Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Åby 2010-10-16
V75-6 Bronsdivisionen, försök 2.
1. GLOBAL LIMOUSINE 48% 30
Goop Björn
2. PRACTICAL JOKE 24% 67
Falsig Bo
3. PRECIOUS VALUE 22% 67
Uhrberg Thomas
7. PHOTO DIABLO 16% 81
Adielsson Erik
11. SIR HOLGER 16% 64
Kihlström Örjan
12. YUKON BOKO 11% 105
Kolgjini Lutfi
10. NIGHTLIFE LA MARC 9% 158
Svanstedt Åke
4. MAXWELL MAYDAY 5% 188
Takter Johnny
8. TARPOON BRIS 5% 221
Wiman Johan
9. LIVI CHAMPAGNE 4% 203
Zackrisson Tommy
6. RAVELLO 2% 420
Söderkvist Stefan
5. SUPER EASY 1% 600
Refsdal Brede a

Senast uppdaterad: 2010-10-16 18:00:05, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Åby
V75-2 Åby
V75-3 Åby
V75-4 Åby
V75-5 Åby
V75-6 Åby
V75-7 Åby
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-6 Åby

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   [ 2 ]   3   4  
Author Message
dujorha Posted: 2010-10-13 08:40:36 Answer to: "Sorry för sent svar, men jag blev pappa en gång till inatt 03.48"

Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
Tufft Jobb ? Grattis till pojken !!
Reply
B_Good Posted: 2010-10-13 10:03:31 Answer to: "Sorry för sent svar, men jag blev pappa en gång till inatt 03.48"

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896

V 2, PRACTICAL JOKE
Grattis som fan hörru! O jag håller med om att "alla får chansen"
Reply
Posted: 2010-10-13 11:10:44

Became a member: 
Forum posts:

V 11, SIR HOLGER
Garttis! Global är väl ganska snabb ut? har för mig att han spetsat från liknande läge förut, får han täten så vinner han nog, Men yukon lär väl gå fram ganska tidigt och pressa, tror det är fördel andra ytter, rygg ledaren i detta loppet. med andra ord 9,1,2,11 tror jag
Reply
Posted: 2010-10-13 12:31:05

Became a member: 
Forum posts:

V 7, PHOTO DIABLO
Tack ska ni ha travvänner !!
Reply
Posted: 2010-10-13 12:39:59 Answer to: "Tack ska ni ha travvänner !!"

Became a member: 
Forum posts:
Grattis !! En till mun att mätta
Reply
Posted: 2010-10-13 14:20:31

Became a member: 
Forum posts:

V 4, MAXWELL MAYDAY

S 6, RAVELLO
Har Globalen imponerat unde de starter han gjort på V75 tycker ni??
Känns som en häst som kommer plocka fina pengar då han hänger med fint men vinna...nja finns ingen skalle tycker jag.
Reply
Posted: 2010-10-13 15:08:42 Answer to: "Har Globalen imponerat unde de starter han gjort på V75 tycker ni?? "

Became a member: 
Forum posts:

V 3, PRECIOUS VALUE

S 3, PRECIOUS VALUE
ska nog räknas tidigt på kusk, spår och motstånd

Har dock 3 som 1a häst, kan bli så att dessa 2 gör upp från ledning/rygg ledaren
Reply
B_Good Posted: 2010-10-13 15:25:36 Edited(1): 2010-10-13 15:27:05 Answer to: "Har Globalen imponerat unde de starter han gjort på V75 tycker ni?? "

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896

V 2, PRACTICAL JOKE
Unionstravet var han bra.. Men visst har du rätt han känns lite "medhängig"
Reply
Posted: 2010-10-13 16:14:29 Answer to: "ska nog räknas tidigt på kusk, spår och motstånd "
Åby

Became a member: 
Forum posts:

V 4, MAXWELL MAYDAY

S 6, RAVELLO
Vad säger man om det blir 3 hästar som är exakt på linjen...?
Då kan man väl inte säga att det är delad vinst
Reply
Posted: 2010-10-13 16:44:47 Edited(1): 2010-10-13 16:46:28
Åby

Became a member: 
Forum posts:

V 11, SIR HOLGER
Jag har ett starkt minne av att han tog spets för ett tag sen och höll undan hela vägen, har fått för mig att han inte ger sig från ledningen?

