1
[ 2
]
3
4
|
|
Posted: 2010-10-13 16:42:29
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, MONSTER DRIVE
S 3, QATO QUATTRO
|
Klartecknet !
Neo Smed sköter sig hyggligt men är ännu segerlös i
regi Kari Lähdekorpi. – Han är riktigt bra nu och
jag fattar inte att han inte vunnit lopp för mig ännu,
säger Kari.– Neo Smed öppnade bättre senast när han gick
barfota fram. Nu lägger jag troligen på ett stängt huvudlag och jag tycker att Neo Smed bara ska vinna det här loppet.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-14 11:45:11
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, SMASH EXPRESS
S 3, QATO QUATTRO
|
1- Pysen Eme- Körde fram i dödens varvet kvar senast och fick nog segern till skänks när ledaren galopperade i sista sväng. Plockade ingenting över upploppet trots fin resa i comebacken näst senast. Är oerhört tufft anmäld den här gången. Är ganska snabb ut och får nog en bra resa. Får tufft ändå.
2- Stolen Identity- Stannade i sista sväng efter tufft lopp senast. Fick aldrig chansen från dubbla tillägg näst senast. Två lopp i kroppen nu efter vila, rejält kuskplus och det är en häst med bra tider i sig. Formen ändå ytterst tveksam och bör få svårt. Kan bli barfota runt om enligt Melander.
3- Qato Quattro- Kunde inte följa från rygg ledaren senast. Pigg i rygg på Totti T. Dream för tre starter sedan. Gick hyfsat över upploppet i silverförsök näst senast. Är snabb ut och tar nog ledningen initialt. Helstängt senast och blev enligt tränaren för het under mellanvarvet då men ska köras med helstängt igen då det är kortare distans. Det får ändå mig att inte strecka honom.
4 Monster Drive- Bra upplopp efter defensivt lopp i Derbyfinalen senast. Ny hos Lennartsson nu. Trivs bättre över aktuell distans. Startsnabb och bör få en bra position men tar sig nog inte förbi QQ. Hade det tufft i bronsdivisionen senaste rikstotostarten och kan nig bli tufft även här.
5 Neo Smed- Tuff silverfinal senast och från 4e ytter avslutade han godkänt till femteplatsen. Inte lika bra näst senast men gick ändå en bra tid då över lång distans. Har varit bra innan dess. Man tror mycket på honom från stallet och det är lättare emot nu.
6 Tara Defi- Ville inte accelerera när hon fick order om det senast och hade inte fått upp farten förren 50 m från mål och då var det för sent. Gått bra tidigare starter och trivs utmärkt på Åby. Hittar hon bara ner i vettig position ska hon ha chansen.
7 Super Mack Håleryd- Störd till galopp senast. Näst senast gick han ett hyfsat upplopp bakom Totti T. Dream. Är ingen raket iväg och får nog backa för position. Från svårt att vinna.
8 Smash Express- Tog sig lätt förbi Glory Southwind via OS senast. Är snabb iväg om han trycks av men spåret strular till det. Gick mycket bra över upploppet i tufft silverförsök i Juli och bör hävda sig i klassen. Skrällvarning!
9 Fraternity Party- Tillbakadragen två gången om under slutrundan senast och Örjan brydde sig inte om att köra något över upploppet men hästen såg fin ut. Kunde inte mycket över upploppet näst senast och var långt efter Neo Smed i mål då.
10 M.T. Cherokee- Lyckades inte hålla farten från dödens/andra ytter senast trots lågt tempo under loppet. Tufft spår nu och trots lättare motstånd tror jag det blir svårt, visar dalande form.
11 Avanto- Stryk av Caddie Eagle två starter i rad. Bättre igen senast efter att inte ha imponerat näst senast. Är startsnabb och bakspåret är ett minus. 2/3 med Jorma. Blir ändå tufft härifrån.
12 Foolish Fighter- Inga resultat att skryta med senaste tiden även om har varit fastlåst senast Sverigestarterna. Ska inte räcka till härifrån.
Min ranking: 8-6-5-4-3
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-14 11:48:32 Klartecknet !
