, CINAMON BOY
Jo jag läste det och jag håller delvis med dig för Cinamon visar egenskaper som ingen annan i loppet kunnat visa fram.Det är nog PL´s tveksamhet som gör att jag bangar för normalt sett spikar jag just precis en sån häst. Ska kolla lite till så får vi se.

El Sueco är riktigt knepig sort. Vore man på plats och kunde se hästen så kanske jag skulle spika men han är omöjlig att förutse. Slutar trava i sista sväng ? Blir förbannad på grund av kuskbytet och bara vrångkastar sig i galopp?
Reply
Posted: 2010-10-22 22:01:31

Became a member: 
Forum posts:

V 8, B.B.S.CENTRA
HÅKAN KÖR I SPETS!! har ja läst och sett info.. skulle ju va fränt om 1000 seger kom i v75 löp.. nantucket vet jag inget om, cinamon boy verkar vara en medioker häst, 5:an känns intressant sen hoppas jag på 6:an för familjen fricks skull just nu rörande reportage.. ae fyfan vilket lopp.. helt omöjligt ALLA med bra vinstchans läser jag det..
Reply
Posted: 2010-10-22 22:53:10
Bergsåker

Became a member: 
Forum posts:

V 8, B.B.S.CENTRA

S 3, CINAMON BOY
Skulle inte förvåna mig ett dugg om 8 är bara bäst.
Reply
B_Good Posted: 2010-10-23 12:48:14

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896

V 2, NANTUCKET
Gör en helomvändning o spikar favoriten..
Mest för att jag inte vet vad jag ska göra annars o det blir för dyrt att gardera så mycket man behöver här..
Reply
1   [ 2 ]   3