Finns ju inget jätte motstånd heller, dom har bakspår. Om det inte är så att Yukon vinner, känns som bästa hästen iaf, med ludde i vagnen går han nog fram och pressar ledaren tidigt, kanske tom får överta? han är ju stark som få också och klarar dödens i det här gänget utan problem tror jag
Reply
Posted: 2010-10-13 16:47:02 Answer to: "Jag har ett starkt minne av att han tog spets för ett tag sen och h&ou"

Became a member: 
Forum posts:

V 2, PRACTICAL JOKE
Tror han vunnit 4 av 4 i spets eller ngt sånt? Öppnat 09 som bäst. Låter som en bra spik förutom att det är en skithäst då ;-)
Reply
Posted: 2010-10-14 12:23:44
Åby

Became a member: 
Forum posts:

V 4, MAXWELL MAYDAY

S 6, RAVELLO
Photo Diablo tror jag är rätt stenklar med rätt resa...
Reply
Posted: 2010-10-14 13:48:19 Answer to: "Vad säger man om det blir 3 hästar som är exakt på lin"
Åby

Became a member: 
Forum posts:

V 3, PRECIOUS VALUE

S 3, PRECIOUS VALUE
hum

finsn nog någon klyftig kommentator som kan få till det då

Photo är intressant med vettgt lopp, men risken är för stor att han hamnar illa till/ för långt bak i fältet. för att blir riktigt farlig. Ska väll ändå räknas ganska tidigt i loppet, Globalen tycker jag gjorde en plusvariant sist mot vad jag hade förväntat mig. Kan bli som det blev under elitloppshelgen för honom.
Sedan är det alltid farligt ränka bort ludde på åby, brukar alltid ta ett par stycken
Reply
Posted: 2010-10-14 14:34:47 Answer to: "hum finsn nog någon klyftig kommentator som kan få till det "
Åby

Became a member: 
Forum posts:

V 4, MAXWELL MAYDAY

S 6, RAVELLO
Anser att Photo är Kuskförstärkt med Erik.
Reply
Posted: 2010-10-14 16:08:49

Became a member: 
Forum posts:

V 3, PRECIOUS VALUE

S 3, PRECIOUS VALUE
Analysen av detta loppet och sista kommer imorgon men vid första anblicken känns det som ett 5 hästarslopp. 1-2-3-7-11. Yukon Boko från spår 12 över full distans tror jag inte ett smack på. Global kan få fuska bort loppet om inte Ludde kör fram. Tror att Precious Value nöjer sig med rygg ledaren. Om det inte blir något tempo vinner Global, annars står det mellan de övriga fyra som är överlägset speedigast i detta gänget.

Kan ha missat någon men återkommer med det i analysen imorgon! Checkar ut för idag nu..
Reply
Posted: 2010-10-14 19:56:50 Answer to: "Anser att Photo är Kuskförstärkt med Erik."
Åby

Became a member: 
Forum posts:

V 3, PRECIOUS VALUE

S 3, PRECIOUS VALUE
kan vara så, 3an e min giva 1a häst iallafall. åker väll på några mer, den e väll rätt given där
Reply
Posted: 2010-10-14 23:44:18

Became a member: 
Forum posts:

V 3, PRECIOUS VALUE
Rår någon på Uhrbergs via open stretch?
Skulle va diablo från kön?
Reply
Posted: 2010-10-15 09:03:52 Answer to: "Rår någon på Uhrbergs via open stretch? Skulle va diablo"
Åby

Became a member: 
Forum posts:

V 2, PRACTICAL JOKE
Ingen i loppet är vassare än Practical Joke.Det innebär inte att han vinner men Uhrberg verkar inte speciellt optimistisk med sin utan anser att just P.J är ett tidigare bud.
Reply
Posted: 2010-10-15 11:17:56
Åby

Became a member: 
Forum posts:

V 3, PRECIOUS VALUE

S 3, PRECIOUS VALUE
F1 Global Limousine- Gjorde ett bra lopp bakom Elliot Hall senast efter att ha snabbstartat till ledningen från tillägg. Näst senast sprang han med övriga in mål från dödens. Frågan är hur mycket vinnarskalle det finns i honom. har 4/4 från ledning. Ska sägas att han har varit ganska klar favorit vid segrarna och att de värsta konkurenterna ett antal gånger har försvunnit ur loppen. Har inte visat samma startsnabbhet från spår 1 som när han får ladda utifrån och jag är inte helt övertygad om att han kan hålla up ledningen. Känns som en favorit i fara.