Neo Smed sköter sig hyggligt men är ännu segerlös i
regi Kari Lähdekorpi. – Han är riktigt bra nu och
jag fattar inte att han inte vunnit lopp för mig ännu,
säger Kari.– Neo Smed öppnade bättre senast när han gick
barfota fram. Nu lägger jag troligen på ett stängt huvudlag och jag tycker att Neo Smed bara ska vinna det här loppet.
Answer to: "Klartecknet !
Neo Smed sköter sig hyggligt men är ä"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, SMASH EXPRESS
S 3, QATO QUATTRO
|
Kan man lita på Kari? Tycker inte att Smeden har vait lika bra i de två senast fast beror väl mycket på löpningsförloppen...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-14 12:25:09
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, MONSTER DRIVE
S 4, MONSTER DRIVE
|
När vann Karis hästar senast på v75!???
Ärligt talat någon som vet...?
|
|
Reply
|
|
filipandersson
|
Posted: 2010-10-14 12:26:45
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 803
|
hmm vann inte tamina silas rätt nyligen? kan vara senast
|
|
Reply
|
|
filipandersson
|
Posted: 2010-10-14 12:27:58
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 803
|
jupp det stämde hon vann v75 lopp 2/10 så 12 dagar sen sist för kari
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-14 12:31:17  När vann Karis hästar senast på v75!???
Answer to: "När vann Karis hästar senast på v75!???
Ärligt talat "
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, TARA DEFI
S 3, QATO QUATTRO
|
Travkonsulten gjorde lite statistik över Karis hästar eftersom han matchar dem mkt hårdare än andra. Jag minns inte allt i analysen, men det man kan säga är att hans hästar har väldigt låg vinstprocent när dom startar fjärde gången på kort tid. Vinstprocenten låg på runt 4 % eller ngt sådant. Neo Smed startar väl nu för fjärde gången på drygt en månad (?) så det känns lite tufft att vinna. Men samtidigt har jag respekt för Karis känsla för hur hans hästar duger i förhållande till motståndet. Neo är knappast ngn spik för mig, men given andra eller tredjehäst.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-14 14:40:36  När vann Karis hästar senast på v75!???
Answer to: "När vann Karis hästar senast på v75!???
Ärligt talat "
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, MONSTER DRIVE
S 3, QATO QUATTRO
|
Man kan nog säga att han inte vinner så ofta men samtidigt har han en väldigt hög träffprocent när han lämnar klartecken. Om man tittar på intervjun på Travnet så blir han nästan tvingad av Pehrsson (eller vad han heter) till att säga att hästen vinner vilket drar ner förhoppningarna för mig.
Såg att Sören spikar hästen o han har sjuk träff% på sina spikar.
Är som vanligt totalt ambivalent och inväntar vidare utveckling.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-14 18:13:49
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, TARA DEFI
S 3, QATO QUATTRO
|
Man vet att det är en svår omgång när veckans mest nyttjade spik blir en häst som inte vunnit de senaste 3 åren (!).
Antagligen blir den så hårt betrodd pga av Karis "klartecken", men även om Kari är en god tippare så är hans klartecken inte samma som när Gooparna ger klartecken och tycker inte att det är ett bra spel att spika Neo Smed när den blir spik för så många i stugorna. Neo är väldigt trög i början och missar alla de bästa positionerna. En sådan häst är inte en sund spik på en OS-bana där positionerna är ännu viktigare än på en vanlig bana.
Tara Defi verkar helt glömmas bort i snacket. Det är en enormt bra häst med stark spurt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-14 18:25:34  Man vet att det är en svår omgång när veckans mest nyttjade spik blir en häst som inte vunnit de senaste 3 åren (!).
Antagligen blir den så hårt betrodd pga av Karis "klartecken", men även om Kari är en god tippare så är hans klartecken inte samma som när Gooparna ger klartecken och tycker inte att det är ett bra spel att spika Neo Smed när den blir spik för så många i stugorna. Neo är väldigt trög i början och missar alla de bästa positionerna. En sådan häst är inte en sund spik på en OS-bana där positionerna är ännu viktigare än på en vanlig bana.
Tara Defi verkar helt glömmas bort i snacket. Det är en enormt bra häst med stark spurt.
