1
[ 2
]
3
|
|
Posted: 2010-10-19 13:17:24  Nån som ville se vad JOP säger ?
Answer to: "Nån som ville se vad JOP säger ?"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Självklart 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-19 13:54:40
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, FAKSE
S 3, LOME STJERNEN
|
13 Hallsta Lotus var mycket bra senast efter en sämre prestation. Står tufft till nu och man kan inte vara säker på att han tar 20 meter på starthästarna. Barfota runt om igen, avslutar J-O Persson.
– Kändes fortsatt bra inför det lopp som i Östersund för en dryg vecka sedan ställdes in på grund av dimma. Då skulle han tävla med skor men nu ska det bli barfota runt om. Står förstås jobbigt till den här gången men om han är som han varit - vilket allt tyder på- ska han givetvis räknas tidigt ändå, tycker Ulf Ohlsson.
9 Fakse var inte som bäst senast, men han jobbar förbättrat. Står bra inne nu och jag är inte säker på att Hallsta Lotus tar 20 meter på honom. Vi kör Fakse med skor som senast, berättar J-O Persson.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-19 20:38:26
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, MYLLARFAKS
|
Det är nog bara att spika och hoppas att allt går felrfitt så vinner nog Hallsta detta.  Men samtidigt vill man ju vara med om det skulle bli plattfall 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-19 22:06:55
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, STAMPING
|
Här skrällspikar jag 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-21 15:33:46
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, BEST ELDEN
S 1, BEST ELDEN
|
Hmm, fanns ju inga 20 meter mellan dem senast. Myllarfaks avslutade bra och får nog en fin resa nu. 3-8-13 bör räcka mycket långt. Även om J-O P lär optimistisk på Fakse va?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-21 15:37:18  Hmm, fanns ju inga 20 meter mellan dem senast. Myllarfaks avslutade bra och får nog en fin resa nu. 3-8-13 bör räcka mycket långt. Även om J-O P lär optimistisk på Fakse va?
Answer to: "Hmm, fanns ju inga 20 meter mellan dem senast. Myllarfaks avslutade bra och"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, FAKSE
S 3, LOME STJERNEN
|
Möjligen 5 o 7 då om man söker lite mer drag. 5 är tydligen gynnad av årstiden.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-21 16:06:46
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, STAMPING
|
"jag blir inte förvånad om han vinner" säger 5ans tränare. Stamping är också en häst som går bättre när det börjar bli kallt, verkar ha fin form också. Fakse och Lomestjernen har siktat på det här loppet. Hoppas folk fortsätter spika Hallsta, tror inte han hinner fram här, alla vet hur man ska köra mot han nu också när han står på bakspår, bara att gasa på i bra tempo i ledningen. Många på framspår som klarar en 23 tid, han borde inte kunna plocka in det
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-10-21 16:44:11
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 1, BEST ELDEN
S 7, TROLL JOKEREN
|
Är lite förvånad att så pass många här inne tror att Hallsta torskar. Tycker inte att det är så hemskt stor skillnad mellan spår 11 (som han hade i SM) och 20 m tillägg mot 12 motståndare. De där framme kan ju inte köra hur fort som helst heller eftersom det är 2140. Jag tror på bra vinstchans men visst KAN det strula och med tanke på hur stor favorit han blir känns det bäst att gardera.
Mest intressant i loppet är tveklöst 1 Best Elden. Han verkar bli helt bortglömd pga galopperna på slutet men en av dem kom i monté och där är han betydligt mer osäker. För tre starter sedan slog han Lome Stjernen mycket enkelt och med tanke på det blir man ju lite förbluffad när man ser streckskillnaden dem emellan.. Kuskförstärkt dessutom.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-21 17:09:33  Är lite förvånad att så pass många här inne tror att Hallsta torskar. Tycker inte att det är så hemskt stor skillnad mellan spår 11 (som han hade i SM) och 20 m tillägg mot 12 motståndare. De där framme kan ju inte köra hur fort som helst heller eftersom det är 2140. Jag tror på bra vinstchans men visst KAN det strula och med tanke på hur stor favorit han blir känns det bäst att gardera.
