1
[ 2
]
3
|
|
Posted: 2010-10-13 16:39:07  Förra veckan dissade jag Debbie...nu Mellby.
Då får vi se om man gör rätt eller fel denna gång  
Answer to: "Förra veckan dissade jag Debbie...nu Mellby.
Då får vi se"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, BRUCE TOOMA
S 1, CALVIN FORTUNE
|
Vi borde nog spika Mellby och Global Limo som jag dissar 
Håller med dig om Mellby också dessutom. Från ledningen, javisst, men nu känns det långsökt.
Typ 6:e streck kanske som folket redan är inne på ?
Tror det skräller här...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-14 12:26:23  Vi borde nog spika Mellby och Global Limo som jag dissar 
Håller med dig om Mellby också dessutom. Från ledningen, javisst, men nu känns det långsökt.
Typ 6:e streck kanske som folket redan är inne på ?
Tror det skräller här...
Answer to: "Vi borde nog spika Mellby och Global Limo som jag dissar :-)
Håller "
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, CALVIN FORTUNE
S 4, NU NU HILL
|
Nej fan då är jag hellre en "looser" klockan 18,00 på Lördag än att spika dessa "skithästar"
Tycker inte Gooparna har något flyt just nu på V75....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-14 13:00:33
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, GITANO
S 3, DISCOVERY HÅLERYD
|
1 Calvin Fortune- Tycker jag borde kunnat bättre efter perfekt resa senast. Förklaringen kom från stallet att han krokade ihop med annan häst i sista kurvan då. Var struken innan dess och bör vara bättre nu. Är inte så snabb ut men det är ingen annan här heller så positionen bör bli bra. Ska nog plockas med vid gardering. Trivs över distansen.
2 Elstar Pride- Var bra som tvåa för tre starter sedan. Kunde inte alls gå med från andra ytter senast och formen verkar inte på topp. Nja
3 Discovery Håleryd- Gör bra lopp varje gång. Trivs utmärkt med Takter. Stark insats senast. Öppnande snabbt från spår 10 senast då han kom igenom på ett fint sätt. Tror han kan ta ledningen om Takter laddar och då blir han svårslagen. Två av två segrar på Åby. Första starten över kort distans är givetvis ett frågeteckan men mot lite tröga konkurenter borde det vara en fördel.
4 Nu Nu Hill- Bra upplopp näst senast efter resa långt bak i kön. Andra ytter senast och visade härlig skalle när han avgjorde trots stumma ben in i mål. Är inte så snabb ut och jag har svårt att se honom ta sig förbi DH. Vid gardering ska han med då formen verkar finnas där.
5 Bruce Tooma- Är riktigt långsam iväg och satt långt bak senast och avslutade då snabbast av alla. 1640 är verkligen ingen fördel och även om hästen visar form så riskerar det att bli långt fram till täten. Notera att han är obesegrad över kort distans felfri. Ska lättas i balansen till den här starten.
6 Merriment- Fick gå tunga vägen som första häst i tredjespår sista 800 senast och gjorde det riktigt bra även om han inte nådde fram till Kasper Scott. Inte startat i auto sen han kom till Lindblom och dummade sig mycket bakom bilen i tidigare regi. Åke brukar dock kunna trycka av sina hästar rejält i starten men galopprisken känns överhängande. Var kastrerad innan förra starten och travade mycket bättre då än tidigare. Riktigt svårbedömd men måste med vid gardering. Gick 15,4 över lång distans i voltstart näst senast och travade inte 100 % då.
7 Gitano- Överlägsen senast trots att han blev utsvarad i tredjespår i sin attack franåt efter 600m. Tuffare emot nu. Rekordtiden kan vi glömma då den var på Tingsryd. Var hårt spelad mot Raja Mirchi i kriteriauttagningarna men en tidig galopp och trötta hästar framför sig förstörde då. Närmade sig Update över hela upploppet för tre starter sedan och måste räknas här.
8 Shepard- Såg stark ut 300 m kvar senast men orkade inte in i mål. Möjlogtvis att distansen var för lång då. Nu fick han dåligt spår igen och är långsam iväg, rikserar att bli hängande då det är många tröga med. Nja
9 Mellby Turbo- Hade krafter kvar i mål senast då han svarade bra när Björn ryckte huvan, fick dock en galopperande Dead Wood framför sig men hade nog inte kunnat utmana de två främsta ändå. Bakspår nu och inga startkanoner framför sig. Måste lösa sig perfekt för att han ska vinna nu.