2 Practical Joke- En av de speciella skrällhästarna på V75. Tog dock ingenting över upploppet senast, då Sir Holger vann efter en bra spurt. Formen känns inte helt övertygande. Var enligt Falsig inte ordentligt jobbad samt behandlad inför den starten och ska vara bättre nu. Dock glest mellan starterna och jag är tveksam till formen. Nja

3 Precious Value- Höll godkänt bakom som tvåa senast efter att ha gått sista 1000m i dödens. Näst senast plockade han lätt ner Main Kronos efter resa i rygg på denna. Full distans känns som ett plus då hästen går hela vägen. Av de fyra senaste segrarna är två från rygg ledaren, en från ledning och en från dödens. Har vunnit på Åby via OS. Är startsnabb, får ett bra lopp och ett klart vinstbud.

4 Maxwell Mayday- Gick okej senast som femma i ett märkligt lopp. Har mest hängt med de andra när han mött lite tuffare motstånd och jag har svårt att se honom vinna här.

5 Super Easy- Avslutade ganska bra på Jägers för en månad sedan. Har dock vunnit ett lopp på två år i Norge och ska inte kunna vinna på V75.

6 Ravello- Avslutade bra senast efter en bra resa sista varvet från kön. Blev precis avslagen av Fancy Vacation på linjen. Har haft problem med hovarna efter det, varit struken och stått över jobb. Formen troligtvis inte på topp. Vinner inte.

7 Photo Diablo- Fick fuska bort loppet från ledning näst senast. Senast avslutade hon rykande från kön. Har gått bra med Gopp och får se hur hon trivs med Erik., han har kört hästen en gång tidigare men då blev det galopp. Upp en klass och trist spår. Startsnabb men lär inte laddas för ledning, kan dock få en fin position. Ska räknas vid gardering.

8 Tarpoon Bris- Avslutade bra efter resa rygg ledaren senast. Hade haft ett kortare uppehåll då och lär vara ännu bättre nu. Är snabb ut och laddas nog framåt men med PD innanför lär det vara svårt att hitta ner i position. Med perfekt lopp kan han utmana med det krävs oerhört mycket tur härifrån.

9 Livi Champagne- Spurtade fruktansvärt bra senaste starten, satt näst sist med 500 kvar då och flög fram över upploppet. Har rygg på Global i starten men jag är tveksam till att hon kan hålla den ryggen. Trivs bättre när det är svalare ute. Har vunnit på V75 förr men det är tuft emot nu. Vid stor gardering bör hon inte glömmas bort.

10 Nightlife La Marc- Fram i dödens på Space Hoss varvet kvar senast. Dessa två gick ifrån övriga över upploppet och det var en bra insats även om han inte kunde utmana om segern. Distansen spelar ingen roll och han har vunnit från bakspår tidigare. Står dock tufft inne i klassen och måste rekordsänka för att ha en chans. Tror det kan bli tufft men pengar ska han nog tjäna.

11 Sir Holger- Fick bra resa och kunde avgöra enkelt näst senast. Resa i andra ytter i finalen med Björn valde att sitta kvar när de andra anföll i tredje. Blev sedan fast bakom hästar och tapade placeringar. Krafter kvar enligt stallet. Vid rätt lopp kan han vinna igen.

12 Yukon Boko- Klasshäst men de flesta segrarna tagna från ledning. Trivs dessutom bäst över kort distans och från spår 12 över medeldistans när övriga dessutom får chans över OS gör att jag plockar bort honom från min lapp.

Min ranking: 3-7-1-2-11-9
Reply
Posted: 2010-10-15 19:50:36
Åby

Became a member: 
Forum posts:

V 3, PRECIOUS VALUE
Fan, Photo diablo är inte längre knappt spelbar tycker jag. Alldeles för hög procent

Läste att hästen ska ut om två veckor på Jägersro på V75, kanske preparerar man nu?
Reply
1   [ 2 ]   3   4