Mest intressant i loppet är tveklöst 1 Best Elden. Han verkar bli helt bortglömd pga galopperna på slutet men en av dem kom i monté och där är han betydligt mer osäker. För tre starter sedan slog han Lome Stjernen mycket enkelt och med tanke på det blir man ju lite förbluffad när man ser streckskillnaden dem emellan.. Kuskförstärkt dessutom.
Answer to: "Är lite förvånad att så pass många här inn"
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, FAKSE
S 3, LOME STJERNEN
|
Best Elden har även slagit Hallsta Lotus vid ett tillfälle. Ganska speedig. Diffus form kanske ?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-21 21:59:12
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, FAKSE
|
Jag tycker att Hallsta har bäst vinstchans i detta lopp. Men de mest streckvärda är Myllarfaks, Fakse och Best Elden. Har lite feeling för Fakse och det blir därför mitt vinnarbud.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-22 11:56:22
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, FAKSE
S 3, LOME STJERNEN
|
Raka besked från JOP
13 Hallsta Lotus (Ulf Ohlsson) är det bra med men det ska väl vara omöjligt att vinna därifrån. Många som kan vara före i mål. Jag tycker att man ska gardera. Singlar man inte Lome Stjernen ska man ha Lome Stjernen, Troll Jokeren, Myllarfaks, Fakse och Hallsta Lotus, säger Janne.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-22 13:09:45
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, BEST ELDEN
S 1, BEST ELDEN
|
1 Best Elden- Två galopper i rad varav en i monté. För tre starter sedan vann han enkelt före bl.a. Lome Stjernen efter att ha gått sista 500 först i tredjespår. Är snabb ut men ska köras i ryggar då han har en vass speed. Får troligtvis rygg ledaren eller tredje inner och däifrån blir han mycket farlig med lucka.
2 Stamping- Vann enkelt senast men fet var dåligt motstånd och tiden imponerar inte. Trivs bäst i kyla men jag tror ändå han får svårt mot det här motståndet.
3 Lome Stjernen- Fick stryk av 5an senast efter ett tungt lopp. Gången innan fick han ge sig mot Hallsta Lotus men då stod dom på lika start. För tre starter sedan var det Best Elden som var före i mål. Har inte vunniti år och frågetecken kan sättas för vinnarskallen på senare tid. Har hög kapacitet och bör ändå räknas.
4 Moe Tor- Varit bra i två montélopp på slutet och gillar svalare årstider bäst. Var egentligen inte före Fristli To Jo senaste de möttes men den blir diskad för kort galopp på upploppet. Har enligt tränaren gått 1.15/200m i träning, sparrad av varmblod. Svårt att veta hur allvarligt man ska ta på det. Har inte kunnat rå på de här konkurenterna innan och jag tror inte han gör det nu heller.
5 Frisli To Jo- Fick loppet i rygg på en ufft gårnde Lome Stjernen senast och kunde avgöra pliktskyldigt. Inte stpr chans för samma upplägg igen och jag tror att det blir svårt. Kommer inte kunna gå barfota den här gången då hovarna inte håller.
6 Hulte Tilda- Möter för tuffa hästar nu.
7 Toll Jokeren- Snabb ut och tar troligen ledning. Var inte bra sist i ett lopp som 11an vann. Rådde inte på Lome Stjernen och Hallsta Lotus senast de möttes. Kommer att få ett bra lopp men att döma av senaste insatserna räcker han inte till.
8 Myllarfaks- Avslutade flygande över Hagmyrens korta upplopp senast och hade vunnit om loppet varit 5 m längre. Tränaren hade gjort vissa ändringar i balansen då och det verkade ge resultat. Bra smygläge nu och långt upplopp på Bergsåker. Han har dock inte varit i närheten av sina motståndare här någon gång de har mötts senaste tiden och om balansen inte har gjort mirakelskillnad bör han få svårt att vinna.