10 Japanese Face- Kördes på chans senast och fick lucka för sent men avslutade riktigt vasst. Inte bra från ledningen gången innan. Åke lär inte köra på schans den här gången och hästen kommer nog få chansen. Trivs bra över kort distans och går bra bakifrån. Rygg på DH tror jag är bra och får nog en bra position. Ska räknas.
11 Double Pearl- Lysande spurt till seger för Elle De Mai senast på bra tid. Gjorde det bra även näst senast. Tagit sina 7 senast segrar över kort distans och fyra av dessa har varit från bakspår. Kuskplus, står bra inne i klassen och har gått bra tider. Bör nog inte nonchaleras.
12 H.G. Top Line- Sjuk efter senaste starten då han vann lätt från ledningen i ett V5 lopp. Har inte vunnit från bakspår på 10 försök. Bra hästar emot och jag tror inte ´han räcker till.
Min ranking: 7-3-6-10-11-5-4-1-9
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-10-14 13:06:34  1 Calvin Fortune- Tycker jag borde kunnat bättre efter perfekt resa senast. Förklaringen kom från stallet att han krokade ihop med annan häst i sista kurvan då. Var struken innan dess och bör vara bättre nu. Är inte så snabb ut men det är ingen annan här heller så positionen bör bli bra. Ska nog plockas med vid gardering. Trivs över distansen.
2 Elstar Pride- Var bra som tvåa för tre starter sedan. Kunde inte alls gå med från andra ytter senast och formen verkar inte på topp. Nja
3 Discovery Håleryd- Gör bra lopp varje gång. Trivs utmärkt med Takter. Stark insats senast. Öppnande snabbt från spår 10 senast då han kom igenom på ett fint sätt. Tror han kan ta ledningen om Takter laddar och då blir han svårslagen. Två av två segrar på Åby. Första starten över kort distans är givetvis ett frågeteckan men mot lite tröga konkurenter borde det vara en fördel.
4 Nu Nu Hill- Bra upplopp näst senast efter resa långt bak i kön. Andra ytter senast och visade härlig skalle när han avgjorde trots stumma ben in i mål. Är inte så snabb ut och jag har svårt att se honom ta sig förbi DH. Vid gardering ska han med då formen verkar finnas där.
5 Bruce Tooma- Är riktigt långsam iväg och satt långt bak senast och avslutade då snabbast av alla. 1640 är verkligen ingen fördel och även om hästen visar form så riskerar det att bli långt fram till täten. Notera att han är obesegrad över kort distans felfri. Ska lättas i balansen till den här starten.
6 Merriment- Fick gå tunga vägen som första häst i tredjespår sista 800 senast och gjorde det riktigt bra även om han inte nådde fram till Kasper Scott. Inte startat i auto sen han kom till Lindblom och dummade sig mycket bakom bilen i tidigare regi. Åke brukar dock kunna trycka av sina hästar rejält i starten men galopprisken känns överhängande. Var kastrerad innan förra starten och travade mycket bättre då än tidigare. Riktigt svårbedömd men måste med vid gardering. Gick 15,4 över lång distans i voltstart näst senast och travade inte 100 % då.
7 Gitano- Överlägsen senast trots att han blev utsvarad i tredjespår i sin attack franåt efter 600m. Tuffare emot nu. Rekordtiden kan vi glömma då den var på Tingsryd. Var hårt spelad mot Raja Mirchi i kriteriauttagningarna men en tidig galopp och trötta hästar framför sig förstörde då. Närmade sig Update över hela upploppet för tre starter sedan och måste räknas här.
8 Shepard- Såg stark ut 300 m kvar senast men orkade inte in i mål. Möjlogtvis att distansen var för lång då. Nu fick han dåligt spår igen och är långsam iväg, rikserar att bli hängande då det är många tröga med. Nja
9 Mellby Turbo- Hade krafter kvar i mål senast då han svarade bra när Björn ryckte huvan, fick dock en galopperande Dead Wood framför sig men hade nog inte kunnat utmana de två främsta ändå. Bakspår nu och inga startkanoner framför sig. Måste lösa sig perfekt för att han ska vinna nu.
10 Japanese Face- Kördes på chans senast och fick lucka för sent men avslutade riktigt vasst. Inte bra från ledningen gången innan. Åke lär inte köra på schans den här gången och hästen kommer nog få chansen. Trivs bra över kort distans och går bra bakifrån. Rygg på DH tror jag är bra och får nog en bra position. Ska räknas.