Answer to: "Man vet att det är en svår omgång när veckans mest ny"
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, MONSTER DRIVE
S 3, QATO QUATTRO
|
Bra inlägg. Tack. Skippar raskt Karis framtvingade klartecken.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-10-14 19:05:41
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Håller med dig Polajsen, verkar vara ett nytt flockdjur alla Kari !! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-10-14 19:08:48
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Örjan o Uffe kan väl hitta på något här... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-14 20:25:22
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, TARA DEFI
S 3, QATO QUATTRO
|
Tara Defi har vunnit 10 av 24 lopp på Åby. Alltså 42 % av gångerna. Minst sagt bangynnad.
Lutade åt lås ett tag, men jag har nog övertalat mig själv tillbaka till att ha Tara som en av två spikar (Tara och Practical).
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-14 20:52:37  Tara Defi har vunnit 10 av 24 lopp på Åby. Alltså 42 % av gångerna. Minst sagt bangynnad.
Lutade åt lås ett tag, men jag har nog övertalat mig själv tillbaka till att ha Tara som en av två spikar (Tara och Practical).
Answer to: "Tara Defi har vunnit 10 av 24 lopp på Åby. Alltså 42 % av"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, TARA DEFI
S 2, STOLEN IDENTITY
|
Connery vinner !
Han tar spets och kommer att stanna där !
Spik och gå vidare !
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-14 22:36:00  Connery vinner !
Spik och gå vidare !
Answer to: "Connery vinner !
Spik oc"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, SMASH EXPRESS
S 3, QATO QUATTRO
|
Coolt om han skulle spetsa här  Då får han fan springa bakåt i tiden till och med! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-14 23:31:05
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, NEO SMED
|
på 60% och favorit favorit vet jag inte fall smeden känns lika bra som spik längre.
Mt cheroke känns bortglömd på sina procent. Åke har satt upp ett antal olika kuskar nu på slutet, nu kör han själv.
Hästen har bra statistik på Åby och har vunnit 3 av 5 starter från spår 10 varav 2 på V75.
Åke har ju dessutom grym statistik på Åby, nej vet inte ja.
Lädret vinner inte ihjäl sig direkt på V75 och som strecken ser ut nu så. Nu är det ju bara torsdag, men är den inte lite väl uppsnackad? Flemming har ju en bra häst också, sen har vi ju monstret. Avanto? Gör det ju rätt bra emellanåt också. Jorma har 2/3 vinster/starter varav en på V75.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-15 06:24:57  Coolt om han skulle spetsa här  Då får han fan springa bakåt i tiden till och med! 
Answer to: "Coolt om han skulle spetsa här;) Då får han fan springa ba"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Coolt att du sätter Smashen som vinnare ROBARDO...
Var det du som spelade ner vinnaroddset i början på veckan...?
Fortfarand fredag morgon knappt 4 ggr vilket inte matchar 4% streck..
JISSES

|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-15 08:52:07
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, MONSTER DRIVE
S 3, QATO QUATTRO
|
Qato Quattro tar ledningen och släpper till ? Troligen Monster Drive men Smash Express kanske kan öppna bättre än senast ?
Med så pass många tröga hästar på framspår måste Smash E kunna hitta en bra position hur som helst?
Rysaren kan vara den som släpper och som sen har rygg på ledaren. Han ser ganska pigg ut ibland.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-15 09:39:13  Tara Defi har vunnit 10 av 24 lopp på Åby. Alltså 42 % av gångerna. Minst sagt bangynnad.
Answer to: "Tara Defi har vunnit 10 av 24 lopp på Åby. Alltså 42 % av"
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, MONSTER DRIVE
S 3, QATO QUATTRO
|
Hon har ju nästan bara startat på Åby efter tränarbyte till Fleming så det är väl inte så konstigt att den gått bra där? Tror mer att det är tränarinsatsen som avspeglar sig i resultatet än banan.
Vinner hon utanpå 4 eller 8 ?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-15 10:07:23  Coolt att du sätter Smashen som vinnare ROBARDO...
Var det du som spelade ner vinnaroddset i början på veckan...?
Fortfarand fredag morgon knappt 4 ggr vilket inte matchar 4% streck..
JISSES

Answer to: "Coolt att du sätter Smashen som vinnare ROBARDO...
Var det du som spe"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, SMASH EXPRESS
S 3, QATO QUATTRO
|
Nej, jag har inte lirat den. Kanske någon som vet något mer om den? Spikförslag? 
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
|