9 Fakse- Var nästan 20 m efter Hallsta Lotus senast de möttes. J-O Persson säger dock att han tränar förbättrat och att Hallsta får svårt att plocka 20m på honom. det är dock många fina hästar framför också och frågan är om Fakse kan plocka meter på dom. Jag tror det då han enkelt plockade 20 m på Best Elden när det möttes i somras. Fakse bör plockas med vid gardering.
10 Vildvitter- Har inte rått på de här konkurenterna innan och kan inte räknas här.
11 Slettvoll Rambo- Har kommit helt fel på det i loppen när han har mött dessa hästar tidigare. Är en krigare som har gått bra i Norge senaste loppen. Blir troligtvis ändå svårt att vinna men får nog för lite streck på sig i förhållande till kapaciteten.
12 Prins Juventus- från stallet låter det optimistiskt och senaste starten i Sverige spurtade han till en fin tredjeplats bakom 7an. Att tro på seger är ändå långsökt tycker jag.
13 Hallsta Lotus- Kallbloden nya kung. Nu står han dock mycket tuffare till än vad han har gjort innan. J-O Persson tonar dessutom ner förväntningarna avsevärt. Ska givetvis ändå räknas på den kapacitet han har.
Min ranking: 1-13-3-9-11
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-22 16:28:17
|
Became a member:
Forum posts:
V 13, HALLSTA LOTUS
|
Hallsta Lotus är steeeeeeeenklar 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-22 18:19:00
|
Became a member:
Forum posts:
|
Veckan mest överstreckade?
bara för det galopperar väl halva fältet så att uffe kan komma igenom perfekt, vore typiskt!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-22 20:22:53
|
Became a member:
Forum posts:
|
att halsta skulle vara den mest överstreckade håller jag inte med om. för mig är han den klart bästa spiken brukar dock vilja fälla dessa men tror inte det finns någon i detta fältet att göra det på distansen.myllarfax gick ju tokbra sist och jop däsar halsta. men jag spikar alla dagar i veckan halsta iaf.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-22 21:22:57
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, FAKSE
S 3, LOME STJERNEN
|
Förlorar Hallsta så är han ju fruktansvärt överstreckad.
Lomestjernen är den som kommer gå i tät och allt handlar nog till slut om den hästen har moral nog. Kan ryckhuvan få honom att ta i för fullt dom sista metrarna ?
Enligt tränaren kan han gå 22.8 och man behöver inte vara ett mattesnille för att se att Hallsta får svårt i sådant fall.
Personligen så tror jag att banan är lite tung vilket knappast gynnar Lomestjernen heller så min vinnare är nog Fakse.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-22 21:47:54
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, MYLLARFAKS
|
Är inte Hallsta Lotus fruktansvärt illa ute här?
20 m efter mot stenhårda hästar dessutom pratas det om att banan ska vara hård och att en del inte ska kunna gå med skor aj aj aj.. visst de skulle va korkat att spika emot som han visat sig senaste halvåret men Lome Stjernen har väl på pappret en toppchans som går med skor och "normal" utrustning dessutom spets.. gillar dock Myllarfaks och Fakse som den sistnämde är värd seger tycker man kan kosta på sig 5 streck här.. o glöm förfanken inte vildvitter favorit senast 1% nu.. sjukt
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-22 21:49:37 Edited(1): 2010-10-22 21:51:03
|
Became a member:
Forum posts:
V 13, HALLSTA LOTUS
|
Hallsta Lotus skulle nog vinna det här loppet även om han stod 40 m efter övriga. Nu står han 20 efter. 2140 m är bra. SPIK! för mig...
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-10-23 12:51:06
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 8, MYLLARFAKS
S 7, TROLL JOKEREN
|
Trolljokeren till spets o släpper till Örjan, Myllarfaks snabbt fram o när Hallsta sen kommer får han en fin resa i andra ytter o spurtar pliktskyldigt förbi?
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-10-23 15:35:39
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 8, MYLLARFAKS