11 Double Pearl- Lysande spurt till seger för Elle De Mai senast på bra tid. Gjorde det bra även näst senast. Tagit sina 7 senast segrar över kort distans och fyra av dessa har varit från bakspår. Kuskplus, står bra inne i klassen och har gått bra tider. Bör nog inte nonchaleras.
12 H.G. Top Line- Sjuk efter senaste starten då han vann lätt från ledningen i ett V5 lopp. Har inte vunnit från bakspår på 10 försök. Bra hästar emot och jag tror inte ´han räcker till.
Min ranking: 7-3-6-10-11-5-4-1-9
Answer to: "1 Calvin Fortune- Tycker jag borde kunnat bättre efter perfekt resa se"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 3, DISCOVERY HÅLERYD
S 3, DISCOVERY HÅLERYD
|
Är det inte lite så att Discovery Håleryd egentligen vill ha en rygg? Eller kan han vinna från spets? Är sugen på att chansspika..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-14 13:12:49  Är det inte lite så att Discovery Håleryd egentligen vill ha en rygg? Eller kan han vinna från spets? Är sugen på att chansspika..
Answer to: "Är det inte lite så att Discovery Håleryd egentligen vill "
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, BRUCE TOOMA
|
Han vill helt klart ha rygg. Speedig. Så han spetsar och släpper till Nu Nu Hill. Tycker att det är en sund chansspik. Personligen vill jag dock ha med Både Bruce Tooma och Japanece Face.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-14 13:16:31
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, BRUCE TOOMA
|
Tycker det är alldeles för många bra med här för att spika, kan iofs sluta så iaf för jag hittar knappt en enda spik. men jag vill ha med Gitano och mellby kommer få chansen på os. blir det överpace vill man ha med 11an också
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-14 20:18:58
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, BRUCE TOOMA
S 1, CALVIN FORTUNE
|
Undrar hur det här loppet blir kört ?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-14 21:10:24  Tycker det är alldeles för många bra med här för att spika, kan iofs sluta så iaf för jag hittar knappt en enda spik. men jag vill ha med Gitano och mellby kommer få chansen på os. blir det överpace vill man ha med 11an också
Answer to: "Tycker det är alldeles för många bra med här för "
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, BRUCE TOOMA
|
Hur får du det till att Mellby får chansen på OS? Tar han rygg på calvin hamnar han fjärde invändigt.
Discovery frontar och släpper till 80 % säkerhet.
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2010-10-14 23:25:46
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
V 1, CALVIN FORTUNE
|
Jag är tämligen säker på att Calvin kan hålla ut samtliga i starten. Vill han sedan köra i spets är en annan fråga. Det värsta vore ju om han släpper till Discovery för att den i sin tur ska släppa till första bästa.
Gitano är sjukt bra häst, men är han mogen att vinna ett sånt här lopp? Jag tror det.
Lås 1,7.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-15 08:56:49
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, BRUCE TOOMA
S 1, CALVIN FORTUNE
|
Startrusningen står mellan 1 o 3. Bägge verkar vara lite inne på att släppa? Kan Bruce Tooma hinna dit o bli släppt till ledningen ? Svårt att veta eftersom han är så ojämn men dom ska lätta den nu vilket kanske kan ge en viss effekt.
I Ledningen blir han svårslagen, speciellt som det inte blir något tempo.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-15 11:49:37
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, BRUCE TOOMA
|
lutar åt spik på Bruce tooma efter flera dagars velande.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-15 12:06:26  lutar åt spik på Bruce tooma efter flera dagars velande.
Answer to: "lutar åt spik på Bruce tooma efter flera dagars velande."
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, BRUCE TOOMA
S 1, CALVIN FORTUNE
|
Kul, även jag har hamnat där men vet inte om jag törs.
Ny-gamla balansen borde ge en fördel. Hade vunnit senast om dom kört i tid ?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-15 12:36:37
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, BRUCE TOOMA
|
bättre kusk en senast också, lättas i balansen på det viset med haha. jag kör på det, känns som han är gynnad av distansen också, jämfört med många andra
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-15 15:12:20 Edited(1): 2010-10-15 15:13:01  bättre kusk en senast också, lättas i balansen på det viset med haha. jag kör på det, känns som han är gynnad av distansen också, jämfört med många andra
Answer to: "bättre kusk en senast också, lättas i balansen på det"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, BRUCE TOOMA
S 1, CALVIN FORTUNE
|
Vet inte om den lättas men den ska gå med samma balans som när den vann på V75 senast dvs skor.Tror dom ändrat sig under veckan för i Vi Tippa stod det att den skulle lättas allmänt och gå med skor bak o nu är det skor runt om vilket dom tror är en fördel.
Lite svårtytt men man kanske kan lätta den fast den går med skor ?
Jag tror inte direkt på nån överpace här och därför borde B.T ha en fördel jämfört med 10 eftersom dom sitter bra till förhoppningsvis. Dom mer eller mindre garanterar att dom slår Discover.
Får se om jag tar 10+5 eller lämnar 5 naken.
På lördag får vi svaret.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-15 15:30:14  Vet inte om den lättas men den ska gå med samma balans som när den vann på V75 senast dvs skor.Tror dom ändrat sig under veckan för i Vi Tippa stod det att den skulle lättas allmänt och gå med skor bak o nu är det skor runt om vilket dom tror är en fördel.
Lite svårtytt men man kanske kan lätta den fast den går med skor ?
Jag tror inte direkt på nån överpace här och därför borde B.T ha en fördel jämfört med 10 eftersom dom sitter bra till förhoppningsvis. Dom mer eller mindre garanterar att dom slår Discover.
Får se om jag tar 10+5 eller lämnar 5 naken.
På lördag får vi svaret.
Answer to: "Vet inte om den lättas men den ska gå med samma balans som n&aum"
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, GITANO
S 3, DISCOVERY HÅLERYD
|
Tror att han syftade på kuskens vikt med att den lättas, däremot lättas han ju då inte i balansen då Nordan utan bara ett lättare ekipage. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-15 15:31:39  Vet inte om man direkt kan säga så när den är spelad på 9% och 6:e rankad av folket? Det är ju en hyffsad skräll om den vinner trots allt.
Tycker annars Double Pearl ser taggad ut och enligt gänget runt hästen är "läget perfekt" vad dom nu menar med det ? Spår 11 på kort brukar inte många gilla. Kul drag på 4% kanske ?
Answer to: "Vet inte om man direkt kan säga så när den är spelad p"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Dom menar att hästen går bättre då den slipper en startrusning..då hon brukar bli het o rusa, som leder till en galopp..så bakspår är ett plus för hon..har en bra speed o kuskplus nu..ska höra med tränaren om hon vinner.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-15 15:48:39  Tror att han syftade på kuskens vikt med att den lättas, däremot lättas han ju då inte i balansen då Nordan utan bara ett lättare ekipage. 
Answer to: "Tror att han syftade på kuskens vikt med att den lättas, dä"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, BRUCE TOOMA
S 1, CALVIN FORTUNE
|
Ha ha, ja det blir ett mindre lass att dra denna gång 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-15 15:51:21  Dom menar att hästen går bättre då den slipper en startrusning..då hon brukar bli het o rusa, som leder till en galopp..så bakspår är ett plus för hon..har en bra speed o kuskplus nu..ska höra med tränaren om hon vinner.. 
Answer to: "Dom menar att hästen går bättre då den slipper en sta"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, BRUCE TOOMA
S 1, CALVIN FORTUNE
|
Given vid gardering. 3% är fel som attan.
Kul om du kan lyssna vad dom säger.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-15 16:13:35
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, BRUCE TOOMA
|
haha ja det var kusken jag syftade på hehe. Man vill ju ha med 3an också sett till statistik och form. shit vad svår den här omgången är.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-10-15 17:09:43  haha ja det var kusken jag syftade på hehe. Man vill ju ha med 3an också sett till statistik och form. shit vad svår den här omgången är.
Answer to: "haha ja det var kusken jag syftade på hehe. Man vill ju ha med 3an oc"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, BRUCE TOOMA
S 1, CALVIN FORTUNE
|
5 Bruce Tooma V75-2
Han har känts fin i veckan och distansen tror jag passar honom bra. Jag kommer plocka av honom bootsen nu som jag gjorde på Bergsåker, det är ända gången han gått utan boots. Jag tror han kan öppna lite bättre med spår längre ut i banan, senast tappade han lite position både från start och i sista sväng men bet i bra till slut. Jag lättar honom bak till aluminiumskor nu, säger Torbjörn Näslund
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
|